رشد 7 درصدی صادرات فرش دستباف در دو ماهه اول سال جاری
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا از مركز ملی فرش ایران، 'محمد باقر آقا علیخانی' در حاشیه برگزاری سومین همایش رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت مطلوب صادرات فرش دستباف در دو ماهه اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته در همین مقطع زمانی، اظهار داشت: در این محدوده زمانی رشد ارزشی هفت درصدی را شاهد بودیم كه بخشی از این افزایش را مرهون همكاری های رایزنان بازرگانی هستیم.

وی گفت: مجموعه رایزنان بازرگانی كشور ضمن تعامل با بخش های مختلف دولتی مرتبط ، با مدیران و فعالان حوزه فرش نیز به هماهنگی و همفكری پرداختند.

رییس مركز ملی فرش ایران عنوان كرد: تحقق شعار تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی در حوزه برون مرزی و در مجموعه بازارهای هدف ایران تلاش رایزنان بازرگانی را می طلبد و دیپلمات های حوزه تجارت نقشی مهم در رصد فرصت های تجاری برای فرش دستباف، در دیگر كشورها و معرفی توانمندی های تولیدی و صادراتی كشور به كشورهای خارجی دارند.

وی گفت: در حال حاضر در 18 كشور جهان رایزن بازرگانی داریم كه در آینده ای نزدیك به دو كشور دیگر نیز رایزن بازرگانی فرستاده خواهد شد.

وی افزود: آنچه كه رایزنان بازرگانی را به انجام فعالیت های تجاری و بازاریابی ترغیب می كند، ارائه برنامه از سوی سازمان های فعال در زمینه اقتصادی است.

معاون بازاریابی مركز ملی فرش ایران نیز در این خصوص اظهار داشت: مركز ملی فرش ایران نیز برنامه های مشخصی جهت حضور در این بازارها در دستور كار خود قرار داده است كه از آن جمله می توان به شركت در نمایشگاه های بین المللی، اعزام هیات های تجاری، انجام تبلیغات در بازارهای هدف و تقویت بازارهای موجود اشاره كرد.

'مجتبی فیض الهی' با اشاره به فعالیت رایزنان بازرگانی تاكید كرد: رایزنان بازرگانی موظفند اطلاعات لازم را در خصوص قوانین و مقررات گمركی، تعداد نمایشگاه های مرتبط با فرش دستباف و همچنین شركت های دكوراسیون در كشور هدف خود را شناسایی و به اطلاع معاونت امور بازاریابی مركز ملی فرش ایران برسانند.

وی بر اهمیت رسالت رایزن ها ی بازرگانی جهت توسعه هر چه بیشتر صادرات فرش دستباف تاكید كرد.

اقتصام**3917**1594





:: برچسب‌ها: مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: