تب تابستان رکورد گرما در آمریکا را شکست
نوشته شده توسط : iyem
کودکی که با آب بازی تلاش می کند خود را خنک کند

در واشنگتن، برای ۹ روز پیاپی، دمای هوا فراتر از ۹۵ درجه فارنهایت (بیش از ۳۵ درجه سانتیگراد) بوده که از زمان ثبت آمار هواشناسی یعنی ۱۴۱ سال پیش تاکنون، بی سابقه بوده است

موج فزاینده گرما در بخش هایی از آمریکا با ثبت رکوردهای جدید همراه بوده و در گرمترین مناطق دماسنج ها ۴۴ درجه سانتیگراد را ثبت کرده اند. این درحالی است که در بخش هایی از شرق این کشور هنوز هزاران نفر در بی برقی به سر می برند.

سازمان هواشناسی آمریکا روز شنبه (هفتم ژوئیه - ۱۷ تیر) هشدار داد که موج بی سابقه گرما در مناطق مرکزی و شرقی آمریکا یک آخر هفته داغ را رقم خواهد زد.

بنابر گزارش ها گرمازدگی تاکنون جان ۱۳ نفر را در این مناطق گرفته است.

در ایالت های اوهایو، داکوتای جنوبی، ایلینوی، نیوجرسی، وایومینگ، مینه سوتا، کنتاکی، میشیگان و پنسیلوانیا "هشدار رسمی بهداشتی در زمینه گرمازدگی" صادر شده است.

'تهویه های خاموش؛ تنورهای روشن'

این در حالی است که اثرات طوفان هفته گذشته که میلیون ها نفر را برای چند روز بدون برق گذاشته بود، هنوز در بخش هایی از ایالت های طوفان زده پابرجاست.

با وجود وصل دوباره برق در بسیاری از مناطق طوفان زده در شرق آمریکا، هنوز بیش از نیم میلیون نفر از ساکنان مناطقی در ویرجینیا و مریلند بدون برق به سر می برند و افزایش بی سابقه گرما سلامتی بسیاری از سالمندان و کودکان در این مناطق را با خطر جدی روبرو کرده است.

روز شنبه (هفتم جولای) در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا عقربه دماسنج ها از مرز ۱۱۰ درجه فارنهایت معادل ۴۲ درجه سانتیگراد هم گذشتند.

در این شهر، برای ۹ روز پیاپی، دمای هوا فراتر از ۹۵ درجه فارنهایت (بیش از ۳۵ درجه سانتیگراد) بوده که از زمان ثبت آمار هواشناسی یعنی ۱۴۱ سال پیش تاکنون، بی سابقه بوده است.

در شیکاگو، مسئولان از بیم گرمازدگی دانش آموزان، دستور تعطیلی کلاس های تابستانی مدارس را صادر کرده اند.

در بسیاری از مناطق هم کمپ های اضطراری دایر شده که علاوه بر توزیع یخ، مردم می توانند در داخل آنها دست کم چند دقیقه ای را با نسیم خنک سپری کنند.

با توجه به شرجی بودن این مناطق و میزان رطوبت بالا که گاه به ۱۰۰ درصد می رسد، گرمای هوا در این مناطق بیشتر احساس می شود.





:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: