لاریجانی: دیوان محاسبات جای كار سیاسی نیست
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'علی لاریجانی' روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس و دادستان جدید دیوان محاسبات كه در محل این دیوان برگزار شد، افزود: وجود این دیوان برای آن نیست كه جلوی كارها را بگیرد بلكه مددرسان برای انجام درست كارها است و این رویه باید غالب شود.

وی با تاكید بر این كه نباید با آرای دیوان محاسبات كشور سیاسی برخورد كرد، ادامه داد: این روش بداخلاقی است و به مصلحت كشور نیست، نباید آرای این گونه مراجع را تخریب كنیم، اگرچه گاهی در كشور بادهایی می وزد كه آن هم نوعی بدخلقی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دیوان محاسبات وجود نداشته باشد، بخشی از نظام در امور دیوانی با مشكل مواجه می شود.

لاریجانی افزود: در قانون اساسی این نهاد محترم شمرده شده است و به همین دلیل مورد تاكید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و انتخاب رییس و دادستان آن همانند وزیران در مجلس باید رای اعتماد بگیرند.

وی با یادآوری این مطلب كه در برخی موارد درمقابل بداخلاقی ها ایستادگی می كردم، گفت: امروز می گویم كه در كارها صرفا قانون و تدابیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را باید محور قرار دهیم چرا كه موجب مصلحت كشور خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: سفارش های سیاسی نباید هیچ نقشی در امور دیوان محاسبات داشته باشد تا مردم اطمینان حاصل كنند و آرامش در كشور حاكم شود.

لاریجانی با بیان این مطلب كه علاقه مند نیستیم مدیری را به عنوان متخلف به دادگاه بكشانیم، یادآور شد: ما باید با آموزش های لازم برای حفظ سرمایه های انسانی تلاش كنیم و جلوی تخلفات را بگیریم.

وی ادامه داد: اگر قانون اشكالی دارد پیشنهاد بدهید و مجلس نیز برای رفع آن كمك خواهد كرد، ممكن است تنها در چند بند و ماده قانون فعلی نیازمند تغییر باشد و لازم نیست كه كل محتوای قانون محاسبات تغییر یابد تا برای تصویب آن وقت مجلس هم گرفته نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود امین حسین رحیمی دادستان جدید دیوان محاسبات كشور را فردی خلاق، صاحب نظر و پرتلاش در مجلس هشتم توصیف كرد و یادآور شد كه مجلس نهم از حضور وی محروم شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به قول اصغر عربیان دادستان پیشین دیوان محاسبات كشور دلیل سختگیرهای من اجرای دقیق قانون است.

لاریجانی همچنین اظهارداشت: اگر رفتارها در كشور براساس قانون باشد، زندگی اگر سخت هم باشد قابل تحمل است ولی اگر مبنای رفتار غیرقانونی باشد ستم مضاعف خواهد بود.

وی افزود: این كه در نظریات مختلف عدالت از محورهای آن قانون اساسی قرار دارد بی دلیل نیست و سخت گیری های ما به این معنا است كه تلاش داریم تا قانون را سرلوحه كار قرار دهیم چرا كه برای توسعه و پیشرفت كشور این امر ركن اساسی است.

وی با بیان این كه باید روحیه قانون گرایی را در همه جای كشور تسری دهیم، تصریح كرد: كار دیوان محاسبات مچ گیری نیست و هشدار می دهم اگر كسی تخلف كرد برخورد جدی شود.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از دیوان محاسبات كل كشور خواست تا كارهای تخصصی را رسانه ای نكند مگر این كه اموری جنبه بازدارندگی در آن مشاهده شود.

لاریجانی اضافه كرد: گاهی ممكن است یك مصاحبه در موضوعی و علنی شدن آن، جنبه بازدارنده داشته باشد در غیر این صورت دلیلی ندارد و این توصیه خیرخواهانه من به شما است.

در پایان این مراسم حكم دادستان جدید دیوان محاسبات به وی ابلاغ و همچنین لوح تقدیر به دادستان پیشین این دیوان اهدا شد.

در این مراسم از سه نفر از كاركنان دیوان محاسبات كه در مجلس نهم حضور یافته اند نیز تقدیر شد.

سیام**1053**9132**1336





:: برچسب‌ها: فلوریدا , نشان , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: