كارگروه ویژه‌ پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تشكیل شد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، براساس اعلام روز سه شنبه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام 'سیدعلی طاهری' گفت: این كارگروه در حقیقت حلقه واسطی بین كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: گرچه رییس كمیسیون فرهنگی مجلس به‌ عنوان عضو حقوق شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسات این شورا شركت می‌كند اما این تعامل بین این دو نهاد یك تعامل یكسویه است.

طاهری در توضیح ارتباط یكسویه كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نمایندگان مجلس تاكنون از تصمیم‌گیری‌های خوبی كه در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌گیرد، كمتر اطلاع داشتند و تشكیل این كارگروه موجب خواهد شد تا سیاست‌هایی كه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب می‌شود به‌طور خیلی دقیق در كمیسیون مطرح و بررسی شود تا اقدامات لازم برای اجرایی شدن آنها توسط مجلس نیز انجام شود.

وی با بیان آنكه از لحاظ قانونی كمیسیون فرهنگی نمی‌تواند برای شورای عالی انقلاب فرهنگی تكلیف معلوم كند، اظهار داشت: پیشنهاد كمیسیون فرهنگی برای اینكه تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی و كمیسیون فرهنگی مجلس كه یكی وظیفه سیاستگذاری و دیگری وظیفه قانونگذاری دارد، تشكیل این كارگروه است.

طاهری اضافه كرد: این كارگروه ویژه در كمیسیون فرهنگی مجلس متشكل از پنج نفر عضو كمیسیون، دو نفر از نماینده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دو نفر نیز به نمایندگی از مجموعه‌های فرهنگی دولت است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس، هدف از تشكیل این كارگروه كه مجموعه‌ای از سیاستگذاران، قانونگذاران و مجریان دستگاه‌های فرهنگی است را هم‌افزایی این نهادها برای دستیابی به نتایج بهتر در عرصه‌های فرهنگی عنوان كرد.

فراهنگ ** 1055 ** 1071





:: برچسب‌ها: شهرستان , عکس ها , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: