حسینی:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات خوبی در راستای تقویت عفاف و حجاب انجام داده است
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن علنی امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی هنگام بررسی طرح عفاف و حجاب با یادآوری اینكه این وزاتخانه در خصوص نشر كتابهایی متناسب با عفاف و حجاب اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: ما همچنین با ناشرینی كه مساله عفاف و حجاب را در سرلوحه كار خود قرار ندادند، برخورد كردیم.

حسینی در ادامه از نمایندگان خواست هنگامی كه این وزارتخانه در خصوص تخلفات ناشرین با آنان برخورد می كند برخی نمایندگان مخالفت نكنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به موضوع فرهنگ و عفاف در سینماها اشاره كرد و گفت: بسیاری از افراد بجایی اینكه از فعالیت انقلابی در سینماها حمایت كنند از بیت المال استفاده می كنند و خلاف آرمان های انقلاب فیلم می سازند.

وی به نمایشگاه هایی كه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج عفاف و حجاب در سطح كشور دایر می شود اشاره كرد و گفت: در تمامی این نمایشگاه ها تلاش شده چهره عفاف و حجاب ارتقاء یابد و وزارت فرهنگ و ارشاد از هر موردی كه باعث ارتقاء ایمان در جامعه شود حمایت می كند.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به وجود 13 هزار و 300 كانون فرهنگی و هنری مساجد اشاره كرد و گفت: این كانون ها وظیفه حفظ عفاف و حجاب را در جامعه دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه وضعیت سینما در خصوص عفاف و حجاب نیز رو به بهبود است، تصریح كرد: ما نمی خواهیم از وضعیت موجود دفاع كنیم ولی هم اكنون فیلم های ارزشی ساخته می شود كه با فرهنگ موجود سازگاری دارد.

حسینی به ساخت فیلم شهید چمران و شور شیرین اشاره كرد و گفت: این فیلم ها ارزش ها و فرهنگ انقلاب ما را به نمایش می گذارد.

وی با بیان اینكه در سینما بخش خصوصی نیز فعالیت می كند، افزود: اینطور تصور نكنید كه وزارت فرهنگ و ارشاد به هر فیلمی مجوز می دهد حداقل نیمی از فیلم ها مجوز نمی گیرند كه می بینیم داد و بیداد مسوولان آن بلند است.

حسینی اظهارداشت: ما همچنین شاهد هستیم برخی فیلم هایی كه در جشنواره هستند اجازه اكران نمی گیرند و در برخی از فیلم ها نیز اصلاحاتی صورت می گیرد.

وی در ادامه به تبلیغات كالاهای خارجی كه موجب دغدغه برخی از افراد شده اشاره كرد و گفت: باید در نظر بگیریم برخی از كالاها كه تبلیغ می شوند تنها نام شركت غربی را دارند ولی در ایران تولید می شوند اگر ما مانع اقدامات آن ها شویم بسیاری از كارگرانمان بیكار می شوند.

حسینی افزود: نام خارجی معنی اش این نیست كه آن كالا در خارج تولید می شود.

وی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه قرآن از هفته آینده گفت: این نمایشگاه یك ماه دایر خواهد بود و تاثیرات فرهنگی بسیاری خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به ایجاد 300 خانه فرهنگ دیجیتال اشاره كرد و گفت: ما در چند روز گذشته نمایشگاه بازی های رایانه ای را داشتیم كه در تقویت فرهنگ ایرانی تاثیرگذار بود.

پس از صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس با بیان اینكه این طرح مربوط به ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه است گفت: از تلاش مسوولین مربوطه در اجرای این طرح تشكر می كنیم.

وی ادامه داد: اقدامات نیروی انتظامی در این زمینه گوی سبقت را از دیگر دستگاه ها ربوده كه جای تشكر دارد هرچند این تلاش ها در برخی مواقع با بی مهری و مقاومت هایی از سوی برخی از دستگاه های برنامه ریزی و سیاست گذار همراه بوده است.

وی افزود: مجلس همواره خواهان اجرای دقیق سیاست های كلی نظام و قوانین موضوعه كشور است.

باهنر اظهارامیدواری كرد: مسوولان قوه قضاییه و مجریه در انجام این ماموریت مهم ، ناجا را كمك كنند زیرا كارهای سخت نیاز به تدبر، تدبیر، حوصله و صبر دارد.

سیام**7378**9121





:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: