آمریكا و رژیم صهیونیستی منشا اصلی ستم در جهان هستند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا'علی لاریجانی' روز پنج شنبه در هشتمین همایش دكترین مهدویت ضمن تبریك میلاد با سعادت حضرت قائم 'عج' افزود: جهان اسلام از ظلم و ستم این كشورها به ستوه آمده است.

وی تصریح كرد امروز زمان آن فرا رسیده است غرب و رژیم صهیونیستی كه دو نقطه ظلمت در عصر حاضر هستند از صحنه روزگار محو شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاكید براین كه مشكل اصلی امروز در جهان اسلام وجود فرقه های مختلف است، تصریح كرد: این فرقه ها در دنیای اسلام منجر به فساد شده اند، غرب و رژیم صهیونیستی با حمایت از این فرقه ها در كشورهای مسلمان منطقه سعی می كنند تا اسلام را به انحراف بكشانند.

لاریجانی به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه تاكید كرد و گفت: آمریكا همچنان سعی می كند تا شاكله اسلامی این كشورها را به هم بزند، حتی دولتمردان این كشور امروز پی برده اند كه نقش مخرب در منطقه و در بین مسلمانان دارند.

وی با اشاره به دخالت های غرب در سوریه اظهار داشت: دخالت غربی ها در این كشور صرفا به دلیل مقاومت سوریه در برابر رژیم صهیونیستی است، بنابراین آمریكا سعی می كند با به كار بردن عناوینی نظیر اصلاحات ،جبهه مقاومت این كشور را در هم بشكند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه تكفیركنندگان به اسم مجاهدت دست به ترور می زنند كه این درندگی است و اگر آنها اهل مبارزه هستند باید با ستون های اصلی استكبار مقابله كنند.

لاریجانی با تاكید براین كه هنر دارای ماموریت بسیار مهمی است، افزود: اگر بدنبال هنر تاثیر گذار هستیم باید این هنر در راستای اهداف متعالی گام بردارد ، بنابراین اگر بدنبال زمینه ظهور هستیم باید آن را در هنر متجلی كنیم.

وی تصریح كرد یكی از عرصه های تجلی زمینه ظهور در هنر این است كه بتوانیم نمایه های استعمار و استكبار را بشكنیم تا هنر در عرضه ظهور معنا یابد.

نماینده مردم قم در مجلس به سه زمینه ظهور اشاره كرد و گفت: سرپرستی،اتكا به ولی خدا و مقابله با استكبار ستیزی واقعی می تواند زمینه ظهور را فراهم كند.

لاریجانی یادآور شد: هنر باید به سمت معرفت عمیق تر پیش برود، صرفا ظهور در 'دالان جهل' رخ نمی دهد.

وی افزود: حركت جامعه اسلامی باید حركت رو به رشدی باشد چه در حوزه عقل و گرایش های حقیقت گرایانه و چه در سایر حوزه های دیگر بنابراین اگر تمام استعدادهای طبیعی بالفعل زمینه ظهور نیز محیا می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: در زبان هنر با توجه به گنجانده شدن حقیقت و مسیر تعالی می توان قلب ها را به یكدیگر نزدیك كرد و در پس آن جامعه را به هم پیوند زد و در نهایت امت واحده را ایجاد كرد.

لاریجانی همچنین با تاكید براین كه امروزه جنس هنر بیشتر یك جنس سرگرمی است و در آن حقیقت یافت نمی شود، اظهار داشت نباید اجازه دهیم هنر تاثیر گذار دست آویز سیاست مداران شود؛ در واقع در هنر باید اثری خلق شود كه در آن اكتشاف حقیقت رخ دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح منزلت نیمه شعبان روز میلاد با سعادت حضرت مهدی'عج'پرداخت.

همایش دكترین مهدویت با حضور لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، 'سید محمد حسینی ' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله حایری شیرازی و جمعی از شخصیت های فرهنگی و سیاسی امروز در مركز همایش های صدا و سیما آغاز به كار كرد.

در این همایش به جمعی از برگزیدگان، لوح مهدی یاوران اهدا شد.

هشتمین همایش دكترین مهدویت فردا پایان می یابد.

سیام**9250**1336





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: