لاریجانی: برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ای ندارم
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یكشنبه) در حاشیه مراسم معارفه معاونین قوانین، نظارت و اجرایی مجلس در جمع خبرنگاران افزود: خبرهایی كه مبنی بر ورود من به عرصه انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شود صحت ندارد و در حال حاضر برای این انتخابات برنامه ای هم ندارم.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر وی با آیت الله یزدی، تصریح كرد: موضوع این دیدار در خصوص ساز و كارهایی برای انتخابات بود كه در این دیدار بحث هایی شد تا فشارهایی كه بر شورای نگهبان اعمال می شود در انتخابات آینده كمتر اعمال شود.

وی در ادامه با اشاره به این كه برگزار كننده انتخابات در آینده چه كسانی خواهند بود، خاطر نشان كرد: به نظر می رسد نقش دولت در این مساله كه بر اساس قانون انتخابات باید نقش اساسی داشته باشد، معقول به نظر می رسد اما می توان از منظر دیگر، سایر قوا نیز در امر انتخابات نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: انتخابات از همه منظر ،مورد نظر همه دستگاه ها است بنابراین سایر مسوولین و ارگان ها می توانند در امر انتخابات نقش تكمیلی را ایفا كنند و با این امر می توان قوانین انتخابات را كامل كرد.

** برگزاری دو جلسه علنی در ایام ماه رمضان برای تقویت كارهای تخصصی كمیسیون ها است

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر در ساز و كارهای برگزاری جلسات علنی و همچنین كمیسیون ها در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این ایام هدف از تغییر در ساز و كارهای مجلس و كمیسیونها به منظور بررسی بیشتر طرح ها و لایحه ها در كمیسیون ها است .

وی افزود: با كم كردن یك روز از برگزاری جلسه علنی در مجلس شورای اسلامی ، كمیسیون ها می توانند جلسات پربارتری را برای بررسی طرح ها و لوایح داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطر نشان كرد: توقع ما از كمیسیون ها این است كه بتوانند در بررسی طرح ها و لایحه ها به مجلس كمك كنند، كار مجلس یك كار زنجیره ای به هم پیوسته ای است كه در این راستا كمیسیون ها نقش اساسی را ایفا می كند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این كه اگر یك بخشی از كار در مجلس شورای اسلامی توسط كمیسیون ها به درستی انجام نشود قطعا این زنجیره دچار مشكلات خواهد شد ، گفت : بنابراین این زنجیره در مجلس باید حفظ شود تا كارها به موقع انجام شود.

لاریجانی همچنین خاطر نشان كرد: برای این كه این زنجیره موفق تر عمل كند هم مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و هم مراكز تحقیقاتی و همچنین نمایندگان در برقراری ارتباط با نخبگان باید به گونه ای ساز و كارهایی را تهیه و تدوین كنند تا با بهره گیری از ایده های نخبگان در بررسی طرح ها و لوایح موفق تر عمل كنند لذا با این اقدام كارها تسریع پیدا خواهد كرد.

وی همچنین با اشاره به دیرآمدن لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی گفت: برای این كه این زنجیره دچار مشكل نشود طرح ها و لایحه ها باید به موقع به دست مجلس برسد تا سریع تر مورد بررسی قرار گیرد.

** دولت و مجلس در حل مساله گرانی تلاش می كنند

لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این كه آیا مجلس طرحی برای مهار گرانی دارد یا خیر؟ پاسخ داد: كار مجلس، كار نظارتی است و وظیفه دارد به دولت در حل مشكلات اقتصادی كمك كند تا این مساله مرتفع شود اما حل مساله گرانی ریشه تقنینی ندارد بلكه باید یكسری ساز و كارهای اجرایی اصلاح شود البته در این گرانی تحریم ها هم بی اثر نبوده است.

وی در عین حال تصریح كرد: مجلس به عنوان نقش نظارتی می تواند از دستگاه های مربوطه گزارش كار جهت بررسی ریشه ای مشكل اقتصادی بگیرد همانطور كه مجلس در خصوص مساله نان، شیر و لبنیات با دعوت از مسوولین ذیربط توانسته آن را پیگیری كند و این مشكل را تا حدودی برطرف نماید.

لاریجانی در پایان در خصوص مشكلات اشتغال گفت: وزارتخانه ذیربط می تواند لایحه ای در بحث اشتغال تهیه و ارایه كند تا ما آن را بررسی كنیم.

سیام**9250**9132**





:: برچسب‌ها: ایالات متحده , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: