الجزایر بر حل دیپلماتیك بحران كشور مالی تاكید كرد
نوشته شده توسط : iyem

روزنامه فرانسوی 'لو فیگارو' روز سه شنبه نوشت: 'مراد مدلسی ' وزیر خارجه الجزایر در نشست خبری مشترك با همتای فرانسوی خود با اعلام این كه راه حل بحران مالی در دست ساكنان این كشور است ، همچنان بر اولویت استفاده از ' گفت و گوی سیاسی ' برای حل بحران این كشور تاكید كرد .

این روزنامه با اشاره به این كه در هفته های اخیر كه مساله احتمال مداخله نظامی در مالی مطرح شده ، الجزایر مخالفت خود را با هر گونه مداخله اعلام كرده است ، افزود : فابیوس در سفر دو روزه خود به الجزایر از طرح مداخله نظامی در شمال مالی دفاع و در عین حال اعلام كرد كه فرانسه نمی تواند در ' خط مقدم ' این اقدام قرار گیرد .

بر پایه این گزارش، در جریان آخرین نشستی كه در اوایل ژوئیه در مورد مالی در الجزیره و با حضور وزرای خارجه كشورهای منطقه برگزار شد ، ' هلن لو گال ' مشاور رییس جمهوری در امور آفریقا و ' ژان فلیكس پاگانون ' نماینده وزارت خارجه فرانسه نیز حضور داشتند . حضور دو نماینده از فرانسه ، شایعاتی را مبنی بر متقاعد شدن الجزایر به مداخله نظامی در مالی در صورت شكست دیپلماسی بر سر زبان ها انداخت .

لو فیگارو افزود: كشور مالی در غرب آفریقا زمانی از حكومت دمكراتیك برخوردار بود . با كودتای ماه مارس سال جاری و ورود شبه‌ نظامیان 'طوارق' به مناطق شمالی ، این كشور دستخوش ناآرامی شده است .

الجزایر پیشتر در سال 2006 میلادی نقش میانجی را میان شبه نظامیان طوارق و مقام‌های دولت مالی ایفا كرده بود . به همین سبب بسیاری از كشورهای منطقه امیدوارند كه این كشور بار دیگر بتواند راه حل دیپلماتیك برای بحران مالی بیابد.

مترجمام ** 9053**1651





:: برچسب‌ها: پرنده , سیاه و سفید , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: