53 درصد لبنانیها از شروع جنگ‌ های داخلی وحشت دارند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا از بیروت، مؤسسه' آراء برای پژوهش' لبنان طی یك نظرسنجی میدانی، نظر مردم را پیرامون وضعیت امنیتی و میزان تأثیر آن بر تغییر كارها و عادات روزانه مردم و سطح نگرانی آنها از وقوع جنگ داخلی جدید، در این كشور جویا شده است.

بخشی از این نظرسنجی، در باره دستگیری 'شادی مولوی' یكی از سران سلفی در شمال و كشته شدن شیخ سلفی شمال 'احمد عبدالواحد' در پاسگاه ارتش در منطقه 'عكار' در شمال لبنان و نیز موضع ارتش و نیروهای امنیتی از این حادثه، اختصاص یافته است.

در این نظر سنجی در مورد میزان تأثیر اوضاع امنیتی در تغییر عادات و رسوم مردم آمده است: 64درصد، عادات و رسوم خود را در اثر بروز حوداث امنیتی تغییر نداده اند و تنها 35 درصد ناچار به تغییر عادات و رسوم خود شدند و 31 درصد نیز بر اثر بروز حوادث امنیتی از انجام عادات و رسوم و نیز دیدار از برخی مناطق لبنان، چشم پوشی كردند.

با وجود ادامه حملات سیاسی علیه ارتش و ایجاد شك و تردید در میزان قدرت آن در كنترل اوضاع امنیتی ولی اكثر مردم (65 درصد) به ارتش اعتماد دارند كه این رقم با توجه به وجود تشنج سیاسی و سخنان تحریك آمیز علیه ارتش، رقم قابل توجهی است.

طبق این نظر سنجی، 18 درصد از مردم اطلاعات كافی در زمینه عملكرد ارتش در اختیار نداشتند و پنج درصد نیز حاضر به جواب نشدند، و 23 درصد نیز قادر به تعیین موضع خود از عملكرد ارتش نبودند.

طبق نتایج این نظرسنجی، مصاحبه شوندگان در این نظر سنجی دیدگاههای مختلفی پیرامون مجازات سربازانی كه در منطقه 'الكویخات' در شمال لبنان در كشته شدن شیخ های سلفی دست داشته اند، ارائه داده اند از جمله آنكه 56 درصد از اهل سنت، خواستار مجازات این نظامیان شدند. این عدد در مورد طایفه های دیگر به نصف می رسد.

مؤسسه آراء، در پایان این نظر سنجی توصیه كرد كه می توان با كاهش سطح فشارها و تنش های ناشی از بروز حوادث امنیتی به ویژه در شمال كشور و نیز افرایش سطح اعتماد مردم به قدرت نیروهای نظامی، نگرانی مردم از اوضاع امنیتی لبنان را تا مقدار قابل توجهی كاهش داد.

این نظرسنجی در میان لبنانی های بالای هیجده سال از طایفه ها و در مناطق مختلف كشور انجام شده است.

خاورم*2023**1030**2047**





:: برچسب‌ها: سیاتل , نور , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: