نشست روسپی ها در هند همزمان با کنفرانس ایدز در آمریکا
نوشته شده توسط : iyem

دو کارگر جنسی سابق اچ آی وی مثبت در کلکته در انتظار معاینه معمول پزشکی

بیش از ۵۰۰ روسپی از چند کشور جهان در کنفرانسی در زمینه ایدز که در کلکته در شرق هند برگزار می شوند، شرکت می کنند. این برنامه به صورت موازی با کنفرانس بین المللی ایدز در واشنگتن برگزار خواهد شد.

برگزارکنندگان، دلیل این نشست را عدم موفقیت بسیاری از کارگران جنسی برای دریافت ویزای آمریکا اعلام کرده اند. موضوع این نشست، یافتن راه هایی برای کاهش شیوع اچ آی وی است، ویروسی که به ایدز منجر می شود.

کارگران جنسی هند همچنین قرار است در این نشست، بر درخواست خود مبنی بر رفع غیرقانونی بودن روسپیگری تاکید کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ۵۵۰ نماینده از کارگران جنسی هند و ۴۱ کشور در این برنامه هفت روزه در کلکته شرکت می کنند.

بهاراتی ده، سخنگوی "کمیته هماهنگی زنان تسلیم ناپذیر" از نمایندگان کارگران جنسی در کلکته، گفت: "کارگران جنسی می خواستند در کنفرانس آمریکا شرکت کنند تا با چالش های اچ آی وی/ ایدز در دنیا مبارزه کنند."

جشنواره آزادی

هند با اعمال برنامه های کنترل ایدز موفق شده است که تعداد افراد اچ آی وی مثبت را در ده سال گذشته تا ۵۰ درصد کاهش دهد. این کشور در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار فرد اچ آی وی مثبت دارد.

یکی از استراتژی های مهم هند افزایش آموزش های بازدارنده بوده است.

ولی با وجود کاهش چشمگیر موارد تازه اچ آی وی، این کشور پس از آفریقای جنوبی و نیجریه، هنوز بالاترین رقم افراد اچ آی وی مثبت را دارد.

نشست هند در زمینه اچ آی وی، "جشنواره آزادی" نام گرفته است.

به گفته برگزارکنندگان، نشست کلکته روی "هفت نوع آزادی" تمرکز خواهد کرد که حق کار، دسترسی به درمان و رهایی از خشونت و تبعیض از جمله آنهاست.

کارگران جنسی می گویند که بدون این آزادی ها نمی توانند آسیب پذیری خود در برابر اچ آی وی را کاهش دهند.

سماراجیت جانا، از برگزارکنندگان این نشست به خبرگزاری فرانسه گفت: "کارگران جنسی تصمیم گرفته اند که کنفرانسی به موازات کنفرانس واشنگتن در کلکته برگزار کنند تا صدایشان شنیده شود."

"ما امیدواریم که در این کنفرانس، صدای کارگران جنسی را بلندتر و قوی تر به گوش ها برسانیم."

اندرو هانتر، رئیس شبکه "پروژه های کارگران جنسی" در کلکته گفت:" ولی محدودیت های سفر دولت آمریکا برای کارگران جنسی، بسیاری از آنها را از حضور در کنفرانس بازداشته است."

کنفرانس دوسالانه بین المللی ایدز، برای نخستین بار پس از سال ۱۹۹۰ در آمریکا برگزار می شود؛ بر اساس قوانین این کشور، افراد اچ آی وی مثبت اجازه سفر به این کشور را نداشته اند.

انتظار می رود در کنفرانس آمریکا که روز یکشنبه برگزار می شود، حدود ۲۵ هزار نفر از جمله ستارگان دنیای موسیقی و سینما، دانشمندان و کسانی که در داخل آمریکا اچ آی وی مثبت هستند، شرکت کنند.

بیش از ۳۴ میلیون نفر در دنیا با ویروس اچ آی وی زندگی می کنند و از زمان کشف ایدز در سال های دهه ۱۹۸۰، تاکنون حدود ۳۰ میلیون نفر در اثر بیماری های ناشی از ایدز و عوارض آن درگذشته اند.

کنفرانس بین المللی ایدز در واشنگتن تا ۲۷ ژوئیه ادامه خواهد داشت.





:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: