ورزشكاران دوومیدانی ایران عازم بلاروس شدند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی بلاروس قرار است روزهای شنبه و یكشنبه هفته آینده در این كشور برگزار شود.

دوومیدانی كاران جهان تا روز 18 تیر ماه فرصت دارند تا سهمیه بازی های المپیك 2012 لندن را در مسابقات رسمی جهان بدست آورند.

محمد صمیمی در پرتاب دیسك، هادی سپهرزاد در دهگانه، سجاد و امیر مرادی در دوهای نیمه استقامت، لیلا رجبی در پرتاب وزنه و رضا مقدم در پرتاب چكش ورزشكاران المپیكی و غیر المپیكی ایران در این مسابقات هستند كه برای كسب آمادگی یا كسب سهمیه المپیك در مسابقات بلاروس شركت می كنند.

صمیمی پیشتر موفق به كسب سهمیه B المپیك شده است اما به دلیل كسب سهمیه A توسط احسان حدادی، فقط در صورت كسب سهمیه A عازم المپیك لندن خواهد شد.

شایان ذكر است، ورودی A پرتاب دیسك در صورتی به یك ورزشكار پرتاب دیسك اختصاص می یابد كه وی بتواند دیسك را بیش از 65 متر پرتاب كند.

صمیمی نیز قرار است در مسابقات قهرمانی بلاروس كه روزهای شنبه و یكشنبه در شهر 'گرودنو' این كشور برگزار می شود، شركت كند.

هادی سپهرزاد نیز كه سال گذشته عنوان قهرمانی آسیا در ماده دهگانه را بدست آورده بود اگرچه تا امروز موفق به شكستن ركورد دهگانه ایران شده است اما با توجه به افزایش امتیازات این ماده، شرایط دشواری برای كسب سهمیه المپیك دارد.

در صورتی كه قوانین سال 2008 كسب سهمیه المپیك حاكم بود امروز هادی سپهرزاد با توجه به امتیازاتی كه كسب كرده، یكی از المپیكی های ایران لقب می گرفت اما او باید بیش از 250 امتیاز از ركوردی كه جدیدا بهبود بخشیده بیشتر كسب كند تا لندن را ببیند.

ورودی B المپیك در ماده دهگانه 2950 امتیاز است و هادی سپهرزاد با 7729 امتیازی كه در مرحله اول لیگ دوومیدانی ایران بدست آورد علاوه بر نزدیك شدن به ورودی المپیك، ركورد ایران را نیز بهبود بخشید.

رضا مقدم در پرتاب چكش، سجاد مرادی در دوی 800 متر، امیر مرادی در دوی 1500 متر و لیلا رجبی در پرتاب وزنه، دیگر دوومیدانی كاران كشورمان هستند كه در این رقابت ها شركت خواهند كرد.

امیر مرادی نیز این شانس را دارد تا در دوی 1500 متر با كسب ورودی B المپیك عازم لندن شود چرا كه سجاد مرادی برادر او پیشتر با ركوردی خوب موفق به كسب ورودی B ماده 800 متر شده است.

در این رقابت ها سجاد مرادی كه حضورش در المپیك قطعی شده است تلاش می كند دومین سهمیه خود را در دوی 1500 متر به دست بیاورد.

لیلا رجبی یكی دیگر از المپیكی های ایران نیز به منظور بررسی آخرین وضعیت خود پس از گذشت سه ماه در نظر دارد در مسابقات بلاروس شركت كند.

رضا مقدم كه چندی پیش در ازبكستان موفق شده بود سهمیه B‌ المپیك در پرتاب چكش را بدست آورد از دیگر دوومیدانی كاران ایرانی حاضر در این رقابت ها است.

وی در رقابتی نزدیك با كاوه موسوی دارنده ورودی B پرتاب چكش و ركورددار ایران برای حضور در لندن باید ركورد ایران را در این رقابت ها بهبود بخشد.

فدراسیون دوومیدانی تا امروز موفق به كسب 9 سهمیه قطعی المپیك و 12 سهمیه غیر قطعی شده است.

ورودی های المپیك ایران:‌

1- احسان حدادی /ورودی A / پرتاب دیسك/ حضور قطعی

2- روح الله عسگری/ ورودی A / دو 110 متر با مانع/ حضور قطعی /برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی ایران

3- سجاد مرادی/ ورودی B / دو 800 متر/ ورودی قطعی

4- سجاد هاشمی آهنگری / ورودی B / دو 400 متر/ ورودی قطعی/ برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی ایران

5- امین نیك فر / ورودی B/ پرتاب وزنه/ ورودی قطعی

6- ابراهیم رحیمیان/ ورودی B/پیاده روی 20 كیلومتر/ ورودی قطعی / برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی ایران

7- لیلا رجبی / ورودی B / پرتاب وزنه /ورودی قطعی / برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی ایران

8- رضا قاسمی/ ورودی B / دو 100 متر / ورودی قطعی / برای اولین بار در تاریخ دوومیدانی ایران

9- كاوه موسوی یا رضا مقدم / ورودی B / پرتاب چكش/ یكی از آنان با نظر فدراسیون راهی لندن خواهند شد.

10- محمود و محمد صمیمی/ ورودی B / هر دو به دلیل ورودی A احسان حدادی در پرتاب دیسك تنها در صورت كسب سهمیه A راهی لندن می شدند.

دوومیدانی كاران جهان تا 18 تیرماه سال جاری (یكشنبه هفته آینده) فرصت دارند تا با كسب ورودی های المپیك راهی لندن شوند.

ورزشی. ** 1346 ** 1589





:: برچسب‌ها: پرنده , روش , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: