چند خبر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و بهزیستی
نوشته شده توسط : iyem

'علیرضا مصداقی نیا' در گفت و گویی اظهار داشت: در 70 سال اخیر در وضعیت سلامت مردم تغییراتی به وجود آمده و بیماری‌های واگیر ناشی از عوامل پاتوژن و میكروبی به دلیل افزایش خدمات بهداشتی و درمانی كاهش پیدا كرده ولی متاسفانه به مرور زمان با رشد صنعت و توسعه شهرنشینی، امراض ناشی از آن افزایش پیدا كرده است و این اتفاق هنورز هم در حال پیشروی است.

وی افزود: مشكلی كه در بیماری‌های غیرواگیر وجود دارد این است كه بیماری‌های واگیر با كمك شبكه‌های بهداشتی درمانی تحت كنترل درآمده اما بیماری‌های غیرواگیر نیازمند همكاری سازمان‌های مختلف است و از دست وزارت بهداشت به تنهایی كاری ساخته نیست.

مصداقی‌نیا ایجاد شبكه‌ای تحقیقاتی در كشور را گامی مهم در پرداختن به بیماری‌های غیرواگیر دانست و گفت: یكی از راه‌های كاهش بیماری‌های غیرواگیر اجرای طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع است كه دانشگاه‌های ما در حال برقراری و اجرای آن هستند.

** آیین نامه شورای فرهنگی وزارت بهداشت نهایی شد

معاون فرهنگی و دانشجوی وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشكی از نهایی شدن آیین نامه شورای فرهنگی این وزارتخانه خبر داد.

'محمد حسین آیتی' در دومین جلسه شورای فرهنگی كه با حضور وزیر بهداشت در دفتر وزارتی برگزار شد، گفت: این آیین نامه به زودی به امضای وزیر بهداشت می رسد و بر اساس آن وزیر بهداشت رییس شورا، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دبیر شورا و تمام معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز به عنوان اعضای این شورا حضور خواهند داشت.

** عفونت پوستی ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی

نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) می‌تواند عامل خطری برای ابتلا به سرطان پوست باشد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، محققان مركز سرطان هایدبرگ آلمان با انجام یك مطالعه تحقیقی ارتباط نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی را با یك گونه از سرطان پوست موسوم به كارسینوم سلول سنگفرشی (SCC)‌ را مورد مطالعه قرار دادند.

براساس این گزارش محققان با بررسی انواع آنتی‌بادی‌های ویروس پاپیلومای انسانی شامل آفا، بتا، گاما، مو، و نو در نمونه خون 173 فرد مبتلا به كارسینوم سلول سنگفرشی و 300 شاهد سالم مشاهده كردند كه سرطان پوست كارسینوم سلول سنگفرشی به میزان قابل توجهی با آنتی‌بادی‌های نوع بتا همراه بوده است.

از طرفی برخی از محققان افزودند كه عفونت پوستی با جنس بتای ویروس پاپیلومای انسانی می‌تواند باعث تغییراتی در DNA‌ افرادی كه پوستشان از نور خورشید آسیب دیده است، شود و این تغییرات ممكن است با تجمع تنش افراد را مستعد ابتلا به كارسینوم سلول سنگفرشی كند.

با وجود شواهدی برای ارتباط سرطان پوست سنگفرشی و نوع بتای این عفونت پوستی با ویروس پاپیلومای انسانی، مكانیسم دقیق آن هنوز مشخص نیست و نیازمند مطالعات گسترده‌ای است.

كارسینوم سلول سنگفرشی پوست اغلب در میان سفیدپوستان آمریكا شایع است و تعداد مبتلایان به آن با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش و سركوب سیستم ایمنی بدن همچنان رو به افزایش است.

** پیشنهاد یارانه 200 هزار تومانی برای هر فرد معتاد در كمپ های ترك اعتیاد بهزیستی

معاون درمان و پیشگیری اعتیاد سازمان بهزیستی كشور گفت: بهزیستی پیشنهاد یارانه 200 هزار تومانی را به ازای هر فرد معتاد كه 28 روز در كمپ های ترك اعتیاد تحت نظارت این سازمان بستری می شود،‌ داده است.

دكتر 'فرید براتی سده' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت هفته بهزیستی (25 تا 31 ) تیرماه افزود:‌سازمان بهزیستی پیشنهاد افزایش یارانه های معتادان در كمپ های ترك اعتیاد را به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی داده است.

وی با بیان اینكه این وزارتخانه تاكنون پاسخ نامه بهزیستی در این مورد را نداده است، گفت: یارانه هر نفر معتاد در كمپ های ترك اعتیاد در سال گذشته، 65 هزار تومان بود.

براتی با بیان اینكه در صورت افزایش یارانه معتادان، هزینه اقامت آنها در این كمپ ها به 195 هزار تومان خواهد رسید، گفت:‌سال گذشته، این مراكز 280 میلیون تومان اعتبار به منظور ساماندهی، بهبود وضعیت و ارتقا امكانات درمانی ویژه معتادان بستری و پذیرش شده از بهزیستی دریافت كردند.

وی ادامه داد: البته مراكز تی.سی یا همان مراكز گذری ترك اعتیاد بهزیستی به دلیل اینكه دولتی هستند به طور معمول اعتباری از بهزیستی دریافت نمی كنند.

براتی با بیان اینكه اكنون 30 مركز تی.سی در كشور دایر است، گفت: این مراكز ترك اعتیاد عمدتا سرپایی و ویژه اقشار محروم و كم درآمد جامعه كه با معضل اعتیاد دست و پنجه نرم می كنند، هستند.

اجتمام**9105 ** 9134**1569





:: برچسب‌ها: جشن تولد , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: