تولید واحد پارازایلین شركت فرآورش پتروشیمی بندرامام از سرگرفته شد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شركت پتروشیمی بندر امام ، واحد پارازایلین پتروشیمی بندرامام به عنوان دومین واحد پارازایلین در كشور در سال 1380 به بهره برداری رسید اما در سال 1388 به دلیل پاره ای از مشكلات و همكاری نكردن شركت فرانسوی صاحب لیسانس به بهانه تحریم از سرویس خارج شد.

راه اندازی این واحد كه با بهره گیری از توان تخصصی و توانمندی نیروهای داخلی انجام شد، مصداق بارزی از عمل به شعار تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی است.

بنا به این گزارش به منظور حل مشكلات فنی و فرآیندی، تشكیل كارگروه راه اندازی شامل تیم های بهره برداری ، فرآیند ، ابزار دقیق در برنامه شركت قرار گرفت.

كارگروه تشكیل شده در این اقدام تحریم شكن و با بهره گیری از تمام توان علمی و عملیاتی متخصصان داخلی ، در مدت سه ماه ، عملیات پیش راه اندازی ، آماده سازی و بهره برداری واحد یادشده را به انجام رساند.

عملیات پیش راه اندازی در اردیبهشت ماه گذشته انجام، و با تلاش تیم راه اندازی با برداشتن موانع از ابتدای تیرماه به بهره برداری رسید و تولید با كیفیت این محصول آغاز شد.

شركت فرآورش بندرامام دارای واحدهای آروماتیك AR ، پارازایلین PX، الفین OL ، بازیافت اتان و پروپان C2 /C3 ، ترمینال متمركز بارگیری ، تفكیك میعانات گازی NF و تاسیسات مشترك و واحد پارازایلین یكی از طرح های توسعه ای شركت سهامی پتروشیمی بندرمام است.

خوراك واحد پارازایلین مخلوط زایلین ها 211 هزار تن در سال است و فرآورده های این واحد در تولید اسید ترفتالیك خالص ، دی متیل ترفتالات ، حلال های صنایع شیمیایی ، الیاف پلی استر و مواد ساخت بطری نوشابه كاربرد دارد.ك/1 646/ 640





:: برچسب‌ها: به من ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: