روسیه: برای دیدگاه های غرب در زمینه سوریه متاسفیم
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسكو، 'سرگئی ریابكوف' معاون وزیر خارجه روسیه، با صدور بیانیه ای در باره سخنان روز جمعه هیلاری كلینتون در پاریس، اعلام كرد: از نگاه مسكو، مساله حمایت از شخصیت ها یا رهبران خاصی در سوریه مطرح نیست بلكه مهم بنیان گذاشتن روند كنترل بحران بر پایه های رویه های معمول سیاسی است.

این مقام روسی، غرب را گرفتار در یك چارچوب ذهنی مربوط به جنگ سرد خواند و گفت: متاسفانه نمی توانیم شركایمان، از جمله غرب را تحت فشار قرار دهیم تا چند مساله اساسی را دریابند.

ریابكوف اعلام كرد: غرب هنوز با نظریه هایی مانند 'مال ما - مال آن ها' و 'چه كسی، نماینده چه كسی است' درگیر است. به عقیده ما، اینگونه واژگان و اصطلاحات مربوط به گذشته است، اما با این حال سیاستمداران غربی هنوز از آن ها استفاده می كنند كه نشان می دهد به لحاظ فكری از زمان معاصر عقب مانده اند.

امروز، وزیر خارجه آمریكا در نشست موسوم به 'دوستان سوریه' كه بدون حضور روسیه و چین در پاریس برگزار شد، موضع مسكو در قبال دمشق را به عنوان حمایت ار بشار اسد مورد انتقاد شدید قرار داد.

ریابكوف در پاسخ خود همچنین افزوده است: سیاست در حال پیگیری فدراسیون روسیه، حمایت از سیاستمداران یا شخصیت های خاصی در سوریه نیست، بلكه تلاشی است كه امیدواریم به ایجاد گفت وگو بین مقامات و گروه های مخالف منجر شود.

وزیر خارجه آمریكا كه تاكنون تمامی تلاش هایش برای ایجاد محور نظامی برای دخالت در سوریه شكست خورده است، روسیه و چین را كه از الگوی راه حل ملی بدون هرگونه مداخله خارجی در این كشور پشتیبانی می كنند، تهدید كرد.

كلینتون در پاریس از قدرت های جهان خواست نشان دهند كه كارشكنی در روند انتقال قدرت در سوریه برای روسیه و چین گران تمام می شود و دیگر اینگونه رفتارها قابل تحمل نیست.

همچنین 'گنادی گاتیلوف' معاون وزیر خارجه روسیه، سخنان امروز وزیر خارجه آمریكا در پاریس را 'بی مورد' خواند.

به گزارش رسانه ها، گاتیلوف در مصاحبه با خبرگزاری 'اینترفاكس'، اظهارات كلینتون در مورد موضع مسكو در قبال دمشق را بی مورد و مخالف راهبرد مورد توافق قدرت های جهان در نشست شنبه گذشته در ژنو دانست.

گاتیلوف گفت: آن چه كه بیش از هر مساله دیگری ما را نگران می كند، مغایرت این اظهارات با سند نهایی مذاكرات ژنو است كه در حضور وزیر خارجه آمریكا تایید نهایی شد.

بیشتر كشورهای اردوگاه غربی - عربی ضد سوری موسوم به گروه دوستان سوریه كه امروز در پاریس گرد هم آمدند، تجهیز و تسلیح مخالفان حكومت دمشق و اعزام آنان برای انجام عملیات مسلحانه را در دستور كار خود قرار داده اند.

روسیه و چین بارها اعلام كرده اند كه باید روند حمایت غربی و عربی از مخالفان مسلح سوری قطع تا زمینه حل بحران سوریه با مذاكره فراهم شود و از تصمیم گیری خارجی برای سرنوشت حكومت این كشور نیز پرهیز گردد.

روسیه و چین پیش تر چند قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل را كه با هدف تحت فشار قرار دادن اسد طراحی شده بود، وتو كردند.

مترجمام 9156**1516





:: برچسب‌ها: برلین , خانواده , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: