طرح توسعه گردشگری روستایی در كشور اجرا می شود
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز شنبه ایرنا, 'محمدرضا شاملو' در آیین افتتاح طرح هادی روستای 'كسب' ملایر افزود: تقویت و توسعه گردشگری روستایی با هدف ارتقاء و استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانمندی های بالفعل و بالقوه، یكی از برنامه های امسال بنیاد مسكن است.

وی اظهار داشت: در برنامه چهارم و پنجم توسعه مقرر شد دو میلیون مسكن روستایی بهسازی شود كه تاكنون یك میلیون و 600 هزار پرونده تشكیل شده و از این تعداد یك میلیون و 200 واحد هم پایان كار گرفته اند.

شاملو از سند دار شدن دو میلیون و 600 واحد روستایی در كشور خبر داد و افزود: بنیاد مسكن برای عملیاتی كردن طرح هادی و بهسازی روستاها، سالانه اعتباری بیش از 20 هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

وی همچنین اجرای طرح هادی را یكی از برنامه های كارآمد در پیشرفت روستاها بر شمرد و گفت: از سال 89 تاكنون، برای 27 هزار و 88 روستای كشور طرح هادی تهیه شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی تصریح كرد: طبق برنامه قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه یعنی سال 94، تمام روستاهای بالای 20 خانوار از طرح هادی بهره مند شوند.

مهندس شاملو بیان داشت: تاكنون 32 درصد از اجرای طرح های هادی و بهسازی روستاهای كشور به اتمام رسیده و یا در دست اقدام است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: اجرای طرح هادی روستای 'كسب' از سال 84 آغاز و پنج میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

'حسن خیریانپور' افزود: تاكنون در این روستا 20 هزار و 350 مترمربع آسفالت، چهار هزار و 900 متر جدول گذاری، 5.2 كیلومتر زیرسازی، دو هزار متر جابجایی شبكه آب و برق، 400 متر مربع پیاده رو سازی و 10هزار متر مربع تخریب انجام شده است.

شهرستان ملایر دارای 218 روستای دارای سكنه است.

7528/551/320





:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: