محمودعباس: در صورت لزوم تحقیقات درباره علت مرگ عرفات را آغاز می كنیم
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، 'محمود عباس' كه در یك كنفرانس خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد، گفت: یاسر عرفات در سال 2004 میلادی برای معالجه به همین كشور (فرانسه) منتقل شد و اكنون كه موضوع علت مرگ وی دوباره مطرح شده است و تصور می شود زوایای تاریكی در این باره به وجود آمده، اگر لازم باشد ما بزودی تحقیقات را آغاز خواهیم كرد.

رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین خاطر نشان كرد: ما می خواهیم بدانیم كه چه كشورها و چه سرویس های اطلاعاتی دستور قتل عرفات را صادر كرده اند.

بر پایه این گزارش، محمود عباس روز جمعه با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفت وگو كرد و دو مقام درباره آخرین تحولات مربوط به روند صلح خاورمیانه و تحولات مهم منطقه ای از جمله درگیرها و خشونت های جاری در سوریه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار رئیس جمهور فرانسه بر لزوم دو برابر كردن تلاش های دیپلماتیك برای یافتن راه حلی به منظور دو كشور مستقل فلسطینی و اسرائیلی تاكید كرد.

گفتنی است همزمان با انتشار خبر احتمال مسمومیت رئیس سابق تشكیلات خودگردان فلسطین، نگاه ها به سمت سرویس های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی معطوف شده است.

مسئولان تشكیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه برای بررسی بقایای جسد یاسرعرفات رئیس سابق این تشكیلات و تحقیق درباره علت مرگ اعلام آمادگی كردند.

این موضوع پس از انتشار اسنادی در شبكه الجزیره در خصوص وجود مقادیر غیرطبیعی تششعات پولونیوم در وسایل مربوط به عرفات مطرح شد.

پزشكان هرگز نتوانستند مشخص كنند كه چه چیزی باعث مرگ یاسرعرفات شده بود.

عرفات پس از هفده روز بیماری در رام الله ، به بیمارستان نظامی در فرانسه منتقل شد و امیدمی رفت كه بهبود یابد اما حالش بهتر نشد و یازدهم نوامبر 2004 ( آبان 1383 )در گذشت.

جسد یاسر عرفات كالبد شكافی نشد اما اكنون كه هشت سال از درگذشت او می گذرد شبكه تلویزیونی الجزیره از دانشمندان مركز پزشكی در لوزان سوئیس درخواست كرد كه كیف متعلق به وی را مورد بررسی قرار دهند تا اگر آلوده به سم های متعارف است، اعلام كنند.

1592

مترجمام**9041**





:: برچسب‌ها: بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: