مسلمانان پاكستان خواستار پایان دخالت های آمریكا در كشورشان شدند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا ، مردم مسلمان پاكستان امروز جمعه با برپایی راھپیمایی ھای گسترده ضد آمریكایی در سراسر این كشور با محكوم كردن بازگشایی مجدد مسیر تردد خودروھای تداركاتی ناتو در پاكستان اعلام كردند: مقامات دولتی كشورشان در مقابل آمریكا تسلیم شده اند.

امروز پس از اقامه نماز جمعه ، تجمعات و راھپیمایی ھای مختلفی از سوی احزاب و گروھھای مذھبی و سیاسی با توجه به درخواست شورای دفاع از پاكستان در شھرھای اصلی و كوچك این كشور برگزار شد.

تعدادی زیادی از مردم امروز جمعه در شھر بندری كراچی مركز ایالت سند پاكستان ضمن برپایی راھپیمایی، اقدام دولت كشورشان برای اتخاذ تصمیم به منظور از سرگیری خط سیر ناتو را مورد انتقاد شدید قرار دادند و خواستار پایان دخالت های آمریكا در امور داخلی پاكستان و همچنین اقدام بی وقفه دولت در توقف حملات پهپادهای جاسوسی آمریكا كه به كشته شدن مردم بی گناه منجر گردیده ، شدند.

'محمد حسین محنتی' مسوول حزب جماعت اسلامی در شھر كراچی در این راھپیمایی گفت: از سرگیری تردد خودروهای ناتو توسط دولت پاكستان مغایر با اراده و احساسات ملت این كشور است.

وی با اشاره به اینكه آمریكا امروز یك تھدید بزرگ برای امنیت منطقه بشمار می رود، افزود: واشنگتن ؛ افغانستان با ثبات را تبدیل به میدان جنگ كرد.

شركت كنندگان در این راھپیمایی پلاكاردھایی كه شعارھای ضد آمریكایی بر آن نوشته شده بود را حمل می كردند.

به علاوه گروه جماعت الدعوه و دیگر گروھھای مذھبی در شھر كراچی با برپایی راھپیمایی و تجمع اعتراض آمیز نسبت به اتحاد علیه تصمیم دولت پاكستان برای از سرگیری تردد خودروھای ناتو متعھد شدند.

تجمعات و راھپیمایی ھای مشابه ای در شھر لاھور مركز ایالت پنجاب پاكستان از سوی حزب جماعت اسلامی و جمعیت اھل حدیث و دیگر احزاب سیاسی برپا شده و بازگشایی مجدد مسیر تردد خودروھای ناتو را به شدت محكوم كردند.

سید 'منور حسن' رییس حزب جماعت اسلامی و 'لیاقت بلوچ' دبیر كل این حزب در سخنانی در این راھپیمایی گفتند: آمریكا به درستی عذرخواھی از پاكستان را انجام نداده و تنھا كلمه 'تاسف' را بیان كردہ است با این وجود حاكمان پاكستانی با پذیرفتن این امر مسیر ناتو را بازگشایی كردند.

آنان افزودند: دولت پاكستان با این تصمیم خود قطعنامه ھای پارلمان ملی برای توقف حملات ھواپیماھای بدون سرنشین آمریكایی در مناطق قبایلی پاكستان و تحمیل مالیات بر خودروھای ناتو را نادیده گرفته است.

امروز جمعه نیز نمازگزاران پاكستانی پس از اقامه نماز جمعه در اسلام آباد پایتخت این كشور مخالفت خود را با تصمیم دولت این كشور بمنظور بازگشایی مسیر تردد خودورهای تداركاتی نیروهای سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) در خاك كشورشان با راهپیمایی اعتراض آمیز ابراز كردند.

بر اساس گزارش رسانه های خبری محلی در شهرهای مختلف پاكستان از جمله حیدر آباد ، سكھر، مولتان، فیصل آباد، گوجرانواله، راولپندی، پیشاور، مردان، بنو، دیرہ اسماعیل خان و كویته ، مسلمانان پاكستانی با برگزاری تجمعات اعتراض آمیز نسبت به بازگشایی مسیر تداركاتی ناتو در خاك این كشور ضمن محكومیت این اقدام خواستار لغو این تصمیم از سوی دولت و همچنین پایان دادن به همراهی پاكستان با آمریكا شدند.

آساق ** 1095**1609





:: برچسب‌ها: پاییز , زرد , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: