تحریم های غرب خللی در روند اقتصادی ایران ایجاد نمی كند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مالزی،' محمد مهدی زاهدی ' در حاشیه دومین نشست سرمایه گذاران بخش های خصوصی ایران و مالزی در كوالالامپور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا شركت كرد.

وی با اشاره به حضور پرتعداد سرمایه گذاران در این نشست گفت: به رغم تلاش غربی ها برای تحریم و فشار اقتصادی بر ایران، اكنون بیش از 200 تن از تجار و سرمایه گذاران مالزی و ایرانی در این نشست برای توسعه همكاریهای اقتصادی و تجاری حضور دارند و در پایان هم چند قرارداد همكاری بین دو طرف امضا خواهد شد.

وی با بیان اینكه این نشست پیام مهمی برای كشورهای غربی دارد، افزود: حضور جمع كثیری از تجار در این نشست بیانگر علاقه مندی ملل جهان برای توسعه و گسترش همكاری تجاری و اقتصادی با ایران برخلاف تلاشها و ایجاد محدویت های غرب است و نشان می دهد كه آنان تحت تاثیر تحریمها قرار نخواهند گرفت.

رییس كمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی، تحریم های آمریكا و غرب را مغایر قوانین بین المللی و اصول تجارت آزاد عنوان كرد و افزود: تحریم ها بیش از هر نتیجه ای برای دول غربی، منجر به ایجاد بحران مالی و اقتصادی برای آنان و گسترش اعتراض های اجتماعی و عمومی خواهد شد.

وی با اشاره به حذف برخی از كشورها از ممنوعیت معامله با ایران كه بیانگر نادرستی این تصمیمات توسط آمریكا و برخی كشورهای اروپایی است، گفت: علاقه مندی بسیاری از كشورها برای معامله با جمهوری اسلامی ایران و توسعه همكاریهای اقتصادی و به تبع آن تبادل نظرات در عرصه های سیاسی و فرهنگی منتج به بی اثر شدن این تصمیمات خواهد شد.

زاهدی گذر از مرحله تحریم ها را كه از سوی آمریكا و متحدانش برای ایران ایجاد شده است با توجه به بحران هایی كه در گذشته برای تهران ایجاد كرده اند، امری عادی برای كشور عنوان كرد كه بطور حتم می تواند همچون گذشته توسعه های اقتصادی بسیاری را برای ایران به همراه داشته باشد.

دومین نشست توسعه همكاریهای اقتصادی بخش خصوصی ایران و مالزی روز پنجشنبه در شهر كوالالامپور با حضور بیش از 200 تن از تجار دو كشور و برخی از شخصیت های عالی رتبه اقتصادی ایران و مالزی از جمله 'مصطفی منصور' وزیر سابق اتحادیه تولیدكنندگان مالزی و رئیس انجمن تجارت سبز این كشور برگزار شد.

نخستین نشست توسعه همكاریهای اقتصادی بخش خصوصی ایران و مالزی در آبان ماه سال گذشته در كوالالامپور برگزار شد.

آساق**335/**1446





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , جغرافیایی برچسب , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: