بخش كتاب كودك باید در كتابخانه های عمومی تقویت شود
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، ابراهیم شمشیری ، روز چهارشنبه در همایش جامعه‌ كتاب ‌داران استان بوشهر افزود: برای شناسایی و حل مشكلات كتابخانه ها باید از نزدیك شاهد فعالیت آنها باشیم.

وی اضافه كرد: برای رسیدن به این هدف و سیاست گذاری برای رفع مشكلات كتابخانه ها در دو سال گذشته از 22 استان كشور بازدید كرده‌ایم.

شمشیری اضافه كرد: احساس می‌شود یك تحول اساسی در استان ها در عرصه كتابخانه و كتاب داری ایجاد شده و نفس تازه‌ای در ستادهای كتابخانه‌ای استان‌ها دمیده شده است.

وی اظهار داشت: دستورالعمل‌هایی كه برای كتابخانه‌ها تنظیم شده است، باید بجد در كتابخانه‌ها سازماندهی و عملی شود.

شمشیری گفت: برگزاری این گونه همایش‌های كاربردی می‌تواند در رفع مشكلات فرا روی كتابخانه‌ها به ما كمك كند و در حوزه‌ خدمات فنی و خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به اعضا و مراجعه‌كنندگان ثمربخش باشد.

وی افزود: كتابخانه‌های عمومی ، ركن اصلی توسعه‌ پایدار و همه ‌جانبه است و ما به عنوان یك مجموعه‌ فرهنگی باید براساس دستورالعمل‌های این نهاد و قوانین و مقررات ، امور را به نحو احسن انجام دهیم.

شمشیری به بازدیدهای صورت گرفته از كتابخانه‌ها و مشكلات و ایرادهای این حوزه اشاره كرد و افزود: با توجه به مشكلاتی كه وجود دارد، مدیران كتابخانه‌های عمومی استان‌ها و كتابداران در سال‌های گذشته توانسته‌اند منشا تحول و خدمات ارزنده در حوزه‌ كتابخانه‌ها باشند.

وی اضافه كرد: كتابخانه‌ها اكنون به عنوان یك دانشگاه عمل می‌كنند و خود یك مرجع هستند و در تهیه‌ تحقیق ها و پژوهش به مراجعه‌كنندگان كمك بسزایی می‌كنند.

مدیركل كتابخانه ها وتوسعه كتابخوانی نهاد كتابخانه های عمومی كشور گفت: یك حركت جهادی و همت و پشتكار عالی در كتابخانه‌های استان بوشهر همانند بسیاری از كتابخانه‌های بازدید شده وجود دارد كه می‌تواند ما را در ادامه‌ راه كمك كند.

شمشیری افزود: در طول سال‌های گذشته ، تغییرات بسیار خوب و مناسبی در نهاد كتابخانه‌ها صورت گرفته است ولی به هر حال تا رسیدن به نقطه‌ی مطلوب فاصله‌ زیادی وجود دارد.

وی بیان كرد: فعالیت‌های فرهنگی در كتابخانه ، مبتنی بر این است كه هر چه كتابخانه بخواهد عضو بیشتری داشته باشد، باید بتواند سرویس‌های مختلف را ارایه دهد.

مدیر كل امور كتابخانه‌های استان بوشهر نیز در این همایش گفت: امسال 44 كتابخانه روستایی در استان بوشهر احداث می‌شود.

صدرالله محتشم افزود: امسال برای مجهز كردن كتابخانه های استان بوشهر ، بیش از یك میلیارد و 500 میلیون ریال تجهیزات خریداری شده است.

وی بیان كرد: توسعه فضاهای مجازی و الكترونیك بشدت بر حوزه كتاب و كتابخوانی اثر گذاشته است اما هنوز كتاب با همان شكل و شمایل قبلی برای گروه كثیری از شهروندان جذابیت دارد.

محتشم ادامه داد: در شرایط كنونی و با وجود توسعه گسترده و حیرت‌آور فناوری‌های جدید ارتباطی و شبكه ارتباطات مجازی در جهان، تالیف و انتشار سنتی كتاب و كتابخوانی همانند روزنامه و روزنامه‌خوانی همچنان جایگاه ، اهمیت و نقش خود را داراست و هیچ كس نمی‌تواند مدعی شود كه روش سنتی در سایه‌ شیوه‌های جدید و مدرن اطلاع‌رسانی و كسب آگاهی قرار گرفته است.

مدیر كل امور كتابخانه‌های استان بوشهر گفت: كتاب هنوز در میان مخاطبان و علاقه‌مندان به مطالعه و تحقیق جایگاه ویژه خود را دارد و بخشی از سبد فرهنگی این اقشار را به خود اختصاص می‌دهد.

محتشم افزود: فناوری‌های جدید به صورت جدی به كمك روش‌های سنتی آمده و البته تاثیرات خود را بر میزان اطلاعات و آگاهی افراد جوامع گذاشته است

وی اضافه كرد: كتابداران نیز قشر زحمتكشی هستند كه باید از آنان قدردانی كرد، زیرا تاثیر بسزایی در ایجاد یك جامعه علمی و پژوهشی دارند.ك/2

629/539 /679





:: برچسب‌ها: خام , مربع , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: