مدیر شورای مفتی های روسیه: جهان اسلام برای نجات مسلمانان میانمار وارد عمل شود
نوشته شده توسط : iyem

'آشیروف' امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان كرد: هزاران مسلمان مظلوم در جنوب میانمار توسط افراط گرایان بودایی فقط به جرم مسلمان بودن شهید شده اند و این یك جنایت ضدبشری است.

وی افزود: این جنایت ها كه در حال حاضر هم ادامه دارد، در شرایطی صورت می گیرد كه غرب ادعای دفاع از حقوق بشر دارد و به بهانه كشته شدن چند نفر یك كشور را مورد تحریم قرار می دهد، اما در برابر فاجعه بزرگ انسانی میانمار سكوت اختیار كرده است.

آشیروف با بیان اینكه غرب علاقمند است كه مشكلات كشورهای اسلامی افزایش بیابد و آنها همواره درگیر مسایل داخلی باشند، اظهار داشت: نباید انتظار داشت غربی ها در مسایلی همچون میانمار موضع سازنده ای به نفع مسلمانان اتخاذ كند.

مدیر شورای مفتی های روسیه گفت: سازمان ملل هم كه مسئولیت حفظ آرامش و امنیت انسانها را در نقاط مختلف جهان برعهده دارد، متاسفانه كوچكترین اقدامی برای توقف كشتار مسلمانان میانمار انجام نمی دهد.

وی افزود: چرا به مساله سوریه این همه توجه می شود اما كشتار مسلمانان میانمار كاملا نادیده گرفته می شود و شورای امنیت حتی قطعنامه ای در این خصوص صادر نمی كند.

آشیروف ادامه داد: طبیعی است كه منافع ژئوپلیتیكی غرب ایجاب می كند كه در این شرایط نه تنها كوچك ترین گامی برای جلوگیری از نسل كشی مسلمانان برداشته نشود، بلكه برای رسوایی دولت سوریه در سطح جهانی تلاش شود و برای این منظور جهان غرب منسجم شده و برخی سران كشورهای عربی هم كه از ملت های خود فاصله گرفته اند با آنها همسو شده اند.

رهبر مسلمانان روسیه خاطرنشان كرد: متاسفانه تفرقه موجود میان كشورهای اسلامی برای مسلمانان جهان بسیار گران تمام می شود و ما در مساله میانمار شاهد هستیم كه بسیاری از كشورهای مسلمان به مسایل و منافع خود توجه می كنند.

وی اضافه كرد: مطمئنا چنین موضعی مغایر با نص صریح قرآن كریم است كه مسلمانان را به یاری و كمك به یكدیگر و توجه به مشكلات جامعه اسلامی دعوت می كند.

مدیر شورای مفتی های روسیه خاطرنشان كرد: اگر كشورهای اسلامی در عرصه جهانی متحد رفتار كنند هیچگاه شاهد حوادثی همچون فاجعه میانمار نخواهیم بود.

وی افزود: دفاع از حقوق مسلمانان وظیفه هر كشور اسلامی است و كاملا بدیهی است كه كشورهای اسلامی به تنهایی نمی توانند بطور موثر از حقوق جوامع اسلامی در كشورهای مختلف دفاع كنند.

رهبر مسلمانان روسیه در ادامه این مصاحبه با انتقاد شدید از تحریم های ظالمانه كشورهای غربی به سركردگی آمریكا گفت: آنها به بهانه واهی ملت ایران را مورد تحریم قرار می دهند و سعی می كنند برای آن مشكلات جدید بیافرینند.

وی گفت: متاسفانه در این شرایط هم شاهد هستیم كه شماری از كشورهای اسلامی در برابر سیاست های خصمانه و تحریم های آمریكا و غرب درباره ایران سكوت اختیار می كنند كه این گونه موضع گیری به هیچ وجه شایسته یك كشور اسلامی نیست.

آشیروف خاطرنشان كرد: امیدوارم روزی فرا برسد كه مشكلات كشورهای اسلامی در یك مجموعه واحد همچون سازمان همكاری اسلامی مطرح و بطور واقعی برای حل آنها تلاش شود و در آن زمان مطمئنا وضعیت مسلمانان بهتر از حال خواهد بود.

اروپام/2242**518 **1575





:: برچسب‌ها: اقیانوس , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: