معاون رئیس جمهوری ایران با همتای اندونزیایی خود دیدار كرد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز شنبه ایرنا از مالزی، 'ابراهیم عزیزی' در این دیدار، دعوتنامه رسمی 'محمود احمدی نژاد' رئیس جمهوری اسلامی ایران برای 'سوسیلو بامبانگ یودیونو' رئیس جمهوری اندونزی جهت شركت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد كه شهریور سال 91 در تهران برگزار خواهد شد را به همتای اندونزیایی خود تقدیم كرد.

معاون رئیس جمهوری ایران دراین دیدار با اشاره به نقش مهم اندونزی در جنبش عدم تعهد به عنوان یكی از كشورهای مؤسس این جنبش، خاطرنشان كرد: اندونزی همواره كشوری عدالت طلب و حق جو بوده و مشاركت این كشور در اجلاس جنبش عدم تعهد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیشرفت های تهران در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و همچنین ظرفیت های عظیم دو كشور در بخش های مختلف، خواستار توسعه روابط تهران – جاكارتا در كلیه حوزه ها به خصوص در بخش اقتصادی شد.

وی همچنین به سیاست های ایران در راستای توسعه و سازندگی در كشور اشاره كرد و افزود: ایران اكنون در نقطه ای قرار دارد كه بدون حتی یك دلار بدهی خارجی راه پیشرفت و سعادت را طی می نماید.

عزیزی در ادامه به سیاست های جمهوری اسلامی ایران در راستای كاهش وابستگی بودجه اجرایی كشور به نفت اشاره و تصریح كرد: بر اساس سیاست ها و برنامه ریزی تدوین شده، ایران در پنج سال آتی وابستگی بودجه اجرایی خود به نفت را به صفر خواهد رساند.

معاون رئیس جمهوری ایران همكاری بخش خصوصی در سازندگی و توسعه ایران را بسیار مهم و مناسب ارزیابی و خاطرنشان كرد: در ایران از سال گذشته صندوق توسعه ملی با سرمایه ای افزون بر 50 میلیارد دلار تأسیس شده است كه این صندوق با دریافت بودجه سالانه 30 میلیارد دلاری خود، به بخش های خصوصی در زمینه های گوناگون وام و ارائه تسهیلات خواهد داد.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود از جوانان به عنوان سرمایه اصلی ایران برای پیشرفت نام برد و گفت : ایران با تكیه بر جوانان خود توانسته است بسیاری از قله های علوم پیشرفته جهان از جمله فناوری نانو، بایو، هوا و فضا، فناوری هسته ای و ... را فتح نماید.

در این دیدار معاون رئیس جمهوری اندونزی نیز با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو كشور در حوزه های مختلف، با تأكید بر اینكه وی به پیشرفت هرچه بیشتر روابط دو كشور در آینده اعتقاد دارد، گفت : اندونزی همواره از اخبار مربوط به پیشرفت ایران در حوزه های مختلف خشنود می شود و برنامه های ایران در حوزه مدیریت یارانه ها و همچنین كاهش وابستگی بودجه به درآمد نفت نیز بسیار ستودنی است.

وی با تحسین برنامه در دست اجرای ایران برای كاهش وابستگی به درآمد نفت، گفت : اندونزی نیز باید به سمت كاهش این نوع وابستگی پیش برود و با استفاده بهینه از منابع معدنی گوناگون خود به سوی ایجاد منابع انسانی باكیفیت و خلاق كه موجب پیشرفت كشور در آینده خواهند شد، پیش رود.

'بودیونو' در بخش دیگری از سخنان خویش از مشتركات فرهنگی و دینی میان مردم اندونزی و ایران به عنوان سرمایه اصلی دو كشور برای توسعه هرچه بیشتر روابط نام برد و خاطر نشان كرد: تهران و جاكارتا با توجه به این مشتركات، باید به سوی استفاده بهینه از ظرفیت های طرفین گام بردارند.

لازم بذكر است شركت در نماز جمعه شهر جاكارتا در مسجد استقلال این شهر، دیدار با وزیر امور دینی اندونزی و ملاقات با دبیركل'آ.سه آن' (ASEAN) از دیگر برنامه های معاون رئیس جمهوری كشورمان در سفر به جاكارتا بود.

در این دیدار 'بهروز كمال وندی' معاون اداری و مالی وزارت امورخارجه و 'محمود فرازنده' سفیر ایران در اندونزی عزیزی را همراهی می كردند،

آساق**355**2047 **





:: برچسب‌ها: آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: