کمک ۳۰ میلیارد یورویی کشورهای حوزه یورو به بانک‌های اسپانیا
نوشته شده توسط : iyem

گفته شده میزان دقیق کمک مالی که بانک های اسپانیا نیاز داردند احتمالا تا ماه سپتامبر مشخص نخواهد شد

وزرای دارایی ۱۷ کشور حوزه یورو موافقت کردند تا پایان ماه جاری میلادی برای کمک به بانک های اسپانیا سی میلیارد یورو در اختیار آنها قرار دهند.

این توافق در جریان نشستی که روز گذشته ( دوشنبه نهم ژوئیه) برگزار شد، به دست آمد.

برای آن که این کمک تا پایان ماه جاری میلادی در اختیار اسپانیا گذاشته شود، ضروری است که پیش از پرداخت به تصویب پارلمان کشورهای کمک کننده برسد.

این اولین قسط از کمک یکصد میلیارد یورویی به اسپانیا است که کشورهای حوزه یورو در ماه گذشته میلادی بر سر آن به توافق رسیدند.

در این نشست همچنین توافق شد که به اسپانیا تا سال ۲۰۱۴ میلادی فرصت داده شود تا یک سال دیگر کسری بودجه خود را به حداکثر سه درصد کاهش دهد.

براساس گزارش های دریافتی در پی توافق کشورهای حوزه یورو در مورد کمک به بانک های اسپانیا، ارزش سهام این کشور روز گذشته با افزایش چشمگیری همراه بود.

گفته شده میزان دقیق کمک مالی مورد نیاز بانک های اسپانیا، احتمالا تا ماه سپتامبر مشخص نخواهد شد.

ژان کلود جانکر که ریاست نشست وزرای دارایی کشورهای حوزه یورو را برعهده دارد گفته است برای اسپانیا ضروری است تا با اتخاذ اقداماتی سیستم مالی آن کشور را با معیارهای اتحادیه اروپا هماهنگ کند.

روز شنبه گذشته ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد که برای کاهش کسری بودجه این کشور، اقدامات موثرتری را اتخاذ خواهد کرد.

بانک های اسپانیا در پی بحران در بازار املاک با مشکلات زیادی مواجه شدند. بسیاری از دریافت کنندگان وام ها در اسپانیا توانایی بازپرداخت وام ها را ندارند.

پیشتر خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا، گفته بود با تغییراتی که در سیستم بانکی اسپانیا در حال شکل گیری است، این کشور می تواند به رشد اقتصادی دست یابد.





:: برچسب‌ها: واشنگتن , برف , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: