400شیعه پاكستان درحملات تروریستی طی چهارسال گذشته كشته شدند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، برخی از منابع خبری پاكستان با انتشار این گزارش كه یك دوره چھار ساله از روند خشونت ھای فرقه ای را در پاكستان ارزیابی كرده بود، نوشتند: 400 نفر از شیعیان متعلق به جامعه ھزاره ایالت بلوچستان از قربانیان اصلی اقدامات تروریستی و خشونت ھای فرقه ای گروه غیرقانونی 'لشكر جهنگوی' طی چهار سال گذشته بودند.

بر اساس این گزارش، تنھا در نیمه اول سال جاری 100 زایر شیعه پاكستانی طی حملات تروریستی و فرقه ای جان خود را از دست دادند.

روزنامه انگلیسی زبان 'اكسپرس تریبیون' چاپ اسلام آباد با انتشار گزارش یاد شده نوشت، در 110 مورد از حملات فرقه ای در سالھای 2008 تا 2011 بیش از 450 نفر نیز مجروح شدند.

شورش ھا و خشونت ھای فرقه ای و قومی در ایالت بلوچستان پاكستان توسط گروھھای غیرقانونی و شبه نظامیان افراط گرا انجام می شود، در سر فھرست این جنایات, گروه غیر قانونی و تروریستی 'لشكر جھنگوی' بیشترین حملات را علیه شیعیان این ایالت به ویژه اعضای جامعه ھزاره كویته انجام داده است.

منابع محلی خبری به نقل از آمار این گزارش رسمی , روند رو به رشد خشونت ھای فرقه ای در ایالت بلوچستان را نگران كننده عنوان كرده و نوشتند: بیش از 120 نفر از شیعیان و اعضای جامعه ھزاره در سال گذشته طی حملات فرقه ای جان خود را از دست دادند در حالی كه 100 نفر از آنان نیز به شدت مجروح شدند، این آمار در سال 2010 به 81 كشته و 200 مجروح اشاره می كند.

طی 30 مورد از اقدامات تروریستی و حملات فرقه ای در سال 2009 نزدیك به 39 نفر از شیعیان ایالت بلوچستان جان خود را از دست داده و 20 نفر نیز مجروح شدند.

60 كشته و 10 مجروح در سال 2008 میلادی نیز نتیجه درگیریهای فرقه ای دراین كشور عنوان شده است.

مقامات پلیس ایالت بلوچستان مدعی ھستند: برخی از اعضای كلیدی لشكر جھنگوی و دیگر گروھھای تروریستی كه در ایجاد خشونت ھای فرقه ای در این مناطق دست دارند از جمله 'شیر دل معروف به بابو، حافظ محمد عثمان، الیاس عباس، داود بدین، جلیل ابابكی و شفیق ریند' را بازداشت كردہ اند.

بااین حال برخی دیگر از مظنونان اصلی اقدامات تروریستی در ایالت بلوچستان از جمله عثمان سیف الله و ضیاء الحق ھنوز بازداشت نشده اند.

دو نفر از مظنونان تروریست اصلی این حوادث به نام ھای 'خالد بنگلزایی و مجید لنگووی' در درگیری با نیروھای پلیس در ایالت بلوچستان كشته شده اند، این حادثه باعث شد كه دولت ایالتی برای تحقیق و بررسی بیشتر در این خصوص یك تیم تخصصی به سرپرستی وزیر ایالتی امور داخلی ایالت بلوچستان تشكیل دھد.

دولت ایالت بلوچستان پاكستان تصمیم گرفته تا بخش ھای حساس این حملات و جرائم را مورد بررسی و ارزیابی قرار دھد، در ھمین خصوص مقامات مسوول ایالتی، بدنبال بررسی مقررات مربوط به حركت زایرین تحت قانون آژانس مسافرتی در سال 1976 ھستند.

رسانه های خبری محلی افزودند : مسوولان امور داخلی ایالت بلوچستان ھمچنین با سركنسول ایران در كویته نیز دیدار و گفت وگو كرده اند، دو طرف در این نشست نسبت به برنامه ریزی و فراھم كردن تدابیر امنیتی لازم در مسیر رفت و آمد زائران از تفتان به كویته و بالعكس به توافق رسیده اند.

آساق ** 1095**1565





:: برچسب‌ها: مربع , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: