وزیر دارایی قرقیزستان : پیشرفت های اقتصادی ایران چشمگیر است
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا ، 'عاقل بیك جباراف ' شامگاه گذشته (سه شنبه ) درمراسم پایانی دهمین اجلاس كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی ، بازرگانی ، علمی و فرهنگی با اشاره به برخی مفاد سند همكاری عنوان كرد: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در جاری كردن استانداردهای حلال در قرقیزستان دارد و ما برآن هستیم تا از این تجارب استفاده كنیم .

از نظر مقام قرقیزستانی با جاری كردن استاندارد حلال دراین كشور نه تنها می توان محصولات ایرانی را به بیشكك و كشورهای اطراف صادر كرد،بلكه زمینه صادرات كالای قرقیزستان به ایران نیز فراهم می شود .

وی عنوان كرد : به شما اطمینان می دهم كه تجارت اتوبانی دو طرفه است و دو كشورمی توانند با افزایش سرمایه گذاری و مبادلات فناوری بر افزایش مبادلات كالا بیفزایند .

جباراف معتقداست : با وجودی كه قرقیزستان كشوری كوچك از لحاظ اقتصادی است اما آموخته كه تجارت خود را افزایش دهد و هم اكنون با كشورهایی همچون چین ، روسیه و قزاقستان به ترتیبب 5، 3 و 2 میلیارد دلار مبادله دارد.

وزیر دارایی قرقیزستان دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به خط اعتباری 50 میلیون یورویی كه سال 2007 مقرر شده بود توسط بانك توسعه صادرات اجرایی شود ، گفت: به دلیل برخی مشكلات داخلی قرقیزستان این ایده محقق نشد كه امیدواریم تفاهمنامه دو جانبه ای كه هم اكنون به امضا رسیده راه را برای تجار ایرانی باز كند.

وی افزود:خط اعتبار كنونی برای ساخت نیروگاه و جاده و اجرای طرح های عمرانی كافی نیست و باید نسبت به افزایش سطح مبادلات اقدام كرد .

دهمین اجلاس كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی بازرگانی، علمی و فرهنگی ایران و قرقیزستان امضای تفاهمنامه ای با بیش از15 ماده سه شنبه شب به كار خود پایان داد .

نهمین اجلاس كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی ، بازرگانی ، علمی و فرهنگی ایران و قرقیزستان چهار سال پیش در بیشكك برگزارشد.

اقتصام **1601**1319





:: برچسب‌ها: نیویورک , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: