ماه رمضان ماه خودسازی است
نوشته شده توسط : iyem

وای به حال كسانی كه روی خودشان از لحاظ علم و عمل كاری نكنند و همانطور كه وارد دنیا شدند، به اضافه پوسیدگی ها، ضایعات، خرابی ها و فسادها كه در طول زندگی برای انسان پیش می آید، از

این دنیا بروند.

مومن باید به طور دائم روی خودش كار كند؛ نه اینكه خیال كنید به طور دائم زیادی است؛ یا نمی شود. اگر كسی مراقب خود باشد و مواظب باشد كارهای ممنوع و كارهایی را كه خلاف است؛ انجام ندهد و راه خدا را با جدیت بپیماید، موفق می شود. این، همان خودسازی دائمی و برنامه اسلام است.

این نماز پنجگانه، پنج وقت نماز خواندن ذكر گفتن، ایاك نعبد و ایاك نستعین را تكرار كردن، ركوع كردن، به خاك افتادن و خدای متعال را تسبیح و تحمید و تهلیل كردن برای چیست؟ برای این است كه انسان به طور دائم مشغول خودسازی باشد ولی گرفتاری ها زیاد است و همه گرفتاریم.

گرفتاری زندگی، گرفتاری معاش، گرفتاری امور شخصی، گرفتاری اهل و اولاد مانع می شود كه ما به خودمان، آنچنان كه شایسته است، برسیم لذا یك ماه رمضان را كه خدای متعال قرار داده است، فرصت مغتنمی است. این ماه را از دست ندهید. مقصودم این است كه اگر نمی توانیم به طور دائم در حال مراقبت و ساخت و ساز خودمان باشیم، اقلا ماه رمضان را مغتنم بشماریم. شرایط هم در ماه رمضان آماده است.

* از بیانات رهبر معظم انقلاب در روز اول ماه مبارك رمضان (چهارم اسفند 1371)

فراهنگ**1003**





:: برچسب‌ها: بریتانیا , سفر , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: