پیشرفت بزرگترین فاز گازی كشور در خلیج فارس به 80 درصد رسید
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس اعلام كرد: عملیات توسعه فاز 12 پارس جنوبی كه معادل سه فاز این میدان مشترك است، با هدف تولید روزانه 75 میلیون متر مكعب گاز غنی برای تحویل به شبكه سراسری در سه بخش خشكی، دریا و خطوط لوله در سال 84 آغاز و بر اساس برنامه در مهر 1391 وارد مرحله تولید خواهد شد.

این گزارش می افزاید: ساخت سكوهای این فاز با 83 درصد پیشرفت هم اكنون در دست اجراست و بر اساس اعلام شركت پتروپارس بر اساس برنامه بارگیری عرشه های این فاز شهریور امسال از یارد خرمشهر و نصب عرشه سكو A نیز مهر امسال انجام می شود.

روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه كرده است: بر اساس برنامه، راه اندازی سكوی فاز 12 از نیمه مهر امسال آغاز و بهمن امسال با همكاری شركت تاسیسات دریایی تولید اولیه از سكوی A 12 محقق می شود.

در این گزارش آمده است: هم اكنون نصب تجهیزات روی عرشه های SPD1، SPD2 و SPD3 در حال انجام است.

این گزارش افزوده است: در بخش تاسیسات دریایی این فاز 1.3 میلیارد دلار باید اعتبار اختصاص یابد كه تا كنون بیش از 1.2 میلیادر دلار آن تامین اعتبار شده است.

براساس این گزارش: پیشرفت بخش خشكی این فاز بزرگ مرزی تیرماه امسال به حدود 77 درصد رسید بر اساس قرارداد باید 4.5 میلیارد دلار اعتبار در این بخش هزینه شود و تا كنون 3.4 میلیارد دلار از این میزان به پیمانكاران پرداخت شده است.

در گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اضافه شده است: بخش حفاری فاز 12 نیز با 72 درصد پیشرفت در دست اجراست و بر اساس قرارداد شركت پتروپارس باید در این بخش 1.6 میلیارد دلار اعتبار هزینه كند كه تا كنون 1.2 میلیارد دلار آن پرداخت شده است.

این گزارش اضافه كرده است: هم اكنون دكل حفاری آبان 8 در مرحله انتقال به موقعیت سكوی B است و تا كنون 11 هزار و 359 متر حفاری درفاز انجام شده همچنین حفاری 12 حلقه چاه روی سكوی SPD 12C با 84 درصد پیشرفت در دست انجام است.

در این گزارش آمده است: برای راه اندازی فاز 12 پارس جنوبی در مجموع باید هفت میلیارد و 746 میلیون دلار اعتبار اختصاص یابد كه تا كنون پنج میلیارد و 278 میلیون دلار از این میزان از سوی شركت نیكو تامین اعتبار شده است.

بر پایه این گزارش، مدیرعامل شركت نفت و گاز پارس پیش تر از افزایش ظرفیت تولید گاز از میدان مشترك پارس جنوبی به 350 میلیون متر مكعب در روز با بهره برداری از پنج فاز و افزایش ظرفیت تولید از چاه های موجود فازهای این میدان مشترك خبر داده و گفته بود: امسال قطعا تولید زودهنگام از فاز 12 انجام می شود، همچنین در نیمه نخست امسال پالایشگاه های فازهای 15 و 16 و اواخر مهر پالایشگاه فاز 12 به بهره برداری می رسد.

به گفته سوری، تولید دریایی از فازهای 12، 17 و 18 و 15 و 16 پارس جنوبی در سال 91 در برنامه شركت نفت و گاز پارس قرار دارد و تلاش می شود سكوهای دریایی این فازها به موقع به بهره برداری برسد.

بر پایه این گزارش، پیمانكار اصلی طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی، شركت پتروپارس و محل احداث تاسیسات خشكی طرح، سایت 2 در تمبك (به فاصله 70 كیلومتری عسلویه) است.افزون بر توسعه میدان و احداث واحدهای پالایشی، آماده سازی و اجرای اسكله خدماتی برای كل سایت نیز پیش بینی شده است.

628 /679





:: برچسب‌ها: نیویورک , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: