بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت نیمه شعبان
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده است: بر اساس تعالیم انبیا و نویدهاي كتب آسماني، چشم انداز آینده جهان و سرنوشت بشر روشن است و تمام ادیان الهی از مصلحي كه در پایان جهان ظهور خواهد كرد و شالوده حكومت واحد جهاني را، بر اساس عدالت و آزادي بنیان خواهد نهاد خبر داده اند.

در نگرش اسلامی بویژه آموزه های شیعی و اندیشه مهدویت، منجی بشریت كه از فرزندان پیامبر اسلام است ظهور خواهد كرد و صلح عادلانه را برپا می سازد. این نگرش الهی، پویا و صلح جو است و انتظار ظهور منجی، عامل حركت ، قیام و مبارزه برای ایجاد یك نظام صالح و مخالف جنگ .

در این نظام، منتظران مصلح، خود باید صالح باشند و در جهت استقرار یك نظم جهانی مبتنی بر عدل و صلح و كرامت انسان حركت نمایند. در واقع رسالت اسلام، جهانی و گفتمان مهدویت نیز استقرار صلح وعدالت در سطح جهان است.

دراندیشه مهدویت، انتظار فرج و خوش بینی نسبت به آینده جهان،یك عامل سازنده ،‌ تعهدآور, نیروزا و انقلاب آفرین است. انتظار با فضیلت‌ترین عبادات است و انسان را برای حاكمیت ارزش‌ها یعنی صلح و دوستی و محو ضدّ ارزش‌ها تشویق می‌كند.

مجمع جهانی صلح اسلامی به عنوان یك نهاد صلحجوی اسلامی و با الهام از تفكر مهدویت،فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت مهدی موعود و امید مستضعفان جهان را به محضر مقام معظم رهبری، امت اسلام و بخصوص ملت سرفراز ایران تبریك و تهنیت عرض نموده و به نكات زیر تأكید می¬نماید:

1- اعتقاد به مهدویت در عرصه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران باید از جایگاه وِیژه ای برخوردار باشد. نهادهای فرهنگی و مدنی باید نظام مبتنی بر بی عدالتی در جهان را آسیب شناسی نموده و مبانی استقرار یك نظام عادلانه بین المللی را مطالعه و تبیین نمایند.

2- جهان اسلام باید برای مقابله با ترفند غرب،استراتژی دفاع از مهدویت را طراحی كند و شیعیان جهان نقش اصلی را در این روند ایفا نمایند. ابعاد تفكر انحرافی مسیحیان افراطی و انگیزه های سیاسی آنها باید افشا شده و در اولویت برنامه های فرهنگی،تبلیغی جهان اسلام قرارگیرد. باید در همایش های بین المللی ، تفكرمبتنی بر “ایجاد جنگ و نا امنی درجهان، به عنوان مقدمه ظهور منجی”، نقد و افشاگری شود.

حضور حضرت عیسی بن مریم(ع) در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) و همكاری با ایشان در انقلاب جهانی مهدوی، در متن احادیث اسلامی به صراحت و به طور روشن و واضح بیان شده است و متفكرین ادیان ابراهیمی از جمله اسلام و مسیحیت، با انجام گفتگوی مستمر با یكدیگر ، باید نگاه صلحجویانه خود در مورد آینده جهان را مطرح و با خطرات اشاعه تفكر “مسیحیان و یهودیان افراطی” برای صلح جهانی مشتركا مقابله كنند .

3- با انجام گفتگوی مستمر با رهبران ادیان الهی، دكترین مهدویت تشریح و اشتراكات ادیانی در این خصوص تبیین و ترویج گردد.





:: برچسب‌ها: حزب , دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: