پاكستان و افغانستان برای حضور طالبان در پیشبرد روند صلح متعھد شدند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز جمعه منابع محلی، در بیانیه مشتركی كه از سوی اسلام آباد و كابل ھمزمان با پایان یافتن سفر یك روزه 'راجا پرویز اشرف' نخست وزیر پاكستان به افغانستان منتشر شده آمده : نخست وزیر پاكستان و 'حامد كرزای' رییس جمھوری افغانستان بر اھمیت ادامه دادن به ارتباط و گفت وگو با گروه طالبان و دیگر گروھھای مخالف و مسلح در افغانستان تاكید كردند.

روسای دولت دو كشور با انجام بحث درباره روند برقراری صلح و ثبات در افغانستان، نسبت به ھمكاری با یكدیگر برای برقراری صلح در افغانستان بر اساس دستور العمل و ایده مردم و دولت این كشور تجدید پیمان كردند.

آنان با تاكید بر حمایت جامعه بین المللی از پیشبرد روند صلح در افغانستان، از تلاش ھای كشورهای منطقه ازعربستان، تركیه و برخی دیگر كشورھا در این خصوص قدردانی كردند.

راجا پرویز اشرف و حامد كرزای با ابراز دیدگاه مشترك درباره تمایل و عزم مردم افغانستان برای پایان دادن به خشونت ھا و برقراری صلح و آشتی پایدار در كشورشان، در خصوص حمایت پاكستان از روند صلح در افغانستان كه باعث تسریع در این روند می شود ابراز امیدواری كردند.

رییس جمھوری افغانستان با استقبال و قدردانی از اقدامات پاكستان در حمایت از روند صلح در كشورش، افزود: اعلام عمومی برای حضور طالبان و دیگر گروھھای مخالف در افغانستان برای مشاركت در پیشبرد روند صلح و آشتی ملی، برقراری طولانی مدت صلح، ثبات و پیشرفت در این كشور را تضمین می كند.

نخست وزیر پاكستان نیز مجددا به حمایت و پشتیبانی كشورش از روند صلح و آشتی در افغانستان با توجه به ایده و دستور العمل مردم و دولت این كشور اشاره كرده و گفت: اسلام آباد عزم خود را برای تلاش بیشتر در ارائه تسھیلات در خصوص برقراری صلح در افغانستان افزایش می دھد.

مقامات ارشد دولت اسلام آباد و كابل برای اطمینان از پیگیری به موقع تلاش ھا در حمایت از روند صلح در افغانستان، بر نقش شورای عالی صلح افغانستان و سفر رییس شورای عالی صلح این كشور به اسلام آباد تاكید و در خصوص از سرگیری نشست ھای دوجانبه كمیسیون صلح افغانستان و پاكستان توافق كردند.

آساق ** 1095**1423





:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: