هشدار پلیس به عاملان هتك حرمت اشخاص از راه اینترنت
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، پیرو شكایت یكی از اساتید دانشگاه كه از فعالان عرصه فرهنگی و ادبی است، مبنی بر انتشار اكاذیب از طریق وبلاگ اینترنتی، كارشناسان پلیس فتا دریافتند فرد یا افرادی به طور مكرر از طریق كامنت گذاری در وبلاگ‌های مختلف، موجبات سلب آرامش این استاد دانشگاه می شوند.

با بررسی‌های فنی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، متهم كه همسر سابق این استاد دانشگاه بود، شناسایی و دستگیر شد.

پلیس فتا هشدار داد درج هر گونه مطالب كذب و دروغین علیه دیگران كه موجب هتك حرمت آنان در فضای مجازی ‌شود و نیز انتشار اطلاعات خصوصی، تصاویر و فیلم‌های شخصی دیگران بدون اطلاع آنان در اینترنت جرم تلقی شده و با عاملین آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد شد.

همچنین پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا در مطلب دیگری از دستگیری فروشنده اكانت‌های اینترنت ماهواره‌ای خبر داد.

بر اساس این گزارش، كارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در اجرای گشت‌های سایبری و رصد فضای مجازی برای كاهش جرایم، سایتی را كه اقدام به فروش اكانت‌های اینترنت ماهواره‌ای می‌ كرد، شناسایی كردند.

پلیس فتا در ادامه این گزارش تاكید دارد، فروش، انتشار یا در دسترس قرار دادن غیر مجاز گذرواژه‌ها و داده‌هایی كه امكان دسترسی غیر مجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی دولتی و یا عمومی را فراهم می‌كند و نیز انتشار فیلتر شكن‌ها و آموزش روش‌های عبور از سامانه‌های فیلترینگ در فضای مجازی جرم تلقی شده و با عاملین آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد شد.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همچنین از دستگیری عامل هتك حرمت به یكی از فرهنگیان بازنشسته استان كردستان در فضای مجازی خبر داد و اعلام كرد: پیرو شكایت فردی كه از بازنشستگان آموزش و پرورش ‌بود مبنی بر اینكه فرد یا افرادی موجب هتك حیثیت وی در فضای مجازی شده اند، كارشناسان طی بررسی‌های تخصصی متهم را شناسایی و دستگیر كردند.

اجتمام ** 1379** 1568





:: برچسب‌ها: جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: