نماینده مجلس: سرمایه گذاری در معادن سنگ آهن، ضروری است
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، 'حمیدرضا فولادگر' روز سه شنبه در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی 'فولاد، متالوژی، ریخته گری، صنایع و معادن وابسته' در اصفهان افزود: یكی از نقاط بحرانی طرح جامع فولاد، استخراج سنگ آهن است.

وی خاطرنشان كرد: یكی از برنامه های افق چشم انداز 1404، افزایش تولید فولاد از 15 میلیون تن به 50 میلیون تن است.

فولادگر گفت: اگر رشد اقتصادی كشور سالانه هشت درصد باشد بازهم در افق چشم انداز 1404 نسبت به دیگر رقیبان در منطقه عقب خواهیم بود.

وی با تاكید براینكه باید حركتی جهادی در راستای رسیدن به افق چشم انداز 1404داشته باشیم، افزود: افزایش سرعت، دقت و تحول در این حركت الزامی است.

وی با بیان اینكه در فناوری نباید به دیگران وابسته شویم، اضافه كرد: خودكفایی در صنعت فولاد باید در زمینه فناوری باشد.

به گفته فولادگر، در زمینه تولید ضروری نیست كه به خودكفایی برسیم زیرا بزرگترین صادركنندگان در جهان، بزرگترین وارد كننده نیز هستند.

وی افزود:همچنان كه استفاده از علم فرهیختگان و دانشگاهیان به رشد فناوری كمك می كند، توسعه كشور بدون اقتصادی كردن فناوری امكانپذیر نیست.

به گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس، نگاه صرفا فنی و اقتصادی به صنعت كشور ممكن نیست و به پشتوانه علمی و تحقیقاتی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه بین المللی فولاد، متالوژی، ریخته گری، معادن و صنایع وابسته از تاریخ 27 تا 30 تیرماه در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در پل تاریخی 'شهرستان' برگزار می شود.

پ/7140/607





:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: