فرانسه دوباره تركیه را مایوس كرد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا ، خبرگزاری آناتولی روز یكشنبه از پاریس گزارش داد كاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام كرده است كه فرانسوا اولاند به وعده انتخاباتی خود برای تصویب قانون منع انكار نسل كشی ارامنه عمل خواهد كرد.

این خبر در رسانه های روز یكشنبه تركیه بازتاب گسترده ای دارد و برخی ازرسانه ها از احتمال بروز تنش دو باره در مناسبات سیاسی این دو كشور خبر دادند.

دو روز پیش احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه تركیه گفته بود كه فصل جدیدی در مناسبات دو كشور گشوده شده و آنكارا تحریمهای خود علیه فرانسه را لغو كرده است.

تركیه آذر ماه گذشته در پی تصویب قانون انكار نسل كشی ارامنه در سال 1915 توسط ارتش عثمانی در فرانسه علیه آن كشور تحریم هایی را به مورد اجرا گذاشت.

بر اساس مصوبه یاد شده انكار نسل كشی ارامنه جرم بوده و مجازاتی تا یك سال زندان و پرداخت جریمه تا 45 هزار یورو خواهد داشت.

'لوران فابیونس' وزیر امور خارجه فرانسه پیش از این در دیدار با همتای تركیه ای خود در پاریس گفته بود مناسبات پاریس با آنكارا وارد مرحله جدیدی شده است و شورای قانون اساسی فرانسه مجددا قانون منع انكار نسل كشی ارامنه را بررسی نمی كند.

'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر تركیه نیز با تبریك پیروزی

' فرانسوا اولاند' در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نسبت به توسعه همكاری های دو كشور ابراز امیدواری كرده بود.

محافل سیاسی در تركیه عقیده دارند كه اصرار اولاند در تصویب قانون یاد شده منجر به بازگشت دو باره تنش در روابط تركیه با فرانسه خواهد شد.

خاورم ** 2010** 230** 1506





:: برچسب‌ها: لا , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: