اصلاحات و حركات دموكراتیك در سوریه آغاز شده است
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا؛ 'علی لاریجانی' شامگاه سه شنبه پس از دیدار با رییس مجلس سوریه در جمع خبرنگاران، افزود: دو ملت ایران و سوریه همواره روابط عمیقی داشتند و ما همیشه موضع سوریه را در مقابله با رژیم صهیونیستی ستایش می كنیم.

وی تصریح كرد: در جنگ تحمیلی كه غربی ها با حمایت كشورهای بسیاری به ایران اسلامی حمله كردند خیلی از كشورهای منطقه در كنار صدام بودند اما سوریه در كنار ایران بود و این مسئله نیز در حافظه تاریخی ملت ایران نقش بسته است.

لاریجانی ادامه داد: در جنگ 33 روزه كه رژیم صهیونیستی دندان های خود را به سمت لبنان تیز كرده بود كشورهای زیادی در منطقه علیه مردم لبنان عمل كردند و گاه اخباری پشت صحنه به رژیم صهیونیستی مخابره می كردند اما ملت سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد.

وی با بیان اینكه در شرایط فعلی یك غوغای سیاسی در صحنه بین المللی به وجود آمده است، گفت: این مسئله دو وجه دارد كه بخشی از آن مربوط به اصلاحات دموكراتیك در سوریه است و برخی دیگر توطئه ای می باشد كه در منطقه و جهان علیه سوریه به راه انداخته اند تا این نیروی مقاومت و مبارز بر علیه رژیم صهیونیستی را ضعیف كنند.

لاریجانی با تأكید بر اینكه ما از اصلاحات در درون سوریه حمایت می كنیم، یادآورد شد: تمام كشورهای منطقه باید ساختاری دموكراتیك داشته باشند اما توجه به توطئه گری برخی كشورها در منطقه كه حكومت های دیكتاتور دارند و با سلاح می خواهند این قدرت علیه رژیم صهیونیستی را تضعیف كنند توجه داشت.

رئیس قوه مقننه گفت: توضیحاتی كه آقای اللحام رئیس مجلس سوریه دادند دلالت بر این داشت كه اصلاحات و حركات دموكراتیك در سوریه آغاز شده و ما از این حركات دموكراتیك در سوریه حمایت می كنیم اما معتقد هستیم با سلاح و انفجار نمی شود اصلاحات ایجاد شود.

وی در پایان اظهار امیدواری كرد كه در مجموع وضع منطقه به سمت آرامش پیش برود.

رییس مجلس سوریه نیز با تشكر از ملت بزرگ ایران، گفت: من از موضع بزرگوارانه و عادلانه ایران در قبال بحران سویه تقدیر و تشكر می كنم چرا كه در شرایط كنونی سوریه از ابعاد مختلف با فشارهای زیادی از جمله تبلیغاتی، سیاسی و نظامی مواجه است.

'محمد جهاد اللحام' افزود: در واقع دولت آمریكا و برخی از مزدوران در منطقه كه وابسته به غرب هستند تلاش می كنند به بهانه دموكراسی اهداف خود را بر سوریه تحمیل كنند و در ادامه آن با سیطره بر سوریه به هدف رژیم صهیونیستی برسند.

وی با بیان اینكه سوریه امروز تنها كشور مقاومت است كه در خاورمیانه باقی مانده، افزود: آمریكا و رسانه های مزدور آن تلاش می كنند از ارتش و رهبری سوریه تصویری نشان بدهند كه در حال كشتن مردم سوریه هستند.

رئیس مجلس سوریه تأكید كرد: برخی كشورهای منطقه كه از دموكراسی و آزادی صحبت می كنند و برای آن دل می سوزانند از كوچكترین آزادی و دموكراسی حتی برای حقوق مردم خودشان برخوردار نیستند.

وی با بیان اینكه بهترین نمونه برای چنین كشورهایی كشور قطر است، گفت: نیمی از پایگاه‌های آمریكا كه نیروهای مسلح را علیه سوریه تغذیه می كنند در این كشور وجود دارد تا ملت سوریه را به كشتن دهد.

اللحام یادآور شد: در همین حال كشورهای ایران، روسیه و چین از حق دفاع می كنند و با دقت تمام مسائل سوریه را رصد می كنند و می دانند كه مسائلی كه در سوریه می گذرد یك توطئه بزرگ است.

رییس مجلس سوریه با تشكر از رییس مجلس شورای اسلامی ایران به دلیل استقبال گرم از وی ابراز امیدواری كرد روابط دو كشور ایران و سوریه، گسترش یابد.





:: برچسب‌ها: سقوط , به من , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: