آمریكا حق ندارد برای مردم منطقه تصمیم بگیرد
نوشته شده توسط : iyem

'سید حسین نقوی حسینی' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در واكنش به حمایت اوباما از ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی اظهارداشت: مباحث مطرح شده توسط امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی بدون مبنای حقوقی و تاریخی است و همه می دانند كه از نظر مراجع بین المللی و اسناد تاریخی، این جزایر جزو لاینفك جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در مقاطع مختلف كاملا مشخص بود كه ادعاهایی كه از طرف امارات مطرح می شود سناریویی است كه از سوی كشورهای خارج منطقه تنظیم شده است و عده ای برای ایجاد كشمكش این مسایل را دنبال می كنند.

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این كه بیانیه مشترك آمریكا و امارات در مورد جزایر سه گانه ایرانی دست آمریكایی ها را رو كرده است، خاطرنشان كرد: این دو كشور با صدور این بیانیه ثابت كردند كه این طرح كاملا آمریكایی است و آنها هستند كه محرك اختلافات منطقه ای در خلیج فارس هستند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریكا با این اقدام، دست خود را رو كرد و نشان داد كه این كشور تنش های منطقه ای بین ایران و امارات را اجرا كرده است.

نقوی حسینی به این كشورها تاكید كرد آنان حق ندارند از آن طرف دنیا برای مردم ما تصمیم بگیرند زیرا كشورهای منطقه می توانند مشكلات خود را حل كنند.

وی همچنین گفت: همگان می دانند هر كجا كه آمریكایی ها قدم نهاده اند جز جنگ افروزی و كشتار انسان ها سود دیگری نداشته اند.

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: تكلیف جزایر سه گانه ایرانی كاملا مشخص است این جزایر از گذشته متعلق به ایرانیان بوده و جزو لاینفك ایران است و هر ادعایی در خصوص این جزایر بیهوده است.

سیام/9121**1336





:: برچسب‌ها: پرندگان , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: