با عمل جراحی نادر سه میلگرد از بدن یك كارگر ساختمانی در مشهد خارج شد
نوشته شده توسط : iyem

دكتر 'مصطفی محرابی بهار' مسوول تیم جراحی این سانحه نادر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این كارگر 21 ساله عصر پنجشنبه هفته گذشته از بالای جرثقیلی بر روی میلگردهای به كار رفته در فونداسیون یك ساختمان سقوط كرد و سه میلگرد از سه نقطه به طرز دلخراشی وارد بدن وی شد.

این متخصص جراحی عمومی افزود: این میلگردها در قفسه سینه، لگن و ران كارگر جوان فرو رفته بود كه خوشبختانه بعد از چندین عمل جراحی با همكاری آتش نشانی مشهد با موفقیت از بدن وی خارج شد.

وی با تشریح عمل های جراحی انجام شده بر روی این بیمار، افزود: ابتدا دو میلگردی كه از قدام شكم و قفسه سینه به بدن بیمار فرو رفته بود با موفقیت از بدن وی خارج و قسمت های دچار جراحت ترمیم شد.

دكتر محرابی با اشاره به پیچیدگی خروج میلگرد سوم از بدن مصدوم كه با همكاری آتش نشانی انجام شد، افزود: با توجه به اینكه میلگرد سوم از خلف لگن وارد شكم شده بود و انحناء داشت، بیرون كشیدن آن بدون برش میلگرد از داخل شكم در شب اول حادثه امكان پذیر نبود.

وی گفت: پس از انجام اقدامات اولیه و همچنین آنژیوگرافی عروق بیمار كه خوشبختانه پارگی در عروق بزرگ را نشان نمی داد، هماهنگی های لازم با تیم آتش نشانی جهت استقرار در اتاق عمل صورت گرفت.

به گفته وی در این عمل جراحی پس از استریل تجهیزات آتش نشانی (‌قیچی برش)، میلگرد از داخل لگن قطع و یك قسمت آن از خلف و قسمت دیگر آن از قدام پا، پس از پنج ساعت تلاش تیم جراحی خارج شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد حال عمومی بیمار را تا ساعاتی پیش رضایت بخش اعلام كرد و افزود: اقدامات تیم ارتوپدی برای درمان محل های شكستگی كه بر اثر سقوط از ارتفاع رخ داده است، در روزهای آتی انجام می شود.

دكتر مهرابی كه ریاست سازمان نظام پزشكی مشهد را نیز بر عهده دارد، دارای افزون بر 20 سال سابقه انجام عمل های جراحی مختلف است. وی این حادثه و عمل جراحی انجام شده بر روی بیمار فوق را نادر عنوان كرد.

در یك حادثه دلخراش كه عصر پنجشنبه در مشهد رخ داد، این كارگر ساختمانی از جرثقیل بر روی میلگردهای به كار رفته در فونداسیون عملیات ساختمانی سقوط كرد و سه میلگرد به داخل بدن وی فرو رفت.

میلگردهای فرو رفته در بدن مصدوم در محل حادثه توسط ماموران آتش نشانی برش داده شد و مصدوم همراه با میلگردهای یك و نیم متری، توسط اورژانس 115 به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انتقال یافت.

7487/659**1368**





:: برچسب‌ها: موزه , پرندگان , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: