جشن نیمه شعبان در حرم حضرت رقیه (س) برگزار شد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید یكی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اشعاری را در ارتباط با این روز خجسته قرائت كرد.

در ادامه نیز حاضران با قرائت دعای فرج و زیارت حضرت رقیه (س) برای ظهور هر چه سریع تر امام عصر صاحب الزمان (عج) دست به دعا برداشتند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز امشب به همین مناسبت شاهد برگزاری مراسم جشن با حضور خانواده های ایرانی مقیم سوریه و مسوولان نهادهای ایرانی بود.

در این مراسم نیز حجت الاسلام و المسلمین ' علی خیاط ' رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه درارتباط با انتظار فرج و فلسفه آن مطالبی را مطرح كرد.

وی افزود برترین و برجسته ترین عمل برای شیعیان در دوران غیبت انتظار فرج است و این انتظار از سخت ترین كارهاست.

رایزن فرهنگی ایران در سوریه خاطر نشان كرد كه مهم ترین وظیفه ما در این دوران تلاش برای سازندگی خود و جامعه است .

وی با اشاره به برخی دیدگاه های غلط در ارتباط با زمینه سازی برای فرج افزود كه منتظر واقعی كسی است كه راه سازندگی را در پیش گرفته و انتظار فرج خود فرج است و ما باید در دوران غیبت مجسمه خوبی ها باشیم و در مسیر كسی حركت كنیم كه می خواهد ظهور كند.

فردا ظهر نیز قرار است مراسمی به مناسبت نیمه شعبان در مسجد جامع امام خمینی (ره) در منطقه زینبیه دمشق از سوی دفتر مقام معظم رهبری در سوریه برگزار شود.

در این مراسم نیز به 42 نفر از برندگان مسابقات مراسم نیمه شعبان در حرم حضرت زینب كبری (س) هدایایی به رسم یادبود اهدا شود.

این مراسم روز گذشته (سه شنبه ) در محوطه حرم ایشان با حضور نزدیك به دو هزار نفر از زایران و عاشقان اهل بیت (س) برگزار شد.

خاورم**1436





:: برچسب‌ها: پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: