كمیسیون فرهنگی مجلس، توجه به زیرساخت های تئاتری را ضروریِ می داند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از تماشاخانه ایرنشهر، سید جلال یحیی زاده درباره ضرورت تاسیس سالن تئاتر در شهر تهران گفت: این مساله، سالهاست به عنوان یك فقر در حوزه تئاتر دیده می شود زیرا سالن‌های موجود، متعلق به دوره قبل از انقلاب است اما اراده ای برای حل چنین معضلی وجود ندارد.

وی با بیان اینكه تئاتر زمینه های بسیار خوبی در اجتماع دارد، به استقبال مردمی از این هنر اشاره كرد و افزود: اگر این هنر فاخر با مدیریت مناسبی همراه شود، می تواند در بین همه هنرهای كشور ما، حرفی برای گفتن داشته باشد؛ با این حال، از نظر فیزیكی اصلا به هیچ وجه جا و مكان مناسب و كافی ندارد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، درباره بی توجهی مسئولان فرهنگی به این موضوع توضیح داد: گام ابتدایی باید توسط دولت برداشته شود و البته در مجلس نیز آمادگی هایی وجود دارد و كمیسیون فرهنگی به این نتیجه رسیده كه توجه به زیرساختهای تئاتری یك ضرورت است.

وی درمورد ورود شهرداری در ساخت سالنهای تئاتری گفت: باید اجازه داد دستگاههای همچون شهرداری به ویژه شهرداری تهران كه از جهت بودجه و درآمد و منابع مالی، وضعیت نسبتا خوبی دارد، در بخشهای مختلف مانند ورزش، هنر و تئاتر وارد عمل شود.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس هشتم با بیان اینكه باید از چنین حضوری استقبال كرد، ادامه داد: آنها می توانند با استفاده از ظرفیت موجود در شهرداری، به نظام كشور برای رفع مشكلات اینچنینی كمك بدهند.

وی با اشاره به دغدغه كمیسیون فرهنگی مجلس در بحث نرم افزاری و سخت افزاری تئاتر تصریح كرد كه كمیسیون فرهنگی گاهی بر برخی موارد، موضع گیری ها و نظارت هایی داشته است ولی دولت هم باید در این زمینه، چنین نگاهی داشته باشد تا بتوانیم به كمك یكدیگر برخی از مشكلات حوزه تئاتر را حل كنیم.

فراهنگ**9266**1588





:: برچسب‌ها: آیفون , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 362
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: