دومین پایه سكوی فاز 14 پارس جنوبی بارگیری شد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس، مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی گفت: دومین جكت 2 هزار تنی فاز 14 پارس جنوبی كه در سایت عملیاتی شركت ایزوایكو ساخته شده است با نهایی سازی آن، بارگیری و عملیات انتقال آن جهت نصب در موقعیت تعریف شده و توسط شناور حمل سازه های دریایی آغاز شد.

'سعید ستاری' افزود: طبق پیش بینی های انجام شده، جكت ساخته شده تا هفته آینده پس از انتقال به موقعیت استقرار فاز 14 ، در آبهای خلیج فارس توسط پیمانكاران ایرانی نصب خواهد شد.

مجری این طرح با بیان این كه، در طراحی بخش دریایی فاز 14 نصب 4 سكو پیش بینی شده است، افزود: با استقرار جكت (پایه سكو) دوم این بخش از میدان گازی پارس جنوبی، جكت های سوم و چهارم نیز كه از روند مناسب اجرایی و ساخت برخوردار است به تدریج تا پایان مرداد ماه سال جاری نصب خواهند شد.

ستاری گفت: در حال حاضر دو دكل حفاری در دو موقعیت دریایی این فاز مشغول انجام عملیات حفاری توصیفی هستند، به طوری كه با پایان یافتن حفاری های توصیفی در یكی از بخش ها، 'دكل آبان 5' متعلق به شركت ملی حفاری ایران تا هفته آینده بر روی نخستین جكت نصب شده این حوزه حفاری های توسعه ای را آغاز خواهد كرد.

مجری طرح توسعه فاز 14 همچنین با اشاره به همكاری های مطلوب اعضای كنسرسیوم توسعه دهنده این فاز افزود: متوسط پیشرفت توسعه این فاز با آغاز دور جدیدی از برنامه های فشرده اجرایی به بیش از 40 درصد رسیده است.

اقتصام**9189**1594





:: برچسب‌ها: لا ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: