نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، كمیته انضباطی فیفا احكام الزامی برای تعمیم محرومیت های ملی این بازیكنان صادر كرد.

'كیم دونگ هیون' لژیونر كره جنوبی تا پایان عمر از فوتبال محروم شده و 'چوی سونگ كوك' نیز محرومیت پنج ساله دریافت كرده است.

بررسی های انجام شده در كره جنوبی شامل تبانی در لیگ كره جنوبی و جام حذفی بوده است.

در كرواسی ، 'وینكو ساكا' مربی، 'ماریو دارموپیل' بازیكن و 'دانیل ماداریچ' دروازه بان تا پایان عمر از فوتبال محروم شدند. این افراد در شش مسابقه در فصل 2009-2010 تبانی كرده بودند.

محرومیت های فیفا شامل ممنوعیت بازی یا كار در دنیای فوتبال است.

ورزشی**1584**1440



:: برچسب‌ها: خیابان , انگور چینی , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

اشاره 'بشار جعفری' به دولت های آمریكا، انگلیس، فرانسه و آلمان است كه در شش ماه گذشته همواره تلاش كرده اند، با استفاده ابزاری از شورای امنیت، زمینه را برای مداخله نظامی با هدف تغییر دولت سوریه فراهم كنند.'

جعفری عصر سه شنبه به وقت محلی پس از نشست شورای امنیت كه به بررسی آخرین تحولات مربوط به سوریه اختصاص داشت با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در سازمان ملل به پرسش های آنان پاسخ گفت.

وی در پاسخ به پرسش های خبرنگار ایرنا كه از او پرسید، گفته می شود برخی اعضای شورای امنیت تلاش می كنند با تعلیق فعالیت ناظران سازمان ملل زمینه را برای گسترش ابعاد بحران سوریه برای رسیدن به اهداف خود فراهم كنند، اظهار داشت: دشمنان دولت و ملت ما می كوشند با استفاده ابراز از شورای امنیت زمینه را برای تشدید بحران و حضور نیروهای بیشتر مهیا كنند.

جعفری خاطرنشان كرد: هدف نهایی دولت های متخاصم استفاده از بند هفتم سازمان ملل به منظور مداخله نظامی در سوریه است.

وی با اینكه دشمنان ما از هر تهمیدی برای رسیدن به هدف خود استفاده می كنند، تاكید كرد آنان به دنبال سناریو ایجاد منطقه پرواز ممنوع و گذرگاه امن هستند.

جعفری به اقدامات انجام شده از سوی دولت بشار اسد اشاره كرد و گفت: برای روشن شدن حقایق، اسامی و تصایر تمامی كشته شده ها و تروریست های خارجی كه هم اكنون در سوریه مستقرند را در اختیار نهادهای بین المللی بویژه سازمان ملل و شورای امنیت قرار داده ایم.

نماینده دائم سوریه بار دیگر حمایت كامل دولت دمشق از طرح شش ماده ای كوفی عنان برای بازگشت صلح و امنیت به كشورش اعلام كرد و گفت: تروریست ها و اعضای القاعده به عنوان گروه سوم از سوی كشورهای عرب منطقه به منظور تشدید بحران به سوریه اعزام می شوند.

وی با انتقاد از اقدامات برخی كشورهای همسایه سوریه گفت: برخی كشورهای عربی بویژه عربستان سعودی، قطر، كویت و امارات برای تشدید بحران سوریه تروریست و گروه القاعده را به سوریه اعزام می كنند.

نماینده دائم سوریه خاطر نشان كرد: این تروریست های از مرز كشورهای همسایه داخل خاك سوریه اعزام می شوند و پس از عملیات مجددا به خارج از سوریه فرار می كنند.

وی تاكید كرد: یك كشتی حامل انواع سلاح های سبك و سنگین به منظور تجهیز گروه های مخالف دولت دمشق وارد سوریه شد كه این كشتی توسط نیروهای ارتش توقیف شده است.

جعفری با اشاره به گزارش امروز رابرت مود فرمانده ناظران سازمان ملل گفت: گزارش متوازن (بی طرفانه) ژنرال مود و هروه لادسوس معاون دبیركل در امور صلحبانی و همچنین برخورد مثبت نماینده دائم چین به عنوان رییس دوره ای شورای امنیت قابل قدردانی است.

وی خطاب به خبرنگاران مستقر در سازمان ملل اظهار داشت: از جانب دولت سوریه اعلام می كنم كه ما تنها نگران جان چند صد نفر كه توسط تروربست ها در حمص به گروگان گرفته شده اند، نیستیم، بلكه نگران جان 23 میلیون سوری هستیم.

وی تاكید كرد: امروز ژنرال مود به عنوان فرمانده ناظران سازمان ملل در سوریه گزارش دقیقی از اوضاع كشورم را در برابر اعضای شورای امنیت قرار داد.

عصر سه شنبه به وقت محلی اعضای شورای امنیت سازمان ملل باردیگر در خصوص تحولات مربوط به سوریه تشكیل جلسه داد و رابرت مود فرمانده ناظران سازمان ملل در سوریه و هروه لاوت سوز معاون بان كی مون در امور صلحبانی گزارش های خود را درباره وضعیت بحران سوریه به اعضای شورای امنیت ارایه دادند.

در پایان نشست امروز به رغم مخالفت دولت های آمریكا، انگلیس، فرانسه و آلمان اعضای شورای امنیت به همراه رابرت مود و هروه ولات سوز بر اجرای كامل طرح شش ماده ای كوفی عنان تاكید كردند.

اروپام 1908**1516



:: برچسب‌ها: سیاتل , گربه , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فدراسیون كشتی، مسابقات انتخابی درون اردویی تیم كشتی آزاد جوانان با نظر رسول خادم مدیر تیم‌های ملی و امور فنی و همچنین اعضای كادر فنی این تیم جهت تعیین نفرات برتر اوزان 55، 60 و 96 كیلوگرم از ساعت 13 روز 23 تیرماه در خانه كشتی برگزار خواهد شد.

وزن كشی این رقابت‌ها نیز راس ساعت 18 روز قبل از مسابقه با یك كیلوگرم ارفاق وزن برگزار می‌شود كه شیوه برگزاری این مسابقات هم بر مبنای اجرای فن و فعالیت بیشتر كشتی‌گیران و بدون كلینچ خواهد بود.

بر این اساس اسامی نفرات حاضر در این مسابقات به شرح زیر است:

55 كیلوگرم: فرزاد عموزاده (مازندران) – علی پیرزاده (تهران)

60 كیلوگرم: بهنام احسان‌پور (مازندران)- آرش دنگسركی (مازندران)

96 كیلوگرم: مهران میرزایی (همدان) – احسان زندیه (تهران)- مصطفی صادق‌زاده (مازندران)

گفتنی است تیم كشتی آزاد جوانان كشورمان با سرمربیگری تقی اكبرنژاد توانست چندی پیش به عنوان قهرمانی آسیا دست یابد.

ورزشی.**9162**1440



:: برچسب‌ها: سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرگزاری فر انسه از لندن،‌ آسانگ روز سه شنبه پس از اینكه تحت حفاظت سفارت اكوادور در لندن قرار داشت،‌ از این كشور درخواست پناهندگی كرد.

'ریكاردو پاتینو' وزیر خارجه اكوادور روز سه شنبه اعلام كرد كه درخواست پناهندگی آسانگ در دست بررسی است.

آسانگ از طریق سایت توییتر موضوع درخواست پناهندگی خود را از اكوادور مطرح كرده بود.

وی روز سه شنبه ضمن تشكر از كشور اكوادور با انتشار بیانیه ای،‌ ورودش را به سفارت اكوادور در لندن و تسلیم درخواست پناهندگی سیاسی به مقامات سفارت اعلام كرد.

آسانگ در ادامه افزود:‌ از دولت و سفیر اكوادور به خاطر رسیدگی و پذیرش درخواست پناهندگی خود تشكر و قدردانی می كند.

جولیان آسانگ و سایت ویكی لیكس با افشای اسناد محرمانه جنگ افغانستان و پس از آن جنگ عراق رسوائی های زیادی را برای ارتش آمریكا بوجود آوردند.

آسانگ متولد استرالیا بوده و در سال 2006 سایت ویكی لیكس را بنیانگذاری كرد. وی به دلیل آنكه از سوی افراد و یا نهادهایی كه پرونده های محرمانه آنها را افشا می كند، تحت پیگیرد قرار نگیرد به طور مرتب محل زندگی خود را تغییر داده و به صورت مخفیانه زندگی می كند.

1682**1368**



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'جواد صادقی' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با تصویب یك ساله قانون الزام دستگاه های دولتی به خرید آثار هنری نمی توان گام های مهم و جدی در زمینه رونق بازار هنر برداشت و لازم است همه مسوولان و فعالان این عرصه پیگیری و حمایت جدی داشته باشند.

وی گفت: تلاش هایی از سوی معاونت امورهنری برای تصویب قانون الزام خرید آثار هنری در بخش متمم بودجه 91 انجام شده است وامیدواریم با تصویب مجدد این قانون اهداف مد نظر این قانون محقق شود.

این مقام مسوول در اكسپو، از پیش بینی خوب فروش آثار این اكسپو خبرداد و افزود: از میزان فروش كل یك اثر،مبلغ 10 درصد آن به برگزار كننده اكسپو و مابقی براساس توافق بین هنرمند و گالری دار محاسبه می شود و بخش اجرایی دخالتی در این امر ندارند.

دبیراجرایی این بازار فروش درمورد رایزنی با نهادهای دولتی گفت:علاوه بر وزارت نیرو و دادگستری نهادها و سازمان هایی چون وزارت راه و شهرسازی،سازمان نوسازی مدارس و وزارت نفت نیز برای خرید از این بازار فروش اعلام آمادگی كرده اند،كه امیدواریم سایر دستگاه های دولتی هم در زمان برگزاری این بازار فروش برای اختصاص بودجه مصوب اقدام كنند.

وی درباره ویژگی های اكسپوی 91 اظهار داشت:دراین دوره تلاش شده است،آثاری كه به روی دیوار می رود متعلق به هنرمند باشد تا هزینه فروش آن مستقیم به خالق اثر برسد.در دوره های گذشته امكان داشت نگارخانه ها آثار خریداری شده قبلی خود را به معرض فروش بگذارند.

صادقی همچنین عنوان كرد:با برنامه ریزی های انجام شده تلاش كردیم كه از طریق رایزنی با نهادهای دولتی و همچنین استقرار بخش امور مالی و بانك در تالاروحدت، روند پرداخت ها را تسهیل كنیم تا مثل دوره های گذشته شاهد تاخیر در پرداخت هزینه اثربه هنرمند نباشیم.

وی اضافه كرد:تا زمانیكه خرید یك اثر تنها در مرحله گفت وگو و قرار اولیه باشد آن را اعلام نمی كنیم كه حمل بر بدقولی نشود، ضمن اینكه تا قطعی نشدن فروش،آثار از دایره عرضه خارج نخواهند شد.

دبیراجرایی اكسپوی 91 ادامه داد:تلاش هیات انتخاب این بود كه آثاری شامل معدلی از رشته های مختلف هنر شامل هنرمندانی از سه نسل اول ،دوم و نسل جوان برای علاقمندان انتخاب و عرضه شده است.

وی گفت: تابلوهایی از نقاشی،نقاشی-خط ،عكس ،مجسمه ،حجم و حتی چاپ دستی هم در این بازار فروش ارائه شده است.

دبیراجرایی این رویداد هنری خاطرنشان كرد:در پایان برگزاری اكسپو 91،رقم قطعی ،تعداد آثار به فروش رسیده و همچنین دستگاه های دولتی خریدار را به صورت مشخص اعلام خواهیم كرد.

وی همچنین بازار بزرگ فروش آثار هنری را ویترینی برای نمایش و ارزیابی ماحصل توانایی تجسمی كشور توصیف كرد.

اكسپوی 91 از 28 خرداد تا 12 تیرماه در تالار وحدت برپاست.

فراهنگ**9173**1588



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار 'اسماعیل مقدم' روز چهارشنبه در دومین نشست مجمع كانون بازنشستگان نیروی انتظامی در تهران افزود: این گفته نیروی انتظامی نیست، بلكه بر اساس تحقیقات دانشگاهی كه مشخص می كند در ایران پلیس و معلمان آموزش و پرورش به رغم مشكلات مالی، از سالم ترین نیروها هستند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه رسیدگی به بازنشستگان برای ایجاد امید و اطمینان از آینده ضروری است، گفت: كانون بازنشستگان علاوه بر مسایل مادی باید به مسایل معنوی نیز توجه داشته باشد و این كانون باید محلی برای تجمیع تجارب و انتقال به فعالان نیروی انتظامی باشد.

ادامه دارد..

اجتمام**9134 **1379 ** 1569



:: برچسب‌ها: هندوستان , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، این حافظ كل قرآن در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ایران را كشوری بزرگ كه با تمسك به كلام نورانی وحی به توسعه و پیشرفتی چشمگیر نائل آمده است، خواند و آن را سرمشق بی بدیل همه جوامع مسلمانان جهان ذكر كرد.

سنگر از برگزاری بسیار مطلوب این دوره از مسابقات قرآن در ایران تمجید كرد و سازماندهی و كیفیت بسیار بالای این رویداد بزرگ قرآنی را یكی از مظاهر پیشرفت ایران اسلامی دانست.

وی ایران را كشور پیشتاز در عمل به قرآن و منادی وحدت در جهان اسلام خواند و اظهار داشت: 'حضرت آیت الله خامنه ای' رهبر ایران، در یكی از سخنانشان اشاره كرده اند كه همه مسلمانان جهان باید در یك راه حركت كنند. این سخن، باید راهنمای همه مسلمانان جهان باشد تا عظمت و بزرگی دوران ظهور اسلام به مسلمانان بازگردد'.

وی وحدت میان مسلمانان جهان را از ویژگیهای عظمت جهان اسلام عنوان كرد و گفت كه برگزاری مسابقات باشكوه قرآن كریم، یكی از فرصتهای ناب برای ایجاد این وحدت است.

بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران كه از 28 خرداد در سالن همایش های برج میلاد تهران آغاز شده تا دوم تیرماه ادامه دارد.

مترجمام*1591**1588



:: برچسب‌ها: سان ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش بی بی سی اسپورت، مهاجم 35 ساله اوكراینی تاكنون 111 بار برای تیم ملی كشورش به میدان رفته است. او در دیدار شب گذشته مقابل انگلیس كه یك بر صفر به سود انگلیسی ها پایان یافت در نیمه های بازی جای خود را به بازیكنی دیگر داد.

شوچنكو در جام جهانی 2006 كه اوكراین تا مرحله یك چهارم نهایی پیش رفت كاپیتانی این تیم را به عهده داشت و در سال 2004 هم توپ طلا گرفت.

قرار است یك دیدار دوستانه برای خداحافظی او با تیم ملی اوكراین ترتیب داده شود. او بیش از یك دهه اسطوره فوتبال اوكراین بود.

وی گفت: دیر یا زود برای همه زمان بازنشستگی فرا می رسد. اكنون یك دیدار دیگر می خواهم تا با تیم ملی خداحافظی كنم آن هم فقط به خاطر خانواده ، دوستان و هوادارانم كه در همه این سال ها از من حمایت كرده اند.

شوچنكو گفت كه اوكراین به جای حذف توسط انگلیس ، استحقاق نتیجه بهتری را داشت چرا كه خوب بازی كرد و فرصت های زیادی برای گلزنی خلق كرد.

با این حال او پیش بینی كرد كه تیم ملی انگلیس در رقابت های یورو 2012 موفق باشد و افزود:‌به انگلیس تبریك می گویم. اكنون انگلیس با پشت سر گذاشتن یك رقابت گروهی دشوار باید رو در روی ایتالیا قرار گیرد. فكر كنم انگلیس می تواند به فینال برسد.

ورزشی **‌1553



:: برچسب‌ها: اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

تیل شودر، کارگردان مستند کار در ایران

در آخرهفته گذشته فیلم ۹۰ دقیقه ای "کار در ایران"، روایت مستندی از دوران کار و زندگی یک بسکتبالیست حرفه ای آمریکایی آفریقایی تبار که تصمیم می گیرد علیرغم تحریم های آمریکا و خطرات احتمالی که سفر به کشوری چون ایران دارد به استخدام تیم "آی اس شیراز" در بیاید، برای نخستین بار در دو اکران عمومی درجشنواره فیلم لس آنجلس که از ۱۴ تا ۲۴ ماه ژوئن در این شهر جریان دارد به نمایش درآمد.

فیلم دروهله اول، زندگی کوین شپارد بسکتبالیست حرفه ای، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ در ایران و ماجرای کوشش های یک تیم ورزشی ایرانی برای رسیدن به مقام قهرمانی با استفاده از بازیکنان حرفه ای غیر ایرانی را به نمایش می گذارد، اما کم کم وارد ماجرای شرایط زندگی سه زن ایرانی تحصیل کرده ، مستقل و صریح الهجه که کوین شپارد در دوران اقامت در ایران با آن ها دوستی و رفت و آمد خانوادگی داشته، می شود.

از آنجایی که پایان دوران اقامت کوین شپارد در ایران با وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ مصادف می شود، یک بار دیگر مسیر فیلم از ورزش بسکتبال ومسئله نقض حقوق زنان در ایران به مسائل دیگری چون بررسی وضعیت ایران، شرایط زندگی و خواست های زنان و مردان جوان این کشور درآن مقطع از زمان کشیده می شود.

هرچند در آغاز فیلم کوین شپارد خود را یک بسکتبالیست ساده و شخصی غیرسیاسی معرفی می کند اما با نمایش شتاب زده ای از وقایع جنبش سبز و سرکوب آن دربخش پایانی فیلم ، پیوند غیرمتعارفی بین "بسکتبال" و "انقلاب" در ذهن تماشاگر فیلم "کار ایرانی" به وجود می آید.

فیلم مملو از لحظات شادی آور و غم انگیزی از برخوردهای فرهنگی، امید و نا امیدی های ورزشکاران حرفه ای و نمایشی است دست اول و بی واسطه از نمونه هایی از جامعه امروزی ایران که به خاطر ارتباط با بازی بسکتبال برای تماشاگر غیرایرانی نیز از جذابیت زیادی برخوردار است.

کوین شپارد و انعکاس صدای زن ایرانی

کوین شپارد بسکتبالیست ۳۲ ساله، پیش از کار در ایران، در کشورهای دیگری از جمله آرژانیتن، اسرائیل و دو کشور دیگر مورد تحریم آمریکا؛ کوبا و ونزوئلا به بازی بسکتبال حرفه ای اشتغال داشته است.

"تیل شودر که نتوانسته بود ویزای ژورنالیستی از مقامات ایرانی دریافت کند با استفاده از یک دوربین کوچک و بدون مجوز کار فیلمبرداری را آغاز کرد. و این کار با انجام چند سفر به ایران تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ادامه یافت اما پس از آن نام شودر در فهرست سیاه جمهوری اسلامی قرار گرفت و او پس از یک شب حبس در فرودگاه تهران صبح روز بعد به نیویورک پرواز کرد."

او می گوید:"اینجا در آمریکا شما فقط درباره دولت ها و عملکرد آن ها می شنوید اما هرگز درباره مردم و فعالیت های آن ها صحبتی نمی شود. هرچند راجع به ایران در اخبار آمریکا مفصل شنیده بودم اما من آدم کنجکاوی هستم و می خواستم خودم زندگی در این کشوررا تجربه کنم. صادقانه بگویم که وقتی بار اول وارد ایران شدم اولین چیزی که نظرم را جلب کرد زیبایی های این کشور بود.. وقتی با مردم ایران از نزدیک آشنا شدم علیرغم تفاوت های فرهنگی احساس یگانگی عجیبی با آن ها پیدا کردم. دیدم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. مردم ایران در آن زمان خواهان تغییرات بودند اما هیچکس درخبرها در رابطه با این کشور، از این خواست آن ها خبری نمی داد و صحبتی نمی کرد."

دوستی کوین شپارد با اعضای دیگر تیم بسکتبال "آی اس شیراز" و پس از یک آسیب دیدگی ورزشی با یک زن فیزیکال تراپیست و دو دوست دیگر او مسائل زنان ایران را وارد فیلم "کار ایرانی" می کند: "زنان در آمریکا از حقوق زیادی برخوردارند. من در برخوردم با سه زنی که در فیلم می بینید متوجه شدم که آن ها چقدر انسان های آگاه و تحصیل کرده ای هستند و تا چه حد به زبان انگلیسی مسلطند اما شرایط در ایران جلوی رشد آن ها را گرفته است و امکاناتی را که ما در این گوشه از دنیا در اختیار داریم برای آن ها وجود ندارد. به خاطر همین این سه زن جوان هرگز نمی توانند به اهداف و آروزهای خود دسترسی پیدا کنند. یکی از مهم ترین انگیزه های من برای حضور در این فیلم این بود که می خواستم به صورتی حرف این زن ها و مسئله نقض حقوق انسانی آن ها را درفیلم منعکس کرده باشم."

گفتگو با کارگردان فیلم 'کار ایرانی'

تیل شودر کارگردان آلمانی تبار فیلم "کار ایرانی" که به همراه همسرش سارا نجومی کار تهیه فیلم را هم برعهده داشته است در مورد انگیزه ساختن آن می گوید:"یکی از دوستان ایرانی/آمریکایی علاقمند به بسکتبال در سال ۲۰۰۷ یک مقاله ورزشی درباره بسکتبالیست های آمریکایی که به طور حرفه ای در ایران بازی می کنند برایم فرستاد. این یک پدیده نوظهور بود و این ورزشکاران در کشورخود (آمریکا) به خاطر تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد مجبور به پرداخت جریمه های نقدی شده بودند. به نظر من این یک عمل منفی بود که برخلاف جهت ایجاد ارتباط بین دو کشور ایران و آمریکا حرکت می کرد. درحالی که اگر بخاطر داشته باشید دردهه هفتاد میلادی بر اساس طرح سیاست پینگ پونگ ورزشکاران آمریکایی و چینی از طریق برگزاری یک سری مسابقات پینگ پونگ توانستند روابط تازه و سازنده ای بین این دو کشور ایجاد کنند. در آن زمان و با وقوع جنگ در عراق به نظر می رسید که ایران ممکن است هدف بعدی باشد و من می خواستم با ساختن این فیلم به ایجاد دیالوگ وپیشبرد دیپلماسی به جای جنگ کمک کنم."

تیل شودر در ادامه می گوید: "مسئله ای که برایم بیش از هرچیز دیگر اهمیت داشت این بود که به ایران به عنوان زمینه فیلم و نه موضوع اصلی نگاه شود. دنبال موضوعی می گشتم که نه مستقیما به سیاست ارتباط پیدا کند و نه به مذهب. بسکتبال به عنوان یک ورزش محبوب همه طبقات، به نظرم بهترین وسیله برای رسیدن به این هدف بود. به این صورت برای انجام پژوهش های اولیه به تهران رفتم . این سفر هم زمان شد با بازی های تورنمت بسکتبال لیگ های مختلف و مقامات مسئول و دست اندرکاران هم از ایده ساختن فیلم به شدت استقبال کردند."

تیل شودر

"دنبال موضوعی می گشتم که نه مستقیما به سیاست ارتباط پیدا کند و نه به مذهب. بسکتبال به عنوان یک ورزش محبوب همه طبقات، به نظرم بهترین وسیله برای رسیدن به این هدف بود. "

تیل شودر درمورد انتخاب کوین شپارد به عنوان موضوع و کاراکتر اصلی فیلم می گوید: "ما به دنبال شخصیتی گیرا می گشتیم که بتواند در طول فیلم توجه تماشاگر را جلب کند. در عین حال شخصیتی باشد که بتوانیم درطولانی مدت با هم کار کنیم. بسیاری از بازیکنان حرفه ای آمریکایی به خاطر مسئله تحریم ها حاضر به همکاری با ما نشدند. ما کم کم از انجام پروژه منصرف شده بودیم که همسرم کوین شپارد را پیدا کرد. در آن زمان کوین به خاطر امضای قرارداد کاری با ایران، کشوری که برخی معتقدند صاحب تسهیلات اتمی غیرقانونی است و تروریست های اسلامی را در دامان خود پرورش می دهد جریمه شده بود. صحبت با کوین در عرض چند دقیقه شخصیت راحت و بذله گوی او را به ما نشان داد و ما بلافاصله فیلمبرداری را آغاز کردیم."

تیل شودر می گوید "کار ایرانی" بیشتر حالت یک فیلم داستانی را دارد و او نخواسته است دراین فیلم از اظهارنظرهای متخصصین یا سیاستمداران استفاده کند: "می خواستم فیلم به مسائل مذهبی و سیاسی که در حول و حوش ایران دور می زند نیز اشاره هایی داشته باشد اما فقط از جنبه های دراماتیک ، زندگی شخصیت محوری فیلم و رویدادهایی که درمقابل ما جریان داشته است و نه از یک دیدگاه روشنفکرانه و دور از دسترس."

تیل شودر که نتوانسته بود ویزای ژورنالیستی از مقامات ایرانی دریافت کند با استفاده از یک دوربین کوچک و بدون مجوز کار فیلمبرداری را آغاز کرد. و این کار با انجام چند سفر به ایران تا زمان انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ ادامه یافت اما پس از آن نام شودر در فهرست سیاه جمهوری اسلامی قرار گرفت و او پس از یک شب حبس در فرودگاه تهران صبح روز بعد به نیویورک پرواز کرد.

تیل شودر در رابطه با استفاده از رویدادهای پس از انتخابات در فیلم می گوید: "این وقایع در حقیقت در زمان پایان فیلم ما اتفاق افتاد. تیم بسکتبال آی اس شیراز هم مانند جنبش سبز به طور ناگهانی به موفقیت های شگفت آوری رسیده بود. ازطرفی تاثیری که این جنبش روی همه مردم گذاشت، خودبه خود آن را تبدیل به یک پایان طبیعی برای فیلم ما کرد."

شودر می گوید: "من فکر می کنم ما در این فیلم توانسته ایم به غرب نشان بدهیم که مردم ایران تا چه حد علاقمند به ایجاد تغییرات از راه های دموکراتیک هستند. این که مردم ایران چه درحکومت های استبدادی نظیر شاه و چه تحت یک حکومت مذهبی مثل رژیم اسلامی بیش از هرچیز دیگر انسان هایی هستند مثل من و شما . این که صرفا این حکومت ها نماینده این مردم نیستند و ایرانی ها مردمانی تحصیل کرده، علاقمند به ایجاد ارتباط، متفکر و خواهان دوستی، صلح و آشتی هستند. به نظر من جنبش سبز هم مهر تائیدی بود برهمین مسئله."

تیل شودر پس از نمایش فیلم در بخش پرسش و پاسخ به حاضران گفت که امیدوارست که تعداد بیشتری از مردم غرب به تماشای فیلم"کار ایرانی" بنشینند و هم چنین امیدوارست تا روزی این فیلم در ایران نیز به نمایش درآید و او بتواند بی هیچ ترس و واهمه ای، یک جلسه پرسش و پاسخ با مردم تهران، شیراز و شهرهای دیگر ایران نیز داشته باشد.



:: برچسب‌ها: غذا , سنگ , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem
هواداران انگلستان

هواداران تیم ملی انگلستان در ورزشگاه بعد از پیروزی تیمشان مقابل اوکراین یکصدا خواندند "ما می‌مانیم"

انگلستان در آخرین روز بازی‌های گروهی جام ملت‌های اروپا، روز سه‌شنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) با نتیجه ۱ بر صفر اوکراین را برد و با ۷ امتیاز به عنوان سرگروه به مرحله یک‌چهارم پایانی راه یافت.

اوکراین یکی از دو میزبان رقابت‌ها در حالی با انگلستان روبرو شد که به دلیل اندوختن ۳ امتیاز از دو بازی نخست-یک امتیاز کمتر از انگلستان و فرانسه، تنها در صورت پیروزی صعود می‌کرد. علاوه بر این اوکراین آندره شوچنکو کاپیتان پرآوازه خود را هم به دلیل مصدومیت از ابتدا در ترکیب نداشت.

اوکراین در این بازی از ابتدا فشار زیادی روی دروازه انگلستان وارد آورد و موقعیت‌های زیادی برای باز کردن دروازه حریف داشت اما مهاجمان این تیم نتوانستند از فرصت‌های پرشماری که داشتند استفاده کنند.

اما انگلستان از فرصت های به مراتب کمتر خود استفاده بهتری کرد. ارسال استیون جرارد که بهترین بازیکن انگلستان در سه بازی گروهی بوده در دقیقه ۴۸ از میان سه دفاع و دروازه‌بان اوکراین گذشت و روی خط دروازه به وین رونی رسید. رونی که بعد از دو بازی محرومیت به ترکیب این تیم اضافه شده بود به آسانی دروازه را باز کرد و انگلستان را ۱ بر صفر پیش انداخت.

رونی به جز گلی که زد بازیکن موثری برای انگلستان نبود و یک فرصت قطعی گلزنی را هم به آسانی از دست داد.

آندری شوچنکو

آندری شوچنکو بعد از حذف اوکراین از تورنمنت گفت که از تیم ملی کشورش خداحافظی خواهد کرد

اوکراین بعد از دریافت گل بارها دروازه انگلستان را تهدید کرد و در یک صحنه جنجالی (دقیقه ۶۲) شوت مارکو دویچ با دفع ناقص جو هارت وارد دروازه انگلستان شد اما جان تری توپ را در حالی که از خط دروازه گذشته بود بیرون کشید. داور دستور به ادامه بازی داد و این اتفاق ظاهرا از چشم داور پنجم که در چند قدمی صحنه قرار داشت نیز دور ماند. مربی و بازیکنان انگلستان بعد از بازی اعتراف کردند که این توپ باید گل اعلام می شد.

نتیجه ۱ بر صفر تا انتها پا برجا ماند و انگلستان با ۷ امتیاز به عنوان سرگروه صعود کرد. انگلستان در مرحله یک چهارم نهایی یکشنبه آینده ۲۴ ژوئن با ایتالیا روبرو خواهد شد.

آندری شوچنکو کاپیتان اوکراین بعد از این بازی در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت که بعد از یک مسابقه دیگر (بازی خداحافظی) از بازی برای تیم ملی اوکراین بازنشسته خواهد شد.

فرانسه نیز با وجود ارائه یک بازی ضعیف و شکست قاطعانه ۲ بر صفر مقابل سوئد با ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد و شنبه آینده با اسپانیا، قهرمان اروپا و جهان، مسابقه خواهد داد.

زلاتان ابراهیموویچ، کاپیتان سوئد، نمایش خیره‌کننده‌ای داشت و در دقیقه ۵۴ با حرکتی آکروباتیک یکی از بهترین گل‌های تورنمنت را به ثمر رساند. گل دوم سوئد را سباستین لارسون در دقیقه ۹۰ زد.

مرحله یک چهارم نهایی روز پنجشنبه ۲۱ ژوئن با دیدار پرتغال و جمهوری چک آغاز خواهد شد.



:: برچسب‌ها: کریسمس , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

العربیه بامداد چهارشنبه به نقل از خبرنگار خود گفت: چهار نظامی بر اثر انفجار موشك گراد در جنوب اسرائیل زخمی شدند.

العربیه در عین حال به جزئیاب بیشتری در این باره اشاره نكرد.

این در حالی است كه نوار غزه روز سه شنبه صحنه تبادل آتش میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای جنش حماس بوده است.

**مترجمام **1480**



:: برچسب‌ها: کنسرت , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این مسابقات روز سه شنبه با قهرمانی تیم هتل سنتی یزد به پایان رسید و تیم های زنجان و كرج هم به ترتیب دوم و سوم شدند .

تیم های اول تا سوم این مسابقات به لیگ دسته اول تنیس قهرمانی كشور در فصل آینده صعود كردند .

این مسابقات به مدت یك هفته با حضور هشت تیم از استان های یزد دو تیم ، كرج ، زنجان ، گلستان ، آذربایجان غربی ، كاشان و قم در پیست ورزشگاه شهید نصیری یزد برگزار شد .

مسابقات لیگ دسته اول تنیس كشور از مهرماه امسال در یكی از استان های كشور برگزار می گردد .ك2

7536/1968



:: برچسب‌ها: اتومبیل , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem
تقدیم گل به آنگ سان سوچی

پارسال، درست چنین روزی بود که از تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی پخش شد... آن موقع، شش ماه شده بود که از حبس خانگی بیرون بود، اما هنوز اجازه خروج از برمه را نداشت و انتخابات هم برگزار نشده بود...

پیش از انجام مصاحبه، سرنوشت مشابه او با آنچه بسیاری معتقدند بر سر رهبران مخالفان دولت ایران آمده، تشویقم کرد که به عنوان بخشی از گفتگویم از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی هم بخواهم از او سوال کنند... در میان سوال ها، زن جوانی که خود را شیما، ۲۰ ساله از تهران معرفی کرد، از من خواسته بود که به آنگ سان سوچی، گلی هدیه بدهم. او به گلی که در موهایش می بافد و همین را نماد مبارزه اش کرده، معروف است...

وقتی که این درخواست را دیدم، اول گفتم که این مخاطب ما نمی دانسته که گفتگوی من از راه دور و از طریق تلفن انجام می شود و مصاحبه حضوری نیست، ولی بعد که قرار شد هم من و هم خانم سوچی، مصاحبه را از طریق دوربین ضبط کنیم تا بعدا مونتاژ شود، با خودم گفتم، به صورت نمادین هم که شده، با خودم گلی به استودیو می برم و بعد از پرسیدن سوال ها، از راه دور به او تقدیم می کنم...

روز مصاحبه که شد، در راه به اداره، با تمام بی اطلاعیم از گل و انواع و اقسامش، شاخه گلی خریدم. راستش حتی نپرسیدم چه گلی هست، بنفش بود، رنگ مورد علاقه ام و خریدم.

وقت مصاحبه، علاوه بر من و سردبیرم، همکاران بخش برمه ای بی‌بی‌سی که ترتیب مصاحبه را داده بودند هم به استودیو آمدند... به من گفتند سوال ها را تا می توانم کوتاه نگه دارم، چون خطوط تلفن به برمه قابل اطمینان نیستند و ممکن است هر لحظه قطع بشود... آنقدر جدی بودند که حتی جرات نکردم جریان گل را با آنها مطرح کنم... گل را با خودم به استودیو بردم و گوشه ای گذاشتم، نا امید از عملی شدن نقشه ام!

در طول انجام مصاحبه، چشم های نگران آنها که از پشت شیشه های استودیو من را نگاه می کردند دیدنی بود... می خواستند مطمئن باشند من همه سوال ها را قبل از قطع شدن ارتباط تلفنی می پرسم، خصوصا اینکه به دلیل استثنایی بودن فرصت پیش آمده، همکاران از بخش ها و زبان های دیگر هم سوالهایشان را به من داده بودند و همه چشم به راه پاسخ آنگ سان سوچی بودند. من اما منتظر یک فرصت که جریان گل را پیش بکشم.

تلفن قطع نشد و مصاحبه به انتها رسید... گل را جلوی دوربینی که تصویر من را ضبط می کرد گرفتم. آنگ سان سو چی که نمی دید اما جریان گل را به او گفتم: خانم آنگ سان سوچی، بیننده ای از ایران از من خواسته به شما گلی بدهم...

حرفم را قطع کرد و سوالی پرسید که رسما در هچل افتادم: چه گلی هست؟ و من هیچ جوابی نداشتم... رنگ گل را وسط کشیدم: یک گل بنفش رنگ... حرفم را قطع کرد که: مثل اکثر مردها، از گل هیچ چیز نمی دانی... بعد تشکر کرد و گفت امیدوار است یک روز یا من به برمه بروم یا او به ایران بیاید و دیدار کنیم و گل را حضوری به او بدهم...

اتفاقی که در یک سال گذشته نیافتاد... نه من به برمه رفتم و نه در ایران دیدمش اما زد و او بعد از ۲۴ سال، به بریتانیا آمد... در جریان سفرهای اروپاییش. قرار شد در بدو ورود برای بازدید، به ساختمان جدید بخش جهانی بی بی سی بیاید. همانجایی که خانه ما هم هست.

وقتی این خبر را شنیدم، گفتم نمی شود که آنگ سان سوچی به بی بی سی بیاید و گلی که دورادور وعده کرده بودم را به او ندهم...

برای اینکه جبران کرده باشم، این بار رفتم و درست و حسابی تحقیق کردم که بانوی صلح برمه ای، چه گلی دوست دارد: گل ارکیده.

به گل فروشی رفتم و سفارش دادم. دختر گل فروش فرانسوی وقتی با درخواست های عجیب و غریب من برای گل ارکیده ای که شاخه هایش کوتاه باشد و بشود در بین موی سر بافته شود روبرو شد، پرسید که گل را برای که می خواهم... جواب من شوقش را بر انگیخت: آنگ سان سوچی... همین، گل سفارشی من را پر زرق و برق تر کرد. حالا حامل گل اهدایی بیننده ای از ایران بودم و دختر گل فروش فرانسوی ساکن لندن...

موعد آمدنش که شد، همکاران بخش برمه ای، دیدنی ترین ها بودند با لباس های رنگی برمه ای صف کشیده بودند برای خوش آمدگویی به بانویی که تک تکشان را می شناخت، چون شنونده پر و پاقرصشان بود.

رئیس بخش برمه ای بی بی سی که پارسال، خودش ترتیب مصاحبه ام را با خانم سوچی داده بود (و یک سال تمام قضیه اهدای گل ناشناس من به آنگ سان سوچی را به رخم می کشید)، من را هم در صف خوش آمد گویی خودشان جا داد.

همین شد که در همان دقایق اول ورود آنگ سان سوچی، در میان تشویق همکاران بخش جهانی بی بی سی، سر انجام گل ارکیده پر ماجرا را به او دادم... بماند که همه آنقدر هیجان زده و سرگرم تشویق کردن بودند که یک عکس درست و حسابی از آن لحظه، گرفته نشد!



:: برچسب‌ها: خانواده , دریا , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی , كمیسیون انتخابات پاكستان سه شنبه شب , در بیانیه ای رسمی بنا به درخواست دیوان عالی پاكستان رد صلاحیت سید یوسف رضا گیلانی نخست وزیر این كشور را صادر كرد.

عصر روز سه شنبه كمیته سه نفری دیوان عالی پاكستان به سرپرستی قاضی افتخار محمد چودری رییس این نھاد بیانیه رد صلاحیت نخست وزیر را صادر كرد.

اختلافات بین دولت و دادگاه عالی پاكستان زمانی به اوج خود رسید كه گیلانی در ماه آوریل به دلیل نپذیرفتن حكم دیوان عالی مبنی بر مفتوح شدن پرونده ھای پولشویی زرداری مجرم شناخته شد.

در حكم كوتاه دیوان عالی آمده , از آنجا كه ھیچ درخواستی برای تجدید نظر در مورد مجرم شناخته شدن نخست وزیر از سوی دیوان عالی دریافت نشد، محكومیت گیلانی؛ عیان است، بنابراین دادگاه نخست وزیر پاكستان را رد صلاحیت اعلام كرد و عضویت وی را در پارلمان ملی ممنوع و او را از عهده دار شدن پست ھای دولتی و نمایندگی مجدد در پارلمان ملی به مدت پنج سال محروم می كند.

دیوان عالی پاكستان ھمچنین به زرداری دستور انتخاب دولت جدید دموكراتیك را صادر كرد.

منابع خبری اعلام كردند كه گیلانی از محل اقامت نخست وزیر به مكان دیگری نقل مكان كرده است.

همچنین منابع آگاه در دولت اعلام كردند: رییس جمھوری قرار است روز چهار شنبه در مشورت با روسای احزاب سیاسی متحد با دولت ، نظر آنان را برای انتخاب نخست وزیر جدید جلب كند.

این منابع افزودند: زرداری به احتمال زیاد برای انتخاب نخست وزیر جدید نشست مشتركی نیز با نمایندگان پارلمان ملی و مجلس سنا برگزار خواهد كرد.

بر اساس خبر رسانه ها, پیش از برگزاری این نشست , اعضای ارشد حزب مردم در یك جلسه فوری , زرداری سرپرست حزب مردم و بلاول بوتو زرداری رییس حزب مردم را برای اتخاذ ھرگونه تصمیم به منظور انتخاب نخست وزیر جدید دارای اختیار تام اعلام خواهند كرد.

سخنگوی ریاست جمهوری پاكستان پاكستان نیز از لغو سفر زرداری به روسیه كه قرار بود برای شركت در گردھمایی بین المللی اقتصادی روز چهارشنبه سفر سه روزه ای را به مسكو داشته باشد، خبر داد.

قرار است نشست اضطراری نمایندگان حزب مردم در پارلمان ملی و مجلس سنای پاكستان روز چهارشنبه در اسلام آباد برای بحث در باره انتخاب نخست وزیر جدید برگزار شود.

دبیر اطلاعاتی حزب مردم پاكستان از تمامی نمایندگان این حزب خواسته است كه بدون استثنا در این نشست شركت نمایند.

در ھمین حال منابع محلی از نامزدی 'چودری احمد مختار' وزیر كنونی آب و نیرو و 'مخدوم سید شھاب الدین' وزیر نساجی برای پست نخست وزیر نام می برند.

همچنین برخی رسانه از خانم 'فریال تالپور' نماینده پارلمان ملی و خواھر رییس جمھوری، و 'حنا ربانی كھر' وزیر امور خارجه و سید 'خورشید احمد شاه' وزیر امور مذھبی دولت پاكستان برای پست نخست وزیری یاد می كنند.

منابع رسمی در پاكستان می گویند: حزب مردم در نشست امروز خود پس از صدور حكم دادگاه عالی در مورد عدم صلاحیت گیلانی، تصمیم به پذیرش حكم دادگاه گرفت و مخالف رویارویی دولت با قوه قضاییه است.

در همین حال رسانه های خبری به نقل از چودری احمد مختار وزیر آب و نیروی پاكستان نوشتند كه وی آمادگی خود را برای خدمت رسانی به پاكستان در نقش نخست وزیر كابینه دولت این كشور اعلام كرده است.

آساق ** 1095



:: برچسب‌ها: شیکاگو , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem
مصطفی دنیزلی

مصطفی دنیزلی با امیدهای فراوانی به پرسپولیس پیوست ولی نتوانست انتظار هواداران این تیم را برآورده کند.

«برونو متسو» بامداد روز سه شنبه وارد فرودگاه امام خمینی تهران شد تا شاید به جای مصطفی دنیزلی بر صندلی مربی‌گری پرسپولیس، تیم پرطرفدار پایتخت ایران بنشیند.
باشگاه پرسپولیس امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد، ۱۹ ژوئن) در اطلاعیه ای که در وب سایت رسمی این باشگاه منتشر شد درباره وضعیت سرمربی این تیم گفته است: «مصطفی دنیزلی و محمد رویانیان طی جلسه‌ای که روزهای آینده خواهند داشت در مورد همکاری دوجانبه تصمیم گیری‌های لازم را خواهند داشت و تصمیم نهایی و قطعی منوط به برگزاری این جلسه است.»

اما در ادامه، بیانیه باشگاه، پرسپولیسی‌ها را برای خداحافظی با دنیزلی شصت و دو ساله آماده می‌کند.

در این بیانیه آمده است: "باشگاه پرسپولیس با توجه به شرایط حساس خود نباید در مورد سرمربی غافلگیر شود و لذا با تعدادی از مربیانی که می‌توانند در آینده به این باشگاه کمک کنند از جمله "برونو متسو" مذاکراتی انجام گرفته است."

با توجه حرف‌های ضد و نقیضی که در مورد ادامه کار مربی ترکیه‌ای پرسپولیس تاکنون مطرح شده، برخی از محافل ورزشی در تهران ادامه کار دنیزلی با پرسپولیس را منتفی می‌دانند.

پاس رویایی لیگ پنجم

مصطفی دنیزلی اولین بار سال ۱۳۸۳ به ایران آمد، در میانه چهارمین دوره لیگ برتر. در آن زمان پاس به دنبال جایگزینی مناسب برای مجید جلالی بود. دنیزلی که پیشنهادهای مختلفی از تیم‌های کره‌ای و ژاپنی داشت، پاس را انتخاب کرد. او با تیمی که زیر نظر نیروی انتظامی اداره می‌شد، لیگ را در جایگاه ششم به پایان برد.

فصل بعد، پاس مصطفی دنیزلی در رقابتی تنگاتنگ با استقلال نایب قهرمان شد.

اختلاف‌های مربی سابق فنرباغچه و گالاتاسرای با مدیریت وقت پاس باعث شد، دنیزلی از پاس جدا شود و به ترکیه برگردد.

پرسپولیس پس از ماجرای اخراج عجیب و غریب آری هان، دنیزلی را برای بار دوم به ایران آورد. سرخ‌های پایتخت با هدایت دنیزلی زیبا بازی می‌کردند ولی نمی‌توانستند نتیجه دلخواه را کسب کنند، تیم پرسپولیس در آن فصل نتوانست نتیجه دلخواه را کسب کند و مصطفی دنیزلی دوباره تهران را به مقصد استانبول ترک کرد.

تلاش برای تکرار خاطره

دومین دوره حضور دنیزلی در پرسپولیس در فصل گذشته بود که سرخ پوشان نتایج ضعیفی می‌گرفتند. وقتی محمد رویانیان که تجربه‌ای در حوزه مدیریت ورزشی نداشت بعنوان مدیر عامل پرسپولیس منصوب شد، به اعتراف خودش «حرف طرفداران» پرسپولیس را گوش کرد و مربی محبوب پرسپولیسی‌ها را دوباره به تهران آورد و دنیزلی در نیم فصل جایگزین حمید استیلی شد.

محمد تقوی بازیکن سابق استقلال تهران بازگشت دوباره دنیزلی را در نیم فصل لیگ دهم به پرسپولیس اشتباه ارزیابی کرد و گفت: "بازگشت دنیزلی به پرسپولیس در آن مقطع اشتباه بود، زیرا مشکل پرسپولیس با حضور دنیزلی و امثال او حل شدنی نیست و مربیان بزرگ در زمان کم حضورشان چیز زیادی به فوتبال ما اضافه نمی‌کنند. دنیزلی گزینه بدی برای پرسپولیس نبود، ولی بازی زیبا یک بحث است و نتیجه گرفتن بحثی دیگر."

پرسپولیسی‌ها تا اینجا با دنیزلی موفق به کسب جام نشده‌اند ولی بازی روان و تهاجمی این تیم در ششمین لیگ بر‌تر ایران در خاطر هواداران پرسپولیس مانده بود.

شاید خاطرات خوب تماشاگران از بازی این تیم باعث شد، مربی ترک به دعوت مسوولان باشگاه پرسپولیس دوباره پاسخ مثبت دهد. دنیزلی مسوولیت تیمی را پذیرفت که هیچ نقشی در خرید بازیکنانش نداشت و شاید این آغاز مشکلات پرسپولیس بود.

پرواز بدون بازگشت به استانبول

به گفته برخی محافل ورزشی در تهران بعد از باخت سه بر صفر پرسپولیس در مقابل الغرافه قطر، وقتی مصطفی دنیزلی تهران را به مقصد ترکیه ترک می‌کرد، لیست اخراجی‌ها و خرید‌های فصل آینده را به باشگاه داده بود و "لیست اخراجی‌ها و خرید‌های تازه پرسپولیس ماحصل جلسه دنیزلی با محمد رویانیان بوده است."

به گفته همین منابع هیچ کس دقیقا نمی‌داند چه کسی این لیست را به رسانه‌ها می‌دهد، ولی صحبت با بازیکنان مختلف و قول مدیرعامل باشگاه برای تشکیل تیمی رویایی در فصل آینده، از نشانه‌های تغییر بنیادین در این تیم بود.

پرسپولیس در غیاب سر مربی، بازیکنان پر آوازه لیگ را یکی پس از دیگری به خدمت می‌گیرد و دنیزلی مرخصی را هفته به هفته تمدید می‌کند.

در دو سه هفته گذشته، شایعه‌ها و خبرهای فراوانی مبنی بر عدم بازگشت دنیزلی به پرسپولیس در رسانه‌های ایران منتشر شده. خبر مذاکره او با بشیکیتاش ترکیه که بار اول در شبکه "ام تی وی" منتشر شد، بسیاری از هواداران را متعجب کرد و امید‌ها به بازگشت او را کم رنگ.

در حالیکه مدیر عامل پرسپولیس با اضافه کردن حداقل هفت بازیکن تیم رویایی اش را کامل می کند، خبری از هدایت کننده کشتی قرمز‌ها نیست.

محمد تقوی بازیکن سابق تیم ملی ایران، تغییر و تحولات گسترده در پرسپولیس را مطلوب نمی‌داند، با اینحال معتقد است : "این تیم با بازیکنانی که خریده روی کاغذ از شانس‌های قهرمانی است ولی جمع کردن و چفت کردن این تیم با یکدیگر سخت است، باید توجه کنیم که تا زمانی که تیم نتیجه بگیرد، همه چیز طبیعی است ولی اگر همین تیم نتیجه نگیرد، اوضاع متفاوت خواهد بود و احتمال اختلاف و حاشیه در این تیم هست»

احتمال بازگشت دنیزلی به پرسپولیس به گفته ناصر صادقی، مشاور دنیزلی ناچیز است.

او در گفتگویی با ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران گفته است: "رویانیان خیلی تلاش کرد که دنیزلی را به پرسپولیس بازگرداند، اما در تماسی که این مربی با مدیرعامل پرسپولیس داشت، به او گفت که به دلیل برخی مشکلات خانوادگی که احتمال دارد حل نشود، نمی‌تواند به ایران بازگردد و در واقع احتمال حضور دوباره‌اش در پرسپولیس ۱۰ درصد است."

پس از یک فصل پرتلاطم و پرتنش، شاید مصطفی دنیزلی دیگر به ایران باز نگردد و پرسپولیس "رویایی" به برونو متسو برسد.



:: برچسب‌ها: برلین , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، لویچف روز سه شنبه در گفت و گو با ریانووستی افزود: در حالی كه تیم مذاكره كننده هسته ای ایران در این دور از مذاكرات سعی دارد پیشنهادهایی را ارایه كند كه جای بحث دارد، طرف های غربی 1+5 به گونه ای رفتار می كنند كه گویا قصد ندارند به توافقی در این دور از مذاكرات دست یابند.

وی اظهار داشت: البته كارشناسان امر از همان آغاز نشست مسكو نسبت به این رویكرد طرف های غربی هشدار داده بودند و نسبت به موفق نبودن روند مذاكرات در صورت ادامه این رویكرد از سوی غربی ها سخن گفته بودند.

وی اضافه كرد: متاسفانه هر یك از طرف های مذاكره در نشست مسكو بر طرح خواسته های خود تاكید دارند و غربی ها خواستار تولید میله های سوخت راكتور تحقیقاتی تهران در خارج از ایران هستند و بدیهی است كه تهران چنین درخواستی را نمی پذیرد.

نماینده دومای روسیه با اشاره به اینكه لحن گفت و گوی طرف های غربی گروه 1+5 در مذاكرات هسته ای دلسردكننده است، گفت: در شرایطی كه تلاش ها برای دستیابی به توافق در مذاكرات ایران و 1+5 از مدت ها پیش جریان دارد، اتحادیه اروپا تاكید كرده است كه از ابتدای جولای تحریم های یكجانبه نفتی علیه ایران اعمال می كند.

وی همچنین با اشاره به اظهارات مقام های آمریكایی مبنی بر پیشنهاد تحریم های اضافی علیه ایران تاكید كرد: بدیهی است ادامه سیاست تشدید تحریم از سوی طرف های غربی علیه جمهوری اسلامی، مساعی بین المللی برای حل پرونده هسته ای ایران از راه های دیپلماتیك و مذاكره را متزلزل می كند.

لویچف با بیان این كه برخی قدرتهای بین المللی از برجسته سازی خطر ایران به دنبال تامین منافع خود هستند، افزود: در طول تاریخ دیپلماسی جهانی اعمال تحریم ها علیه كشورها هرگز به بروز مصالحه و سازش میان طرف های درگیر منجر نشده است.

وی تشریح كرد: آمریكا در اصل به دنبال توافق با ایران نیست زیرا تحقق این امر را به منزله ضعف ساختار سیاسی و هژمونی خود تلقی می كند و اتحادیه اروپا نیز برای فرافكنی بحران اقتصادی و مالی خود برنامه هسته ای ایران را سپر خود قرار داده است.

وی در خصوص موضع روسیه در قبال برنامه هسته ای ایران اظهار داشت: مسكو از یك سو علاقه مند به دستیابی ایران به بمب هسته ای نیست و از سوی دیگر بر ضرورت در پیش گرفتن راهبرد گفت و گو و مذاكره با ایران برای حل مسایل مرتبط با برنامه هسته ای این كشور تاكید دارد.

عضو كمیته امور بین الملل دومای روسیه افزود: در چنین اوضاع و احوالی مسكو باید تمام هم خود را بر ادامه مذاكره با ایران به عنوان یكی از اعضای 1+5 بدون توجه به روحیه بدبینانه و منفی غربی ها در این مسیر بكوشد.

وی اضافه كرد: مذاكرات 1+5 و ایران مانند یك مجموعه تلویزیونی طولانی 10 ساله است، اما بدون شك طولانی بودن آن بهتر از شباهت اش به یك فیلم جنگی كوتاه است.

دور جدید نشست ایران و اعضای 1+5 از روز گذشته در مسكو جریان دارد و طرفین تاكنون دو دور مذاكره با همدیگر برگزار كرده اند.

اروپام/2240**518



:: برچسب‌ها: سان , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، چكناواریان قرار است شامگاه فردا - چهارشنبه - در برنامه رادیو هفت حضور یابد؛ پخش آثاری از این هنرمند حوزه موسیقی كشورمان از دیگر بخش‌های رادیو هفت در شب پایانی فصل بهار خواهد بود.

اجرای این قسمت از برنامه 'رادیو هفت' به عهده رشید كاكاوند است و پخش نماهنگ ' آشقته گیسو' با صدای 'سینا سرلك' از دیگر بخش‌های این برنامه است.

این برنامه گفت و گویی را با 'بیوك میرزایی' از فعالان حوزه رادیو و تلویزیون ترتیب داده است كه این گفت و گو از امشب به مدت پنج شب از رادیو هفت پخش می‌شود.

برنامه تلویزیونی 'رادیو هفت' به تهیه كنندگی منصور ضابطیان و محمد صوفی هر شب از شبكه آموزش سیما پخش می‌شود.

فراهنگ 2025



:: برچسب‌ها: عشق , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

ظاهرا مردم آلمان هنوز هم باید تاوان افسانه هولوكاست را بپردازند. آنها نباید در این مورد حرف بزنند، در مورد آن تحقیق كنند و یا شبهاتی نسبت به آن ایجاد كنند. مردم آلمان تنها مجبورند كه از جیب خود تسلیحات و كمك های مالی را به حساب رژیم صهیونیستی واریز كنند تا هیچ موضوعی باعث رنجش و ناراحتی صهیونیست ها نشود.

**آلمان به هزینه خود به اسرائیل سلاح می دهد

------------------------------------------------------

روزنامه آلمانی زبان BASLER ZEITUNG در مطلبی تحت عنوان 'سلاح های آخر زمانی اسرائیل از آلمان' نوشت اسرائیل در حال خرید زیردریائی هائی از آلمان است كه بخشی از هزینه آن از سوی دولت برلین قرار است تامین شود.

سایت اینترنتی مجله معتبر اشپیگل چاپ آلمان گزارش كرده كه این زیر دریائی ها را می توان مجهز به موشك های اتمی كرد و دستگاه بسیار سری برای پرتاب اینگونه سلاح ها روی آنها نصب شده است.

ایهود باراك وزیر دفاع اسرائیل اخیرا تاكید كرده بود كه آلمانی ها باید افتخار كنند كه موجودیت اسرائیل را برای سالها تضمیمن نموده اند. این درحالیست كه دولت آلمان تاكنون این موضوع كه این زیردریائی ها به سیستم حمل و شلیك موشك های اتمی مجهز خواهند شد را تكذیب می كرد. البته معاون سابق وزارت دفاع آلمان و همچنین رئیس برنامه ریزی تسلیحاتی سابق این وزارتخانه تاكید می كردند كه همیشه براین باور بودند كه اسرائیلی ها هرگز تلاش نخواهند كرد كه این زیر دریائی ها را مجهز به سلاح اتمی كنند. این درحالیست كه اسناد وزارت امورخارجه آلمان مربوط به سال 1961 نشان می دهند كه دولت های وقت آلمان از آن زمان از این مقاصد دولت اسرائیل آگاه بوده اند.

ضمنا سایت 'یونایتد پرس اینترنشنال' نیز به نقل از منابع موثق كه از ذكر نام آنها خودداری نموده، تائید كرده است كه زیردریائی های جدیدی كه دولت آلمان به اسرائیل می دهد می توانند مجهز به سلاح اتمی شوند.

این سایت گزارش كرده كه این زیردریائی ها می توانند به موشك های كروز با كلاهك های اتمی مجهز شوند كه برد آنها 1500 كیلومتر است. این امر به اسرائیل این امكان را می دهد كه حمله دوم را انجام دهد. به همین خاطر نیز این زیردریائی ها را سلاح های آخر زمانی هم می نامند. این زیردریائی ها ازسوی شركت كشتی سازی 'هوالد ورك' آلمان كه زیرمجموعه شركت 'كروپ تیسون' آلمان هستند ساخته می شوند. آلمان تاكنون سه فروند از این زیردریائی ها را به اسرائیل تحویل داده و قرار است سه فروند دیگر را نیز تا سال 2017 تحویل آن دهد.

براساس گزارش نشریه 'جروزالم پست' چاپ تل آویو، یك هیات نظامی اسرائیل اخیرا از این شركت كه در حال ساخت این زیردریائی ها است در آلمان دیدن كرده است. این زیردریائی ها كه از نوع دلفین بوده جزء مجهزین نوع زیردریائی دیزلی – الكتریكی در جهان هستند. ضمنا بسیار دشوار می توان رد این زیر دریائی ها را گرفت.

گفته می شود كه رژیم صهیونیستی قصد دارد كه در كنار این شش زیردریائی، سه زیر دریائی دیگر نیز به دولت آلمان سفارش دهد. اسرائیل ظاهرا قرارداد خرید شش فروند زیردریائی مزبور را اخیرا امضا كرده است. دولت آلمان یك سوم هزینه ساخت این زیردریائی ها را بعهده گرفته است.

نشریه جروزالم پست گزارش كرده است كه دولت آلمان دو زیر دریائی از سه زیردریائی را كه تحویل اسرائیل داده به آن اهدا كرده است. ضمنا در زمینه زیردریائی سوم نیز در هزینه آن تا حدودی سهیم شده بود. دولت آلمان در ازای این امر امیدوار است كه دولت اسرائیل در سیاست شهرك سازی های خود در سرزمین های اشغالی فلسطین تعییراتی بوجود آورد. ولی تاكنون هیچ علامتی ازسوی دولت اسرائیل كه نشان بدهد در حال تغییر این سیاست خود است مشاهده نشده است.

**رژیم صهیونیستی بدون انجام شرایط آلمان، تسلحات دریافت می كند

------------------------------------------------------------------------------

دولت آلمان انتقادات به فروش زیردریائی ها به اسرائیل را رد كرد. به نوشته NEUE ZURCHER ZEITUNG 'استفان زایبرت' سخنگوی دولت آلمان روز گذشته در برلین تاكید كرد كه امنیت اسرائیل جزء اولویت های آلمان است. همین مسئولیت و اولویت نیز باعث فروش این زیردریائی ها به این كشور بوده است.

وی اضافه كرد كه قرارداد فروش این زیردریائی ها به اسرائیل در زمان گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان امضا شده است.

وی در خصوص این سئوال كه آیا این زیردریائی‌ها را می توان به سلاح اتمی نیز مجهز نمود تاكید كرد كه آلمان آنها را بدون سیستم تجهیز به سلاح اتمی تحویل اسرائیل می دهد و افزود كه اطلاعی از اینكه اسرائیل نیز بخواهد بعدا آنها را مجهز به سلاح اتمی كند ندارد.

پیش از آن اپوزیسیون در آلمان خواهان روشن شدن موضوع در زمینه فروش این زیردریائی ها به اسرائیل شده بود. 'رولف موتسنیچ' سخنگوی كمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان تاكید كرده بود كه دولت باید روشن نماید كه آیا درست است كه این زیردریائی ها به سیستم حمل سلاح اتمی مجهز می شوند یا خیر؟ البته تاكنون دولت آلمان فروش این زیردریائی ها به اسرائیل را تحت این عنوان توجیه می نمود كه آنها دارای ماهیت بازدارندگی متعارف هستند.

'گرگور گیزی' رئیس فراكسیون حزب چپ در مجلس شورای ملی آلمان خواهان توضیح كامل ازسوی دولت در باره فروش این زیر دریائی ها به اسرائیل و توقف ادامه فروش اینگونه سلاح ها به اسرائیل گردید.

'یورگن تریتین' رئیس فراكسیون حزب سبز در مجلس ملی آلمان تاكید نموده كه شگفت انگیز است كه دولت آلمان شرایط و مقررات خود را نیز رعایت نمی كند، زیرا دولت آلمان فروش این زیردریائی ها به اسرائیل را منوط به آن كرده بود كه دولت اسرائیل سیاست شهرك سازی خود در سرزمین های اشغالی فلسطین را تغییر دهد، ایجاد یك ساختار تصفیه آب در نوار غزه را امكان پذیر نماید و پول‌های مسدود شده فلسطینی ها را به آنها مسترد دارد. این درحالیست كه اسرائیل هیچیك از این شرایط را برآورده نكرده است. اسرائیل تنها قدرت اتمی در خاورمیانه است. مدتهاست كه مشخص شده بود كه اسرائیل زیردریائی های خریداری شده از آلمان را مجهز به سیستم حمل سلاح اتمی خواهد كرد.

اینك نشریه معتبر اشپیگل در جدیدترین شماره خود گزارش كرده كه اسرائیل می خواهد این زیردریائی های خریداری شده از آلمان را مجهز به سیستم حمل موشك های اتمی نماید.

'گونتر گراس' نویسنده مشهور آلمان و برنده جایزه ادبی نوبل نیز اخیرا در شعر خود به این موضوع اشاره كرده بود كه این امر بحث زیادی را در آلمان بوجود آورد.

**آلمان هر سلاحی را به رژیم اسرائیل تحویل می دهد

-------------------------------------------------------------

روزنامه آلمانی زبان Basler Zeitung نوشت: اسرائیل از آلمان هر سلاحی كه بخواهد بدست می آورد.

این روزنامه در خصوص فروش زیردریائی ها ازسوی آلمان به رژیم صهیونیستی با 'گیدو اشتاینبرگ' از بنیاد علوم سیاسی در برلین مصاحبه ای انجام داده كه بشرح زیر است:

س: آقای اشتانبرگ، اسرائیل زیردریائی هایی كه مجهز به بمب اتمی می توانند بشوند را برای چه می خواهد؟

ج: هدف اسرائیل از خرید این زیردریائی ها از آلمان آن است تا بازدارندگی هسته ای خود را متحرك سازد. یعنی اینك هر كشوری باید با حمله علیه اسرائیل روی این سلاح ها حساب كند حتی اگر حمله مستقیما به خاك اسرائیل صورت گیرد.

س: آیا آن همه اقلام نظامی موجود اسرائیل كافی نیست؟

ج: اسرائیل حتی امروز هواپیماهائی در اختیار دارد كه می توانند سلاح اتمی را حمل و به هدف مورد نظر شلیك نمایند ولی زیردریائی های مجهر به سیستم حمل و شلیك سلاح اتمی، استراتژی اتمی اسرائیل را انعطاف پذیرتر می نماید.

س: این قدرت بازدارندگی اسرائیل علیه چه كشوری است؟

ج: بطور كلی هدف این سلاح ها بازدارندگی ظرفیت نظامی ایران است. ایران امروز در منطقه تنها كشوری است كه می تواند تهدید نظامی برای اسرائیل باشد. البته برخی از كشورهای عربی در منطقه نیز می توانند اسرائیل را هدف قرار دهند ولی اسرائیل حتی بدون این زیردریائی ها نیز بر آنها برتری دارد.

س: آیا فروش زیردریائی ها از آلمان به اسرائیل اختلافات در این منطقه را تشدید نخواهد كرد؟

ج: خیر. سئوال سرنوشت ساز در سال 2012 آن است كه آیا اسرائیل در این سال با سلاح های متعارف خود به ایران حمله خواهد كرد یا نه. موضوع زیردریائی های اتمی زمانی مطرح خواهد بود كه ایران هم به قدرت اتمی تبدیل شود. البته این معامله اینك می تواند رژیم تهران را در زمینه قصد خود برای دستیابی به سلاح اتمی مصمم تر نماید.

س: فروش این زیردریائی ها به اسرائیل چه واكنش هائی را ازسوی همسایگان آن بوجود خواهد آورد؟

ج: بدون تردید با دید انتقادی به این معامله نگاه خواهد شد. ضمنا همسایگان اسرائیل یكباره به این نتیجه خواهند رسید كه آلمان بطور یكجانبه در كنار اسرائیل قرار گرفته است.

س: این خبر چگونه ازسوی عربستان سعودی بعنوان قدرت منطقه ای برداشت خواهد شد؟

ج: مسلما عربستان سعودی نیز دید انتقادی به این معامله خواهد داشت، زیرا شاهد خواهد بود كه اسرائیل در این زمینه نیز به برتری ویژه ای دست پیدا كرده است. ولی عربستان سعودی مدتهاست كه دیگر دشمن اسرائیل نیست و حتی در صورت حمله اسرائیل به ایران نیز آنرا تحمل خواهد كرد.

س: دولت اسرائیل نیز درخصوص افشای خبر فروش زیردریائی های مجهز به سیستم حمل سلاح اتمی توسط آلمان به این كشور از سوی نشریه اشپیگل نیز سهم داشته است. اسرائیلی ها بر خلاف همیشه بسیار باز درباره این امر صحبت می كنند. آیا محاسبه خاصی در پس این تاكتیك وجود دارد؟

ج: این موضوع می تواند قابل تصور باشد كه اسرائیل منافعی را در این امر می بیند كه موضوع این معامله فاش گردد. این جزء سیاست های اخیر اسرائیل است كه در اختلاف با ایران دیوار تهدیدها را محكم تر كند.

س: اطلاعات فاش شده درباره این زیردریائی ها تا چه حد مهم می توانند باشند؟

ج: موضوع انجام این معامله سالهاست كه برای همه روشن بوده و موضوع اتمی بودن آنها نیز بارها مطرح شده بود. برای من همیشه روشن بود كه اسرائیل این زیردریائی ها را مجهز به سلاح اتمی خواهد كرد.

س: یعنی شما از افشای این خبرها شگفت زده نشده اید؟

ج: به هیچوجه. حتی این موضوع در بین سیاستمداران در زمینه سیاست امنیتی در آلمان نیز جای سوال نداشت. مجهز نمودن این زیردریائی ها به سلاح اتمی برای سیاست بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران آنقدر مهم بود كه مسلما حاضر به انصراف از آن نمی شد.

س: آیا شما خود شخصا انجام این معامله ازسوی دولت كشورتان را می توانید درك كنید؟

ج: خیر. من اگر مسئولیتی داشتم مسلما این زیردریائی ها را به اسرائیل نمی فروختم.

س: اسرائیل جزء چهار كشوری است كه تاكنون معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا نكرده است. ولی چرا آلمان به رغم این موضوع بازهم این زیر دریائی های اتمی را به آن فروخته است؟

ج: طبقه حاكم در آلمان مسئولیت ویژه ای را در قبال اسرائیل برای خود احساس می كند. این موضوع بیشتر به تاریخ معاصر آلمان ارتباط دارد. اسرائیل هر سلاحی كه نیاز داشته باشد ازسوی آلمان به آن داده می شود.

س: ولی اسرائیلی ها چنین زیردریائی هائی را از جاهای دیگر نیز می توانستند بدست آورند؟

ج: در این معامله چنین نبوده زیرا این زیردریائی ها از نظر فناوری دقیقا همان چیزی هستند كه اسرائیل خواهان آن بوده اند. البته اسرائیلی ها در زمینه تانك و یا هواپیماهای جنگی نیازی به آلمان ندارند.

س: آیا آلمان در اینجا در یك وضعیت سردرگم كننده قرار داشته یعنی از یك سو حمایت از یك كشور دوست و ازسوی دیگر، در برابر خطر رقابت تسلیحاتی در منطقه؟

ج: آلمان امروز نقش مهمی در زمینه ایجاد توازن قدرت در این منطقه دارد. البته این معامله اخیر با سیاست كلی آلمان در قبال خاورمیانه در تضاد است. ولی از یك سردرگمی در این زمینه نمی توان صحبت كرد، زیرا سیاست آلمان در قبال اسرائیل همیشه روشن بوده است. آلمان امروز تلاشش بیشتر این است كه پیامدهای رسانه ای این امر را تا حدودی تحت كنترل نگهدارد.

باجگیری رژیم صهیونیستی از آلمان به بهانه افسانه پوچ هولوكاست در بیش از نیم قرن گذشته با قدرت ادامه داشته و درحالیكه آلمان نیز در كنار سایر قدرت های غربی علیرغم صلح امیز بودن فعالیت هسته ای ایران بر سیاست خصمانه تاكید كرده است، رژیم جنگ طلب صهیونسیتی را به سلاح های هسته ای مجهز می كند.

پژوهش**9130**9123



:: برچسب‌ها: هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'سید محمد حسینی' روز سه شنبه در آیین معرفی شخصیت برتر صنعت غذای سال كشور افزود: به طور حتم انتخاب و معرفی شخصیت برگزیده صنعت غذا باعث افزایش تولید با كیفیت در كشور می شود.

وی اظهارداشت: به همین منظور از میان شخصیت های اثرگذار و مانگار صنعت غذای كشور ، چهره ای به عنوان یك پدیده توسط ستاد دبیرخانه صنعت غذای كشور انتخاب و معرفی شد.

دراین مراسم 'مرتضی سلطانی ' به عنوان شخصیت برتر صنایع غذایی در سال 90 انتخاب شد.

حسینی ادامه داد: در این راستا ازسال گذشته فرم هایی برای 150 نفر از فعالان عرصه صنایع غذایی كشور ارسال و پس از جمع آوری و امتیازبندی شخصیت صنعت غذای سال انتخاب شد.

حسینی تاكید كرد: به منظور معرفی برند و شخصیت صنعت غذای كشور به جهانیان، در تاریخ 25 مهرماه سال جاری از برخی صنایع برتر جهان دعوت شده است.

وی با بیان این كه انتخاب شخصیت سال 91 نیز از مهرماه سال جاری آغاز می شود، گفت: فرم هایی به صورت مكتوب برای صنایع غذایی موفق ارسال و پس از جمع بندی شخصیت برتر سال 91 نیر انتخاب خواهد شد.

**جزئیات برپایی دومین جشنواره رسانه های صنایع غذایی ایران

رییس هیات مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی كشور گفت: با برگزاری جشنواره رسانه های صنایع غذایی كشور در 16 مردادماه سال جاری از خبرگار، گزارشگر، عكاس، و طراح برتر این صنعت تقدیر می شود.

وی اظهارداشت: ستاد دومین دوره جشنواره رسانه های صنایع غذایی ایران با اعلام جزئیات برنامه سال جاری برای انتخاب و تقدیر تلاشگران عرصه رسانه های گروهی در بخش صنعت غذا كار خود را آغاز كرد.

حسینی با تاكید بر ضرورت گسترش حوزه انتخاب به شكل تخصصی و شفاف سازی ملاك های گزینش، مواردی به عنوان خط مشی و شیوه نامه اجرایی مشخص شد.

وی ادامه داد: همچنین در پی برگزاری جشنواره دوم مقرر شد در كنار خبرنگار نمونه از عكاس، طراح گزارشگر به عنوان دیگر فعالان عرصه رسانه تقدیر شود.

این مسئول تصریح كرد: همچنین روزنامه ها، نشریه های تخصصی، سایت های خبری و خبرگزاری ها نیز به طور مستقل در این بررسی قرار می گیرند.

حسینی اظهارداشت: انجمن علوم و صنایع غذایی ایران سال گذشته ابتكار تقدیر از خبرنگاران فعال در این بخش صنعت را با معرفی 17 خبرنگار برگزیده و فعال به انجام رساند و در روز خبرنگار (17 مردادماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.

وی تاكید كرد: این ستاد در نخستین فراخوان خود از تمام تلاشگران عرصه خبر در حوزه صنعت غذا كه مایل به شركت در جشنواره دوم هستند دعوت می كند سه نسخه از آثار در زمینه های گزارش، خبر، مقاله، عكس و طرح خود را كه از تاریخ مردادماه سال 90 در نشریات عمومی و تخصصی به چاپ رسیده است را به ستاد جشنواره ارسال كنند.

به گفته وی، علاقمندان می توانند برای شركت در جشنواره دوم رسانه های صنایع غذایی ایران با شماره تلفن 22363734 تماس حاصل كنند.

** نقش موثر نیروی انسانی در افزایش تولید

شخصیت برتر صنعت غذای سال 90 نیزگفت: به منظور موفقیت در تولید، همكاری و هماهنگی بین نیروی انسانی و بخش مدیریتی یك واحد تولیدی الزامی است.

'مرتضی سلطانی' افزود: برای رسیدن به تولید با كیفیت و افزایش بهره وری در مرحله نخست روش های مدیریت نیروی انسانی و پس از آن سرمایه گذاری و مكانیزاسیون واحدهای تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این كه افزایش تولید راهی جزء نگاه انسان محورانه ندارد ، اظهارداشت: ارتباط ، همكاری، تفكر، همدلی و ماندگاری نیروی انسانی در كنار سرمایه گذاری و مكانیزاسیون باعث تعالی و پیشرفت واحدهای تولیدی كشور می شود. ازنظر این فعال بخش خصوصی ، نگاه خود محوربین در هیچ جای دنیا جوابگو نیست و در نهایت موجب از بین رفتن تولید می شود.

سلطانی تاكید كرد: موفقیت برندهای معروف دنیا به دلیل توجه به ادبیات تولید است كه نیروی انسانی خود را فقط كارمند نمی دانند بلكه آنان شریك خود می شناسند.

این مسئول تصریح كرد: به طور حتم اگر تغییری در نوع نگرش واحدهای تولیدی كشور ایجاد نشود ممكن است با ادامه مسیر غلط تولید كشور به خطر بیفتد.

سلطانی با تاكید بر این كه تحریم ها دلیلی بر عدم تولید نیست ، افزود: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و قطع منابع ملی كاذب، برخی واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین تولید به تعطیلی كشیده شدند كه همین امر باعث پیشرفت واحدهای تولیدی قوی تر شد.

وی اضافه كرد: ورود بدون مرز تولید در بازار مصرف خود موجب اشتغالزایی می شود كه افزایش بهره وری و رقابت در بازارهای داخل و خارجی را به همراه خواهد داشت.

اقتصام**9186**1601



:: برچسب‌ها: پاریس , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'دیه گو ملو' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این در تیم آكادمكیا شاگرد كاستا بودم و او از من شناخت داشت به همین دلیل وقتی پیشنهاد نفت آبادان رسید جوابم مثبت بود.

وی اظهار داشت: كاستا در پرتغال مربی بزرگی است و با شناختی كه از وی داشتم تصمیم گرفتم به نفت آبادان بیایم.

این بازیكن برزیلی گفت: شناختم از تیم صنعت نفت محدود است اما با حضور در این تیم دوست داشتم تجربه جدیدی را در زندگی فوتبالی ام داشته باشم.

ملو اضافه كرد: بعد از چهار سال بازی در لیگ برتر پرتغال احساس كردم نیاز به تغییر و پیشرفت دیگری دارم و به همین دلیل پیشنهاد نفت آبادان را قبول كردم.

وی ادامه داد: بعد از آمدن به آبادان متوجه شدم مردم این شهر عاشق تیم نفت هستند و با پرچم های برزیل به ورزشگاه می روند.

بازیكن نفت آبادان گفت: امیدوارم برای تیم صنعت نفت بازیكن مثمر ثمری باشم و بتوانم بازی های خوبی برای این تیم انجام دهم.

ملو اظهار داشت: از روز پنجشنبه هفته جاری در تمرینات تیم صنعت نفت حضور خواهم یافت.

دیگو ملو فصل گذشته در تیم آكادمیای پرتغال حضور داشت و همراه این تیم مقام قهرمانی جام حذفی پرتغال را بدست آورد.ك/3 //642 /7104



:: برچسب‌ها: خورشید , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'علی اكبر صفایی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این قراردادها در زمینه ساخت مخازن نگهداری، صادرات، ترانزیت، بانكرینگ، ساخت مركز شستشو و تعمیر كانتینر و ساخت كارخانه تصفیه شكر خام امضاء شده است.

وی گفت: در كمتر از یك ماه گذشته نیز 309 میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس سرمایه گذاری شده است.

مدیركل اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: امسال با بهره برداری از مرحله دوم طرح توسعه بندرشهید رجایی و افزایش دو برابری ظرفیت عملیاتی این بندر ظرفیتهای لازم برای ایجاد صنایع جدید در پس كرانه های منطقه ویژه اقتصادی آن ایجاد می شود.

وی گفت: توسعه زیرساختهای سرمایه گذاری، ایجاد تجهیزات و تدوین قوانین تعرفه ای و تقاضای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از عوامل افزایش سرمایه گذاری در این منطقه است.

مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس كه بیش از 70 درصد صادرات و واردات كشور از آن انجام می شود بزرگترین مجتمع تخلیه و بارگیری كانتینری كشور است.

90 درصد عملیات تخلیه و بارگیری كانتینری كشور در مجتمع بندری شهید رجایی انجام می شود.ك/3

7198/668



:: برچسب‌ها: بچه ها , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مذكور در روز سه شنبه حاكی است: بر اساس نقشه های مذكور از بعدازظهر امروز تا چهارشنبه در سواحل شمالی، دامنه های جنوبی البرز، دامنه های مركزی زاگرس، نواحی مركزی، شرق و ارتفاعات جنوب شرق كشور و با شدت بیشتری در شمال شرق رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

روز پنجشنبه هفته جاری نیز نوار شمالی كشور رگبار پراكنده خواهند داشت.

همچنین، طی دوره این گزارش در برخی مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب كشور پدیده باد و گرد و خاك مورد انتظار است.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق نیز باد و گرد و خاك خواهند داشت.

برای روز سه شنبه هوای تهران نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد مورد انتظار است.

بیشینه هوای تهران برای امروز 31 درجه بالای صفر در حالی كه كمینه آن 22 درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

از سوی دیگر روز چهارشنبه نیز هوای پایتخت نیمه ابری در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد مورد انتظار است كه در اوایل شب با كاهش ابر مواجه خواهد شد.

اختلاف دما بیشینه و كمینه دما در تهران برای روز چهارشنبه به 9 درجه بالای صفر می رسد كه بیشینه در این روز 30 درجه بالای صفر مورد انتظار است.

اقتصام ** 1559/1594



:: برچسب‌ها: اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا ، منابع خبری پاكستان روز سه شنبه اعلام كردند: 'اشفاق پرویز كیانی' با حضور در منطقه قبیله ای وزیرستان جنوبی و دیدار با بزرگان قبایل و دانش آموزان نظامی كه به تازگی وارد دانشكده جدید افسری در این منطقه شده اند، از مناطق تحت تاثیر شبه نظامیان بازدید كرد.

وی خطاب به ساكنین منطقه وزیرستان جنوبی گفت: ارتش پاكستان درحال حاضر برای ایجاد رفاه و صلح و همچنین بازسازی مناطق تحت تاثیر از اقدامات تروریستی شبه نظامیان، با ھدف توسعه و ارائه تسھیلات برای مردم این منطقه اقدام خواھد كرد.

وی تصریح كرد: پاكسازی این منطقه از وجود شبه نظامیان ازسوی ارتش، ھرگز به معنای مبارزه و رویارویی با مردم نیست.

ارتش پاكستان عملیات نظامی خود علیه شبه نظامیان در منطقه قبیله ای وزیرستان جنوبی را از سال 2009 آغاز كرده است، با این حال گروھھای ستیزه جو و شبه نظامیان با گریختن به مناطق كوھستانی به ویژه پنھان شدن در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی محلی كه ھنوز به عنوان دژ مستحكم شبه نظامیان طالبان شناخته می شود، به اقدامات خود علیه دولت ادامه می دھند.

فرمانده ارتش پاكستان با اشاره به اینكه ارتش این كشور خواستار ادامه عملیات نظامی در داخل كشورش نیست، خاطر نشان كرد: با این حال تمامی این اقدامات برای بھبود وضعیت و از بین بردن ھرگونه احتمال وقوع مجدد حوادث و اقدامات تروریستی از سوی شبه نظامیان در وزیرستان جنوبی انجام می شود.

وی تاكید كرد: نیروھای امنیتی ارتش پاكستان تا زمان پاسخگویی كامل به درخواست ھای ساكنان وزیرستان جنوبی و اتمام پروژه ھای توسعه، در این منطقه باقی خواھند ماند.

اشفاق پرویز كیانی تصریح كرد: برنامه ھای راھبردی انجام شده در خصوص ساخت شبكه ھای جاده ای در منطقه با ھدف ایجاد شبكه ترانزیت برای تجارت با كشور ھمسایه افغانستان انجام می شود.

وی اضافه كرد: ساخت شبكه ھای جاده ای در مناطق قبایلی مسافت بین پاكستان و افغانستان را تا 350 كیلومتر كاھش می دھد.

فرمانده ارتش پاكستان افزود: طرح ھای تامین آب، ساخت سدھا و تامین انرژی سرنوشت مناطق قبایلی را تغییر خواھد داد.

وی ھمچنین از ساخت مجتمع ھای ورزشی در وزیرستان جنوبی با ھدف ترویج فعالیت ھای ورزشی برای از بین بردن افكار ستیزه جویی خبر داد.

در ھمین حال سفارت آمریكا در پاكستان با انتشار بیانیه ای عنوان كرد: آمریكا بودجه مالی لازم برای ساخت جاده 105 كیلومتری منطقه قبیله ای وزیرستان جنوبی را تامین می كند.

در این بیانیه آمده است كه 260 میلیون دلار از سوی سازمان كمك ھای بین المللی آمریكا موسوم به (USAID) برای ساخت جاده ھا و دیگر پروژه ھای زیربنایی كلیدی در مناطق قبایلی پاكستان اختصاص یافته است.

آساق ** 1095**1565



:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان كشورهای عضو گروه1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریكا، روسیه و چین به همراه آلمان) در حالی بیست و نهم و سی ام خردادماه برای ادامه مذاكرات خود به مسكو رفته اند كه با توجه به میزبانی كرملین در این نشست و همچنین تغییرات ناشی از انتخابات ریاست جمهوری اخیر این كشور، پیش بینی های ضد و نقیضی درباره نتایج احتمالی مطرح شده است.

سال گذشته تقریبا همین روزها بود كه 'سرگئی لاوروف' وزیر امورخارجه روسیه، پس از سفر به آمریكا مقابل خبرنگاران ایستاد و از طرح گام به گام سخن گفت.

در آن زمان آمریكا روی خوشی به این طرح نشان نداد، اما با گذشت زمان، خواست های متقابل جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در موضوع هسته ای، انجام اقدام هایی هموزن از هر دو سو را دیكته كرد.

در چنین زمانی، آنچه مسیر گفت و گوها را از بن بست بیرون می آورد ایجاد توازن در انتظارات مطرح شده دو طرف از یكدیگر بود. این امر نیز خود را در قالب همان طرح گام به گام كه بر سر زبان ها افتاده بود، فرو برد و در عمل، پیشنهاد رو به موت روس ها، نفسی دوباره كشید.

بر اساس همین دیدگاه و با توجه به مواضع مطرح شده از سوی هفت كشور، قرار شد پس از 15 ماه همه طرف ها بار دیگر دور یك میز بنشینند و به بیان دیدگاه های خود بپردازند.

البته این بار، زمینه لازم برای طرح انتظارات متقابل در ازای پذیرش هر گونه شرایط مطرح شده فراهم بود.

به عبارت دیگر، كشورهای1+5 می دانستند اگر از ایران هر گونه تغییر در برنامه های هسته ای را بخواهند در مقابل باید مشوق هایی هموزن و درخور توجه نیز پیشنهاد دهند.

به هر حال، طرف های مذاكره بیست و ششم فروردین ماه در استانبول گرد هم آمدند و با توجه به اینكه از طرف گروه مذكور به طور ضمنی فعالیت غنی سازی اورانیوم ایران به رسمیت شناخته شده بود، تهران نیز از ادامه گفت و گوها در بغداد استقبال كرد.

البته پیشنهاد برگزاری دور نخست مذاكرات در استانبول و دور بعدی در بغداد از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح شده بود كه مورد موافقت طرف مقابل نیز قرار گرفت.

یك روز پیش از آغاز مذاكرات وزیر امورخارجه روسیه با اشاره به ابتكارهای تهران در نشست استانبول 2 به خبرنگاران گفت: ما و آمریكا هم پیشنهاد مشخصی داریم كه چگونه باید در شرایط متقابل گام به گام حركت كنیم.

وی اضافه كرد: در طرح گام به گام، اقدام در برابر اقدام پیش بینی شده است؛ به این صورت كه ایران یك گام برمی دارد و 1+5 گامی برای رفع نگرانی تهران برمی دارد.

پیش از این نیز هشتم فروردین ماه گفته های 'باراك اوباما' رییس جمهوری آمریكا پس از دیدار با رییس جمهوری پیشین روسیه در سئول، با اظهارات 'السكاندر لوكاشویچ' سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه همراه شد كه گفته های اوباما را دلیلی عنوان كرد كه 'روسیه از موضع خود در قبال برنامه هسته ای جمهوری اسلامی كوتاه نمی آید'.

رییس جمهوری آمریكا یك روز پیش از آن در یك مصاحبه خبری گفته بود: دو كشور روسیه و آمریكا از ادامه مذاكرات اتمی با ایران توسط گروه 1+5 استقبال می كنند و معتقدند گفت و گوها به ایران این امكان را می دهد تا به برنامه های صلح آمیز اتمی خود ادامه داده و اعتماد سازی كند.

لوكاشویچ یادآور شد: ادامه مذاكرات میان ایران و گروه1+5 تنها راه منطقی برطرف كردن ابهام ها و اختلاف های موجود بر سر پرونده هسته ای جمهوری اسلامی است.

پس از آنكه وزیر امورخارجه روسیه بار دیگر تاكید كرد 'مسكو خواستار حل و فصل مساله هسته ای ایران از طریق گفت و گو و مذاكره است'، هجدهم فروردین ماه نیز رییس كمیسیون امور بین المللی دومای روسیه گفت: روسیه به حل و فصل مساله ایران از طریق مذاكره امیدوار است.

وی تاكید كرد: روسیه با سناریوی بكارگیری نیروی نظامی برای حل مساله ایران بشدت مخالف است و آن را از مجموع گزینه ها برای حل این مساله رد می كند.

'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه كه بتازگی برای سومین بار سكان رهبری روسیه را به دست گرفته است، در نخستین روز فعالیت خود در كرملین طی فرمانی با عنوان 'تدابیری برای اجرای سیاست خارجی روسیه' خطاب به وزارت امور خارجه این كشور با تاكید بر لزوم حل و فصل موضوع برنامه هسته ای ایران از راه های سیاسی، این وزارتخانه را موظف به حداكثر تلاش در این زمینه كرد.

در دستور پوتین آمده است: باید تلاش كرد وضع پیرامون برنامه های هسته ای ایران صرفا از راه های سیاسی و دیپلماتیك حل و فصل شود.

رییس جمهوری روسیه در این فرمان همچنین بر لزوم حل و فصل اختلافات درباره موضوع فعالیت های هسته ای ایران از طریق برقراری گفت و گوها بر اساس اصول گام به گام و اقدام متقابل تاكید كرد.

** رویكرد متفاوت در نشست بغداد

----------------------------------------

در حالی كه قرار بود گفت و گوها در نشست استانبول 2 حول یافتن محورهایی برای همكاری های مشترك باشد، ایران موافقت كرد در نشست بغداد، موضوع هسته ای نیز كنار مسائل غیرهسته ای و منطقه ای طرح شود.

بر همین اساس، سوم خردادماه طرف های مذاكره راهی پایتخت عراق شدند.

در این دور، طرف غربی با طرح مواردی مانند لزوم توقف غنی سازی 20 درصد اورانیوم، انتقال اورانیوم غنی سازی شده به خارج از كشور و تخریب تاسیسات هسته ای فردو، پا به این دوره مذاكرات گذاشت و در مقابل نیز هیچ برگ قابل توجهی را رو نكرد.

این، در حالی است كه ایران بر اساس معاهده منع گسترش سلاح هسته ای (ان. پی. تی)، نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی را بر فعالیت های هسته ای خود پذیرفته است و هیچ محدودیتی برای غنی سازی تا سطح مورد نیاز (تا هر درصد و به هر میزان) ندارد.

غنی سازی 20 درصد اورانیوم نیز برای تامین سوخت مورد نیاز راكتور تحقیقاتی تهران كه رادیوداروهای مورد نیاز بیش از 850 بیمار را می سازد، پس از آن صورت گرفت كه آژانس بین المللی انرژی اتمی برخلاف اساسنامه خود از فروش مقدار مورد نیاز به ایران خودداری كرد و غرب نیز پس از ارایه پیشنهاد تبادل با اورانیوم 5/3 درصد و همراهی تهران با این خواست، در این مسیر كارشكنی كرد.

به هر حال، طرف غربی در حالی پا به بغداد گذاشت كه بار دیگر تهران را به داشتن فعالیت های مخفیانه با ابعاد نظامی در برنامه هسته ای متهم كرد.

استناد آنان نیز به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی بود كه حتی پس از سفر یكم خردادماه مدیركل آن به تهران، با وجود اعلام این موضوع كه شواهدی بر نظامی بودن برنامه اتمی ایران به دست نیامده است، اما موارد غیرمستندی را نیز برای دستاویزقرار دادن غرب فراهم ساخت.

در این گزارش ها با استناد به برخی اطلاعات مخدوش و بی اساس درباره فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران جمع آوری شده و حتی منابع ارایه كننده آن نیز چندان روشن نیست. آژانس نیز تاكنون از ارایه اصل این اسناد به تهران برای بررسی میزان سندیت و پاسخگویی به آنها خودداری كرده است اما در مقابل، هر بار از آنها در گزارش های خود استفاده می كند تا بگوید گرچه هیچ مدركی مبنی بر انحراف برنامه های هسته ای تهران از مسیر صلح آمیز پیدا نكرده است اما نمی تواند این موضوع را تضمین كند!

در این دوره نیز روسیه همچنان بر ادامه راهبرد مذاكره تاكید كرد.

سوم خردادماه 'میخاییل بوگدانف' نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این كشور، به مجله روسی 'ویپ پریمر' گفت: وجود ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران حدسیاتی بیش نیست كه نیاز به بررسی دقیق دارد، اما این حدسیات اجازه طرح اتهامات به ایران بویژه اجرای عملیات پیشگیرانه نظامی را كه غالبا در غرب و اسراییل از امكان انجام آن سخن می گویند، نمی دهد.

نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه خاطرنشان كرد: اطمینان داریم مسایل هسته ای ایران راهكار نظامی ندارد و بسیاری از شركای خارجی ما هم این واقعیت را می پذیرند.

بوگدانف افزود: ما بطور مستمر سیاست ادامه مذاكرات با ایران بر اساس اصول احترام متقابل و راهكار گام به گام و تدریجی را دنبال می كنیم.

وزیر امور خارجه روسیه نیز همین روز با اشاره به دیدگاه منفی كشور خود به تحریم یكجانبه ایران از سوی ایالات متحده افزود: این اقدام ها با هدف جلوگیری از انتشار سلاح كشتار جمعی به عمل نمی آید بلكه با ایجاد محدودیت برای اقتصاد ایران صورت می گیرد.

دوم خردادماه نیز روزنامه رسمی 'راسیسكایا گازتا' ارگان دولت روسیه، این اظهار نظره 'سرگئی ریابكوف' معاون وزیر امورخارجه روسیه را منتشر ساخت: در نشست گروه جی - هشت در كمپ دیوید آمریكا سند جدی به دست آمد و گروه 1+5 درباره ارایه پیشنهادهای جدید به ایران برای توقف تولید اورانیوم تا سطح 20 درصد به توافق رسید.

راسیسكایا گازتا افزود: جامعه جهانی هم در ازای این اقدام باید تحریم ها علیه ایران را به حالت تعلیق درآورد.

به هر روی، نشست بغداد با تعیین زمان و مكان دور بعدی مذاكرات به پایان رسید. قرار شد طرف های نشست، بیست و نهم و سی ام خردادماه به مسكو بروند و درباره موضوع های مطرح شده در نشست بغداد به بررسی جوانب و ابعاد آن پرداخته و نظر خود را اعلام كنند.

** نشست سی و ششم در مسكو

----------------------------------------

مذاكرات تهران با قدرت های غربی كه از حدود یك دهه پیش آغاز شده ، در مسكو به نشست سی و ششم خود رسیده است.

روسیه گرچه پیشتر اعلام كر�Fه بود انتظار ندارد در نشست مسكو تمامی مسائل و اختلافات مربوط به برنامه هسته ای ایران حل و فصل شود، ولی این دور از نشست را گامی به پیش در راستای حل و فصل مسائل مرتبط می داند.

بنا بر اعلام مقام های ارشد روس، مسكو انتظار دارد در این دور از نشست نیز اصل گام به گام و اقدام متقابل از سوی طرفین رعایت شود.

بیست و چهارم خردادماه، لاوروف عازم تهران شد تا هم درباره نشست 1+5 با تهران گفت و گو كند و نظر ایران را هم برای اجلاس بین المللی خود درباره سوریه جویا شود.

لاوروف در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد داد ادامه گفت و گوها میان دو كشور حول مسائل منطقه ای، بین المللی و هسته ای در مسكو ادامه یابد.

وی همچنین در نشست خبری با وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: به اعتقاد من طرف ایرانی علاقه مند به یافتن راه هایی برای حل و فصل مساله هسته ای است.

وی بار دیگر از اعمال تحریم های یكجانبه علیه ایران از سوی كشورهای دیگر انتقاد كرد.

روسیه و برنامه صلح آمیز هسته ای ایران

------------------------------------------------

پای روسیه به فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران از سال 1368 باز شد كه بر اساس پروتكل شانزدهم اسفندماه همین سال، قرار شد مسكو در ازای دریافت سه میلیارد مترمكعب گاز طبیعی، اقدام به احداث دو راكتور 440 مگاواتی و تكمیل دو راكتور آبی تحت فشار نیمه كاره مانده توسط آلمانی ها كند.

با این حال، این كشور به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، عضو شورای حكام و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی و نیز امضاكننده معاهده منع گسترش سلاح هسته ای (ان. پی. تی) خواه و ناخواه در جریان برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران قرار می گرفت.

این امر با قصد ایران برای راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر و مشاركت دادن روسیه در این زمینه، ابعادی اقتصادی و علمی- فناورانه نیز یافت.

البته طی سال های اخیر، روسیه در كنار چین سعی كرد نقش متعادل تری را در مقابل زیاده خواهی های كشورهای غربی در گروه 1+5 در پیش گیرد.

این امر حتی تا آنجا پیش رفت كه مقام های كرملین بارها زبان به انتقاد از سیاست های غرب در قبال برنامه هسته ای ایران باز كردند و این برنامه را با مقاصد صرفا صلح آمیز خواندند.

برای نمونه، هجدهم فروردین ماه 'الكساندر سادوونیكف' سفیر شوروی سابق در تهران و فرستاده ویژه مسكو در برنامه هسته ای ایران، گفت: نمی دانیم كه غرب در مذاكره با ایران بر سر پرنده هسته ای این كشور تا چه حد صادق است.

وی با اعلام اینكه 'روسیه تصمیم دارد تمامی راه هارا برای حل مسالمت آمیز پرونده هسته ای ایران در پیش گیرد'، ابراز امیدواری كرد مذاكرات آتی ایران با گروه 1+5 (استانبول 2) راه را برای حل و فصل این سوء تفاهم هموار كند.

روزنامه روسی 'كامرسانت' در مقاله هجدهم فروردین ماه خاطرنشان كرد: در این مرحله میان روسیه و آمریكا اختلاف جدید پدید آمده است و در حالی كه واشنگتن انتظار 'جهش' را از این دیدار دارد، مسكو دعوت می كند كه باید انتظار معقولی از آن داشته باشند.

این روزنامه با اشاره به گفته های وزیر امورخارجه آمریكا مبنی بر اینكه 'واشنگتن از تهران انتظار دارد مذاكره را فقط صرفا به دلیل مذاكره انجام ندهد'، افزود: اما مسكو از شركای خود در گروه 1+5 دعوت می كند در این زمینه عجله نكنند.

این روزنامه در ادامه به اظهارات 'سرگئی ریابكوف' معاون وزیر امورخارجه روسیه، استناد كرد كه گفته بود' نباید در این مذاكرات دشوارترین مسائل مطرح شود'.

روزنامه روسی به نقل از ریابكوف نوشت: برای كمك به اعتمادسازی میان دو طرف باید مذاكرات را از مسائل ساده تر آغاز كرد.

در همین جا یكی از مهمترین اختلاف های روسیه و دیگر كشورها در موضوع هسته ای جمهوری اسلامی ایران روشن می شود.

مسكو بر فرایندمحوری در این مذاكرات تاكید دارد حال آنكه غرب بویژه آمریكا می كوشد با اعمال فشارهای بی حد و حصر كه خود آنها را 'گزنده' می خواند، در كمترین زمان ممكن، بیشترین نتیجه دلخواه را بگیرد.

از سوی دیگر، روسیه گرچه خود را با پنج دوره قطعنامه های تحریمی علیه ایران همراه كرده است، اما بارها از اعمال تحریم های یكجانبه علیه تهران انتقاد كرده است.

به عقیده مسكو، دامنه این تحریم ها گرچه در ظاهر از سوی یك كشور و به صورت داخلی تصویب شده است، اما دامن سایر كشورها را نیز می گیرد و روابط تجاری و اقتصادی طرف های معامله با تهران را با آمریكا یا اتحادیه اروپا محدود می كند.

درواقع اقدام اخیر آمریكا برای مستثنی كردن 18 كشور عمدتا خریدار نفت ایران از تحریم نفتی ایران ، نوعی عقب نشینی از این اقدام بود چرا كه این بحران براستی گریبان تحریم كنندگان را گرفته بود.

به هر روی واشنگتن نشان داده كه اقدامات رقیب دیرینه خود،مسكو را به دقت درباره موضوع هسته ای ایران پیگیری می كند.

به اعتقاد كارشناسان سیاسی، مذاكرات مسكو گرچه راهی برای بالا بردن جایگاه سیاسی این كشور در منطقه و سطح بین الملل است اما درعین حال نشان دهنده، میزان تعامل كشورهای غربی به ویژه آمریكا با مسكو در این حوزه است.

به هر روی مسیر حركت مسكو در برنامه هسته ای ایران به گونه ای بوده كه دو گرایش كلی در آن قبال تمایز است.

در رویكرد نخست مسكو، گاه خود را به مواضع ایران نزدیك می كند و در گرایشی دیگر، گاه نیز همسویی كامل با دیدگاهها و اقدام های غرب- كه مسكو از آنها به عنوان شركای خود یاد می كند - علیه تهران داشته است.

در دو روز گذشته نیز گزارشهای رسانه ای مختلفی از مسكو با مضمون دو گرایش فوق منتشر شده است. اما برخی رسانه های غربی اخباری را به نقل از نشریات روسی منتشر ساختند كه ممكن است حاكی از وزن گرفتن گرایش نوع دوم در مسكو باشد. گزارشهایی كه البته تاكنون از سوی منابع رسمی روس تایید نشده است.

به هر روی كشورهای1+5 می دانند كه ایران برنامه صلح آمیز هسته ای خود را به منظور رفع نیازهای پزشكی و اقتصادی خود دنبال خواهد كرد و درعین حال با حضور در ان پی تی پاسخگوی سوالات مطرح در این زمینه است. اما این كشورها به جای مورد سوال قراردادن برنامه نظامی رژیم صهیونیستی كه با دراختیار داشتن صدها كلاهك هسته ای صلح جهانی را تهدید می كند، افكار عمومی جهان را از مسیر اصلی خود دراین زمینه به سمت ایران منحرف می سازند.

تحقیق**1961**1599



:: برچسب‌ها: نشان , معماری , باند ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'علی لاریجانی' روز سه شنبه در دیدار با مدیران و كاركنان مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت سالروز بعثت نبی اكرم (ص) افزود: برخی حرف هایی زده می شود مبنی بر این كه هر نماینده 470 میلیون تومان یا 740 میلیون تومان حقوق دریافت می كند، البته این جابجایی رقم برای آنها فرقی نمی كند.

وی افزود: معلوم نیست این ارقام از كجا آمده است، باید توجه كرد كه نمایندگان براساس قانون مدیریت خدمات كشوری حقوق می گیرند.

رییس مجلس نهم یادآور شد كه مجلس سه هزار كارمند دارد و این درست نیست كه كل بودجه جاری و عمرانی را تقسیم بر 290 نماینده كنیم چرا كه اگر بخواهیم این گونه حساب كنیم می توان گفت كه بودجه 150 هزار میلیارد تومانی دولت را باید بر 15 وزیر تقسیم كرد كه درست نیست، چرا باید این ذهنیت ها را ایجاد كرد؟

لاریجانی تصریح كرد كه نمایندگان در تهران و شهرستان های حوزه انتخابیه خود مكان مناسبی برای پاسخگویی به مراجعین ندارند.

وی افزود: تنها نماینده مردم سراب در دوره هشتم بود كه در حوزه انتخابیه خود ساختمانی را با هزینه خود ساخت و آن را به مجلس داد، این گونه سخن گفتن ستم به كاركنان و نمایندگان مجلس است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این كه نماینده همتراز وزیر است و متاسفانه هیچ دفتری برای پاسخگویی به موكلان خود ندارند، كفت: این بداخلاقی ها برای كشور خوب نیست، متلك گویی به كاركنان و تخفیف كار نمایندگان با دروغ سرایی و كارهای غیراخلاقی مناسب نیست.

لاریجانی خاطرنشان كرد: آنان هم به افراد و هم به خودشان لطمه می زنند، اگر آنها دارای نبوغی هستند، بفرمایند و دیگران را خفیف نكنند.

وی یادآور شد: این گونه اقدامات اشكال دارد و باید این پرده دری دروغی برداشته شود و كاركنان مجلس نیز باید بدانند كه این حرف ها اهمیتی ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس همچنین اظهار داشت: برخی افراد در رسانه ها مواردی را درمورد خانه ملت مطرح می كنند كه تعجب برانگیز است كه این موضوع ها از روی دوستی است یا وجوه دیگری مدنظر است.

لاریجانی یادآورشد كه 30 سال در كارهای اجرایی كشور كار كرده است و از روند امور اجرایی آگاهی كامل دارد.

وی ادامه داد: كاركنان مجلس نجیبانه زحمت می كشند و به اندازه هیچ كدام از كاركنان دولتی تفریح ندارند.

رییس مجلس نهم ادامه داد: چگونه است كه این صحبت ها مطرح می شود چرا كه قرار بود امكانات تفریحی دستگاه های دولتی فروخته شود اما بعید می دانم یك مورد هم فروخته شده باشد.

لاریجانی خاطرنشان كرد كه كاركنان مجلس از نظر حقوق دریافتی در سطح كاركنان كشوری هستند.

وی از مدیریت اجرایی مجلس خواست تا مطابق مقدورات قانونی، مسایل و مشكلات كاركنان و بازنشستگان را برطرف كند و نگاه طبیبانه در مدیریت حاكم باشد.

لاریجانی در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: مجلس شورای اسلامی باید از كارها و هزینه های اضافی جلوگیری كند و خدمات اولویت دار ارایه كند.

وی افزود: بازدهی بهتر و بهره وری بالاتر در گرو رضایتمندی كاركنان است كه باید در حد مقدورات تلاش شود.

وی با تاكید بر رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب افزود: ایشان در طول سال های گذشته همواره نكات ارزشمندی را برای مجلس شورای اسلامی مطرح فرمودند كه این رهنمودها همیشه سرلوحه كار مجلس بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یك بار در مورد تنقیح قوانین اشاره كردند كه این اقدام سنجیده و درست بود چرا كه مشكلاتی را برای افرادی كه می خواستند به قوانین رجوع كنند، ایجاد می كرد و بنای آن در مجلس هشتم گذاشته شد و باید در مجلس نهم نیز ادامه یابد تا حقوق مردم شفاف باشد و آن را بشناسند.

لاریجانی همچنین گفت: ایشان سال گذشته همچنین در مورد خودنظارتی مجلس نكاتی را فرمودند كه با پیگیری های انجام شده این موضوع به قانون تبدیل شد كه كمك حال مجلس خواهد بود.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس نهم با رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته یادآور شد: زنده بودن مجلس از جمله نكاتی بود كه ایشان فرمودند و در طول تاریخ هرگاه مجلس زنده بود تصمیمات از سر حكمت گرفته شد و مشكلات كشور در سخت ترین شرایط راهگشا بود.

رییس مجلس نهم تصریح كرد كه البته باید رفتار مجلس آراسته به ادب پارلمانی باشد و نباید به برخی پارلمان های كشورهای دیگر تاسی كنیم كه با مشت و لگد به یكدیگر می پرند.

لاریجانی افزود: نمایندگان باید به نظر نخبگان توجه كنند و هر نماینده با نخبگان محلی پیوندهایی را ایجاد كند كه سنگ بنای این موضوع در مجلس نهم گذاشته می شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درزمینه ضرورت سلامت مجلس گفت: مجلس در بالاترین سطح امور كشوری است هم راه را نشان می دهد و هم نظارت می كند و هر چه سلامت آن بالا برود نظرات آن قابل توجه تر می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اعلام كرد: مجلس شورای اسلامی سال گذشته تلاش كرد تا در زمینه های مختلف صرفه جویی كند به گونه ای كه در بحث غذای كاركنان 30 درصد به رغم افزایش سوخت و هزینه برق صرفه جویی داشت و جمعا 5 میلیارد تومان صرفه جویی كرد.

لاریجانی همچنین از حوزه های مختلف مجلس از جمله ترابری، مركز پژوهش ها، كاركنان بخش های اداری تشكر كرد و در پایان از تعدادی از كاركنان مجلس شورای اسلامی تقدیر كرد.

سیام**1053**9132**1336



:: برچسب‌ها: خورشید , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

گفته شده شرکت های هواپیمایی داخلی بابت بهای سوخت بیش از ۵۶۷ میلیارد تومان به دولت بدهکارند.

جلیل سالاری، مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران گفته است :"با میزان بدهی که از شرکت ایران ایر داریم می توانیم این شرکت را بخریم."

خبرگزاری ایلنا به نقل از آقای سالاری گفته است بزرگترین بدهکاران از میان شرکت های هواپیمایی "شرکت هوایی آسمان، وشرکت ایران ایر" هستند.

به گفته آقای سالاری بدهی شرکت های هواپیمایی مربوط به زمان تبدیل قیمت بنزین از ۱۰۰ به ۴۰۰ تومان است و بیشتر شرکت ها هواپیمایی بدهی خود را با نرخ ۲۰۰ تومان تسویه کرده اند.

اواخر سال ١٣٨٩، نرخ سوخت هواپیما برای شرکت های داخلی از ١٠٠ تومان به ٤٠٠ تومان افزایش یافت.

دولت اخیرا به شرکت های هواپیمایی سه ماه فرصت داد تا بدهی های خود را تسویه کنند و اعلام کرد که اگر بدهی خود را نپردازند، در مرحله اول به گفته آقای سالاری، سوخت آنها قطع می شود و در مرحله دوم سوخت این شرکت های بدهکار با نرخ ارز آزاد محاسبه خواهد شد.

آقای سالاری پیشتر گفته بودشرکت های هواپیمایی داخلی بابت بهای سوخت بیش از ۵۶۷ میلیارد تومان به دولت بدهکارند.

دولت از پایان اسفند ماه سال گذشته نرخ سوخت پروازهای خارجی شرکت های هواپیمایی داخلی را از ۴۰۰ تومان به ۱۱۴۳ تومان افزایش داد.

در واکنش به شرکت های هواپیمایی به افزایش قیمت بنزین ، شرکت پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد که بهای ۱۱۴۳ تومانی سوخت با قیمت های بین المللی فاصله دارد.



:: برچسب‌ها: سنگ , خانه , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

این قاری مصری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: ملت مصر با بهره گیری از آنچه كه سال ها قبل در ایران رخ داد و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در این كشور شد، به پا خواسته و سرانجام به موفقیت رسیدند.

وی با یادآوری اینكه اخوان المسلمین مصر نیز نقش بسزایی در پیروزی انقلاب مردم مصر ایفا كرده است، یادآورشد: ملت مصر میوه انقلاب خود را بعد از پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری خواهد چید.

رشید از مسابقات بین المللی قرآن كریم كه در ایران برگزار می شود به عنوان مهمترین رویداد قرآنی نام برد و اظهار داشت: برگزاری این مسابقات در بالابردن سطح قاریان و حافظان قرآن كریم بسیار تاثیرگذار است.

وی ضمن تقدیر از برگزاری مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن كریم در تهران، سطح قاریان و حافظان ایرانی را بسیار خوب ارزیابی كرد.

بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم كه از 28 خرداد با حضور نمایندگان بیش از 70 كشور اسلامی و غیر اسلامی در مركز همایش های بین المللی برج میلاد آغاز شده تا دوم تیرماه ادامه دارد.

فراهنگ ** 1883** 1462



:: برچسب‌ها: بچه ها , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'سید امیر موسوی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در پاسخ به سوالی درباره نتایج غیر رسمی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر مبنی بر پیروزی نامزد اخوان المسلمین افزود: شورای نظامی حاكم در مصر، اختیارات استراتژیك را از مقام ریاست جمهوری سلب كرده است و رییس جمهوری منتخب، اختیارت حساس، بزرگ واستراتژیك را همانند دوران حُسنی مبارك دیكتاتور مخلوع مصر ندارد.

وی با بیان اینكه مُرسی تسلطی بر نظامیان و امور امنیتی ندارد و نمی تواند درمورد قرارداد كمپ دیوید و روابط با رژیم صهیونیستی تصمیم گیری كند، اظهار داشت: شورای نظامی مصر، پارلمانی را كه اكثریت آن از اسلامگرایان بودند، منحل كرد؛ از این رو، رییس جمهوری منتخب نمی تواند با توجه به اینكه قانون اساسی عملا وجود ندارد، در مسایل مهم داخلی نیز تصمیم گیری كند.

این كارشناس مسایل خاورمیانه تصریح كرد: شورای نظامی مصر بعد از انحلال پارلمان مجبور شد با اكثریت ضعیفی نامزد اخوان المسلمین را پیروز انتخابات معرفی كند ولی رای بالایی را برای احمد شفیق آخرین نخست وزیر حسنی مبارك اعلام كرد كه پیام آن، نداشتن اكثریت از سوی 'مُرسی' و انقلابیون مصری است.

موسوی تاكید كرد: مُرسی با توجه به تفاوت یك تا دو درصدی آرا در مقایسه با احمد شفیق و همچنین سلب شدن بیشتر اختیارات استراتژیك رییس جمهوری توسط شورای نظامی نمی تواند در مورد روابط با ایران، رژیم صهیونیستی و سایر موضوعات، تصمیمات قاطعی را اتخاذ كند.

وی یادآور شد: قدرت نظامی و امنیتی در دستان شورای نظامی و قدرت دینی نیز در دستان الازهر است.

این كارشناس مسایل خاورمیانه در پاسخ به این سوال كه آیا انقلابیون مصری سلب شدن اختیارات رییس جمهوری را می پذیرند و میدان التحریر را خالی می كنند؟ اظهار داشت: به نظر می رسد انقلابیون مصری همچنان در میدان باقی بمانند.

موسوی با بیان اینكه تجربه نشان داده است كه اخوان المسلمین در برخی مواضع خود با شورای نظامی سازشكاری می كند، گفت: این احتمال وجود دارد كه اخوان المسلمین مصر به مقام ریاست جمهوری بسنده كند زیرا كه نمی خواهد این فرصت تاریخی را از دست دهد.

وی افزود: چالش بعدی در مصر، میان انقلابیون با شورای نظامی و باقیماندگان حكومت مبارك خواهد بود.

براساس نتایج غیررسمی انتخابات ریاست جمهوری مصر، محمد مُرسی نامزد اسلام گرایان مصری با كسب 52.5 درصد آرا بر احمد شفیق دیگر نامزد این انتخابات و آخرین نخست وزیر زمان حُسنی مبارك پیروز شده است.

قرار است نتایج رسمی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر، پنج شنبه هفته جاری اعلام شود.

سیام** 9129**1572



:: برچسب‌ها: انگلستان , کنسرت , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، الهاشمی متهم است كه با كمك محافظانش، گروه های ترور برای بمب گذاری و تیراندازی در محله های شیعه نشین عراق تشكیل داده بود.

سه افسر پلیس و دو افسر نیروی زمینی ارتش عراق، امروز در دادگاه گفتند كه علاوه بر كشف یك صدا خفه كن كه در جریان بررسی خانه الهاشمی در ماه آوریل صورت گرفت، آنها یك ابزار مشابه دیگر هم در ماه فوریه و در هنگام جستجوی خانه احمد قحطان، داماد الهاشمی یافته بودند.

پیش از این، محافظان سابق طارق الهاشمی هم در دادگاه شهادت داده بودند كه 'قحطان' به آنان سلاح و ابزار صداخفه كن داده بود تا یك سرتیپ ارتش را ترور كنند.

جلسه بعدی دادگاه، روز هشتم ژوئیه (18 تیر) برگزار خواهد شد.

معاون پیشین رییس جمهوری عراق، بلافاصله پس از اعلام جرم علیه وی به منطقه كردستان عراق فرار كرد. وی اینك در تركیه است و از بازگشت به كشورش خودداری می كند.

مترجمام**9163** 1506



:: برچسب‌ها: بچه ها , دریاچه , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

' مرتضی موسی خانی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله ثبت نام و آماده سازی كاروان علمی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی ربوكاپ مكزیك2012 در محل برگزاری این مسابقات واقع در مركز تجارت جهانی مكزیك (World Trade Center Mexico) آغاز شد.

وی اظهار داشت: كاروان علمی جمهوری اسلامی ایران متشكل از تیم های دانشجویی و دانش آموزی از دانشگاه ها و مدارس سراسر كشور همچون دانشگاه های امیر كبیر، علم و صنعت، گیلان، شاهد، دانشگاه های آزاد اسلامی قزوین، یزد، تهران شمال، خوراسگان، دماوند و فیروزكوه و همچنین مدارس علامه حلی، فرزانگان تهران و امام صادق(ع) و تعدادی از تیم های پژوهشگاه های سراسر كشور همچون فریدون كنار مازندران در این دوره از مسابقات حضور دارند.

دكتر موسی خانی افزود: تیم های رباتیك كشورمان باتوجه به درخشش در مسابقات جهانی ربوكاپ در سال های گذشته توانسته اند خود را به عنوان یكی از رقبای قدرتمند جهانی در زمینه رباتیك مطرح كنند.

وی مرحله ثبت نام و آماده سازی تیم های شركت كننده در مسابقات جهانی ربوكاپ مكزیك را روزهای 29 و 30 خرداد سال جاری اعلام و تصریح كرد: آغاز رسمی این مسابقات از تاریخ 31خرداد آغاز و به مدت سه روز به طول خواهد انجامید.

دكتر موسی خانی در پایان از برگزاری سمپوزیوم بین المللی ربوكاپ و هوش مصنوعی در روز چهارم برگزاری مسابقات خبر داد و اعلام كرد: در این سمپوزیوم آخرین دستاوردهای تحقیقاتی هوش مصنوعی و رباتیك عرضه خواهد شد.

7389/ 614/ 1644/508



:: برچسب‌ها: برف , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

گفته شده میزان از هم گسیختگی این بافت پیوندی دوبرابر سایر بافت هاست.

گزارش نهایی در مورد سیلیکون های پیوندی پستان شرکت پولی ایمپلنت پروتز( پی آی پی) نشان می دهد که ژل داخل این سیلیکون در دراز مدت تهدیدی برای سلامت به شمار نمی رود.

در این گزارش آمده است این بافت های پیوندی که از سیلیکون های غیراستاندارد ساخته شده سمی و سرطان‌زا نیستند.

پروفسور بروس کیوگ، که سرپرستی تیم تحقیقاتی بر روی این سیلیکون ها را برعهده داشته، گفته است که میزان از هم گسیختگی این بافت پیوندی دوبرابر سایر بافت هاست.

استفاده از محصولات شرکت فرانسوی پی آی پی در سال ۲۰۱۰ میلادی در فرانسه ممنوع شد، به این دلیل که در این سیلیکون ها از ژل صنعتی به جای ژل پزشکی استفاده شده بود و همین موضوع احتمال پارگی آنها را افزایش داده بود.

سیلیکون های پیوندی این شرکت از ارزان ترین بافت های مورد استفاده در پیوندهای پستان است و این بافت ها به میزان زیادی به سایر کشورها هم صادر شده است.

در عمل جراحی پستان ۴۷ هزار زن در بریتانیا از این نوع بافت سیلیکونی استفاده شده است.

در ژانویه سال جاری تیم تحقیقاتی پروفسور بروس کیوگ نتیجه گرفت که به شواهدی کافی دست نیافته تا براساس آن به زنانی که از این بافت پیوندی استفاده کرده اند، توصیه کند که بافت های پیوندی شرکت پی آی پی را از بدنشان خارج کنند.

در این تحقیق گفته شده که ارتباطی بین این بافت های سیلیکونی و سرطان وجود ندارد و شواهد در مورد میزان بالای از هم گسیختگی این بافت ها بقدر کافی نیست.

به گفته پروفسور کیوگ آزمایشهای مکرر در بسیاری از کشورها نشان داد که "این بافت های پیوندی سمی نیستند، بنابراین ما معتقدیم در درازمدت این سیلیکون ها تهدیدی برای سلامت محسوب نمی شوند."

در همین حال رئیس مجمع جراحان پلاستیک بریتانیا گفته است: "هر چند که نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد که در دراز مدت این سیلیکون های پیوندی تهدیدی برای سلامت نیستند، اما واقعیت این است که دربافت های پیوندی شرکت پی آی پی میزان از هم گسیختگی و نشت مواد سیلیکونی بیشتر از سایر بافت های پیوندی است."

پلیس فرانسه در ژانویه سال جاری، رئیس شرکت پی آی پی، تولید کننده سیلیکون‌های پستان، را بازداشت کرد.

هر چند که او گفت که این سیلیکون ها برای بدن هیچ ضرری ندارند و بشدت از دولت فرانسه به خاطر ارائه خدمات برای خارج کردن سیلیکون های کار گذاشته شده انتقاد کرده و گفت که این امر باعث تحمیل ریسک عمل جراحی به زنان می شود.



:: برچسب‌ها: نشان , قدیمی , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'‌محمود بهمنی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بانك مركزی در حوزه سكه نیز ادامه عرضه به صورت پیش فروش تا زمان شكست حباب قیمت در این بازار را پیگیری می كند.

** عملكرد رضایت بخش بانك ها با وجود تحریم

وی ادامه داد : سال گذشته با وجود تشدید تحریم های اقتصادی بانك مركزی و سایر بانك بسیار فعال بودند و توانستند عملكرد خوبی را از خود نشان دهند ، به طوری كه بر اساس آمارها تمام منابع مالی خود را در قالب تسهیلات بانكی در اختیار متقاضیان قرار دادند.

بهمنی ،منابع مالی بانك ها در سال 89 را حدود سه هزار و 188 هزار میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: این رقم در سال 90 به 3 هزار و 866 هزار میلیارد ریال رسیده كه اگر ذخایر قانونی را از آن كسر كنیم ، در سال 90 این میزان بالغ بر 3 هزار و 438 میلیارد ریال از مجموع 615 هزار میلیارد ریال منابع مالی بانك ها بوده كه به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

به گفته بهمنی، این میزان رشد قابل توجه تسهیلات دهی بانك ها در سال 90 را نشان می دهد ضمن آنكه در باره جذب منابع در مقابل رشد تسهیلات بانكی ، در سال 89 حدود 3 هزار و 178 هزار میلیارد ریال منابع جذب شده كه در سال 90 این رقم به 3 هزار و 803 هزار میلیارد ریال رسیده است.

سخنگوی شورای پول واعتبار ادامه داد: بانك ها بیش از توان خود تسهیلات پرداخت كرده اند كه همین امر سبب شده تا بانك ها برای تامین كسری بودجه خود اقدام به استقراض از بانك مركزی كنند.

رییس كل بانك مركزی، حركت به سمت جذب بیشتر منابع مالی در سال جاری از برنامه های بانك ها اعلام كرد.

** اضافه برداشت بانك مركزی غیرقانونی نیست

بهمنی گفت:اضافه برداشت بانك مركزی نه تنها غیر قانونی نیست بلكه بر اساس مصوبه دولت انجام شده است .

وی افزود: بانك مركزی با بررسی های دقیق و كارشناسانه درصورتی كه بیش از حد تعیین شده از حساب ارزی بانك ها برداشت كرده باشد ، آن را باز می گرداند و درصورت كمی میزان برداشت از حساب بانك ها دوباره برداشت خواهد كرد.

اقتصام** 9141**1601



:: برچسب‌ها: فیلم , هنر , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

30 خرداد 1381

علامه حجت الاسلام سید سعید اختر رضوی، مُبلغ بزرگ اسلام و تشیع در قاره آفریقا و صاحب آثاری چون الحجاب، یوم القیامه، الاسلام، العدل الالهی و الامامه در 76 سالگی درگذشت.

30 خرداد 1373

همزمان با برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی در مشهد، براثر انفجار بمب در حرم مطهر حضرت امام رضا‌(ع)، تعدادی از زائران به شهادت رسیدند. این بمب توسط یكی از عوامل گروهك منافقین، در صحن حرم گذارده شده بود.

30 خرداد 1362

خاویر پرز دكوئیار دبیركل سازمان ملل گزارش تیم اعزامی خود به مناطق جنگی ایران و عراق را كه حاكی از ویرانی سنگین مناطق مسكونی ایران براثر بمباران هوایی و حملات موشكی عراق بود، به شورای امنیت تسلیم كرد.

30 خرداد 1356

'اسحاق رابین' در پایان دوران نخست‌وزیری خود، طی پیامی برای ارتشبد 'نصیری' رییس ساواك ایران از نقش وی در توسعه مناسبات ایران و رژیم صهیونیستی قدردانی كرد.

30 خرداد 1329

كمیته مشترك روابط خارجی سنای آمریكا لایحه كمك 5/11میلیون دلاری آن كشور به ایران را تصویب كرد.

30 خرداد 1326

یك موافقتنامه نظامی میان ایران و آمریكا به امضا رسید. به موجب این موافقتنامه ایران 10 میلیون دلار تجهیزات نظامی از این كشور خریداری كرد.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: کودک , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'منوچهر پورحسن ' روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : فصل جدید مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه های كشور همانند فصل گذشته با حضور 14 تیم به صورت رفت وبرگشت برگزار می شود.

وی افزود : باشگاه های شركت كننده تا 31 خرداد ماه فرصت دارند تا برای حضور در این رقابت ها ثبت نام كنند و تا پنجم شهریور ماه نیز فرصت ارائه و تحویل مدارك به سازمان لیگ فدراسیون والیبال را خواهند داشت.

رییس سازمان لیگ فدراسیون والیبال، همچنین در خصوص نحوه جذب بازیكنان از سوی باشگاه ها نیز گفت : بازیكنان بر اساس كیفیت و سطح فنی بازیشان به چهار گروه تقسیم می شوند و باشگاه ها برای كوتاه شدن دست واسطه ها و استفاده بهینه از بودجه باید قبل از جذب و عقد قرار داد با بازیكنان در خصوص سطح فنی آنان از فدراسیون استعلام كنند تا با هر بازیكن در حد و اندازه او برخورد شود.

پورحسن ، همچنین به جذب بازیكنان خارجی در باشگاه ها و پرداخت نشدن حقوق و مزایای برخی از آنان در سنوات گذشته لیگ برتر والیبال اشاره كرد و افزود : این موضوع باعث شكایت آنان به فدراسیون والیبال و نیز فدراسیون جهانی می شد كه برای اعتبار والیبال ایران خوب نبود.

وی ادامه داد : به مدیران باشگاه ها تاكید شد در مراحل جذب بازیكنان خارجی، در مورد كیفیت و قیمت آنان با فدراسیون والیبال مشورت كنند تا ضمن متضرر نشدن از وجود آنان به تعهدات درقبال جذب بازیكنان خارجی نیز از سوی باشگاه عمل شود.

رییس ساز مان لیگ فدراسیون والیبال یادآورشد : در نشست مدیران عامل باشگاه ها همچنین پیشنهاد شد تا برخی شهرستان هایی كه توانایی حضور دو تیم در لیگ برتر را ندارند و والیبال آنان آسیب خواهد دید، با یك تیم قدرتمند در لیگ امسال حضور یابند كه قرار شد آنان در مورد این موضوع بررسی كنند.ك/3

7327/1654/506



:: برچسب‌ها: زمستان , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

' خسرو ابراهیم زاده ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این تصمیم در نشست هیات رییسه و كمیته فنی هیات هندبال مازندران گرفته شد و تیم نوشهر به عنوان نماینده و قهرمان مسابقات لیگ هندبال ساحلی مازندران به عنوان جایزه قهرمانی به مسابقات تركیه اعزام خواهد شد.

وی زمان برگزاری این مسابقات را 5 تا 9 تیرماه سال جاری اعلام كرد و گفت : مسابقات بین المللی هندبال ساحلی تركیه با عنوان جام ' دمیرچی' با حضور كشورهای برتر آسیایی و اروپایی برگزار می شود.

رییس هیات هندبال مازندران افزود : چندی قبل فدراسیون هندبال تركیه با ارسال دعوتنامه رسمی برای هیات هندبال مازندران ، خواهان حضور تیم هندبال ساحلی این استان در تورنمنت بین المللی هندبال ساحلی شده بود.

وی افزود : اكنون از سوی اداره كل تربیت بدنی مازندران و فدراسیون هندبال ایران، مقدمات اعزام و حضور تیم هندبال ساحلی نوشهر به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در تورنمنت تركیه در حال فراهم شدن است.

او ادامه داد : هم اكنون تیم منتخب نوشهر اردوی آماده سازی خود را با بازیكنان خودی به هدایت ' شهریار مرادی ' در ساحل این شهرستان برگزار می كند.

ابراهیم زاده گفت : این تیم برای تقویت قدرت تیمی خود ' عباس اسدزاده ' و ' صادق جانعلی زاده ' ، بازیكنان ملی پوش مازندرانی را نیز به صورت قرضی به خدمت گرفته است.

وی ، كسب قهرمانی ، نایب قهرمانی و مقام های برتر در 9 دوره از برگزاری مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی كشور برای تیم مازندران را از مهم ترین دلایل انتخاب این تیم برای شركت در تورنمنت كشور تركیه بیان كرد.

ابراهیم زاده گفت : خوشبختانه تیم مازندران توانسته بازیكنان خوب ومستعدی را به سایر تیم های هندبال ساحلی كشور معرفی كند.

وی ، موقعیت و شرایط مازندران را در توسعه رشته ورزشی هندبال ساحلی مناسب و ایده ال ارزیابی كرد.ك/3

7327/1654/506



:: برچسب‌ها: خیابان , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'خسرو ابراهیم زاده'روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این تصمیم در نشست هیات رییسه و كمیته فنی هیات هندبال مازندران گرفته شد و تیم نوشهر به عنوان جایزه قهرمانی به مسابقات تركیه اعزام خواهد شد.

وی زمان برگزاری این مسابقات را 5 تا 9 تیرماه سال جاری اعلام كرد و گفت:مسابقات بین المللی هندبال ساحلی تركیه با عنوان جام 'دمیرچی' با حضور كشورهای برتر آسیایی و اروپایی برگزار می شود.

رییس هیات هندبال مازندران افزود : چندی قبل فدراسیون هندبال تركیه با ارسال دعوتنامه رسمی برای هیات هندبال مازندران ، خواهان حضور تیم هندبال ساحلی این استان در تورنمنت بین المللی هندبال ساحلی شده بود.

وی افزود : اكنون از سوی اداره كل تربیت بدنی مازندران و فدراسیون هندبال ایران، مقدمات اعزام و حضور تیم هندبال ساحلی نوشهر به نمایندگی از ایران در تورنمنت تركیه در حال فراهم شدن است.

او ادامه داد : هم اكنون تیم منتخب نوشهر اردوی آماده سازی خود را با هدایت 'شهریار مرادی ' در ساحل این شهرستان برگزار می كند.

ابراهیم زاده گفت:این تیم برای تقویت قدرت تیمی خود 'عباس اسدزاده ' و ' صادق جانعلی زاده ' ، بازیكنان ملی پوش مازندرانی را نیز به صورت قرضی به خدمت گرفته است.

وی كسب قهرمانی، نایب قهرمانی و مقام های برتر در 9 دوره از برگزاری مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی كشور برای تیم مازندران را از مهم ترین دلایل انتخاب این تیم برای شركت در تورنمنت كشور تركیه بیان كرد.

ابراهیم زاده گفت : خوشبختانه تیم مازندران توانسته بازیكنان خوب و مستعدی را به سایر تیم های هندبال ساحلی كشور معرفی كند.

وی ، موقعیت و شرایط مازندران را در توسعه رشته ورزشی هندبال ساحلی مناسب و ایده ال ارزیابی كرد.ك/3

7327/1654



:: برچسب‌ها: سرگرمی , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem
اجلاس گروه بیست

بحران اقتصادی اروپا از مهمترین بحث‌های روز اول نشست بود

رهبران کشورهای گروه بیست از کشورهای اروپایی خواستند تا هر کاری که لازم است را انجام دهند تا منطقه یورو از بحرانی که دچارش شده خارج شود.

یک مقام ارشد در توضیح اینکه چرا بحران اقتصادی اروپا در نشست گروه بیست مورد توجه قرار گرفته گفت که این "تنها خطر بزرگ برای اقتصاد جهان است."

در مقابل، ژوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپایی گفت که مشکلات پیش روی اقتصاد در جهان تنها متوجه اروپایی ها نیست و به همه جهان مربوط است.

روز یکشنبه در یونان، انتخابات پارلمانی بود و حزبی توانست بیشترین آرا را به خود اختصاص دهد که موافق توافقنامه کمک مالی اتحادیه اروپا است.

انتظار می رفت که با روی کار آمدن این حزب، بازارهای مالی جهان اندکی تکان بخورد و وضع بهتر شود. اما این طور نشد.

رهبر حزب دموکراسی نو در یونان حال مشغول رایزنی با احزاب دیگر است تا بتواند با همراهی آنها دولت ائتلافی تشکیل دهد.

آنتونیس ساماراس همچنین گفت که انتظار دارد اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، تغییراتی در شرایط خود ایجاد کنند که از سیاست های ریاضت های اقتصادی در یونان کاسته شود.

خبرنگار اقتصادی شبکه جهانی بی بی سی می گوید که در کنار اروپا، دو اقتصاد بزرگ دنیا، آمریکا و چین هم دچار مشکل هستند.

اقتصاد هند هم سرعت رشدش کم شده و همین یکی دیگر از موضوع هایی است که گروه بیست درباره آن در مکزیک بحث می شود.

اسوشیتدپرس، گزارش کرده بیانیه ای که احتمالا در روز سه شنبه منتشر می شود تلاشی برای همکاری جهانی برای ایجاد شغل در جهان است.

'برای درس گرفتن نیامدیم'

در اولین روز از نشست گروه بیست که در لوس کابوس مکزیک برگزار می شود، رهبران کشورهای جهان هشدار دادند که در حل بحران اقتصادی منطقه یورو پیشرفتی انجام نمی شود.

رابرت زولیک، رئیس بانک جهانی، گفت: "ما منتظر هستیم تا اروپایی ها بگویند می خواهند چه کنند."

بحران اقتصادی اروپا را، رئیس سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، تنها خطر بزرگ برای اقتصاد جهان" خواند.

رئیس سازمان تجارت جهانی هم از خطر سرایت بحران اقتصادی اروپا سخن گفت.

نخست وزیر کانادا هم همصدا با بقیه از رهبران اتحادیه اروپا خواست تا تغییراتی بنیادی ایجاد کنند که این مشکل حل شود.

در پاسخ به همه این انتقادها، ژوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپایی از عملکر اروپایی ها در حل بحران دفاع کرد.

او به خبرنگاران گفت: "ما اینجا نیامدیم تا درس دموکراسی بگیریم یا اینکه چطور می توانیم اقتصاد را مهار کنیم."

او گفت که انتظار داشته کشورهای جهان از رویکرد اروپایی ها دفاع کنند.

حمایت؛ بلی یا خیر

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این نشست گفت که باید سیستم های حمایتی در کشورهایی که با بحران روبه رو هستند باید ایجاد شود.

او گفت: "باید صادقانه به توافق برسیم در کشورهایی که دچار مشکل اقتصادی هستند دولت می تواند تا حد قابل قبولی از سیاست های حمایتی را اجرا کند تا از شغل ها در بحران اقتصادی حمایت شود."

امسال روسیه وارد سازمان تجارت جهانی می شود. آقای پوتین با اشاره به این موضوع گفت که کشورش می خواهد در نقش مهمی در گفتگوها بر سر شیوه های جدید تجارت در جهان داشته باشد.

یک خبرنگار دیپلماتیک بی بی سی می گوید در اجلاسی که همیشه در آن از "اقتصاد آزاد" سخن می گفتند، این سخنان آقای پوتین تازگی داشت.

پیش از این باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از سیاست های حمایتی انتقاد کرده بود و گفته بود که این امر باعث می شود بهای واردات بالا برود تا تولید کنندگان داخلی حمایت شوند.



:: برچسب‌ها: دریاچه , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش دوشنبه شب خبرنگار ایرنا، محمود احمدی نژاد را در جریان سفر 5 روزه به آمریكای لاتین ، ' علی اكبر صالحی' وزیر امورخارجه، ' حمید بقایی ' معاون اجرایی رییس جمهوری و ' علی سعیدلو' معاون امور بین الملل رییس جمهوری همراهی می كنند.

احمدی نژاد به ترتیب به كشورهای بولیوی، برزیل و ونزوئلا سفر می كند و در مدت اقامت دو روزه خود در برزیل در اجلاس بین المللی 'ریو+20' شركت خواهد كرد.

** احمدی نژاد: سفر به امریكای لاتین شامل سه مرحله است

رییس جمهوری ایران پیش از عزیمت به امریكای لاتین درباره اهداف سفر خود به برزیل ، بولیوی و ونزوئلا گفت : سفر به امریكای لاتین شامل سه مرحله است كه در مرحله اول این سفر به كشور بولیوی خواهد بود .

رییس جمهوری دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهر آباد تهران درباره اولین مرحله سفر خود به كشور بولیوی گفت : سفر به بولیوی در پاسخ به سفر رییس جمهوری این كشور به تهران است و جمهوری اسلامی ایران با این كشور در تمامی زمینه ها دارای روابط روبه گسترشی است .

وی افزود: برای پیگیری توافقات خوبی كه در قبل صورت گرفته به بولیوی سفر خواهیم كرد .

** از منافع ملتها دفاع می كنیم ، نه سرمایه دارها

رییس جمهوری در خصوص مرحله دوم سفر به امریكای لاتین گفت : به دعوت رییس جمهور برزیل برای شركت در اجلاس سران زمین به برزیل سفر می كنیم . در این نشست گسترده كه درباره محیط زیست خواهد بود یك نوع هماهنگ سازی با كشورها در این راستا صورت خواهیم داد .

احمدی نژاد با بیان اینكه در این اجلاس از مو اضع و نظرات خود در خصوص محیط زیست دفاع خواهیم كرد ، گفت : تلاش خواهیم نمود مصوباتی كه در این اجلاس مطرح خواهد شد در راستای منافع ملتها باشد ، نه به نفع كشورهای سرمایه دار .

وی در ادامه گفت : پیشرفت و توسعه و احترام به انسان باید بر پایه عدالت ، دوستی و محبت باشد و توسعه یك جانبه كه به نفع سرمایه دارها باشد به درد ملتها نمی خورد.

رییس جمهوری اضافه كرد :كشورهای سرمایه دار باید رفتار خود را اصلاح كنند و ما با تمام توان تلاش خواهیم كرد كه مصوبات به نفع ملتها شكل بگیرد .

** سفر به ونزوئلا حائز اهمیت است

رییس جمهوری درباره مرحله سوم سفر خود به ونزوئلا نیز گفت : سفر به ونزوئلا از تمام جهات حائز اهمیت است چون ما با این كشور روابط بسیار صمیمانه ، عمیق و دوستانه ای داشته و طرحهای زیادی از جمله تجارت ، صنعت و دیگر زمینه ها داریم كه برای پیشبرد پروژه ها و مرور و پیگیری آنها به این كشور دوست سفر خواهیم كرد .

1592

** شبد** 1528**

1592



:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش 'آپا'، در نشست وزرای امورخارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پاریس روسای گروه مینسك سازمان امنیت و همكاری های اروپا 'ایگور پوپوف' نماینده روسیه، 'ژاك فور' نماینده فرانسه و ' رابرت برادكه' نماینده آمریكا حضور داشتند.

در پایان این مذاكرات بیانیه مشتركی مبنی بر حل وفصل صلح آمیز مناقشه قره باغ كوهستانی، استقرار نظام بررسی نقض آتش بس توسط طرفین و حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی در منطقه قره باغ تاكید شد.

همچنین در این بیانیه، ضمن ابراز نگرانی از ادامه درگیرهای نیروهای ارمنی و آذری در خط مقدم جبهه قره باغ بر اعتماد سازی طرف های درگیر در این مناقشه، تاكید شده است.

با پایان مذاكرات وزرای امورخارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پاریس برخی منابع خبری اعلام كردند كه نتایج گفتگوهای دو طرف در این نشست مثبت و سازنده بوده است.

گفتنی است، در مناقشه ای كه در سال 1994 بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به وقوع پیوست، ارمنستان به كمك نیروهای روسی توانست حدود 20 درصد از خاك جمهوری آذربایجان را در منطقه قره باغ كوهستانی به تصرف خود درآورد.

درگیری نیروهای مسلح دو كشور در منطقه قره باغ كوهستانی بیش از 30 هزار نفر كشته و 150 هزار مجروح به جا گذاشت و بیش از یك میلیون نفر نیز بی خانمان شدند و از هنگام برقراری آتش بس ناپایدار بین باكو و ایروان از 22 اردیبهشت ماه سال 73 تاكنون، هیچگونه موافقتنامه صلحی بین دو كشور امضا نشده است.

پس از برقراری آتش بس ناپایدار در منطقه قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سال 1994، گروه مینسك سازمان امنیت و همكاری اروپا به ریاست مشترك روسیه، فرانسه و آمریكا در حل صلح آمیز مناقشه قره باغ میانجیگری می كنند اما تاكنون فعالیت این گروه در عمل نتیجه ای نداشته و مذاكرات رییسان جمهور دو كشور نیز در روسیه نتیجه مثبتی نداشته است.

خاورم/1108**1597



:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iyem

'پرویز اقبال چیمه' روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا درباره مذاكرات ھسته ای امروز مسوولان كشورمان با گروه 1+5 خاطر نشان كرد: مذاكرات باید باعث رفع شكاف ھای ایجاد شده بین دو طرف شود در واقع گفت وگوھای ایران و كشورهای غربی یك ابزار مفید برای حل مسائل فیمابین می باشد.

وی گفت: دستیابی و توسعه فناوری ھسته ای با اھداف غیر نظامی و استفاده در مقاصد صلح آمیز حق ھر كشوری در جھان است، جمھوری اسلامی ایران نیز با توجه به این امر به دنبال توسعه فناوری صلح آمیز ھسته ای در كشورش می باشد.

این تحلیلگر پاكستانی معتقد است: رسانه ھای غربی برای خوشحال كردن اربابان خود بویژه تحت تاثیر قرار گرفتن از سوی رژیم اسراییل گزارش ھای نادرست و كاملا مغرضانه علیه برنامه ھای ھسته ای ایران ارائه می دھند.

وی تاكید كرد: ما پاكستانی ھا از موضع ایران در اجرا و توسعه برنامه ھای ھسته ای حمایت و آن را به رسمیت می شناسیم.

رییس دانشكده معاصر دانشگاه دفاع پاكستان (NDU) با اشاره به اینكه قدرت ھای بزرگ ھمواره در پی تحمیل ایده ھای خود بر كشورھای دیگر جھان ھستند، تاكید كرد: مشكل اصلی غرب با جمھوری اسلامی ایران، اتخاذ سیاست ھای خارجی مستقل از سوی این كشور است.

پرویز اقبال چیمه در پایان تصریح كرد: جمھوری اسلامی ایران یك كشور مستقل بوده و ھرگز در برابر فشارھای آمریكا و غرب در ھر وضعیتی تسلیم نخواھد شد.

آساق ** 1095** 3404



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , مردم , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()