نوشته شده توسط : iyem

مسلمانان زیادی در پی سرکوبها در غرب میانمار آواره شده اند

سازمان عفو بین الملل گفته است که مسلمانان همچنان در غرب برمه تحت فشار حکومت قرار دارند.

عفو بین الملل در بیانیه خود از ادامه حمله به مسلمانان و بازداشتهای خودسرانه آنها اظهار نگرانی کرده است.

پس از درگیریهای بودایی ها با مسلمانان در ایالت غربی راخین برمه در ماه گذشته، دولت در آن ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

از آن زمان، به گفته عفو بین الملل، مسلمانان توسط ماموران و همچنین افراد بودایی مورد حمله قرار گرفته، کشته شده و یا بازداشت شده اند. اموال تعداد زیادی از خانواده های مسلمان نیز تخریب شده است.

بنیامین زاواکی، یکی از محققان سازمان عفو بین الملل، به بی بی سی گفته است که مسلمانان در برمه یک اقلیت قومی هستند و نه تنها از سوی بودایی ها قربانی خشونتهای قومی شده اند، بلکه مورد تعرض نیروهای امنیتی هم قرار گرفته اند.

کریس لووا، محقق دیگری که وضعیت اقلیت مسلمان برمه را دنبال می کند، به بی بی سی گفته است که صدها تن از مسلمانان بازداشت شده و تعدادی از آنها در بازداشت تحت شکنجه قرار گرفته اند.

خانم لووا می گوید که مرحله اول خشونتها، حمله شهروندان بودایی به مسلمانان بوده است اما اکنون خشونتها وارد مرحله دومی شده و آن سرکوب دولتی مسلمانان است.

اما دولت برمه می گوید منطقه راخین "آرام" است و اعتراضات موجود در خصوص بدرفتاری با مسلمانان را "بی اساس" می داند. با این حال، دولت دسترسی خبرنگاران به منطقه را قطع کرده است.

منابع محلی می گویند که ماموران در تخریب اموال مسلمانان و دزدیدن اموال آنها شریک بوده اند و حتی اجازه داده اند که بودایی ها به مسلمانان تحت بازداشت حمله کنند.

تنشها در غرب برمه میان اکثریت بودایی و اقلیت مسلمان برای مدتی طولانی وجود داشته است.

تین سین، رییس جمهور برمه، چند روز پیش گفته بود که "راه حل" برای قوم اقلیت (مسلمانان) اخراج شدن از کشور یا فرستاده شدن به اردوگاههاست.

آوارگان مسلمان زیادی از برمه به بنگلادش پناه برده اند اما دولت بنگلادش می گوید که ظرفیت پذیرش پناهجویان بیشتری را ندارد.



:: برچسب‌ها: پرنده , سفید , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

سردار سرتیب 'اسماعیل احمدی مقدم' روز پنجشنبه درحاشیه مراسم رژه پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانی استان مازندران در خزرشهر فریدونكنار در جمع خبرنگاران همچنین بیان كرد: هماهنگی های لازم با اصناف برای پذیرایی مسافران و گردشگران و یا كسانیكه بیمارو یا به نوعی دارای عذر شرعی هستند، شده است.

وی تاكید كرد : اما با مسافران و گردشگران و نیز كسانیكه دارای عذر شرعی و یا بیمارهستند ، اگر روزه خواری علنی كنند به علت كم توجهی و غفلت و روزه خواری در ملا عام د، به شدت برخورد خواهد شد.

وی به تعطیلی طرح های سالمسازی دریا در ایام ماه مبارك رمضان در مازندران اشاره كرد و اظهارداشت: تعطیلی طرح ها با تصمیم مقامات محلی صورت می گیرد و نیروی انتظامی مجری برنامه های آنها خواهد بود.

وی اظهارداشت: امروز دریابانی گیلان و مازندران گزارش مناسبی از وضعیت سواحل دریا ارائه دادند كه رشد خوب در خدمات رسانی به مردم با مشاركت دستگاههای محلی و امدادی را در راستای تامین امنیت جامعه نشان می دهد ولی هنوز به وضعیت مطلوبی دست نیافته ایم.

وی به افزایش كشفیات مواد مخدر در مازندران نسبت به دیگر استانهای كشور خبر داد و گفت: این استان جزو استانهای برتر در كشف مواد مخدر است .

وی ابراز امیدواری كگرد كه با اجرای قانون جدید شاهد افت تولیدات مواد مخدر صنعتی در كشور باشیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر قاچاق مواد مخدر از كشور به خارج كنترل شده است و در غرب كشور اقدامات نیروی انتظامی تشدید شده تا از صدور مواد مخدر جلوگیری شود.ك/2

7328/402



:: برچسب‌ها: مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

** میراث فرهنگی و گردشگری

برگزاری نشست ستاد دایمی تسهیلات سفرهای كشور و عضویت سازمان هواشناسی در این سازمان در هفته ای كه گذشت، با اخبار خوشی همراه بود؛ 'سیدحسن موسوی' رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست بخشی از تغییرات اقلیمی در آب و هوای ایران و خشكسالی در جنوب كشور را ناشی از توطئه های دشمنان ایران دانست و در عین حال از تشكیل ستاد حمایت از گردشگران خارجی خبر داد.

معاونت گردشگری نیز این هفته دومین نشست خود را با تورآوران برگزار كرد تا موانع ورود گردشگر را مورد بررسی قرار دهد؛ در این جلسه اعلام شد كه حجم سفرهای داخلی در فصل تابستان 25 درصد رشد می‌یابد.

برگزاری نشست هم اندیشی با صادركنندگان صنایع دستی از دیگر رویدادهای مهم این هفته بود كه در این نشست معاون صنایع دستی كشور به صادركنندگان اعلام كرد از راه اندازی نمایشگاه های دایمی صنایع دستی ایران در كشورهای خارجی به شكل نامحدود حمایت می كند و وام قرض الحسنه به سرمایه گذاران صنعت بسته بندی صنایع دستی تعلق می گیرد.

نكوداشت ثبت جهانی باغ فین كاشان در فهرست میراث جهانی یونسكو با حضور رییس جمهور نیز در هفته گذشته روی داد كه در این مراسم سند ثبت جهانی این باغ تاریخی به رییس جمهور اهدا شد.

** رادیو و تلویزیون

افتتاح رسمی دو شبكه 'ورزش' و 'پویانمایی' با حضور جمعی از ورزشكاران و هنرمندان در حاشیه جلسه هیات دولت و خبرهای خوش علی دارابی معاون سیمای سازمان صدا و سیما مبنی بر اینكه شبكه های جدید تخصصی از جمله گردشگری، زیارت و سلامت در راه است؛ مهمترین خبر حوزه تلویزیون در هفته جاری بود.

از سوی دیگر معاونت صدا نیز از راه اندازی رادیو 'تلاوت' در آینده نزدیك خبر داد و محمدحسین صوفی معاون صدا اعلام كرد كه امسال دو شبكه رادیویی كودك و طنز به جمع خانواده رادیو افزوده می شود.

اعلام سریال های قطعی شبكه های تلویزیونی در ماه مبارك رمضان از دیگر اخباری بود كه در رسانه ها منعكس شد و بر این اساس سریال های 'راز پنهان'، 'چمدان'، 'خداحافظ بچه' و 'شاید برای شما هم اتفاق بیافتد' در شب های این ماه مبارك از شبكه های یك، دو، سه و تهران پخش می شوند.

شبكه جهانی 'الكوثر' نیز اعلام كرد كه ساخت سریالی با مضمون كتاب 'چهل حدیث' امام خمینی(ره) را در دست دارد كه مراحل نگارش فیلمنامه را پشت سر می گذارد.

سومین هم اندیشی طنز رادیویی نیز با تجلیل از هوشنگ مرادی كرمانی خالق داستان های كودك و نوجوان به كار خود پایان داد.

در هفته ای كه گذشت شبكه های مختلف رادیویی و تلویزیون با نهایی كردن جدول پخش برنامه های خود در ماه مبارك رمضان اعلام كردند كه هر یك به فراخور وظایف سازمانی خود ویژه برنامه هایی را تدارك دیده اند.

** حوزه تئاتر

خانواده تئاتر كشور طی هفته ای كه آن را پشت سر گذاشت به انواع مختلف سعی در تجلیل و تقدیر از مقام زنده یاد حمید سمندریان داشت.

بر همین اساس برگزاری مراسم سومین روز درگذشت استاد سمندریان در مسجد جامع شهرك غرب و نكوداشت مقام این هنرمند فقید تئاتر در تالار مولوی از جمله این برنامه ها بود كه با استقبال خوب مسوولان و خانواده نمایش كشور برگزار شد.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیر مركز هنرهای نمایشی و اكثر چهره های نام آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون كشور در مراسم سومین روز درگذشت این هنرمند بزرگ كشور شركت كردند.

با وجود اعلام ستاد بزرگداشت مراسم حمید سمندریان مبنی بر خوانش 10 دقیقه ای متن نمایشنامه 'گالیله' كه استاد سمندریان قصد اجرای عمومی آن را داشت، و موافقت مدیر مركز هنرهای نمایشی، فقط چند گروه به این كار اقدام كردند و مابقی با تقدیم اجراهای خود به این استاد فقید نمایش كشور، یاد و خاطره سمندریان را زنده نگه داشتند.

'سعید زمانیان' مدیر تئاتر سیار كشور نیز از اجرای مستمر برنامه های تئاتری توسط كامیون سیار این كانون در ایام ماه مبارك رمضان خبر داد.

و سرانجام آنكه برخی رسانه ها روز سه شنبه (27 تیرماه) به نقل از یكی از مسوولان شهرداری منطقه 11 اعلام كرده بودند كه ساختمان خانه شماره دو دفتر موسیقی، دفتر انجمن نمایشگران تئاتر آزاد و كانون دانش آموختگان بازیگری كه حدود 12 سال است به طور رایگان در اختیار مدیران آنها قرار دارد، به دلیل عدم پرداخت اجاره از آنها بازپس گرفته و بزودی پلمب خواهند شد اما مجید جعفری مدیر كانون نمایش آزاد كشور با اعلام رایزنی های موفق با شهردار تهران و مجید سرسنگی مشاور امور هنری شهردار تهران از تعلیق حكم پلمب این دفتر خبر داد و اعلام كرد كه فعالیت خانواده نمایش آزاد كشور مطابق گذشته در دفتر اینگونه نمایشی ادامه می یابد.

** حوزه تجسمی

انتشار خبر قرار دادن مجسمه های 'آلبرتو جاكومتی' هنرمند مجسمه‌ساز سوییسی در دوشنبه بارانی تهران در محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر تهران، بار دیگر نگاه ها را به شیوه نگهداری از آثار گنجینه ای این مركز معطوف كرد؛ گرچه سرپرست موزه در رسانه ها از عدم نگرانی در مورد این آثار كه 34 سال پیش خریداری شده اند، خبر داد.

صدور رای دادگاه در مورد به مزایده گذاشتن عكس های 'هدیه تهرانی' بازیگر سینما به خاطر چك بی محلی كه وی برای مدیر این نمایشگاه صادر كرده بود، از دیگر اخباری بود كه در هفته گذشته در رسانه ها منتشر شد.

همزمان با آغاز ماه مبارك رمضان در عرصه هنرهای تجسمی هم نمایشگاه هایی هنری متناسب با حال و هوای این ایام مبارك برگزار می شود.

نمایشگاه نهمین دوره جشنواره 'بسم الله' و نمایشگاه آثار پوستر 'شهر آسمان' از جمله این برنامه های هنری است.

اعلام برگزاری مراسم یادبود برای سه هنرمند فقید شامل 'حسن كسایی'، 'منصوره حسینی' و 'عبدالله سرور احمدی' در ایام ماه مبارك رمضان در خانه هنرمندان ایران از دیگر اخبار عرصه هنرهای تجسمی در هفته گذشته بود.

** حوزه سینما

سینما در هفته ای كه گذشت با اتفاقات عدیده ای روبرو بود كه از جمله آن می توان به برگزاری جشنواره فیلم های خارجی با نمایش هفت فیلم سینمایی شامل 'درخت زندگی' ساخته ترنس مالیك در روزهای 28 تا 31 تیر ماه، 'پسركی با دوچرخه' ساخته جان پیر داردن و لوك داردن از یكم تا سوم مرداد ماه، 'عقاب' ساخته كوین مك دونالد از چهارم تا ششم مرداد ماه، 'جرم هنری' ساخته مالكم ون وایلی از هفتم تا هشتم مرداد ماه، 'ما یك پاپ داریم' ساخته نانی مورتی از نهم تا 11 مرداد ماه، 'النا' ساخته آندری زویاگنیتسف از 12 تا 14 مرداد ماه و 'اسب تورین' ساخته بلا تار 15 تا 17 مرداد ماه اشاره كرد.

در این هفته همچنین فیلمبرداری فیلم سینمایی 'رسوایی' در یكی از محلات تهران ادامه یافت. 'مسعود ده نمكی' كارگردان این اثر گفت كه 'رسوایی' بر خلاف برخی اظهارات، روایت 'شیخ صنعان' نیست.

در این هفته همچنین كارت های بیمه تكمیلی سینماگران طی جلسه ای با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تحویل هیات ساماندهی صنوف سینمایی شد.

همچنین احمد نجفی از تشكیل كارگروهی ویژه برای رسیدگی به امور سینماداران با حضور یكی از اعضای شورای عالی سینما خبر داد.

در این هفته همچنین معاونان سازمان امور سینمایی معرفی نشدند تا رایزنی ها برای انتصاب مدیران جدید در سازمان امور سینمایی ادامه داشته باشد.

ابهام در اجرای طرح اكران فیلم های مخاطب خاص از دیگر اخبار سینما در هفته گذشته بود. اجرای طرح اكران فیلم های سینمایی در قالب مخاطب خاص به رغم وعده های داده شده، در ابهام قرار دارد و بودجه های لازم برای ادامه این طرح تامین نشده است.

'حبیب كاوش' سخنگوی شورای صنفی نیز در این هفته از اكران فیلم های سینمایی در ایام ماه مبارك رمضان به صورت نیم بها خبر داد.

وی درباره مشاركت نكردن حوزه هنری در اكران فیلم ها در ماه مبارك رمضان گفت: مهمترین سینمای حوزه هنری در تهران، سینما آزادی است و در صورتی كه این سینما در ایام ماه مبارك رمضان میزبان فیلم ها نباشد، اتفاق خاصی نمی افتد.

** حوزه وزارت علوم

در اولین گردهمایی مشاوران شاخه كارمندان دانشگاه آزاد كه هفته گذشته برگزار شد، طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و امكان ادامه تحصیل كاركنان این دانشگاه به تصویب نهایی رسید؛ این طرح ها از اول مهرماه امسال به اجرا در می آید.

جزییات آیین نامه جدید تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در هفته گذشته اعلام شد.

در این آیین نامه، تسهیلات جدیدی كه برای ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان و برگزیدگان علمی در نظر گرفته شده است به دانشگاه ها ابلاغ شده است كه از مهر ماه امسال لازم الاجرا است.

رییس جمهوری در هفته گذشته در احكام جداگانه ای به موجب تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، 'عبدالله عباسی'، 'حسن ابوالقاسمی' و 'محمد حسن ناصری' را به ترتیب به عنوان روسای دانشگاه های علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان، شهید بهشتی و البرز منصوب كرد و همچنین حكم انتصاب 'غلامعلی حدادعادل'، 'حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا' و 'سوسن كشاورز' را به عنوان اعضای هیات امنای دانشگاه فرهنگیان امضا كرد.

نخستین نشست هماهنگی تشكل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه های سراسر كشور روز دوشنبه با حضور 'كامران دانشجو' وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی گشایش یافت و به مدت دو روز ادامه داشت.

نمایندگان تشكل های دانشجویی در این گردهمایی ضمن تبادل نظر و ارائه برنامه های خود در چهار كارگروه تخصصی آموزشی شركت كردند.

رقابت داوطلبان مرحله نهایی بخش بین المللی هفدهمین المپیاد علمی دانشجویی كشور در دو رشته شیمی و ریاضی با حضور دانشجویانی از ایران و شش كشور خارجی در جزیره كیش برگزار شد.

برگزاری آزمون های كاردانی پیوسته و آزمون سراسری رشته های پزشكی سال 1391 دانشگاه آزاد اسلامی و آزمون های كارشناسی و كاردانی به كارشناسی(كارشناسی ناپیوسته) دانشگاه علمی كاربردی از دیگر رویدادهای هفته گذشته حوزه آموزش عالی بود.

** حوزه موسیقی

برگزاری مراسم بزرگداشت زنده یاد استاد حسن كسایی در تالار وحدت را می توان به عنوان مهمترین خبر موسیقی در هفته ای كه گذشت، برشمرد.

تمدید اجرای اركستر ملی به علت استقبال گسترده نیز از دیگر اخبار قابل رجوع حوزه موسیقی در هفته گذشته است.

انتشار آلبوم موسیقی 'از سالهای كبود' ساخته كریم خاوری نیز از خبرهای مهم هفته قبل بود.

** حوزه معارف

گشایش بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم در هفته گذشته، اهم اخبار حوزه معارف بود. این نمایشگاه تا 24 مرداد ماه در مصلای تهران برپا است.

فراهنگ ** 1071



:: برچسب‌ها: مدل , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

وای به حال كسانی كه روی خودشان از لحاظ علم و عمل كاری نكنند و همانطور كه وارد دنیا شدند، به اضافه پوسیدگی ها، ضایعات، خرابی ها و فسادها كه در طول زندگی برای انسان پیش می آید، از

این دنیا بروند.

مومن باید به طور دائم روی خودش كار كند؛ نه اینكه خیال كنید به طور دائم زیادی است؛ یا نمی شود. اگر كسی مراقب خود باشد و مواظب باشد كارهای ممنوع و كارهایی را كه خلاف است؛ انجام ندهد و راه خدا را با جدیت بپیماید، موفق می شود. این، همان خودسازی دائمی و برنامه اسلام است.

این نماز پنجگانه، پنج وقت نماز خواندن ذكر گفتن، ایاك نعبد و ایاك نستعین را تكرار كردن، ركوع كردن، به خاك افتادن و خدای متعال را تسبیح و تحمید و تهلیل كردن برای چیست؟ برای این است كه انسان به طور دائم مشغول خودسازی باشد ولی گرفتاری ها زیاد است و همه گرفتاریم.

گرفتاری زندگی، گرفتاری معاش، گرفتاری امور شخصی، گرفتاری اهل و اولاد مانع می شود كه ما به خودمان، آنچنان كه شایسته است، برسیم لذا یك ماه رمضان را كه خدای متعال قرار داده است، فرصت مغتنمی است. این ماه را از دست ندهید. مقصودم این است كه اگر نمی توانیم به طور دائم در حال مراقبت و ساخت و ساز خودمان باشیم، اقلا ماه رمضان را مغتنم بشماریم. شرایط هم در ماه رمضان آماده است.

* از بیانات رهبر معظم انقلاب در روز اول ماه مبارك رمضان (چهارم اسفند 1371)

فراهنگ**1003**



:: برچسب‌ها: بریتانیا , سفر , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'محمد رضا كمره ای ' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:از میان 4 هزار875 اثر ارسالی در سه بخش گرافیك، عكس و نقاشی هیات داوران متشكل از هنرمندان برجسته این سه رشته،132 اثر برای عرضه در نمایشگاه انتخاب شده است.

به گفته مدیرموسسه مكعب هنر،این تعداد اثر از هنرمندان ایرانی و 7 كشورجهان شامل امارات متحده عربی،افغانستان،بنگلادش،پاكستان، تونس،كانادا و مالزی به دبیرخانه ارسال شده است.

وی ادامه داد:از 4 هزار و 875 اثر ارسالی به جشنواره،یك هزار 250 اثر مربوط به بخش عكاسی از معماری اسلامی بود كه هیات داوران متشكل از 'جمشید بایرامی'،'یدالله صمدیان' و 'نادر داوودی' به دلیل نا همگون بودن آثار ارسالی با موضوع جشنواره ،هیچ اثری را شایسته راه یابی به بخش نهایی جشنواره ندانستند.

مدیراكسپوی قرآنی یادآورشد:هیات داوران بخش عكاسی امیدوارند كه با انتخاب موضوع مستند'بناهای اسلامی و انسان' برای جشنواره دهم ،آثار مرتبط و ارزشمند از سوی هنرمندان تهیه شود و شاهد نمایشگاهی از بهترین های این رشته هنری باشیم.

وی افزود: بیشترین آثار ارسالی از هنرمندان ایرانی مربوط به استان های تهران، اصفهان،خراسان‌رضوی و آذربایجان شرقی است.

رییس جشنواره بسم الله گفت:داوری آثار در دوبخش گرافیك و نقاشی را اساتید و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ هنر، هنرهای ‌زیبا و تربیت‌مدرس شامل 'كامران افشارمهاجر'،'مصطفی اوجی' و 'مهرداد كشتی‌آرا' انجام داده اند.

كمره ای یادآورشد:تناسب رابطه بصری و معنایی بین موضوع و آثار ارسالی نهمین دوره جشنواره بسم الله مهمترین معیار بررسی این رقابت هنری بوده است.

نهمین جشنواره بین‌المللی بسم الله، امسال دربرج میلاد تهران و فرهنگسرای نیاوران و همچنین در كشورهای مالزی، دوبی و بنگلادش برپا خواهد شد.علاوه براین جزیره ابوموسی هم میزبان آثار برتر نمایشگاهی این رقابت هنری به صورت همزمان خواهد بود.

افتتاحیه این نمایشگاه 13 مرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران و 24 مرداد 91 در برج میلاد خواهد بود.

فراهنگ**9173**



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، 'محمد عسگرپور' اظهار داشت: شركت معادن اسفندقه كرمان برای احداث كارخانه های فرآوری 'فروكروم'، 'آجر نسوز'، 'تغلیظ' و نیز احداث تونل های زیرزمینی كامیون رو جهت استخراج معدن از روش سنتی به صنعتی، زمین و سوله در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

وی افزود: در زمان حاضر، مجوز پنج پروانه بهره برداری دریافت شده و 17 مجوز بهره برداری و نیز دو پروانه اكتشاف در مرحله دریافت مجوز است.

مدیرعامل شركت معادن اسفندقه با بیان اینكه ذخیره قطعی این معادن یك و نیم میلیون تن و ذخیره زمین شناسی آن حدود چهار و نیم میلیون تن است، گفت: در سال 90، حدود یكصد هزار تن كرومیت از این معادن تولید شد.

به گفته عسگرپور، این معادن از مواد معدنی مختلفی نظیر كرومیت، منیزیت، مس، منگنز، گارنت و پیروفیلیت برخوردار است.

بنا به این گزارش، فلز كرومیت در صنایع استیل، هواپیماسازی و مقاوم سازی كاربرد دارد.

اقتصام ** 1574**1601



:: برچسب‌ها: درختان , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

بمب گذاری انتحاری بلغارستان و اتهامات اسرائیل علیه ایران

مقامهای بلغارستان می گویند انفجار اتوبوس حامل توریستهای اسرائیلی در شرق بلغارستان کار یک بمبگذار انتحاری با مدارک آمریکایی جعلی بوده است.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

جمهوری اسلامی ارتباط با انفجار در اتوبوس شهروندان اسرائیلی در بلغارستان را تکذیب کرده و مقامات بلغارستان گفته اند این انفجار را نتیجه عملیات انتحاری فردی با مدارک جعلی آمریکایی اعلام کرده اند.

روز پنجشنبه، ٢٩ تیر (١٩ ژوئیه)، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در پاسخ به سئوالی در مورد اتهام ارتباط جمهوری اسلامی با حمله به یک اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی در بلغارستان، گفت: "موضع جمهوری اسلامی ایران، محکوم کردن هر نوع عملیات تروریستی در دنیاست."

روز چهارشنبه در اتوبوس حامل گروهی از گردشگران اسرائیلی در شهر بورگاس، در بلغارستان، انفجاری روی داد که در نتیجه آن، هفت نفر کشته و شماری زخمی شدند.

در پی این انفجار، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت که تمامی نشانه ها "حاکی از تروریسم ایرانی" است و هشدار داد که اسرائیل نسبت به این حمله "واکنش شدید" نشان خواهد داد و ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، هم گروه حزب الله لبنان را عامل سازماندهی این انفجار معرفی کرد و افزود "همه می دانند که حزب الله تحت حمایت همیشگی ایران است."

اتوبوس حامل گردشگران

مقامات اسرائیلی انفجار در اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی در بورگاس را به ایران نسبت داده اند

انفجار روز چهارشنبه با سالروز انفجار در مرکز یهودیان آرژانتین در ١٨ ژوئیه سال ١٩٩٤ که بیش از هشتاد کشته برجای گذاشت، مصادف بود و چند روز پس از سالگرد آغاز جنگ اسرائیل و حزب الله لبنان در سال ٢٠٠٦ روی داد.

آقای مهمانپرست گفته است "جمهوری اسلامی ایران که خود بزرگترین قربانی تروریسم است، به خطر انداختن جان انسان های بی گناه در راستای تحقق اهداف سیاسی نامشروع را اقدامی غیرانسانی می داند و به شدت محکوم می کند."

زخمی بمب گذاری

شماری از مسافران اتوبوس نیز در انفجار روز چهارشنبه زخمی شدند

این مقام ایرانی در مقابل، اسرائیل را به ارتکاب "تروریسم دولتی" متهم کرد و افزود که دست این دولت "به خون انسان های بی گناه در لبنان، فلسطین و سایر کشورها و خون دانشمندان هسته ای جوان کشورمان آلوده است و برای فرار از تمرکز افکار عمومی جهان، به طرح اتهامات واهی علیه دیگر کشورها می پردازد."

همچنین، غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در بیروت، در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی المنار، متعلق به جنبش حزب الله لبنان، ارتباط دولت خود با قتل گردشگران اسرائیلی در بلغارستان را تکذیب کرد و گفت: "ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، همچنان هدف اسرائیل بودیم چون با رژیم صهیونیستی و آمریکا مخالفت کردیم."

به گزارش تلویزیون الجزیره، شبکه خبر، متعلق به سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ایران نیز در تفسیری، اتهام دست داشتن جمهوری اسلامی در انفجار اتوبوس گردشگران اسرائیلی در بلغارستان را مردود دانسته و آن را مضحک خوانده است.

'مدارک آمریکایی جعلی عامل حمله انتحاری'

پس از وقوع انفجار روز چهارشنبه، برخی از کارشناسان هم این احتمال را مطرح کردند که ممکن است گروه های تندرو اسلامگرا، به خصوص گروه های وابسته به شبکه القاعده در حمله به اتوبوس حامل شهروندان اسرائیلی دست داشته باشند.

با وجود اینکه پس از وقوع انفجار روز چهارشنبه، مقامات اسرائیلی دولت ایران یا گروه های تندرو مرتبط با ایران را با این رویداد مرتبط دانستند، اما خبرگزاری رویترز در گزارشی در روز پنجشنبه از "ملایم تر شدن" لحن آنان در این زمینه خبر داد.

مرکز یهودیان بوئنوس آیرس

انفجار در اتوبوس گردشگران اسرائیلی در سالروز انفجار مرکز یهودیان بوئنوس آیرس روی داد

براساس این گزارش، وزیر دفاع اسرائیل در مصاحبه ای با رادیو این کشور گفت که دولت اسرائیل به هر اقدام ممکن برای "یافتن مسئولان" بمب‌گذاری دست خواهد زد و تا دستگیری و مجازات آنان، از پای نخواهد نشست.

یک کارشناس نظامی اسرائیلی هم به رویترز گفته است که واکنش اسرائیل نسبت به انفجار در اتوبوس گردشگران اسرائیلی به شکل حمله هوایی به ایران یا لبنان نخواهد بود، اما در مورد گزینه های دیگر در این زمینه توضیحی نداده است.

همزمان، گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان، به اسرائیل توصیه کرده است تا "خویشتنداری" به خرج دهد و از دست زدن به اقدامات شتابزده خودداری ورزد.

مقامات غربی نگران آن هستند که در شرایط بحرانی منطقه خاورمیانه، هر نوع اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران یا حزب الله لبنان، باعث افزایش بی ثباتی و همچنین، بهره برداری حکومت هایی مانند ایران و سوریه از چنین وضعیتی شود.

در بلغارستان، بویکو بورسوو، نخست وزیر، گفته است که به نظر می رسد انفجار در اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی "به احتمال قوی" ناشی از عملیات انتحاری بوده باشد.

نخست وزیر بلغارستان افزوده است که یک گواهینامه رانندگی آمریکایی صادره از شهر شیکاگو در محل انفجار یافت شده که ظاهرا نشان می دهد عملیات توسط فردی انجام شده که این گواهینامه را به همراه داشته است.

در عین حال، مقامات آمریکایی گفته اند که فردی با چنین مشخصاتی در میان دریافت کنندگان گواهینامه رانندگی در شیکاگو وجود ندارد و به همین دلیل، ممکن است عامل بمب گذاری مدارک جعلی آمریکایی را به کار گرفته باشد.

مقامات بلغارستان گفته اند یکی از اجساد یافت شده در محل انفجار به عامل این حمله انتحاری تعلق دارد.



:: برچسب‌ها: جشنواره , بریتانیا , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز جمعه منابع محلی، در بیانیه مشتركی كه از سوی اسلام آباد و كابل ھمزمان با پایان یافتن سفر یك روزه 'راجا پرویز اشرف' نخست وزیر پاكستان به افغانستان منتشر شده آمده : نخست وزیر پاكستان و 'حامد كرزای' رییس جمھوری افغانستان بر اھمیت ادامه دادن به ارتباط و گفت وگو با گروه طالبان و دیگر گروھھای مخالف و مسلح در افغانستان تاكید كردند.

روسای دولت دو كشور با انجام بحث درباره روند برقراری صلح و ثبات در افغانستان، نسبت به ھمكاری با یكدیگر برای برقراری صلح در افغانستان بر اساس دستور العمل و ایده مردم و دولت این كشور تجدید پیمان كردند.

آنان با تاكید بر حمایت جامعه بین المللی از پیشبرد روند صلح در افغانستان، از تلاش ھای كشورهای منطقه ازعربستان، تركیه و برخی دیگر كشورھا در این خصوص قدردانی كردند.

راجا پرویز اشرف و حامد كرزای با ابراز دیدگاه مشترك درباره تمایل و عزم مردم افغانستان برای پایان دادن به خشونت ھا و برقراری صلح و آشتی پایدار در كشورشان، در خصوص حمایت پاكستان از روند صلح در افغانستان كه باعث تسریع در این روند می شود ابراز امیدواری كردند.

رییس جمھوری افغانستان با استقبال و قدردانی از اقدامات پاكستان در حمایت از روند صلح در كشورش، افزود: اعلام عمومی برای حضور طالبان و دیگر گروھھای مخالف در افغانستان برای مشاركت در پیشبرد روند صلح و آشتی ملی، برقراری طولانی مدت صلح، ثبات و پیشرفت در این كشور را تضمین می كند.

نخست وزیر پاكستان نیز مجددا به حمایت و پشتیبانی كشورش از روند صلح و آشتی در افغانستان با توجه به ایده و دستور العمل مردم و دولت این كشور اشاره كرده و گفت: اسلام آباد عزم خود را برای تلاش بیشتر در ارائه تسھیلات در خصوص برقراری صلح در افغانستان افزایش می دھد.

مقامات ارشد دولت اسلام آباد و كابل برای اطمینان از پیگیری به موقع تلاش ھا در حمایت از روند صلح در افغانستان، بر نقش شورای عالی صلح افغانستان و سفر رییس شورای عالی صلح این كشور به اسلام آباد تاكید و در خصوص از سرگیری نشست ھای دوجانبه كمیسیون صلح افغانستان و پاكستان توافق كردند.

آساق ** 1095**1423



:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا از برنامه تلویزیونی هفت، برنامه این هفته به دلیل بازی فوتبال ساعت 30 دقیقه بامداد روی آنتن خواهد رفت كه علاوه بر بخش‌های مختلف، دو میزگرد نیز برگزار می‌شود.

میزگرد اول به بررسی متد و روش‌های بازیگری و كارگاه‌های بازیگری'حمید سمندریان' اختصاص دارد كه در این میزگرد نماینده دو نسل بازیگری ایران حضور دارند. مهدی فخیم‌زاده و پیام‌ دهكردی میهمانان این بخش از برنامه خواهند بود.

همچنین میزگرد دوم این هفته برنامه 'هفت' به موضوع 'اخلاق و سینما' می‌پردازد كه در این باره 'منوچهر محمدی' تهیه‌كننده و 'شهریار بحرانی' كارگردان به بحث و گفت وگو در این باره خواهند پرداخت.

برنامه هفت با بخش‌ها و آیتم‌های مختلف هر جمعه با سردبیری و اجرای محمود گبرلو و تهیه‌كنندگی علی قانع از ساعت 23 از شبكه سوم سیما پخش می شود.

فراهنگ**1983**



:: برچسب‌ها: اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'آشیروف' امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان كرد: هزاران مسلمان مظلوم در جنوب میانمار توسط افراط گرایان بودایی فقط به جرم مسلمان بودن شهید شده اند و این یك جنایت ضدبشری است.

وی افزود: این جنایت ها كه در حال حاضر هم ادامه دارد، در شرایطی صورت می گیرد كه غرب ادعای دفاع از حقوق بشر دارد و به بهانه كشته شدن چند نفر یك كشور را مورد تحریم قرار می دهد، اما در برابر فاجعه بزرگ انسانی میانمار سكوت اختیار كرده است.

آشیروف با بیان اینكه غرب علاقمند است كه مشكلات كشورهای اسلامی افزایش بیابد و آنها همواره درگیر مسایل داخلی باشند، اظهار داشت: نباید انتظار داشت غربی ها در مسایلی همچون میانمار موضع سازنده ای به نفع مسلمانان اتخاذ كند.

مدیر شورای مفتی های روسیه گفت: سازمان ملل هم كه مسئولیت حفظ آرامش و امنیت انسانها را در نقاط مختلف جهان برعهده دارد، متاسفانه كوچكترین اقدامی برای توقف كشتار مسلمانان میانمار انجام نمی دهد.

وی افزود: چرا به مساله سوریه این همه توجه می شود اما كشتار مسلمانان میانمار كاملا نادیده گرفته می شود و شورای امنیت حتی قطعنامه ای در این خصوص صادر نمی كند.

آشیروف ادامه داد: طبیعی است كه منافع ژئوپلیتیكی غرب ایجاب می كند كه در این شرایط نه تنها كوچك ترین گامی برای جلوگیری از نسل كشی مسلمانان برداشته نشود، بلكه برای رسوایی دولت سوریه در سطح جهانی تلاش شود و برای این منظور جهان غرب منسجم شده و برخی سران كشورهای عربی هم كه از ملت های خود فاصله گرفته اند با آنها همسو شده اند.

رهبر مسلمانان روسیه خاطرنشان كرد: متاسفانه تفرقه موجود میان كشورهای اسلامی برای مسلمانان جهان بسیار گران تمام می شود و ما در مساله میانمار شاهد هستیم كه بسیاری از كشورهای مسلمان به مسایل و منافع خود توجه می كنند.

وی اضافه كرد: مطمئنا چنین موضعی مغایر با نص صریح قرآن كریم است كه مسلمانان را به یاری و كمك به یكدیگر و توجه به مشكلات جامعه اسلامی دعوت می كند.

مدیر شورای مفتی های روسیه خاطرنشان كرد: اگر كشورهای اسلامی در عرصه جهانی متحد رفتار كنند هیچگاه شاهد حوادثی همچون فاجعه میانمار نخواهیم بود.

وی افزود: دفاع از حقوق مسلمانان وظیفه هر كشور اسلامی است و كاملا بدیهی است كه كشورهای اسلامی به تنهایی نمی توانند بطور موثر از حقوق جوامع اسلامی در كشورهای مختلف دفاع كنند.

رهبر مسلمانان روسیه در ادامه این مصاحبه با انتقاد شدید از تحریم های ظالمانه كشورهای غربی به سركردگی آمریكا گفت: آنها به بهانه واهی ملت ایران را مورد تحریم قرار می دهند و سعی می كنند برای آن مشكلات جدید بیافرینند.

وی گفت: متاسفانه در این شرایط هم شاهد هستیم كه شماری از كشورهای اسلامی در برابر سیاست های خصمانه و تحریم های آمریكا و غرب درباره ایران سكوت اختیار می كنند كه این گونه موضع گیری به هیچ وجه شایسته یك كشور اسلامی نیست.

آشیروف خاطرنشان كرد: امیدوارم روزی فرا برسد كه مشكلات كشورهای اسلامی در یك مجموعه واحد همچون سازمان همكاری اسلامی مطرح و بطور واقعی برای حل آنها تلاش شود و در آن زمان مطمئنا وضعیت مسلمانان بهتر از حال خواهد بود.

اروپام/2242**518 **1575



:: برچسب‌ها: اقیانوس , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، جواد كاظمیان كه در ابتدا بازی عدد 3 كه تعداد گل های او به پرسپولیس در دیدار رفت فصل گذشته مقابل صنعت نفت آبادان بود را به هواداران نشان داد و همچنین پس از گل با خوشحالی خود باعث تحریك آنها شد مورد فحاشی هواداران آبادانی قرار گرفت .

در بین دو نیمه درگیری شدیدی میان هواداران و نیروی انتظامی به وجود آمد.

از ضلع غربی ورزشگاه آزادی در طول بازی لیزری بر روی چشمان شهاب گردان انداخته شد.

روح اله عرب كه بعد از یكسال مصدومیت در نیمه دوم برای صنعت نفت آبادان وارد زمین می شد به شدت از سوی هواداران این تیم تشویق شد

در پایان بازی با وحود شكست آبادانی ها هواداران صنعت نفت به دلیل عملكرد خوب تیم خود بازیكنان و كادرفنی را تشویق كردند.

**7104**9118**



:: برچسب‌ها: سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

دولت بریتانیا برای جبران کاستی ها جی فور اس مجبور به خدمت گرفتن ۳۵۰۰ نیروی نظامی شد

احزاب مخالف از وزرای دولت بریتانیا خواسته اند تا به منظور پیش رفتن درست مراحل مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن، با مشکلات امنیتی برخورد جدی به عمل آورند.

کمیته حسابرسی عمومی پارلمان بریتانیا گفته است که شرکت خصوصی G۴S که با دولت قراداد بسته بود امنیت بازی ها را تامین کند، نتوانست تعداد کافی نیرو استخدام کند و تعلیم دهد و به همین دلیل باید جریمه شود.

G۴S در ۲۰۱۰ با کمیته برگزار کننده المپیک لندن قرارداد بست تا ۲۰۰۰ نیرو ی لازم برای امنیت بازی ها را تامین کند.

در دسامبر ۲۰۱۱ از آنها خواسته شد تا ۸۰۰۰ نیروی بیشتر ( مجموعا ده هزار نیرو) استخدام کنند، اما بی بی سی طی هفته های اخیر مطلع شد که G۴S نمی تواند تضمین بدهد که تعداد کافی نیرو استخدام کند و آنها را آموزش بدهد.

دولت بریتانیا نیز در همین راستا مجبور به بکارگیری ۳۵۰۰ نیروی نظامی ارتش بریتانیا برای جبران کاستی های پرسنل امنیتی شرکت جی فور اس شده است.

انتشار استقرار نیروهای ارتش در هفته گذشته موجب انتقادهای فزاینده ای از سوی حزب کارگر، حزب مخالف دولت بریتانیا شد.

مارگارت هاج، رئیس کمیته حسابرسی عمومی گفت که کمبود ها "قابل پیش بینی" بودند.

روز سه شنبه ۱۷ ژوئیه، نیک باکلز مدیر عامل شرکت جی فور اس که برای جوابگویی در مقابل کمیته وزارت کشور پارلمان حضور یافت، پذیرفت که این ماجرا برای شرکت " بسیار تحقیر آمیز" بوده است.

جی فور اس ممکن است مجبور شود تا به دلیل کمبودها، مبلغ ۵۰ میلیون پوند از قرارداد ۲۸۰ میلیون پوندی را به دولت بریتانیا پس دهد.

با این حال دولت می گوید که راه برای برگزاری بازی ها به بهترین وجه هموار است.

اد میلیبند، رهبر حزب کارگر از دولت خواسته است تا با در نظر گرفتن " این شکست مفتضحانه" واگذاری خدمات پلیس به شرکت های خصوصی را متوقف کنند.

وی همچنین درخواست کرده است تا قبل از آنکه قراردادهای بیشتری به جی فور اس واگذار شود، توانایی این شرکت در "انجام تعهدات برابر مفاد قرارداد" با دقت بررسی شود.



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس , جزیره , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'محمدباقر لاریجانی' روز پنجشنبه در جلسه شبكه های ملی تحقیقات دیابت و استئوپروز كشور در دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: كمبود ویتامین D در مناطق دارای هوای آلوده در برخی كلان شهرها به ویژه تهران، بیشتر است.

وی خاطرنشان كرد نتایج این مطالعات نشان می دهد كه میزان مصرف ویتامین D در سبد تغذیه ای خانوار بسیار كم است.

رییس شورای سیاست گذاری وزارت بهداشت گفت: میزان مصرف ویتامین D در سبد خانوار، 15 درصد مقدار استاندارد پیشنهاد شده و میزان مصرف كلسیم نیز 60 درصد مقدار استاندارد پیشنهاد شده است.

لاریجانی افزود: یكی از پیامدهای مهم مصرف كم ویتامین D و كلسیم، پوكی استخوان است؛ هم اكنون 60 درصد افراد بالای 50 سال در كشور دچار پوكی استخوان یا كاهش نسج -بافت- استخوان هستند.

وی خاطرنشان كرد پوكی استخوان، عوارض زیادی دارد ، شكستگی های لگن ناشی از پوكی استخوان در سنین بالا مرگ و میر و هزینه های زیادی را به كشور تحمیل می كند.

**170 میلیون دیابتی در جهان

رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت در ادامه به بیان شیوع و عوارض بیماری های غیرواگیر در سطح جهانی پرداخت و گفت: شیوع دیابت در دنیا و همچنین در ایران به شدت رو به افزایش است؛ هم اكنون 170 میلیون بیمار دیابتی در جهان وجود دارد كه پیش بینی می شود این آمار ظرف سال های آینده به 400 میلیون نفر برسد.

لاریجانی افزود: سن جمعیت كشور رو به افزایش است و با توجه به این مساله، احتمال ابتلا به دیابت در كشور نیز افزایش می یابد.

وی خاطرنشان كرد 15 درصد هزینه های بهداشتی و درمانی در سطح جهان و نیز در ایران مربوط به بیماری دیابت است.

به گفته رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، مبتلایان به دیابت ، پنج برابر اقشار دیگر به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند.

لاریجانی اظهار داشت: دیابت ، شایع ترین علت قطع عضو در دنیا به شمار می رود.

**ایران رتبه 24 دنیا را در رشته غدد دارد

رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت گفت: ایران در رشته غدد ، رتبه بیست و چهارم را در دنیا دارد.

لاریجانی افزود: میزان مقالات ایران در سایت معتبر بین المللی علمی 'اسكوپوس' در رشته دیابت ، حدود پنج هزار مقاله و در رشته پوكی استخوان حدود 800 مقاله است.

وی خاطرنشان كرد از نظر تولیدات علمی علوم پزشكی در منطقه فقط كشور تركیه از ما جلوتر است كه طبق پیش بینی ها اگر نقشه علمی كشور را عملیاتی كنیم، ظرف پنج سال آینده می توانیم فاصله خود را با تركیه از بین ببریم.

**راه اندازی بانك تولیدات علمی علوم پزشكی در كشور

رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت در ادامه از راه اندازی بانك تولیدات علمی علوم پزشكی در كشور خبر داد و گفت: پژوهش های داخلی مربوط به دیابت در این بانك بالغ بر دو هزار مقاله و پژوهش های داخلی مربوط به پوكی استخوان نیز بالغ بر 300 مقاله است.

به گفته لاریجانی، طبق آمار این بانك، پژوهشكده علوم غدد، 40 درصد تولیدات علمی كشور را تامین می كند.

وی ، طراحی مدل فعالیت های مربوط به دیابت و نقشه راه استئوپروز -پوكی استخوان- را از دیگر فعالیت های انجام شده در زمینه بیماری های غیرواگیر برشمرد.

رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت های موثر شبكه تحقیقات دیابت و استئوپروز كشور خاطرنشان كرد فراوری سلول های بنیادی جنین، تولید داروی آنژی پارس و راه اندازی كلینیك مجازی دیابت از جمله فعالیت های این شبكه به شمار می رود.

**ضرورت ساماندهی مسایل مربوط به دیابت مطابق برنامه پزشك خانواده

رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت در ادامه به برنامه پزشك خانواده اشاره كرد و گفت: اجرای برنامه پزشك خانواده، چهره ارایه خدمات درمانی و بهداشتی كشور را دگرگون خواهد كرد.

لاریجانی افزود: باید تلاش كنیم آموزش های تخصصی پزشكان را برای فعالیت در برنامه پزشك خانواده، ارایه دهیم و لازم است راهنماهای بالینی دیابت و استئوپروز ساماندهی جدیدی شود.

**راه اندازی كلینیك های جامع شكستگی های ناشی از پوكی استخوان

رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت در ادامه از راه اندازی كلینیك های جامع شكستگی های ناشی از پوكی استخوان خبر داد و گفت: این كلینیك ها تمام مسایل مربوط به شكستگی ها را دنبال می كنند.

لاریجانی افزود: راهنماهای بالینی در این زمینه نیز برای پزشكان تدوین می شود.

وی تاكید كرد راه اندازی نظام ثبت شكستگی های لگن و غنی سازی شیر با ویتامین D نیز در حال پیگیری است.

**طرح توسعه آموزش های بیماری های غیرواگیر

رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت گفت: این وزارتخانه طرحی در دست اجرا دارد تا آموزش های مربوط به بیماری های غیرواگیر را توسعه دهد.

لاریجانی افزود: فلش كارت های آموزشی، دفترچه ثبت قند و فشار خون و سی دی و فیلم هایی برای آموزش های مربوط به بیماری های غیرواگیر تهیه شده است.

وی تاكید كرد شیوع بالا و هزینه های گران دیابت و پوكی استخوان ، موجب شده است تا این دو بیماری در اولویت وزارت بهداشت قرار بگیرد.

اجتمام**9185 1418



:: برچسب‌ها: سفر , کلیسا , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا در این دیدار كه از ساعت 45/20 امشب در استادیوم یادگار امام (ره) قم برگزار شد صبای قم با نتیجه چهار بر صفر بر پیكان غلبه كرد.

بازی دو تیم در پایان نیمه اول با پیروزی دو بر صفر صبای قم خاتمه یافته بود ، در این نیمه توپ و میدان در اختیار صبای قم بود و این تیم در طول این نیمه بارها صاحب موقعیت گلزنی شد.

در دقیقه سوم بازی ارسال از جناح راست رامین رضائیان روی دروازه پیكان با ضربه ناقص بهمن طهماسبی مهاجم صبا همراه شد اما در بازگشت توپ، میلاد نوری از داخل محوطه شش قدم گل اول صبا را به ثمر رساند.

در دقیقه 42 حركت زیبای توی عمق بهمن طهماسبی با ضربه زیبای فنی او همراه شد كه این ضربه به تیرك عمودی دروازه برخورد كرد اما در بازگشت ، محسن بیات دومین گل صبا را به ثمر رساند.

در نیمه دوم این دیدار نیز صبای قم تیم برتر میدان بود و در همان دقیقه آغازین یك موقعیت تك به تك را توسط فرید كریمی از دست داد اما برتری خود را تا پایان بازی بر حریف خود دیكته كرد.

پس از آن كه بهمن طهماسبی در دقیقه 66 یك موقعیت تك به تك دیگر را برای صبا با بی دقتی از دست داد این تیم تا دقیقه 90 دو بار دیگر صاحب گل شد.

در دقیقه 67 میلاد نوری با یك شوت فنی زیبا از كناره محوطه 18 قدم موفق شد گل سوم صبا را به ثمر برساند.

در دقیقه 83 ارسال زیبای محمد امین آرام طبع از جناح چپ به رامین رضائیان رسید و این بازیكن با یك ضربه حساب شده از داخل محوطه جریمه موفق شد برای بار چهارم صبا را صاحب گل كند.

این دیدار را محسن تركی با كمك های محمد ابوالفضلی و مصطفی فراهانی سوت زد و در آن میلاد نوری از صبای قم كارت زرد گرفت.

فرج الله یثربی به عنوان نماینده فدراسیون و اسماعیل صفیری به عنوان ناظر داوری در این دیدار حضور یافته بودند.

از این دیدار نزدیك به 200 نفرهزار نفر تماشاگر دیدن كردند.

با توجه به سایر نتایج امشب در لیگ برتر فوتبال صبای قم با سه امتیاز و كسب تفاضل گل 4+ در صدر جدول قرار گرفت.

صبای قم هفته آینده میهمان دوب آهن اصفهان خواهد بود و پیكان تهران نیز در خانه با تراكتور سازی تبریز مصاف خواهد كرد. ك/3

7408 / 380/



:: برچسب‌ها: اسکاتلند , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه مسابقات بین المللی جام دیجیتال، بازی های رایانه ای در محل برج آزادی اظهار داشت: در گذشته با استفاده از رسانه های سنتی امكان رقابت با فرهنگ های بیگانه وجود نداشت و امروز با گسترش ابزارهای دیجیتال این فرصت فراهم شده است تا فرهنگ ایرانی - اسلامی را به دنیا صادر كرد.

وی همچنین محتوا و جاذبه را دو ركن اصلی ابزارهای دیجیتال دانست و خاطرنشان كرد: این دو ركن به خوبی در بازی های رایانه ای ساخت داخل رعایت شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای در تهران افزود: وجود یك میلیون نفر بازدیدكننده از این نمایشگاه حاكی از وجود توانمندی

های فراوان این صنعت در كشور است .

وی بر استفاده از نرم افزارهای ایرانی در تولید بازی های رایانه ای بومی تاكید كرد.

حسینی همچنین از برگزاری مسابقات جام دیجیتال به صورت برخط (آن لاین ) از سال آینده خبر داد و گفت: بزودی با همكاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون بازی های رایانه ای راه اندازی خواهد شد.

در ادامه مراسم 'حسن علیزاده' رییس مركز توسعه فناوری ارتباطات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشكیل تیم ملی مسابقات بازی های رایانه ای خبر داد و گفت : برگزیدگان نخستین دوره جام دیجیتال در چهار تیم سه نفره، اعضای تیم ملی مسابقات بازی های رایانه ای را تشكیل می دهند.

وی همچنین اظهار داشت: دور بعدی مسابقات جام دیجیتال در مهرماه سال جاری همزمان با برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزار می شود.

علیزاده افزود: در نخسین دوره این مسابقات بیش از 30 هزار نفر شركت كرده اند.

نخستین دوره مسابقات بین المللی جام دیجیتال با معرفی برگزیدگان در محل برج آزادی به كار خود پایان داد.

**9190**1351**1536**1368**



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، هواداران تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پیش از آغاز دیدار تیم خود مقابل پرسپولیس تهران به دلیل دیر باز شدن درهای ورزشگاه تختی آبادان به شدت ناراحت بودند.

10 درصد سهمیه هواداران پرسپولیس در طول بازی خالی از تماشاگر بود.

علی كریمی كه پیش از آغاز بازی به سمت جانبازان حاضر در ورزشگاه رفت و با آنها عكس یادگاری انداخت، به شدت از سوی هواداران تیم فوتبال صنعت نفت آبادان تشویق شد.

خبرنگاران آبادانی از مانوئل ژوزه سرمربی پرسپولیس كه روز گذشته در كنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی شركت نكرده بود به شدت ناراحت هستند و به احتمال فراوان در كنفرانس مطبوعاتی پس از بازی این مربی پرتغالی شركت نخواهند كرد.

ژوزه با وجود عدم ثبت قرارداد با باشگاه پرسپولیس این بازی را از روی نیمكت تماشا كرد.

ورزشی**7104**9118**1368**



:: برچسب‌ها: پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران، در آبادان برگزار شد.

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد این دیدار را با نتیجه یك بر صفر با گل 'جواد كاظمیان' به سود خود به پایان برساند.

'مانوئل ژوزه' در نیمه نخست این دیدار از علی كریمی، مهدی مهدوی كیا، محمد نوری و جواد كاظمیان استفاده نكرد و بازیكنان مطرح خود را برروی نیمكت قرار داد.

سید جلال حسینی مدافع ملی پوش سرخپوشان در غیاب كریمی، مهدوی كیا، نوری و كاظمیان بازوبند كاپیتانی پرسپولیس را در اولین دیدار خود برای این تیم بر بازو بست كه با ورود علی كریمی در دقیقه 66 بازوبند را به این بازیكن داد.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در طول نیمه نخست بازی بهتری نسبت به پرسپولیس از خود به نمایش گذاشت.

با شروع نیمه دوم هر دو تیم بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و موفق شدند موقعیت های مناسبی را بر روی دروازه یكدیگر ایجاد كنند.

كاظمیان كه در اواخر نیمه دوم جایگزین كریم انصاری فرد شده بود، موفق شد گل سه امتیازی این تیم را دقیقه 89 بر روی پاس خوب علی كریمی به ثمر برساند.

قضاوت این دیدار بر عهده محسن قهرمانی بود.

هدایت تیم فوتبال پرسپولیس بر عهده مانوئل ژوزه و صنعت نفت ابادان بر عهده كاستا است كه هر دو مربی پرتغالی هستند.

**1368**



:: برچسب‌ها: سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'مرضیه وحیددستجردی' روز پنجشنبه در جلسه شبكه های ملی تحقیقات دیابت و استئوپروز كشور در دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: مشكل نارسایی كلیه در كشور چنان است كه هرچه دستگاه دیالیز تهیه كنیم باز هم از قافله عقب هستیم.

**بیماری های غیرواگیر عامل 60 درصد مرگ و میرها در كشور است

وزیر بهداشت خاطرنشان كرد بیش از 60 درصد مرگ و میرها در كشور ناشی از بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی یا دیابت است.

دستجردی گفت: 45 درصد مرگ و میرها در كشور به دلیل بیماری های قلبی و عروقی، 12 رصد مربوط به بیماری های سرطانی و چهار تا پنج درصد مربوط به بیماری های ریوی و دیابت و بقیه آن ناشی از حوادث و تصادفات است.

وی تاكید كرد این آمار بالای مرگ و میرها ناشی از بیماری های غیرواگیر نیازمند برنامه ریزی های جدی در این زمینه است.

**وجود 26 شبكه تحقیقاتی بیماری در كشور

وزیر بهداشت از وجود 26 شبكه تحقیقاتی بیماری در كشور خبر داد و گفت: فعال ترین شبكه تحقیقاتی بیماری در كشور مربوط به بیماری های دیابت و پوكی استخوان است.

دستجردی ادامه داد برغم اینكه شیوع پوكی استخوان در كشور بسیار كمتر از دیابت است اما عوارض و بار هزینه ای آن نیازمند برنامه ریزی جدی است.

**50 درصد جمعیت كشور پوكی استخوان دارند

وزیر بهداشت گفت: 50 درصد كشور مبتلا به استئوپروز -پوكی استخوان- و استئوپنی -كاهش تراكم استخوان- هستند.

دستجردی افزود: برای كنترل این بیماری ها در كشور نیازمند همكاری ها بین بخشی هستیم.

وی در ادامه به شاخص جمعیت كشور اشاره كرد و گفت: طبق جدیدترین آمار، حدود شش درصد جمعیت كشور را سالمندان تشكیل می دهند و هرچه تعداد سالمندان در كشور بیشتر شود ، گرفتاری ها و معضلات بهداشتی و درمانی كشور نیز بیشتر می شود.

به گفته وزیر بهداشت، میزان مراجعات و بستری سالمندان ، بطور متوسط پنج برابر بیش از افراد عادی است.

**طراحی 800 برنامه برای مقابله با بیماری های غیرواگیر

وزیر بهداشت گفت : طی دو سال گذشته، 800 برنامه عملیاتی برای مقابله، كنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر طراحی شده است كه باید آنها را عملیاتی كنیم.

دستجردی افزود: آمار بیماری های غیرواگیر مانند چاقی، كلسترول بالا ، فشارخون و دیابت در كشورهای عربی منطقه بیش از كشور ما است بااین وجود نباید وضعیت خود را مطلوب ارزیابی كنیم.

وی خاطرنشان كرد باید در سال 1404 ، جزو كشورهای برتر منطقه از نظر سلامتی باشیم و شبكه های تحقیقاتی بیماری می توانند در این زمینه وزارت بهداشت را كمك كنند.

**پزشك خانواده ، محوری ترین برنامه سلامت كشور

وزیر بهداشت در ادامه از راه اندازی شبكه های تحقیقاتی چاقی و سالمندی در كشور خبر داد و گفت: برنامه محوری سلامت كشور، اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع است.

دستجردی افزود: امیدواریم با ارایه بسته های ادغام یافته بهداشتی و درمانی در زمینه كنترل بیماری های غیرواگیر در كشور، فعالیت های جدی داشته باشیم.

وی خاطرنشان كرد اطلاع رسانی و فرهنگسازی، نقش اساسی در كنترل بیماری های غیرواگیر به ویژه كنترل دیابت به عنوان 'ام الامراض' را دارد.

در جلسه شبكه های ملی تحقیقات دیابت و استئوپروز كشور جمعی از مسوولان و متخصصان این رشته ها حضور داشتند.

اجتمام**9185



:: برچسب‌ها: سفر , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا ایان مارتین نمانیده ویژه سازمان ملل در امور لیبی و رئیس گروه پشتیبانی از آن كشور با تاكید بر روح دموكراسی خواهی مردم و برگزار كنندگان انتخابات مجلس، لیبی در مسیر رسیدن به اهداف دموكراتیك خود گام بر می دارد.

وی كه در نشست امروز شورای امنیت سخن می گفت، افزود : مردم لیبی پس از سال ها استبداد با شهامت به پای صندوق های رای رفتند تا رهبران خود را انتخاب كنند.

نمانیده ویژه سازمان ملل در امور لیبی این انتخابات را گام نخست به سوی تحول آرام و دموكراتیك در سوریه توصیف كرد و تاكید كرد نباید چالش های پیش روی این كشور را دست كم گرفت.

ایان مارتین امنیت و عدالت را اساسی ترین چالش پیش روی لیبی دانست و گفت مردم لیبی در درجه نخست خواهان حاكمیت قانون و خلاصی از گروه های مسلح هستند تا حكومت به جنایات به طور عادلانه رسیدگی كند و تنها دولت مركزی دست به بازداشت و زندانی كردن مظنونان بزند.

وی افزود : برقراری امنیت اقتصادی، ایجاد شغل و مبارزه با فساد از چالش های پیش روی حكومت آینده لیبی خواهد بود.

انتخابات مجلس لیبی روز یكشنبه گذشته در سرسر آن كشور برگزار شد.

این نخستین انتخابات لیبی از سال 1964 تاكنون بوده است.

این انتخابات در 27 منطقه برگزار شده و مشاركت در آن گسترده بود بطوریكه بیش از 60 درصد واجدین شرایط به پای صندوق های رای رفتند.

در جریان برگزاری این انتخابات برخی گروه های مسلح كه متشكل از انقلابیون پیشین هستند دست به اعتراض زده و روند رای گیری در برخی مناطق را مختل كردند.

مساله فعالیت گروه های شبه نظامی و عدم فرمانبری آن ها از حكومت مركزی لیبی تبدیل به یكی از بزرگترین نگرانی ها در قبال آینده این كشور شده است.

ماه گذشته، عفو بین الملل با انتشار گزارشی از بازداشت های خودسرانه و اعمال گسترده شكنجه توسط شبه نظامیان به شدت انتقاد كرده و آن را بزرگترین تهدید برای حقوق بشر در لیبی اعلام كرد.

بنا به آمار های ارائه شده توسط ناوی پیلای، كمیسر حقوق بشر سازمان ملل، بیش از هشت هزار و 500 بازداشتی كه عمده آن ها متهم به وفاداری به رژیم معمر قدافی هستند، در زندان های شبه نظامیان لیبیایی به سر می برند. تعداد این بازداشتگاه ها و زندان ها حدود 60 مركز تخمین زده می شود. هیچ یك از این بازداشتگاه ها زیر نظر دولت مركزی لیبی قرار نداشته و بسیاری از فرماندهان شبه نظامیان حاضر به رسمیت شناختن دولت مركزی نیستند.

اروپام 1908



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، روزنامه سوییسی 'تاگس آنزیگر' تصریح كرد: طرح 'كوفی عنان' نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه، بهترین راه حل در این كشور است.

روزنامه سوییسی تاكید كرد كه باید بر اساس پیشنهاد كوفی عنان عمل كرد و ایران را به فرایند پیدا كردن راه حلی برای سوریه پیوند داد.

این روزنامه با اشاره به تلاش آمریكا برای عدم حضور ایران در مذاكرات مربوط به سوریه، خاطرنشان كرد كه علت شكست مذاكرات در خصوص سوریه عدم حضور ایران بوده است.

'تاگس آنزیگر' با اشاره به اینكه روسیه به اندازه ایران در سوریه نفوذ ندارد، تاكید كرد: با نادیده گرفتن خواست ایران در سوریه نمی توان به چیزی دست پیدا كرد.

روزنامه سوییسی در ادامه توصیه خود نوشت: برای اینكه منافع غرب و ایران در سوریه همسو شود باید باب مذاكره و ارتباط با تهران باز شود.

این روزنامه با اشاره به پاسخ منفی 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه به قطعنامه های شورای امنیت برای اقدام نظامی علیه سوریه نوشت: روس ها خوب می دانند كه اقدام نظامی در سوریه چه پیامدهائی را برای منطقه وهمچنین خود آنها خواهد داشت.

تاگس آنزیگر در پایان خاطرنشان كرد كه با توجه به نفی اقدام نظامی در سوریه باید به ایران به عنوان آخرین شانس حل موضوع سوریه روی آورد و با این كشور با نفوذ در منطقه وارد مذاكره شد.

اروپام 1344**1368**



:: برچسب‌ها: تابستان , رقص , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'علی تركاشوند' چهارشنبه شب در حاشیه افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری سردار آزادگان قزوین افزود: در حال حاضر 340 پروژه ورزشی نیمه تمام و پانزده دهكده المپیك در كشور وجود دارد كه كار اجرا و تكمیل آنها برعهده شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی می باشد.

وی اظهار كرد: برای تكمیل و بهره برداری از این میزان پروژه ورزشی به 40 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد.

این مسوول یادآور شد: شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی كشور اجرای طرح های ورزشی با گنجایش بیش از 2500 نفر تماشاگر را برعهده دارد.

مدیرعامل شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی كشور با اشاره به اینكه با ابلاغیه وزیر ورزش و جوانان كار اجرای تمامی مصوبات سفرهای استانی هیات دولت از سوی این شركت در حال اجرا است، اظهار كرد: اعتبارات این شركت پارسال نسبت به سال هشتاد و نه، 100 برابر افزایش یافت.

تركاشوند با اشاره به افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری سردار آزادگان قزوین، گفت: برای بهره برداری از این استادیوم كه مجهز به تمامی استاندارد های مورد نظر كنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) است، نزدیك به 200 میلیارد ریال هزینه شده كه نیمی از این مبلغ از سوی دفتر مقام معظم رهبری پرداخت شده است.

وی، توسعه زیرساخت های ورزشی را در شكوفا سازی استعداد جوانان و نوجوانان در عرصه ورزش بسیار مهم خواند و در پایان خاطر نشان كرد: امیدواریم با افزایش ساخت و توسعه اماكن ورزشی كه از ابتدا مورد توجه جدی دولت نهم و دهم قرار داشته است، این مهم بیش از پیش محقق شود.

7392/ 1644/ 3404



:: برچسب‌ها: مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'مونیا بنینی'، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رم، با انتقاد از سیاست های جنگ افروزانه واشنگتن و برخی كشورهای غربی، گفت: رفتار آمریكا و اروپا ظالمانه است؛ آنها پس از تجاوز نظامی به لیبی، گستاخی خود را در سوریه ادامه داده و با كمك مالی و تسلیحاتی به تروریست ها، مردم را قتل عام می كنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران می تواند نقشی اساسی برای مقابله با بحران سوریه و كمك به ایجاد صلح و ثبات در منطقه ایفا كند.

رییس جنبش سیاسی 'در جهت منافع مشترك' ایتالیا، ادامه داد:مساله صرفا مجاورت جغرافیایی نیست، بلكه امكان ایجاد یك بلوك واقعی متشكل از كشورهای مستقلی است كه تسلیم فشارها، تهدیدات و باجگیری های آمریكا و رژیم اسراییل نمی شوند.

وی گفت: متاسفانه تبلیغات رسانه ای نیز در جهت اهداف غربی ها، با لحنی مشابه، رییس جمهوری سوریه را محكوم می كنند؛ این نقض گسترده حقوق بین المللی و ماده ' 2625 ' سازمان ملل است، ماده ای كه در آن به صراحت آمده است كه هر دولت از حق ذاتی حاكمیت برخوردار است و وظیفه احترام به سایر دولت ها را دارد.

وی، افزود: همچنین در همین ماده به مصون بودن تمامیت ارضی و استقلال سیاسی دولت ها اشاره شده و اینكه هر دولت حق انتخاب آزادانه سیستم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را دارد.

وی گفت: سوریه هم اكنون با شرایطی سختی مواجه است و امریكا و اروپا با حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست ها با هدف سرنگونی سیستم سیاسی كنونی و بی ثباتی كلی خاورمیانه به نقض تمامیت ارضی این كشور می پردازند.

وی با اشاره به عملیات تروریستی در ساختمان امنیت ملی سوریه كه در آن وزیر دفاع، رییس سازمان اطلاعات این كشور و تعداد دیگری كشته شدند، با طرح این سووال كه آیا اینها همان قدرت هایی هستند كه قصد دفاع از حقوق و صدور دمكراسی را دارند؟، تصریح كرد: این چهره زشت و شیطانی برخی كشورها است كه به ملت ها و دولت های مستقل ستم می كنند.

1592

اروپام ** 2171**1596



:: برچسب‌ها: روش , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا از بیروت، سید حسن نصرالله با اشاره به حجم توطئه ها علیه ایران گفت: اسراییل در سال‌های اخیر تمام كوشش خود را برای محاصره ایران و ترور مسئولان نظامی و انجام عملیات تروریستی علیه مردم بكار برد و در عین حال دهها شبكه های فارسی زبان بمنظور تحریك ملت ایران علیه مسئولان پرداخت و مردم را به تظاهرات در خیابان های تهران تحریك كرد اما همه این توطئه ها شكست خورد.

دبیركل حزب الله خطاب به فلسطینی ها گفت: من به ملت فلسطین و گروههای مختلف صادقانه می گویم كه اگر قضیه فلسطین به دام نظام های عربی منطقه بیافتد، برای ابد نام فلسطین از منطقه پاك خواهد شد.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: محوری وجود دارد كه برای دفاع از فلسطین و طرفداری از آن متحمل ضربات سهمگین دشمن شده و بهای سنگینی را پرداخت كرده است.

وی با تأكید بر تقویت ارتش لبنان تصریح كرد: گفته می شود كه پیرامون تقویت ارتش لبنان به عنوان یك مؤسسه نظامی توافق ملی وجود دارد؛ آیا واقعا این توافق وجود دارد؟

دیبركل حزب الله گفت: در این روزها تهمت هایی علیه ارتش لبنان زده می شود و این مؤسسه نظامی را به طایفه و مذهبی خاصی نسبت می دهند ولی ارتش در سالهای اخیر نشان داد كه ارتش ملی و بی طرف بوده و عاملی در جهت حفظ امنیت ملی كشور است.

وی با اشاره به مسئله تجهیز ارتش لبنان ادامه داد: آمریكا تجهیزات نظامی قوی در اختیار ارتش لبنان نمی گذارد تا مبادا از آنها علیه اسراییل استفاده كند؛ ما به آنها می گویم كه شما به ارتش سلاح بدهید و نگران آن نباشید كه حزب الله این سلاح را از ارتش بگیرد چراكه ما دست های خود را به سوی كسی دراز نمی كنیم.

سید نصرالله با اشاره به اینكه 'ایران اعلام كرده كه به ارتش لبنان سلاح مجانی می دهد و یا اینكه تنها بهای ساخت آن را می گیرد'،گفت: این كشور دوست می خواهد ارتش كشورمان قوی باشد و باید دید كه چه كسی در لبنان است كه توانایی قبول كردن این هدیه ایران را داشته باشد.

دبیركل حزب الله در خصوص مسایل داخلی لبنان، با اشاره به اینكه 'رسانه ها در خراب كردن جو نقش زیادی دارند.'، افزود: نمی خواهم رسانه ها را زیر سئوال ببرم اما لازم است كه آنها نسبت به وظایف و مسئولیت های ملی خود پایبند باشند.

سید نصرالله با فراخواندن طرفداران مقاومت در میان مردم لبنان به صبر و تحمل، اظهار داشت: نسبت به كسانی كه سعی دارند شما را به جنگ بكشانند، بی تفاوت باشید چرا كه برخی می خواهند در لبنان آشوب گری و فتنه گری كنند.

وی افزود: بعضی از خطبا(شیخ سلفی در جنوب لبنان)، یك اسباب بازی را نشان داده كه از آن صدایی بیرون می آید كه می گوید 'عایشه را بكشید' و به مردم می گویند كه شیعیان این را ساخته اند و دقیقا مشخص نمی كنند كه چه كسی گفته است كه این بازیچه ساخته دست شیعیان است.

دبیركل حزب الله گفت: ما خواهان یك میثاق شرافتمندانه در این خصوص هستیم؛ چراكه خطاب های تحریك كننده مذهبی بسیار فراگیر شده است.

وی با اشاره به اختلافات حزب الله با برخی هم پیمانان خود اظهار داشت: اختلاف میان اجزاء مختلف دولت و یا هم پیمانان خود را علنی نمی كنیم و ترجیح می دهیم كه در این خصوص به گفت وگو بپردازیم.

سیدنصرالله گفت: ما بر روابط خوب استراتژیك و دوستان با تمام هم پیمانان خود بویژه با 'جریان آزاد ملی' لبنان تاكید داریم.

وی افزود: ما در حزب الله روابط استراتژیكی با شخص 'میشل عون' رییس جریان آزاد ملی و همچنین تمام طرفداران این جریان داشته و این روابطی كه طی 6 سال ساخته شده است، بر سر یك اختلاف یا مطالبه صنفی از میان نخواهد رفت.

دبیركل حزب الله گفت: مبنای تصمیم گیری ما در حزب الله برای روابط سیاسی با عون و همچنین دیگر هم پیمانانمان، مواضع آنان در جنگ 33 روزه است و این امر را انسانی و خارج از هرگونه حساب و كتاب سیاسی و سود و زیان می دانیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم كه جریان های اكثریت بتوانند با هم به گفت وگو پرداخته و اختلافات آنها را از یكدیگر دور نسازد.

سید نصرالله گفت: به روح تمام شهدا و همچنین به امام مقاومت، 'امام موسی صدر' و همچنین به افسران و سربازان و رهبران ارتش و تمام نیروهای سیاسی كه پشتیبانی كرده و دوشادوش مقاومت ایستادند، ادای احترام می كنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: از تمام مردم و از كسانی كه معجزه جنگ 33 روزه را آفریدند تشكر می كنم و به آنها می گویم كه آنچه شما آفریدید جاودان خواهد ماند.

1592

خاورم**2024**1030



:: برچسب‌ها: آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، ' ناصر بختیاری زاده' چهارشنبه شب در نشست خبری پیش از دیدار صبای قم و پیكان تهران افزود: ضمن این كه به تفكرات فنی عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال پیكان تهران احترام می گذارم باید عنوان كنم كه فوتبال امروز دچار تغییرات خاص خود است و ممكن است تفكرات ویسی نسبت به سال گذشته تغییر پیدا كرده باشد.

وی ابراز داشت: تا زمانی كه سوت آغاز بازی فردا به صدا در نیامده است نمی توانیم پیش بینی خاصی از بازی فردا داشته باشیم اما شناخت خوبی از تفكرات فنی عبدالله ویسی سرمربی پیكان داریم.

بختیاری زاده گفت: امسال بازیكنان بسیار خوبی را جذب كرده ایم و خوشبختانه در بازی های تداركاتی پیش از فصل توانسته ایم آنان را به سطح آمادگی مطلوبی برسانیم.

وی افزود: امسال چهار بازیكن بومی نیز در بین بازیكنان صبای قم هستند و شاهد حضور مجتبی مبینی ، محمد عرب خراسانی ،داوود بهادری و محمدرضا وفایی در تركیب تیم صبا خواهیم بود.

دیدار تیم های صبای قم و پیكان تهران از چارچوب هفته اول لیگ برتر فوتبال كشور از ساعت 45/20 فردا در استادیوم یادگار امام راحل قم برگزار می شود. ك/2

7408 / 380/ 3404



:: برچسب‌ها: سنگ , فلوریدا , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

سیاستهای تندروانه محمود احمدی نژاد در امور خارجی فشارهای بین المللی بر ایران را افزایش داده است

تغییر ماهیت فشارهای آمریکا بر ایران در چند سال گذشته، دولتمردان دو کشور را با چالشی بی‌سابقه روبرو کرده است.

بعد از قطع کامل روابط دیپلماتیک آمریکا و ایران در پی اشغال سفارت این کشور در تهران، دو کشور سی سال گذشته را در وضعیت "نه جنگ، نه صلح" سپری کرده و به آن خو گرفته بودند. با روی کار آمدن باراک اوباما در ژانویه ۲۰۰۹ میلادی، دولت آمریکا سیاست تازه‌ای را در پیش گرفت و "خواستار برقراری ارتباطی صادقانه و مبتنی بر احترام متقابل" با ایران شد.

بعد از گذشت تقریباً چهار سال از رد پیشنهاد دوستی باراک اوباما توسط رهبر ایران، فضای حاکم بر روابط دو کشور به تدریج به سمتی رفت که می‌توان آن را وضعیت "یا جنگ، یا صلح" نامید.

آمریکا با ایجاد تغییری اساسی در رویکرد خود به ایران، توانست با بسیج بی‌سابقه، بخش عمده‌ای از کشورهای مهم دنیا را با خود همراه کرده و تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده‌ای را به ایران تحمیل کند.

علاوه بر این تحریم‌ها، دولت باراک اوباما، توانست افکار عمومی را به میزان قابل توجهی، آماده احتمال درگیری نظامی با ایران بکند.

مجموعه این شرایط، دولتمردان هر دو کشور را در وضعیتی بحرانی قرار داده است، به گونه‌ای که در عین ادامه تهدیدهای علنی متقابل، به سختی به دنبال یافتن راه‌حلی دیپلماتیک برای خروج از آن هستند.

تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، با این که اقتصاد ایران را به شدت تحت فشار قرار داده است، نمی‌تواند در درازمدت قابل ادامه باشد و دیر یا زود، کشورهایی که به درخواست آمریکا و اروپا به کارزار تحریم ایران پیوسته‌اند، تمایل خود به ادامه آن را از دست خواهند داد. از سوی دیگر، اصرار اسرائیل و بعضی کشورهای حوزه خلیج فارس برای تعیین تکلیف نهایی پرونده هسته‌ای ایران، امکان آزمودن اراده و توان ایران را برای مقابله با تحریم‌ها در درازمدت منتفی می‌کند.

مجموعه این موارد، باعث شده بسیاری آغاز جنگ در منطقه خلیج فارس را قریب‌الوقوع و اجتناب‌ناپذیر بدانند. اما آیا ایران واقعاً توان دفع این خطر و حل دیپلماتیک بحران را ندارد؟

کوشش اصلاح‌طلب‌ها و کشش حاکمیت

توان دیپلماسی ایران، تنها محدود به نیروهای فعلی طرف مذاکره با غرب نیست.

"رهبر ایران در گذشته بیش‌ترین انتقادها را به اصلاح‌طلبان داشته و حملات سنگین حامیان رهبری به این جناح سیاسی، بدون رضایت و حمایت او نبوده است. با این حال شاید تغییر مواضع اخیر گروهی از اصلاح‌طلبان، در نگاه آیت‌الله خامنه‌ای به آن‌ها مؤثر واقع بشود."

بعد از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، بخش قابل توجهی از نیروهای سیاسی جمهوری اسلامی، موسوم به "جناح اصلاح‌طلب" به تدریج از صحنه سیاسی حذف شدند و در میان دیگر گرایش‌های سیاسی از جمله اصول‌گرایان هم، نیروهای میانه‌رو عملاً به حاشیه رانده شده و از روند تصمیم‌گیری‌های اساسی کشور کنار گذاشته شدند.

جمهوری اسلامی در هفت سال گذشته تنها با اتکا به یکی از بال‌های خود در عرصه سیاست داخلی و خارجی پرواز کرده است اما این به آن معنا نیست که بال دیگرش، یعنی میانه‌روهای نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی و اصلاح‌طلبان میانه‌رو را نمی‌تواند به خدمت بگیرد. خصوصا که بخشی از این نیروها، اشتیاق خود به بازگشت به حاکمیت را پنهان نمی‌کنند. نیروهای میانه‌روی اصول‌گرا هم، همواره آمادگی برای ورود به صحنه در صورت اشاره و چراغ سبز آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران را داشته‌اند.

تلاش‌ لایه‌‌هایی از اصلاح‌طلبان برای بازگشت به قدرت، در سال‌های گذشته با موانع جدی در درون حاکمیت روبرو بود اما به نظر می‌رسد با جدی شدن تحریم‌ها و مهم‌تر از آن، احتمال اقدام نظامی علیه ایران، این نیروها امیدوارند کوشش این بارشان، با کشش و تمایل نسبی جریان حاکم نیز همراه شده یا دست کم با مانعی جدی روبرو نشود.

در تازه‌ترین این موارد محمدرضا خاتمی، دبیر کل پیشین جبهه مشارکت ایران اسلامی، از بازگشت نیروهای اصلاح‌طلب به عرصه سیاسی کشور دفاع کرده است.

چند روز پیش‌تر عبدالله نوری، وزیر کشور ایران در دوران اصلاحات هم درباره ضرورت تشکیل "اتاق فکر اصلاح‌طلبان" و فعالیت مجدد آن‌ها سخن گفته بود.

آقای نوری در همین سخنرانی، در مورد عواقب پافشاری حکومت بر ادامه برنامه هسته‌ای ایران هشدار داده و در اظهار نظری بی‌سابقه، خواهان برگزاری همه‌پرسی درباره آن شده بود. به گفته عبدالله نوری "آسیب‌ها، زیان‌ها و فشارهایی که به بهانه پرونده هسته‌ای به ایران وارد می‌شود از حد گذشته است و حکومت باید برای خروج از این بن‌بست به یک تصمیم منطقی و مدبرانه که حافظ منافع کلی کشور باشد، برسد."

این گفته‌های عبد‌الله نوری، بلافاصله با استقبال رسانه‌های بین‌المللی روبرو شد و به عنوان سخنان یکی از مهم‌ترین چهره‌های اصلاح‌طلب ایرانی انعکاس یافت که می‌تواند نشانه اشتیاق غرب برای شنیدن گفتاری متفاوت از ایران باشد.

"عبدالله نوری در سخنان اخیر خود، ضمن تأکید بر حق ملت ایران برای دستیابی به توانمندی هسته‌ای، گفته است که اگر پافشاری بر آن، سایر حقوق ملت را تضییع کند "باید در مورد اصل و پیامدهای این برنامه درست اندیشید." "

اصلاح‌طلبان امیدوارند با یادآوری توان بالقوه‌ای که از دید خود، برای فرونشاندن بحران بین ایران و غرب دارند، نظر مساعد رهبر جمهوری اسلامی برای بازگشت‌‌شان به قدرت را جلب کنند.

محمد رضا خاتمی به اشاره به تجربه دوم خرداد ۱۳۷۶، گفته است آن انتخابات، "همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. آن زمان به خاطر حوادثی که اتفاق افتاده بود همه موشک‌های کروز در خلیج فارس، روی ایران نشانه‌گیری شده بودند. یک انتخابات، نه تنها سر آن موشک‌ها را برگرداند بلکه دنیا مشتاق شد که بیاید و با ایران ارتباط سازنده برقرار کند."

از دید آقای خاتمی، امروز هم "راهش این است."

اما آیا نشانه‌ای از احتمال تمایل آیت‌الله خامنه‌ی برای میدان دادن به او و همفکران اصلاح‌طلبش در آینده به چشم می‌خورد؟

بحران بی‌اعتمادی

جمهوری اسلامی به خوبی می‌داند که پرونده هسته‌ای این کشور، پرونده‌ای صرفاً فنی و حقوقی نیست.

بخش عمده‌ای از تنش بین ایران و غرب، ناشی از مشکلات سیاسی و بی‌اعتمادی بین طرفین است. بر خلاف هفت سال گذشته که ایران و غرب از لحنی تند و خصمانه در قبال یکدیگر استفاده کرده‌اند،‌ در دوران محمد خاتمی رئیس‌جمهوری اصلاح‌طلب ایران، فضایی مسالمت‌آمیز بر مناسبات ایران و غرب حاکم بود که محصول احترام و اعتماد نسبی طرفین به یکدیگر بود.

بعد از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد، اظهارات تند او درباره محو اسرائیل، انکار هولوکاست، لزوم تغییر مناسبات حاکم بر جهان...، به سوءظن شدید غرب به نیات هسته‌ای ایران انجامید.

"انتخاب یک رئیس‌جمهوری میانه‌رو در ایران، می‌تواند غربی‌ها را به تغییر امیدوار کند. به همین قیاس می‌توان گفت هر چه این شخص، از گفتمان سیاسی رایج در سال‌های گذشته ایران دورتر باشد، از دید غربی‌ها نشانه تغییری بزرگ‌تر ارزیابی خواهد شد."

در نتیجه این اظهارنظرها در محافل کارشناسی غربی، از جمهوری اسلامی به عنوان حکومتی آخرالزمانی یاد می‌شود که بدون تردید به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است. همین فضای بی‌اعتمادی، به "صفر و یک" شدن مناسبات ایران و غرب انجامید و با محدود شدن دامنه عمل میانه‌روهای دوطرف، روابط ایران و غرب به سمت وضعیت "یا جنگ یا صلح" فعلی حرکت کرد.

بسیاری معتقدند ادامه این وضعیت، دو طرف را به سمت جنگی محتوم و ناخواسته پیش خواهد برد.

با این حال در پیش‌بینی رفتار سیاسی ایران، اختلاف نظر وجود دارد.

گروهی می‌گویند رفتار حاکمان ایران، حتی به قیمت جنگ هم تغییر نخواهد کرد و در مقابل، عده‌ای معتقدند اگر خطر جنگ از نگاه دولتمردان جمهوری اسلامی و شخص آیت‌الله خامنه‌ای، قطعی شود احتمال نوشیدن "جام زهر"ی دیگر، منتفی نیست. اما آیا واقعاً نظام جمهوری اسلامی تنها این دو راه را برای خروج از بحران در پیش رو دارد؟

میانه‌روها و راه حل میانه

در شرایط بحرانی کنونی، ممکن است رهبر ایران میدان دادن به میانه‌روها را به عنوان راه حلی میانه برای خروج از بحران، در دستور کار خود رهبر قراردهد.

تجربه سال‌های اصلاحات، عده‌ای را به این باور رسانده که اصلاح‌طلبان ایران، هنوز هم در غرب به عنوان سیاستمدارانی پراگماتیست و عمل‌گرا شناخته می‌شوند و آنان می‌توانند اعتماد نسبی غرب را به اهداف صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران جلب کنند. مثلاً اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از کسانی است که از دید بسیاری، می‌تواند تا حدود زیادی نگاه جامعه بین‌المللی به ایران را تغییر دهد.

در ماه‌های گذشته شواهد و قراینی به چشم می‌خورد که ممکن است به عنوان نشانه‌هایی از تقویت احتمال چرخش سیاست حاکمیت در قبال اصلاح‌طلبان و میانه‌روها ارزیابی شود. کاسته‌شدن از حجم حملات به هاشمی رفسنجانی، زمزمه‌های بازگشت او به تریبون نماز جمعه و فعال شدن یاران نزدیک او از جمله حسن روحانی و حسین موسویان از این دسته‌اند.

حسن روحانی و حسین موسویان بعد از سال‌ها سکوت سنگین در چند ماه گذشته به یک‌باره وارد فضای سیاسی شده و در حوزه سیاست هسته‌ای ایران به اظهارنظرهایی متفاوت پرداختند. حسن روحانی در داخل و حسین موسویان در خارج، در ماه‌های گذشته به طور مداوم، سیاست هسته‌ای دولت محمود احمدی‌نژاد را به باد انتقاد گرفته و به تلویح یا تصریح، او را مسبب ایجاد بحران کنونی معرفی کرده‌اند.

"با این ‌که فضای سیاسی ایران به تدریج از دو قطبی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ فاصله گرفته است، هنوز ممکن است بسیاری از نیروهای سیاسی وفادار به آیت‌الله خامنه‌ای، بازگشت طیف‌های موسوم به "میانه‌روی اصلاح‌طلب" را بر نتابند."

در حالی که تسلط کامل و همه‌جانبه آیت‌الله خامنه‌ای بر حوزه سیاست‌گذاری هسته‌ای ایران بر کسی پوشیده نیست، عمده انتقادهای این دو، متوجه رئیس‌جمهوری فعلی ایران شده، تا جایی که به نظر می‌رسد بخش عمده تلاش‌شان معطوف به القای این نظریه است که با تغییر رئیس‌جمهوری ایران در انتخابات آینده، می‌توان به تغییر سیاست کشتی‌بان اصلی جمهوری اسلامی یعنی آیت‌الله خامنه‌ای هم امیدوار بود.

رقابت میانه‌روها

سکوت معنادار محمود احمدی‌نژاد در ماه‌های گذشته، اجتناب تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران از تحریک غرب و تلاش برای تضمین ادامه مذاکرات و همچنین سخنان مسالمت‌جویانه سیاستمدارانی که چشم به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده ایران دارند، شاید بتواند به عنوان نشانه‌هایی از چرخشی جدید در گفتمان سیاسی ایران دیده شود.

در ماه‌های گذشته، افرادی مانند محسن رضایی، محمد باقر قالیباف و علی لاریجانی بر لزوم تنش‌زدایی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای تأکید کرده‌اند که نشان می‌دهد کارزار انتخاباتی آینده، احتمالا عرصه‌ای برای رقابت بین میانه‌روها خواهد بود.

در این میان، گروهی از اصلاح‌طلبان هم در تلاش‌اند روی کار آمدن سیاست‌مداری از اردوگاه میانه‌روهای اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی را راه حلی مناسب برای خروج از بحران معرفی کنند. سیاستمداری که از دید آن‌ها، می‌تواند علاوه بر ترمیم نسبی شکاف مشروعیتی حاصل از رویدادهای بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، بحران عظیم پیش‌روی سیاست خارجی جمهوری اسلامی را هم مهار و پرونده هسته‌ای ایران را به مسیر دیپلماتیک باز گرداند.

عبدالله نوری در سخنان اخیر خود، ضمن تأکید بر حق ملت ایران برای دستیابی به توانمندی هسته‌ای، گفته است که اگر پافشاری بر آن، سایر حقوق ملت را تضییع کند "باید در مورد اصل و پیامدهای این برنامه درست اندیشید."

چنین دیدگاهی اگر به موقع، مجال تبدیل به سیاست رسمی ایران را پیدا کند، احتمالاً خواهد توانست بحران پرونده هسته‌ای را به سمت حل و فصلی مسالمت‌آمیز پیش برد.

روی کار آمدن شخصیتی مانند عبدالله نوری، علاوه بر بازکردن زمینه تغییر رفتار هسته‌ای ایران، می‌تواند در حوزه‌های دیگر هم، از نگاه غربی‌ها نشانه ورود جمهوری اسلامی به دورانی جدید ارزیابی شود.

مثلاً در مورد مناقشه خاورمیانه و مواضع رئیس‌جمهوری فعلی ایران در قبال اسرائیل که حساسیت‌های جدی غرب را برانگیخته است، عبدالله نوری مواضعی یک‌سره متفاوت دارد. او در جریان دادگاه معروفش در سال ۱۳۷۸ که به محکومیت پنج ساله‌ به زندان منجر شد گفته بود: "اگر فلسطینی‌ها خواهان صلح با اسراییل هستند، ما که هستیم که به دنبال جنگ باشیم؟"

توان بازدارندگی ایران

غربی‌ها اگر چه در سال‌های گذشته همواره از روی میز بودن همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی صحبت کرده‌اند و می‌کنند، اما بی‌تردید به حل بحران هسته‌ای ایران به شیوه دیپلماتیک، علاقه‌مندترند.

"گروهی از اصلاح‌طلبان هم در تلاش‌اند روی کار آمدن سیاست‌مداری از اردوگاه میانه‌روهای اصلاح‌طلب جمهوری اسلامی را راه حلی مناسب برای خروج از بحران معرفی کنند."

انتخاب یک رئیس‌جمهوری میانه‌رو در ایران، می‌تواند غربی‌ها را به تغییر امیدوار کند. به همین قیاس می‌توان گفت هر چه این شخص، از گفتمان سیاسی رایج در سال‌های گذشته ایران دورتر باشد، از دید غربی‌ها نشانه تغییری بزرگ‌تر ارزیابی خواهد شد.

اگر این تحلیل درست باشد، آن‌گاه چراغ سبز رهبر ایران به یک شخصیت اصلاح‌طلب، می‌تواند نشانه‌ای قدرتمند از تغییر رفتار سیاسی ایران تلقی شود و استدلال‌های حامیان اقدام نظامی علیه ایران در غرب را تضعیف کند. به عبارت بهتر، می‌توان اصلاح‌طبان را موثرترین سلاح بازدارنده در زرادخانه رهبر ایران برای جلوگیری از احتمال حمله نظامی به ایران دانست.

رهبر ایران در گذشته بیش‌ترین انتقادها را به اصلاح‌طلبان داشته و حملات سنگین حامیان رهبری به این جناح سیاسی، بدون رضایت و حمایت او نبوده است.

با این حال شاید تغییر مواضع اخیر گروهی از اصلاح‌طلبان، در نگاه آیت‌الله خامنه‌ای به آن‌ها مؤثر واقع بشود. مثلاً محمد رضا خاتمی که زمانی در اعتراض به رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب، از سازمان‌دهندگان استعفای دسته‌جمعی نمایندگان مجلس بود، امروزه نگاه دیگری به مقوله انتخابات در جمهوری اسلامی دارد.

آقای خاتمی گفته است: "ما می‌آییم تضمین می‌کنیم که مثلا اگر نسبت به این پانصد نفر، هزار نفر حساسیت وجود دارد، ما قول می‌دهیم این ها در انتخابات شرکت نکنند."

با این اوصاف، بعید نیست آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان کسی که حفظ اصل نظام را وظیفه اصلی خود می‌داند، فعال شدن این گروه از اصلاح‌طلبان را برای عبور از بحران فعلی، بلااشکال یا حتی ضروری ارزیابی کند.

موانع پیش رو

اگر جمهوری اسلامی چنین تصمیمی گرفته باشد، زمان زیادی برای عملی کردن آن ندارد و نشانه‌های قطعی آن را باید بتوان در هفته‌ها یا چند ماه‌ آینده دید. نزدیک شدن موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، معلق ماندن وضعیت پرونده هسته‌ای ایران را می‌تواند به پاشنه آشیل آقای اوباما در انتخابات بدل کند.

علاوه بر آن، فشار اسرائیل به آمریکا برای حل و فصل بحران هسته‌ای ایران هم می‌تواند در تسریع تصمیم‌گیری نهایی آقای اوباما برای رویارویی احتمالی با ایران مؤثر باشد. بنابراین یک سال باقی‌مانده از ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، ممکن است زمانی بسیار طولانی‌تر از فرصت محدودی باشد که ایران برای اتخاذ تصمیم احتمالی جهت تغییر رفتار خود دارد.

قانع کردن لایه‌های رادیکال نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای هم از دیگر مشکلات این تغییر سیاست خواهد بود. با این ‌که فضای سیاسی ایران به تدریج از دو قطبی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ فاصله گرفته است، هنوز ممکن است بسیاری از نیروهای سیاسی وفادار به آیت‌الله خامنه‌ای، بازگشت طیف‌های موسوم به "میانه‌روی اصلاح‌طلب" را بر نتابند.

از سوی دیگر، اصلاح‌طلبان رجعت‌طلب هم با پرسشی‌های اساسی از سوی بدنه اجتماعی حامی خود درباره شرایط بازگشتشان روبرو خواهند شد.

به نظر می‌رسد در مرحله فعلی، این گروه، بدون دریافت هیچ‌گونه امتیاز یا طرح پیش‌شرطی، خواهان بازگشت به عرصه سیاسی هستند. حتی در مواردی مثل حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی هم، ظاهراً حساسیت پیشین لایه‌هایی از اصلاح‌طلبان از بین رفته است.

عبدالله نوری در سخنان اخیر خود خطاب به گروهی از دانشجویان، "حبس زندانیان سیاسی و حصر آقایان موسوی و کروبی" را مسائلی مهم دانسته اما بلافاصله تأکید کرده که "لکن مسائل عمومی کشور تنها به این امور محدود نمی‌شود" و اصلاح‌طلبان نمی‌توانند به دلیل ادامه این حصر، "به مسائل عموم مردم در زمینه‌ای گوناگون و رشد و توسعه کشور" بی‌توجه باشند.

نکته‌ای که شاید پاسخ به انتقاد اصول‌گرایانی تلقی شود که می‌گفتند اصلاح‌طلبان، حق ندارند برای نظام اسلامی، شرط و شروط بگذارند.



:: برچسب‌ها: فرمت مربع , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، لاوروف روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در صورتی كه در شورای امنیت قطعنامه تحریمی علیه دولت سوریه پذیرفته شود، حمایت مستقیم از قیام در این كشور خواهد بود.

وی با انتقاد از موضع غرب در مساله سوریه خاطرنشان كرد: شركای ما بجای آرام كردن مخالفان دولت سوریه ،آنها را به انجام اقدامات بیشتر تحریك می كنند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به درگیری های شدید در دمشق افزود: در این شرایط اگر بصورت یكجانبه دولت سوریه از هر گونه اقدامی منع شود، به معنای حمایت مستقیم از حركت انقلابی (ضددولتی) خواهد بود.

وی خاطرنشان كرد: سیاستی كه بر حمایت از مخالفان بنا شود، سیاست منتهی به بن بست می باشد زیرا كه 'بشار اسد' با اختیار خود از قدرت كناره گیری نمی كند.

لاوروف گفت: اطمینان دارم اعمال فشار بر یك طرف مناقشه در سوریه به معنای كشانده شدن وضعیت به جنگ داخلی و مداخله در امور داخلی یك كشور است.

وزیر امور خارجه روسیه سپس مخالفت كشورش را با قطعنامه پیشنهادی غرب به شورای امنیت اعلام كرد و گفت: روسیه همچنان مخالف قطعنامه ای است كه مسیر برای اجرای عملیات نظامی در سوریه را هموار می كند.

لاوروف خاطرنشان كرد: مذاكرات در این خصوص جریان دارد اما بند هفتم منشور سازمان ملل و تحریم ها علیه سوریه را نمی پذیریم.

وی اضافه كرد: این نتیجه گیری كه اسد باید از قدرت كناره گیری كند، از روی ناتوانی است و به نظر من شركای غربی نمی دانند در این شرایط چگونه رفتار كنند و به چنین اظهارات غیرمنطقی روی می آورند.

لاوروف افزود: شركای خارجی می گویند كه روسیه باید از حمایت از حكومت اسد صرف نظر كند و در آن صورت همه چیز بر سر جای خود قرار می گیرد، اما روسیه اعلام كرده است كه صرفا از دولت اسد حمایت نمی كند.

روسیه بر خلاف كشورهای خارجی كه از مسایل سوریه سوء استفاده می كنند ، با مداخله خارجی در امور داخلی این كشور مخالفت می كند و بارها حمایت خود را از طرح عنان كه در آن بر لزوم حل مسایل سوریه با مشاركت طرف های مناقشه تاكیده شده است، اعلام كرده است.

اروپام/2242**518 **



:: برچسب‌ها: دریا , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

آیت الله 'عباس واعظ طبسی' روز چهارشنبه در جمع نمایندگان استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، در مشهد افزود: جمهوری اسلامی در دنیا حرف نخست را می زند لذا استكبار جهانی نمی تواند وارد كاری شود كه ایران با آن مخالف است.

وی گفت: بیداری اسلامی در جهان و حركت مردم لیبی، مصر، یمن و دیگر كشورها متاثر از انقلاب اسلامی ایران و حركت دینی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان افزود: ریشه مشكلات كنونی جوامع بشری عدم پایبندی به مبانی دینی و تفكر اسلامی است.

وی با اشاره به وضعیت كنونی جهان و توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی ایران بر حفظ وحدت ملی تاكید و بیان كرد: تكیه بر روی نقاط ضعف برای از بین بردن رقیب دور از اخلاق اسلامی است.

آیت الله واعظ طبسی افزود: اگر كسی در برابر انقلاب بایستد و در خدمت دشمن باشد باید در مقابل او ایستاده و موضع بگیریم و از اصول و ارزشهای انقلاب دفاع كنیم اما اگر كسی دچار اشتباهی شد كه از نگاه رهبری و نظام قابل گذشت است نباید اشتباه او را بزرگ كنیم بلكه بیشتر به فكر حفظ وحدت ملی باشیم.

وی گفت: بیان مشكلات، نقاط ضعف و برخی افزایش قیمتها نباید بگونه ای باشد كه امید مردم از بین برود.

او اظهار داشت: آنهایی كه چنین هدفی داشته دچار اشتباه هستند زیرا نظام جمهوری اسلامی بارها نشان داده است كه قدرت برخورد با نابسامانی و مدیریت جامعه را دارد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: گرچه مشكلات اقتصادی وجود دارد اما باید بدانیم كارهای بسیار بزرگی در كشور و در سطح شهرها و روستاها انجام شده است.

وی افزود: اگر در چارچوب شاخصه هایی كه امام راحل و رهبر معظم انقلاب ترسیم كردند حركت كنیم در آینده نزدیك تمام مشكلات حل شده و بر فشارهای دشمن فائق خواهیم آمد.

او همچنین آمادگی آستان قدس رضوی را برای مشاركت در طرحهای دارای توجیه اقتصادی اعلام و بیان كرد: مدیران آستان قدس رضوی در زمینه های تخصصی و اعتقادی آماده اند از تجربیات خود برای خدمت به نظام استفاده كنند.ك/2

664/659



:: برچسب‌ها: جزیره , فوتبال , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

' محسن سنایی سامانی' روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری گردهمایی سراسری مبلغان دینی چهارمحال و بختیاری با موضوع 'مبلغ، زكات و مسجد محوری' در مصلای امام خمینی (ره) شهركرد به خبرنگار ایرنا گفت:برخی نیازمندان واقعی برای حفظ آبروی خود، به كمیته امداد مراجعه نمی‌كنند كه با اجرای طرح مسجد محور این افراد با حفظ آبرو زیر پوشش خدمات این نهاد قرار می گیرند.

وی ادامه داد: افزایش پیوند مردم با مسجد و روحانیت و گسترش نقش مسجد در زندگی آنان، از اهداف اجرای این طرح است.

سنایی سامانی تصریح كرد: با تحقق كامل اهداف این طرح، درآمد مساجد اعم از صدقات جاریه مردم، زكات فطره، مبالغ پرداختی بابت كفاره با نظر هیات امنای مساجد و روحانی آن، در همان مسجد و محل هزینه می شود.

مدیركل اجرایی كمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: طرح مسجد محوری تاكنون در 32 هزار مسجد كشور اجرا شده است.

وی اجرای طرح مسجد محوری با محوریت ائمه جمعه و جماعت و نیز شناسایی نیكوكاران را از طرحهای در دست اجرای كمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف احیای فرائض دینی همچون زكات و احیای سنت‌ها عنوان كرد.

وی متذكر شد: طرح شناسایی خیرین در سه فاز از امسال آغاز و به مدت سه سال در سراسر كشور اجرا می‌شود.

مدیركل اجرایی كمیته امداد امام خمینی (ره)، شناسایی و جذب نیروهای افتخاری با عنوان'امداد یاران' و بهره‌ گیری از توان آنها را از دیگر برنامه‌های این نهاد در كشور اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، این همایش با حضور مبلغان دینی چهارمحال و بختیاری به همت اداره كل تبلیغات اسلامی و كمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار شد.

547/7362



:: برچسب‌ها: آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا از شركت نفت مناطق مركزی ایران 'مهدی فكور' افزود:از ابتدای امسال تا كنون 23 میلیارد و 454 میلیون متر مكعب گاز از میدان های تحت پوشش شركت نفت مناطق مركزی ایران در شركت های تابعه بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ، شرق و غرب تولید وبه پالایشگاه های شهید هاشمی نژاد ، فجر جم ، بندرعباس و پارسیان ، ایلام و شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب تحویل داده شد كه نسبت به برنامه تكلیفی 308 میلون متر مكعب اضافه تولید داشته است.

وی درباره تولید چهار ماه امسال اظهار داشت:میزان تولید روزانه گاز در شركت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به طور متوسط 209 میلیون متر مكعب از میدان های گازی آغار ، دالان ، نار ، كنگان ، گورزین ، سرخون ، تابناك ، هما ، شانول و وراوی تولید شده و متوسط تولید ماهانه این شركت بیش از 184 میلیون متر مكعب در روز می باشد. این میزان برای متوسط سالانه بیش از 200 میلیون متر مكعب است.

فكور از تولید متوسط روزانه 41 میلیون و 685 هزار متر مكعب در شركت بهره برداری نفت و گاز شرق خبر داد و افزود : در این شركت از میدان های گازی مزدوران ، شوریجه و گنبدلی به طور متوسط 38 میلیون و 938 هزار متر مكعب گاز تولید می شود ومتوسط سالانه آن نیز 40 میلیون و 858 هزار متر مكعب در روز است. همچنین در شركت بهره برداری نفت و گاز غرب نیز از میدان گازی تنگ بیجار متوسط ماهانه سه میلیون و 359 هزار متر مكعب در روز تولید صورت گرفته است.

عضو هیات مدیره شركت نفت مناطق مركزی ایران از افزایش تولید 308 میلیون متر مكعبی از ابتدای امسال تاكنون نسبت به برنامه تولید تكلیفی خبر داد و تصریح كرد : از ابتدای امسال و با برنامه ریزی صورت گرفته ، موفق شدیم كه از میزان مجموع تولید تكلیفی طی این مدت میزان 308 میلیون متر مكعب اضافه تولید نماییم.

براساس این گزارش شركت نفت مناطق مركزی ایران یكی از پنج شركت اصلی تولیدی در ساختار شركت ملی نفت ایران می باشد كه مسئولیت تولید گاز و نفت از 73 مخزن شامل 46 میدان گازی و 27 میدان نفتی را برعهده دارد كه هم اكنون 10 میدان نفتی و 14 میدان گازی از این میادین در مدار تولید بوده و توسعه مابقی این میادین در برنامه های آتی این شركت قرار دارد .

اقتصام**3917**1319



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ،'فرشته حشمتیان ' روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش با اشاره به ادغام حوزه های تخصصی اولیا و مربیان، پیش دبستانی، مدارس غیردولتی و خانواده وزارت آموزش و پرورش افزود: تحقق اهداف آموزش و پرورش در راستای سربلندی نظام جمهوری اسلامی منوط به داشتن پشتوانه مردمی است.

وی با اشاره به تشكیل ستاد ملی زن و خانواده به ریاست رییس جمهور اظهار داشت: در این ستاد هفت وزیر به عنوان اعضای كلیدی حضور دارند.

حشمتیان در ادامه درباره ادامه فعالیت دوره پیش دبستانی گفت: دوره پیش دبستانی در حوزه های غیردولتی فعالیت می كند و این مراكز تحت نظارت این معاونت اداره می شود ،اما نظارت بر مسایل محتوای آموزشی آن به عهده معاونت ابتدایی آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی این وزارتخانه است.

حشمتیان در ادامه در باره آموزشگاه های علمی آزاد گفت: دستورالعمل آموزشگاه های علمی آزاد بزودی ابلاغ می شود كه بر اساس این دستورالعمل كلاس های این مراكز باید به تفكیك جنسیت بصورت جداگانه تشكیل شود.

به گفته وی، مراكز پیش دبستانی نیز باید متناسب با جنسیت مدارس (دخترانه و پسرانه ) تعریف شود.

اجتمام **9022**9105 ** 1569



:: برچسب‌ها: کریسمس , کالیفرنیا , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

بهرام افشارزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: امروز نامه ای از وزارت ورزش وجوانان درخصوص حضور كریم صفایی و احمد دنیامالی دركاروان اعزامی ایران به بازیهای المپیك دریافت كرده و آن را اعلام كردیم.

وی ادامه داد: حضور این دوستان در كنار تیم با دستور رییس جمهور و تایید وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت.

دبیركل كمیته ملی المپیك كشورمان گفت: این دوستان به عنوان سرپرست موقت به سمت قبلی خود بازنگشته اند و تنها به عنوان همراه به لندن اعزام می شوند.

وی تصریح كرد: این دستوری بود كه وزیر ورزش و جوانان صادر كرد و ما نیز آن را به رسانه ها اعلام كردیم.

وی خبر بعضی رسانه ها درخصوص انتخاب كریم صفایی به عنوان سرپرست موقت فدراسیون تیراندازی با كمان را تكذیب كرد.

افشار زاده در این باره كه آیا مربیان كره ای بركنار شده تیراندازی با كمان نیز به المپیك می روندیانه؟، گفت: این مربیان به المپیك اعزام نخواهند شد.

احمد دنیامالی خردادماه از ریاست فدراسیون قایقرانی بركنار شد و سید محمد شروین اسبقیان به عنوان سرپرست جایگزین وی در این فدراسیون شد.

كریم صفایی نیز اسفندماه گذشته از ریاست فدراسیون تیراندازی با كمان كنار رفت.

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی با كمان در همین حال تصمیم وزیر ورزش مبنی بر بازگشت دو ورزشكار المپیكی این رشته را به اردو و اعزام آنان به المپیك را حركتی بزرگ و به یادماندنی عنوان كرد و افزود: امیدوارم این دو ملی پوش ایران با كسب نتایج ارزشمند زمینه شادی مسئولان و هموطنان را فراهم سازند.

كریم صفایی خاطرنشان كرد:درنشستی كه با رییس كمیته ملی المپیك داشتم مقرر شد، این دو كماندار تمرینات ویژه خود را برای حضور در المپیك ادامه دهند. محمدعلی شجاعی اسنفدماه گذشته به جای كریم صفایی به عنوان سرپرست فدراسیون تیراندازی با كمان انتخاب شد.

وی تیرماه اعلام كرد كه به دلیل بی انضباطی و عدم شركت میلاد وزیری و زهرا دهقان درتمرینات تیم ملی، نادرمنوچهری وساره اسدی به جای انان به المپیك می روند.

ورزشی**9118**1590**



:: برچسب‌ها: ماکرو , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

حضور آمریكا در مناطق مختلف جهان از طریق ایجاد پایگاه های نظامی و یا فرستادن ناوهای هواپیمابر به یكی از رویه های معمول سیاست خارجی این كشور تبدیل گردیده است. در این میان منطقه خاورمیانه و خلیج فارس به دلیل دارا بودن بیش از 63 درصد انرژی جهان یكی از مناطقی است كه همواره مورد توجه قدرت های بزرگ بوده است. خروج انگلیس از شرق كانال سوئز در سال 1968 (1347) كه شامل منطقه خلیج فارس نیز می شد این فرصت را به آمریكایی ها داد تا در دوران جنگ سرد مانع تسلط رقیب (اتحاد جماهیر شوروی) بر منطقه گردد و به نوعی از این زمان به بعد آمریكا همواره در تحولات منطقه حضور و نقش داشته كه این حضور شامل حضور نظامی نیز شده است. مهمترین پایگاه های آمریكا در منطقه در كشورهای بحرین،امارات عربی متحده، عربستان،عراق عمان و كویت پراكنده اند كه مهمترین آن پایگاه پنجم نیروی دریایی در منطقه 'الجفیر' بحرین استقرار دارد. اما در پایگاه های نظامی آمریكا در منطقه حضور ناوهای هواپیمابر در دهه های اخیر به یكی از راهبردهای اصلی تبدیل گردیده است كه در زمان حاضر سه ناو هواپیمابر'یو‌اس‌اس انترپرایز'، 'یو‌‌اس‌اس آیزنهاور' و ' آبراهام لینكلن' حضور فعال دارند و در این زمینه، روز دوشنبه نیز وزارت دفاع آمریكا ( پنتاگون ) از اعزام ناو هواپیمابر 'یو.اس.اس جان استینز' به خلیج فارس خبر داد. .'جرج لیتل' سخنگوی پنتاگون، دوشنبه شب 26 تیرماه از موافقت 'لئون پانتا' وزیر دفاع آمریكا برای اعزام این ناو هواپیمابر پیش از موعد مقرر بواسطه درخواست فرماندهی مركزی نیروهای مسلح این كشور خبر داد. پیش از این قرار بود از ماه سپتامبر (شهریور- مهر) پس از خروج ناو یو.اس.اس اینترپرایز آمریكا تنها یك ناو هواپیمابر در منطقه داشته باشد و ناو دیگری جایگزین آن نشود. این در حالی است كه روز یكشنبه 25 تیرماه ناو یو.اس.اس آیزنهاور جایگزین ناو هواپیما بر آبراهام لینكلن شده بود. در چارچوب این روند، این سوال مطرح می گردد كه آمریكا با افزایش حضور نظامی در منطقه خلیج فارس چه اهدافی را دنبال می كند و دورنمای آن چه خواهد بود؟

**آمریكا و امنیت در خلیج فارس

---------------------------------

سیاست خارجی مبتنی بر الگوهای مداخله همواره از یك روند تقریبا مشابه و یكسانی برخوردار بوده است. در این نوع سیاست خارجی بهره گیری از ابزارهای نظامی كه قابلیت فشار و تهدید دارند از رویه های معمول محسوب می شود. آمریكا از جمله كشورهایی است كه از این نوع قالب رفتاری به كرات در سیاست خارجی خود بهره برده است. براین اساس، نمودار رفتاری این كشور نشان می دهد بهره گیری از حضور فراسرزمینی برای اعمال فشار و رسیدن به اهداف سیاست خارجی بخشی از راهبرد سیاست خارجی و نظامی بوده است. در این میان، بهره گیری از دیپلماسی 'قایق های توپ دار' نوعی رویكرد برای تهدید و ارعاب كشورها جهت همكاری و هماهنگی با سیاست های آمریكا تلقی می گردد. در حوزه سیاست بین الملل، دیپلماسی قایق های توپدار اصطلاحا رسیدن به هدف با استفاده از قدرت نظامی یا تهدید به استفاده از زور اطلاق می شود. این روش و سیاست در قرون 18 و 19 و حتی قرن بیستم در موارد زیادی به كار گرفته شده است. شاید بتوان در این قالب عنوان كرد كه آمریكا تلاش می كند تا با استفاده از ناوهای هواپیمابر رویه نوعی از این دیپلماسی را بازسازی نماید. بنابراین می توان گفت از منظر آمریكایی ها دیپلماسی به جای آنكه در خدمت همكاری برای افزایش امنیت عمل كند به ابزاری جهت تهدیدزایی و كاهش امنیت بدل گردیده است. در این رابطه، روزنامه 'وال استریت ژورنال' در گزارشی كه روز سه شنبه 27 تیر منتشر كرد براین نكته تاكید داشت كه: 'ناوگان دریایی آمریكا در خلیج فارس سعی دارد تا با حدود 285 ناو، نقش جهانی خود را در این منطقه محقق سازد'. چنین رویكردی هنگامی برآیند امنیت زدای حضور ناوهای آمریكایی در منطقه خلیج فارس را ثابت می كند كه روز دوشنبه 26 تیر ماه یك نفر بر اثر شلیك ناو آمریكایی به یك قایق در سواحل امارات كشته شد. به گزارش آسوشیتدپرس، یك مقام كنسولی آمریكا در دوبی گفت: 'یك كشتی آمریكایی امروز دوشنبه با شلیك به یك قایق كوچك در سواحل امارات متحده عربی باعث كشته شدن یك نفر و مجروح شدن سه نفر شد.' بنابراین، اولین برآیند دیپلماسی قایق های توپدار را می توان در انهدام یك كشتی غیرنظامی در آب های بین المللی دید. البته آمریكایی ها در دوازدهم تیرماه 1367 نیز با شلیك موشك از ناو جنگی 'وینسنس' هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را مورد حمله عمدی قرار دادند كه منجر به كشته شدن 298 مسافر و خدمه آن شد.

** جمع بندی

-------------

الگوهای مداخله در سیاست خارجی آمریكا طیفی از ابزارهای دیپلماتیك و سخت افزاری را در برمی گیرد كه در سال های اخیر طیف تركیب یافته آن جهت رسیدن سریع به اهداف سیاست خارجی مورد توجه بیشتر قرار داشته است. در این میان بهره گیری از حضور گسترده نظامی با نمود ناوهای هواپیمابر، دیپلماسی این كشور را در منطقه شكل داده است. اما آنچه این روند جاری الگوهای مداخله گرای آمریكا را در منطقه می تواند با مشكل مواجه سازد، ماهیت امنیت در منطقه خلیج فارس است. چراكه اگرچه آمریكایی ها تلاش می كنند تا امنیت را از طریق حضور نظامی خود در منطقه تعریف نمایند اما برقراری امنیت همواره به واسطه حضور نظامی غالب نمی تواند بدون حضور تمام عناصر امنیتی یك منطقه مثمر ثمر باشد و در بسیاری مواقع می تواند به افزایش تنش بیانجامد. براین اساس، حضور فراگیر نظامی آمریكا در منطقه ای با اهمیت راهبردی گسترده همچون خلیج فارس می تواند به تصاعد بی ثباتی منجر گردد.

در نهایت به نظر می رسد كه آمریكایی ها تلاش دارند تا با بهره گیری از تركیب دیپلماسی و نظامی گری نظیر، فروش تسلیحات، ایجاد پایگاه، رادارهای جاسوسی، سامانه های سپر دفاع موشكی و ایجاد روندهای مداخله گرا نظام امنیت دسته جمعی منطقه را مختل سازند.

تحقیق**2040**1358



:: برچسب‌ها: ماکرو , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

براساس نتایج این بررسی كه روز چهارشنبه منتشر شد، 64درصد از افراد بزرگسالی كه درخصوص وضعیت آموزشی این كشور مورد سوال قرار گرفته اند، تنها به گفتن 'بد نیست'، اكتفا كرده اند.

این بررسی حاكی از آن است كه تنها حدود 54درصد از مردم ، نظام آموزشی آفریقای جنوبی را كاملا خشنود كننده توصیف كرده اند.

به گزارش آژانس خبری آفریقای جنوبی ، نتایج حاصله از این بررسی می تواند یك هشدار به مسوولان و دست اندركاران نظام آموزشی این كشور به شمار آید.

به گفته صاحب نظران نظام آموزشی آفریقای جنوبی، این عدم رضایتمندی می تواند زمینه ای برای اعتراض های احتمالی مردم علیه نظام آموزشی این كشور شود.

براساس بررسی های صورت گرفته، نیمی از افراد مورد پرسش قرار گرفته از نحوه تدریس معلمان از جمله در زمینه تدریس ریاضی در آفریقای جنوبی نگران بوده اند.

در همین حال نتایج حاصله از دیدگاه مردم آفریقای جنوبی نسبت به نظام آموزشی این كشور براساس رنگ پوست و نیز نژادشان معنا دار می باشد.

در حالی كه هفتاد و دو درصد از سیاه پوستان، نظام آموزشی آفریقای جنوبی را خوب می دانند، تنها 47درصد از سفید پوستان و 60 درصد از هندی تبارها با این دیدگاه موافق هستند.

نتایج این بررسی در حالی منتشر می شود كه افكار عمومی در آفریقای جنوبی به شدت از رسوایی صورت گرفته درخصوص چاپ كتابهای درسی در این كشور جریحه دار شده است .

اخیرا افشا شد كه برخی از مسوولان آموزشی این كشور بابت هزینه كتابهای آموزشی كه هیچگاه چاب نشده است، پول دریافت كرده اند.

1552** 1506



:: برچسب‌ها: نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'محمود رسول نژاد' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد افزود: طی سه ماه نخست امسال 11 میلیون و 800 هزار مسافر از طریق هوایی در كشور جا به جا شده اند در حالی كه پارسال این رقم حدود 10 میلیون نفر بود.

وی پیش بینی كرد تا پایان امسال آمار جا به جایی مسافر و نیز تعداد پروازها در كشور بیش از هشت درصد رشد داشته باشد.

مدیرعامل شركت فرودگاهها گفت: تعداد پروازهای مسافربری در سال گذشته 161 هزار مورد بود كه امسال با رشد هشت درصدی برآورد می شود به 173 هزار پرواز برسد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای عمرانی در فرودگاههای كشور افزود: در بخش عمران شامل ساخت و ساز سالن و پایانه طی پارسال در مجموع هزار و 100 میلیارد ریال هزینه صورت گرفت كه از این میزان 700 میلیارد ریال توسط شركت فرودگاهها و 400 میلیارد ریال توسط استانداریها در سطح كشور هزینه شده است.

او گفت: امسال تلاش می شود این رقم 10 درصد افزایش یابد لذا بر همین مبنا شركت فرودگاهها مبلغ 800 میلیارد ریال بودجه در این بخش اختصاص می دهد و انتظار می رود استانداریهای سطح كشور هم كمكهای لازم را در این زمینه داشته باشند.

مدیرعامل شركت فرودگاهها در ادامه با اشاره به سفر خود در همراهی با وزیر راه و شهرسازی به 31 استان كشور اظهار داشت: توصیه وزیر به انجام اقدامات توسعه ای فرودگاهها با مشاركت 50 درصدی توسط این شركت و 50 درصد استانداریها بوده است.

وی گفت: در مشهد این امر متفاوت بوده و طرحی كه اجرا شد با سرمایه گذاری بخش خصوصی با توجه به جاذبه ها و ظرفیتهای بالای این شهر می باشد.

رسول نژاد افزود: طی سه سال گذشته تاكنون شركت فرودگاهها بالغ بر 200 میلیارد ریال در فرودگاه بین المللی مشهد برای توسعه توقفگاه هواپیما سرمایه گذاری كرده است.

وی ادامه داد: همچنین بخش خصوصی در این مدت 700 میلیارد ریال برای توسعه سالنهای پروازی، پایانه ها و توقفگاه طبقاتی فرودگاه مشهد هزینه كرده است.

مدیرعامل شركت فرودگاهها در ادامه با اشاره به برخی مشكلات در تامین تجهیزات كمك ناوبری گفت: هم اینك بخشی از این تجهیزات در دانشگاه صنعتی اصفهان تولید و بقیه از مسیرهای دیگری به كشور وارد می شود كه همه آنها با استانداردهای بالا و بطور عموم كره ای و اروپایی است.

وی در ادامه همچنین گفت: شركت فرودگاهها مجموعه ای است كه از اعتبارات دولت برخوردار نیست و این امر دایره و امكان خرید تجهیزات را محدود می كند با این حال در انجام تعهدات خود موفق بوده ایم.

2713/659



:: برچسب‌ها: سفر , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem
کامیک کان

"کامیک کان" بزرگ ترین گردهم آیی طرفداران فرهنگ مردمی یا "پاپ" در آمریکای شمالی به شمار می رود

هواداران داستان های مصور (کامیک)، قهرمانان خیالی و فیلم های علمی - تخیلی در کنوانسیون چهار روزه ای به نام "کامیک کان اینترنشنال" که از پنجشنبه ۱۲ ژوئیه تا یکشنبه ۱۵ ژوئیه در شهر سن دیه‌گو در جنوب کالیفرنیا برگزار می شد شرکت کردند.

"کامیک کان" بزرگ ترین گردهم آیی طرفداران فرهنگ مردمی یا "پاپ" در آمریکای شمالی به شمار می رود و از نظر تعداد شرکت کننده در مقام چهارم پس از کنوانسیون "کامیکت" ژاپن، "آنگولم اینترناسیونام کمیک فستیوال" فرانسه و "لوکا کامیک اند گیم" ایتالیا قرار دارد و هر سال جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در لباس قهرمانان خیالی از نقاط مختلف جهان در آن شرکت می کنند.

این رویداد هرسال بسیاری از ستارگان سرشناس و دست اندرکاران سینما را هم به شهر ساحلی سن دیه گو در جنوب کالیفرنیا جلب می کند.

امسال پیتر جکسون سازنده سری فیلم های پرطرفدار "ارباب حلقه ها" فیلم تازه خود "هابیت ها" را برای نخستین بار برای طرفداران فیلم هایش در "کامیک کان" به نمایش گذاشت. کوئنتین تارانتینو و جیمی فاکس در پنلی درباره فیلم تازه این کارگردان "جنگو" با شرکت لئوناردو دی کاپریو در نقش نابودکننده جهان شرکت کردند.

رابرت داونی جونیور هم که با حضور خود برای معرفی تازه ترین فیلم از سری "مرد آهنی" تماشاگران "کامیک کان" را شگفت زده کرده بود، روی صحنه گفت: "من به اینجا آمده ام که سه مسئله را روشن کنم: این که چقدر دوستتان دارم. این که چقدرشما مرا دوست دارید و سوم هم این که می خواهم یک صحنه از فیلم "مرد آهنی ۳" را فقط و فقط برای شما به نمایش بگذارم."

تاریخچه "کامیک کان"

لئوناردو دی کاپریو

لئوناردو دی کاپریو در فیلم جدید کوئنتین تارانتینو

کامیک کان کار خود را در دهه هفتاد میلادی با نام "کنوانسیون گلدن استیت کامیک"، با به نمایش گذاشتن مجموعه ای از کتاب های تصویری قهرمان تخیلی، "سوپرمن" و فیلم های پرطرفدار علمی و تخیلی "پیشتازان فضا" آغاز کرد.

بعدها وقایع مهم هنری دیگری که بین مردم به معروفیت و محبوبیت می رسید از جمله فیلم پرطرفدار "جنگ ستارگان" به این مجموعه اضافه شد و با حضور مستمر جورج لوکاس سازنده فیلم در "کامیک کان"، جایگاه خاصی برای خود را پیدا کرد.

در طول چند سال گذشته عوامل دیگری از فرهنگ "پاپ" چون فیلم هایی از ژانرهای ترسناک و انیمیشن به "کامیک کان" اضافه شد.

کم کم کتاب های داستانی از نوع "فانتزی" و حتی تازه ترین اختراعات در زمینه اسباب بازی ها و گیم های کامپیوتری، اجناس و اشیائی در رابطه با فیلم ها و کتاب های علمی و تخیلی هم در محل برگزاری برنامه به نمایش و فروش گذاشته شد.

امروزه استفاده از تکنولوژی مدرن بخش مهمی از کنوانسیون "کامیک کان" را تشکیل می دهد و شرکت کنندگان از طریق "اسمارت فون" درجریان صدها برنامه متنوع و گوناگون مورد نظر و علاقه خود گذاشته می شوند.

برنامه های گذشته کامیک کان سن دیگو

در سال های گذشته "گاتام"، آخرین نسخه از فیلم های "بتمن" و "بازی تخت و تاج" براساس کتاب فانتزی به قلم "آر آر مارتین" به همراه بخش هایی از سریال محبوبی که شبکه تلویزیونی "اچ بی او" از روی آن ساخته است درباره پادشاه و ملکه هایی که به دنبال قدرت دست به حیله های خطرناکی می زنند برای نخستین بار با حضور نویسنده و بازیگران آن ها در "کامیک کان" معرفی شد.

گفتگو با کارگردان برجسته اسپانیایی، گی‎یرمو دل تورو درباره آینده فرهنگ "پاپ" و روایت گری "فانتزی"، نمایش فیلم "پرومته" ساخته ریدلی اسکات، اجرای مراسم بزرگداشت "ریک بیکر" صورت پرداز فیلم های "مردان در لباس سیاه"، هم چنین حضور دست اندرکاران و بازیگران فیلم های پرطرفدار خون آشامی "گرگ و میش" و جلسات پرسش و پاسخ با آن ها ازجمله رویدادهای سال های گذشته "کامیک کان" بوده است.

برنامه های امسال

"در برنامه ای به نام "قهرمانان فناناپذیر قدیمی"، سیلوستر استالونه، آرنولد شوایرتزنگر و کلود وندم برای نخستین بار هم زمان روی صحنه ظاهر شدند و به سئوال های پرسش کنندگانی در لباس های "رمبو" و "نابودگر" پاسخ دادند"

دربرنامه های امسال "کامیک کان" بخش هایی چون نمایش تازه های دنیای علمی/تخیلی، جلسات بحث و گفتگو درباره کتاب های تصویری با تم "مسیحیت" و جشن بیستمین سال خلق سریال "بافی خون آشام" گنجانده شده بود.

دو غرفه به شکل دو برج غول آسا به فیلم های "هابیت" و "تن تن" اختصاص داشت و غرفه دیگری با حضور بازیگران سریال تلویزیونی موزیکال "گلی" برای آغاز فصل تازه ای از این سریال محبوب با شرکت بریتنی اسپیرز تبلیغ می کرد.

در برنامه ای به نام "قهرمانان فناناپذیر قدیمی" که تعداد تماشاگران آن از گنجایش سالن بیشتر بود، سیلوستر استالونه، آرنولد شوایرتزنگر و کلود ون دم برای نخستین بار هم زمان روی صحنه ظاهر شدند و به سئوال های پرسش کنندگانی در لباس های "رمبو" و "نابودگر" پاسخ دادند.

پانل طرح مسئله کتاب های تخیلی برای بچه های دبستانی، جشنواره فیلم های بچه ها در سن دیگو و برنامه ویژه ای به افتخار بازیگران سریال محبوب بی بی سی به نام "دکتر هو" از بخش های دیگر برنامه امسال بود.

جایزه بهترین لباس ابتکاری و تخیلی "کامیک کان" به مردی که خود را "آبراهام لینکلن، شکارچی خون آشام ها" می خواند اهدا شد.

درپایان کنوانسیون، جایزه یک سفر توریستی به فضا از پایگاه فضایی خصوصی "اکس کور" در کویر "موهاوی" در آریزونا از طریق قرعه کشی به برنده آن اهدا شد.



:: برچسب‌ها: روز , تصویر , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، علی اكبر میرشكاری روز چهارشنبه درنشستی با كاركنان كمیته امداد هرمزگان افزود: درتابستان امسال 600 هزار دانش آموز و 110 هزار دانشجو تحت پوشش این نهاد درسطح كشور از برنامه های طرح اوقات فراغت وخدمات كمیته امداد بهره مند می شوند.

وی بیان داشت: برگزاری اردوهای خانوادگی 10 روزه برای خانواده های زیرپوشش این نهاد از دیگر برنامه هایی است كه امسال اجرا می شود.

,وی ادامه داد: تا پایان تابستان 9 هزار نفرازدانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این نهاد به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام می شوند.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی هرمزگان نیز گفت:درنظام جامع آموزش خانواده در این استان پنج هزار و 300 خانوار شناسایی شدند كه برای آنان مطابق نیازها برنامه ریزی شده است .

مرتضی موصلی با اشاره به فعالیت 22 كانون فرهنگی و هنری كمیته امداد در استان افزود : تا پایان تابستان بیش از پنج هزار دانش آموز از برنامه های این كانون ها بهره مند می شوند .

وی بیان داشت: درحال حاضر بیش از 19 هزار و 700 دانش آموز و دانشجو و 50 هزار خانوار درهرمزگان زیرپوشش كمیته امداد هستند.ك/2

7195/668 / 675



:: برچسب‌ها: شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا در این بیانیه آمده است: امروز فاجعه میانمار نه تنها مساله جهان اسلام، بلكه مساله تمامی ملت ها، اقوام و طوایف بیدار، حق جو و حق طلب دنیای روز است.

در قسمتی دیگر از این بیانیه آمده است: در تمامی كشورها و ملت ها، ملجاء و مامن مظلومان و ستمدیدگان قانون می باشد، حال شاهد آنیم كه سردمداران حكومت میانمار (برمه) طبق قانون، مدعی عدم رسمیت شهروندان مسلمان منطقه اراكان و خارجی به شمار آوردن آنان هستند و از صدور كارت شناسایی برای آنان خودداری می كنند و حقوق آنان را به رسمیت نمی شناسند كه این عمل خود موجبات جسارت های بیشمار از جانب اكثریت جمعیتی جامعه میانمار علیه مسلمانان را فراهم آورده است.

بیانیه می افزاید: مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام با محكوم كردن فجایع ددمنشانه و ابراز همدردی با آوارگان مسلمان میانمار از تمامی ملت های بیدار بخصوص جامعه بزرگ اسلامی خواستار اقدام و واكنش جدی توسط حمایت های همه جانبه مجامع بین المللی بخصوص سازمان همكاری های اسلامی، سازمان ملل متحد و... علیه كشتار دسته جمعی مسلمانان و به آتش كشیدن روستاها می باشد.

مجمع اتحاد دانشجویان اسلام در ادامه خواستار ایجاد یك راه حل ریشه ای برای مساله مسلمانان میانمار و خصوصا مسلمانان منطقه اراكان شد و پیشنهاد كرد تا ناظران مستقل بین المللی با تشكیل كمیته حقیقت یاب حقایق این كشتار را كشف كنند.

در ادامه بیانیه بر امداد رسانی فوری از سراسر ملت های جهان به مصیبت دیدگان و آسیب دیدگان به ویژه در آستانه ماه مبارك رمضان تاكید شده است.

فراهنگ**1003**1588



:: برچسب‌ها: بچه ها , نقاشی های دیواری , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem
منچستر یونایتد

منچستر یونایتد در صدر ثروتمندترین باشگاه های جهان و بالاتر از باشگاه هایی چون بارسلونا و رئال مادرید قرار گرفته است.

در آخرین فهرست مجله اقتصادی فوربس ارزش شیاطین سرخ که به تازگی "شینجی کاگاوا" ی ژاپنی رو هم جذب کرده، حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزیابی شده است، این تیم با ۳۵۰ میلیون دلار اختلاف نسبت به تیم دوم، در صدر این جدول قرار گرفته است.

این باشگاه به لطف سود سرشار حمایت کننده های مالی خود یعنی هواپیمایی تکریش ایر لاین، ای آی جی و دی چی ال توانسته به پر سودترین باشگاه جهان تبدیل شود.

به تازگی دی اچ ال قراردادی چهار ساله به ارزش شصت و چهار میلیون دلار با این باشگاه امضاء کرده است. بر اساس این قرارداد نام این شرکت بر روی لباس هاس تمرین منچستر یونایتد نقش خواهد شد. این اولین باری است که یک شرکت برای تبلیغ روی پیراهن تمرین، با یک تیم بریتانیایی قرارداد می بندد.

خانواده گلیزر که این باشگاه را در سال ۲۰۰۵ خریدند با ۴۲۳ میلیون پوند(شصد و شصت میلیون دلار ) بدهی روبرو هستند.در اویل ماه میلادی جاری، مالکان منچستر یونایتد برای کم کردن هزینه ها و قروض خود ۱۰۰ میلیون از سهام باشگاه را برای فروش در بازار اوراق بهاردار نیویورک ارایه کردند.

این باشگاه پیش از این امکان فروش یک میلیارد دلار از سهام خود را در بازار بورس سنگاپور بررسی کرده بود.

دومین باشگاه ورزشیِ ثروتمند جهان رئال مادرید اسپانیاست، که" فوربس" ارزش آن را۱ میلیارد و ۸۸۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

تیم بیس بال "نیویورک یانکیز" و باشگاه های" فوتبال آمریکایی دالاس کابویز" و "واشنگتن ر ِد سکینز" هم سه باشگاه دیگری هستند که بیش از ۱ و نیم میلیارد دلار ارزش دارند.

باشگاه های فوتبالِ بارسلونای اسپانیا و آرسنال انگلستان هم در رده های هشتم و دهم فهرست ثروتمندترین باشگاه های جهان هستند.



:: برچسب‌ها: اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'حسن رستمی' عصر روز سه شنبه در پایان دیدار تیم های فوتبال ناشنوایان ایران و ونزوئلا در دومین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی ناشنوایان جهان در شهر آنكارا گفت: نتیجه خوبی را در این دیدار كسب كردیم ولی شاید انتظارات من از بازیكنان این تیم بسیار است چرا كه معتقدم ما می توانستیم بازی بهتری را به نمایش بگذاریم و شمار گل های خود را در این دیدار افزایش دهیم.

وی افزود: بازیكنان تیم ایران در این دیدار، فرصت های بسیاری داشتند كه از آنها به خوبی بهره نگرفتند.

سرمربی تیم فوتبال ناشنوایان كشورمان در ادامه اظهار داشت: بازیكنان تیم ایران باید بدانند از فرصت های خود به خوبی استفاده كنند چرا كه ممكن است، حتی یك گل، تعیین كننده صعود یك تیم از گروه خود باشد.

وی با اشاره به دیدارهای آینده تیم فوتبال ناشنوایان ایران مقابل تیم های روسیه و اواكراین اظهار داشت: این دو تیم همزمان با دیدار تیم ایران در ورزشگاهی دیگر به مصاف هم رفتند كه از نتیجه این دیدار اطلاعی ندارم ولی تیم ایران در هر دو دیدار برای كسب پیروزی به میدان خواهد رفت.

تیم ایران عصر امروز در نخستین دیدار خود در مسابقات فوتبال قهرمانی ناشنوایان جهان با نتیجه 8 بر صفر از سد تیم ونزوئلا گذشت.

خاورم ** 1597 ** 230

ورزشی. ** 1589 **



:: برچسب‌ها: موسیقی , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، 'مظفر انصاری' روز سه شنبه در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی 'فولاد، متالورژی، ریخته گری، صنایع و معادن وابسته' در اصفهان افزود: به جای صادرات یك كیلوگرم فولاد به قیمت یك دلار، می توان با تبدیل آن به یك قطعه و با فروش به قیمت10 دلار، سود فراوان به دست آورد.

وی با بیان اینكه مواد خام در كشور باید به ارزش افزوده تبدیل شود، افزود: ما پیشنهاد داده ایم كه تعرفه خروج سنگ آهن و برخی مواد خام بشدت افزایش یابد تا قابلیت رقابت برای صادركننده وجود نداشته باشد.

به گفته انصاری، برخلاف جهانی شدن اقتصاد، هنوز هم در صادرات سنگ آهن میان استانهای كشور محدودیت وجود دارد.

وی افزود: اگر یك واحد صنعتی بدنبال چند فرآوری در حوزه سنگ آهن باشد نباید عرصه را بر آن واحد بدلیل منفعت طلبی تنگ كرد.

وی گفت: بوركراسی حاصل از50 سال حكومت دولتی شاید نتواند چرخهای تولید را تسهیل كند اما بخش خصوصی افق های پیش رو را روشن تر می بیند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: سه میلیون تن فولاد خام در سال توسط بخش خصوصی استان تولید می شود.

به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه بین المللی فولاد، متالوژی، ریخته گری، معادن و صنایع وابسته از تاریخ 27 تا 30 تیرماه در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در پل تاریخی 'شهرستان' برگزار می شود.

پ/7140/607



:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()