داوداوغلو برای بهبود روابط آنكارا و پاریس عازم فرانسه شد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا ، وزارت امور خارجه تركیه امروز با صدور اطلاعیه ای با اشاره به سفرهای رسمی 'كوشنر' و' ژوپه' وزرای سابق امور خارجه فرانسه به تركیه در سالهای 2010 و 2011 میلادی اعلام كرد، در پاسخ به این دیدارها ' احمد داوداوغلو' وزیر امور خارجه تركیه امروز عازم فرانسه شد.

این اطلاعیه افزود داوداوغلو در فرانسه با ' لوران فابیوس' همتای فرانسوی خود دیدار و در نشست 'انستیتو روابط بین المللی فرانسه' ،تحت عنوان ' روابط تركیه و فرانسه در راستای تغییرات جدید بین المللی و منطقه ای' سخنانی ایراد خواهد كرد.

در این اطلاعیه با اشاره به روابط تاریخی فرانسه و تركیه آمده است: سفر داوداوغلو به فرانسه زمینه ارتقای سطح روابط دو كشور را كه اراده سیاسی مشترك دوطرف است ،فراهم خواهد آورد.

'احمد داود اوغلو' وزیر امور خارجه تركیه اوایل تیر ماه پس از دیدار ' رجب طیب اردوغان' و فرانسوا اولاند ' نخست وزیر تركیه و رییس جمهور فرانسه در برزیل گفت: با گشوده شدن فصل جدیدی در روابط آنكارا و پاریس تحریمهای تركیه علیه فرانسه لغو می شود.

وی بااشاره به مذاكرات مثبت'اردوغان ' و ' اولاند'درباره گشودن فصل جدیدی در روابط دو كشور اضافه كرد: اردوغان دستور بهبود مناسبات با فرانسه را داده است.

اردوغان و اولاند در خلال نشست ریو +20 در ریودوژانیرو - برزیل با یكدیگر دیدار و گفت وگو كردند و دوطرف درپایان این دیدار موافقت خود را با باز كردن صفحه جدیدی در روابط دو جانبه، كمك به تركیه برای عضویت در اتحادیه اروپا و گسترش روابط اقتصادی اعلام كردند.

آبان ماه گذشته در پی تایید لایحه مجازات انكاركنندگان نسل كشی ارامنه درمجلس ملی فرانسه ، اردوغان اعلام كرد كه این اقدام پاریس مغرضانه بوده است و آن را محكوم كرد.

لایحه یاد شده در دوران ریاست جمهوری 'نیكلای ساركوزی' رییس جمهوری سابق فرانسه به تصویب رسیده بود كه با شكست وی درانتخابات اخیرریاست جمهوری فرانسه ، مناسبات تركیه با فرانسه روبه بهبود گذاشت.

خاورم**2012** 230 **1446





:: برچسب‌ها: ابرها , خانه , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: