اختصاص منابع بیشتری از صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاری خارجی
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،' سید شمس الدین حسینی' در جمع خبرنگاران، درباره چگونگی تخصیص 20 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاران خارجی گفت: منابع این صندوق از طریق بانك های عامل به جریان می افتد و سرمایه گذاران خارجی می توانند پس از مراجعه به سازمان سرمایه گذاری، سرمایه ثبت شده و مجوزهای دریافتی با هماهنگی این سازمان طرح را به بانك عامل معرفی و از منابع صندوق توسعه ملی بهره گیرند.

وی از تقاضای سرمایه گذاران خارجی برای بهره گیری از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: برخی سرمایه گذاران خارجی با مراجعه به بانك های عامل از منابع این صندوق در جهت پیشرفت طرح استفاده كرده اند.

** نرخ سود تسهیلات صندوق به سرمایه گذاران خارجی

حسینی در باره نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاران خارجی نیز گفت: نرخ سود بر اساس طرح و محل آن تعیین می شود اما تلاش می شود نرخ متعارف صندوق توسعه از آنها دریافت شود.

وزیر اقتصاد با بیان این جمله كه امیدواریم روند رو به رشد سرمایه گذاری خارجی در كشور تداوم داشته باشد و از آن حمایت می كنیم ، اظهار داشت: برهمین اساس با بهبود محیط كسب و كار، رفع موانع و مشاركت با سرمایه گذاران خارجی شتاب سرمایه گذاری خارجی در كشور بیشتر می شود.

حسینی ، از ایرانیان خارج از كشور دعوت كرد تا تلاش سال های گذشته خود در زمینه سرمایه گذاری خارجی را در سال های آتی شتاب بخشند و با منابع خود در جهت عمران و آبادانی بیشتر كشورمشاركت كنند.

** افزایش اختیارات استانداران

سخنگوی اقتصادی دولت ازتدوین مصوبه ای برای افزایش اختیارات عمومی و تخصصی استانداران خبرداد و گفت : براساس این مصوبه اختیارات عمومی و تخصصی استانداران در بخش های مختلف افزایش می یابد .

وی عنوان كرد : سال گذشته نیزهیات وزیران اختیاراتی به استانداران داد كه بر اساس آن دستگاه های استانی باید ظرف یك ماه یا مجوز سرمایه گذاری را ارایه كنند و یا دلیل رد آن را اعلام كنند در غیر این صورت استاندار اختیار دارد كه مجوز را صادر كند.

حسینی هدف گذاری برای سرمایه گذاری خارجی را دستیابی به نرخ رشد 20 درصد اعلام كرد و افزود: دستیابی به این رقم دور از دسترس نیست هر چند كه دشواری هایی در این راستا وجود دارد .

وی توضیح داد : بخشی از سرمایه گذاری های صورت گرفته در داخل به دلیل مشكلاتی كه برای سرمایه گذار خارجی ایجاد می شود ، ثبت نمی شود اما راهكارهایی نیز برای رفع این مشكل نیز وجود دارد.

اقتصام** 9141**1601





:: برچسب‌ها: تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: