استاندارد ملی پلاستیك های زود تجزیه پذیر تدوین شد
نوشته شده توسط : iyem

امروز 21 تیرماه به عنوان ' روز خرید بدون نایلكس ' نامگذاری شده است.

' فرهاد پورمحمد سخا ' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: پلاستیك های موجود به مدت 200 تا 300 سال در طبیعت باقی می مانند و در این مدت خسارات جبران ناپذیری را به طبیعت و محیط زیست وارد می كنند.

وی خاطرنشان كرد : ماندگاری طولانی مدت پلاستیك ها در طبیعت باعث تخریب محیط زیست می شود بنابراین مسوولان باید به فكر چاره باشند و تلاش كنند تا این محصولات را به وسیله سلولز و نشاسته تولید كنند اما تولید پلاستیك به وسیله نشاسته و سلولز تاكنون موفق نبوده وآن طور كه باید ، این محصول به عنوان محصول جایگزین موفقیت كسب نكرده است .

پورمحمد سخا افزود: بعد از این تلاش شده است تا فناوری تولید پلاستیك های زودتجزیه پذیر به دست آید كه این فناوری در انحصار برخی كشورهای پیشرفته و توسعه یافته قراردارد .

وی گفت : سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این زمینه موفقیت های خوبی كسب كرده است و محققان این سازمان توانسته اند با همكاری سازمان ملی استاندارد ، ' استاندارد ملی پلاستیك های زودتجزیه پذیر ' را تدوین كند و این استاندارد به زودی ابلاغ خواهد شد.

مدیر دفتر آب و خاك سازمان محیط زیست اظهارداشت: همچنین با همكاری بخش خصوصی موفق به دست آوردن فناوری تولید پلاستیك های زود تجزیه پذیر شده ایم كه در حال حاضر این نوع محصول در كشور تولید می شود اما هنوز به آن حدی نرسیده كه جوابگوی نیاز كشور باشد.

وی گفت: ماندگاری پلاستیك های زودتجزیه پذیر در طبیعت سه تا پنج سال است كه این رقم بدون شك با رقم 200 تا 300 سال قابل مقایسه نیست.

پورمحمد سخا تاكید كرد: با توجه به نیاز كشور و اهمیت حفظ محیط زیست باید تلاش شود تا تولید پلاستیك های زود تجزیه پذیر به حد كافی برسد . استانداردهای تدوین شده ، تولید كنندگان را ملزم می كند حداقل یك تا دو سال بعد از ابلاغ ، تمام ظروف یك بار مصرفی كه تولید می كنند، زودتجزیه پذیر باشد.

علمی **9014**1581





:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: