پیشرفت های كشور با زبان هنر بیان شود
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سمفونی بزرگ 'كارون' توسط اركستر سمفونیك تهران به رهبری مجید انتظامی و با خوانندگی سالار عقیلی شب گذشته(جمعه) در تالار وحدت برای نخستین بار برای هنر دوستان به اجرا پرداخت.

شاه آبادی پس از پایان این اجرا گفت: تولید سمفونی هایی كه بتوانند نماینده اتفاقات بزرگ ملی در كشور باشند، یكی از تكالیف و وظایف ما است.

معاون امور هنری وزیر ارشاد ادامه داد: آن چیزی كه می تواند این اقدامات را ماندگار كند و در قد و قامت خودش برای كسانی كه حتی با آن رشته تخصصی آشنایی ندارند، ایجاد آشنایی كند، ساز و كار هنر است.

وی همچنین افزود: در كشور اتفاقات بزرگی مثل دستیابی به انرژی هسته ای، احداث سد كارون و بسیاری اتفاقات بزرگ دیگر می افتد ، توضیح این اتفاق برای متخصصین بیانگر این است كه حجم و تراز آن كار چیست. اما شاید درك آن اتفاق برای افرادی كه با آن رشته تخصصی آشنایی ندارند، امكانپذیر نباشد.

شاه آبادی خاطرنشان ساخت: كمتر كسی است كه امروز بتواند ظرفیت سد كارون و توانایی های تخصصی آن را بشناسد، مگر اینكه در این رشته تخصص داشته باشد، به تأیید اهل فن جایگاه این مجموعه سدها به نسبت پروژه های مشابه در سطح جهان، جایگاه والا و ممتازی است ، تنها هنر می تواند این والایی و این جایگاه را به كسانی كه در این رشته تخصصی اطلاعاتی ندارند، منتقل كند.

وی عنوان كرد: بنابراین امروز زبان موسیقی به یاری سد كارون آمد تا به مردمی كه موسیقی را می شناسند و از اجرای موسیقی حس و حالی خاص را دریافت می كنند، اقتدار ملت ما و عظمت یك پروژه بزرگ را نشان دهد.

شاه آبادی در خصوص كیفیت اجرای سمفونی بزرگ كارون نیز گفت: بنظرم اجرای بسیار خوبی بود. قطعات سمفونیك و به لحاظ تخصصی بسیار خوب و زیبا بودند و اجرای نوازندگان، گروه كر و خوانندگی در حد مطلوبی بود به نوعی كه حس و هیجانی را كه موسیقی به مخاطب منتقل می كرد توانست شأن حركت بزرگ ملی كشور به نام سد كارون را به مردم نشان دهد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد در خصوص امكان تولید آثار موسیقیایی مشابه گفت: طی دو سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه سمفونی افتاده و اضافه بر كارهایی كه در سنوات قبل انجام شده بود، كارهای بزرگ دیگری صورت گرفته است، در این بین می توان به سمفونی 'غدیر'، 'نوروز'، 'بصیرت' و 'خلیج فارس' اشاره كرد.

وی تاكید كرد: بطور قطع اگر كارهایی را در این تراز ببینیم و متولیان امور همكاری كنند، همانطور كه در سمفونی كارون وزارت محترم نیرو پای كار آمد، بر خود فرض می دانیم كه با زبان هنر نماینده پیشرفت های كشور باشیم.

فراهنگ ** 9252 ** 1071





:: برچسب‌ها: طبیعت , پاریس , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: