كرملین بر حمایت از طرح عنان درباره سوریه تاكید كرد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، كوفی عنان نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل در امور سوریه كه برای گفت وگو با مقام های ارشد روسیه در مسكو بسر می برد، تاكنون با وزیر امور خارجه روسیه مذاكره كرده و قرار است امروز (سه شنبه) نیز با 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری این كشور در باره طرح صلح خود گفت وگو كند.

عنان در چارچوب ماموریت خود، پیش تر نیز با پوتین در زمان نخست وزیری روسیه دیدار و گفت وگو كرده است.

در اطلاعیه دفتر مطبوعاتی كرملین آمده است: روسیه طرح شش ماده ای عنان را تنها راه مناسب حل و فصل مسایل داخلی سوریه می داند و علاقه مند به تمدید ماموریت ناظران شورای امنیت سازمان ملل در سوریه است كه اعتبار آن در ماه جاری میلادی پایان می یابد.

'در این راستا، روسیه در ماه جاری میلادی پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارایه كرد كه در آن ضرورت اجرای كامل توافقات نشست ژنو درباره سوریه و تمدید سه ماهه ماموریت ناظران بین المللی پیش بینی شده است'.

در بخشی دیگری از اطلاعیه كرملین اضافه شده است: خواستار اقدام ناظران بین المللی حاضر در سوریه برای دستیابی به یك توافق همه جانبه با دولت و گروه های مخالف در زمینه رعایت آتش بس و عقب نشینی همزمان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح از شهرهای محل درگیری هستیم.

در این اطلاعیه تاكید شده است كه ناظران بین المللی حاضر در سوریه متشكل از 278 نظامی و 121غیرنظامی، تنها منبع عینی كسب اطلاعات واقعی درباره رویدادهای جاری هستند.

در اطلاعیه كرملین تشریح شده است: نقطه عطف تلاش های بین المللی در موضوع سوریه، بیانیه نهایی نشست ژنو می باشد كه محورهای اصلی آن فراخوان تمامی طرف ها برای توقف فوری خشونت و آغاز فرآیند سیاسی، پذیرش مسوولیت همه طرف های سوری در قبال آینده این كشور و حل و فصل مسایل از طریق برقراری گفت و گوی گسترده درباره تمامی مسایل مرتبط با انجام اصلاحات سیاسی است.

'در این راستا، روسیه همراه عنان علاقه خود را به تسهیل برگزاری دور دوم نشست بین المللی گروه كاری سوریه در مسكو یا ژنو اعلام می كند'.

'اولویت روسیه در این مرحله، اجرای كامل طرح صلح عنان و بیانیه نشست ژنو از سوی طرف های سوری و بازیگران بین المللی است، زیرا پایبندی به این موارد از تشدید وضعیت در یك كشور كلیدی خاورمیانه و بروز بی ثباتی بیشتر منطقه جلوگیری می كند'.

در اطلاعیه كرملین همچنین با اشاره به تلاش مسكو برای تعامل با دولت قانونی سوریه و گروه های مخالف آن، از كشورهای دارای نفوذ بر گروه های مخالف نیز خواسته شده كه چنین رویه ای را پیش گیرند.

انتظار می رود، عنان كه روز گذشته وارد مسكو شد و با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پشت درهای بسته مذاكره كرد، امروز نیز با رییس جمهوری این كشور درباره تحولات جاری سوریه، حمایت مسكو از طرح صلح نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل و اجرای توافقات ژنو در این كشور دیدار و گفت وگو كند.

اروپام/518**1516





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: