روزنامه های کابل: یکشنبه، ۱۱ سرطان
نوشته شده توسط : iyem

حملات راکتی از خاک پاکستان به ولایات شرقی افغانستان، پایان مهلت خروج پناهجویان افغان از پاکستان و برگزاری نشست هند در مورد جلب سرمایه گذاری در افغانستان، از مسایل مورد بررسی در روزنامه های چاپ امروز کابل است.

روزنامه سرنوشت نسبت به سرنوشت پناهجویان افغان در پاکستان مهلت زمانی برای خروج آنها از این کشور تمام شده، ابراز نگرانی کرده است.

این روزنامه نوشته که مشکل اخراج پناهجویان افغان از پاکستان، به طور مشخص در ایالت خیبر پشتونخوا جدی است و نویسنده افزوده که جای تعجب است که در این ایالت، حزب "عوام نشنل" حاکم است که بیشتر از سایر گروه های سیاسی پاکستان، خود را با افغانها نزدیک می پندارند.

نویسنده سرنوشت افزوده که روابط افغانها، به ویژه پشتونهای افغانستان با این حزب برادرانه بوده و حالا این گونه برخورد حزب "عوام نشنل" با پناهجویان افغان جای شگفتی دارد.

روزنامه از سوی دیگر افزوده که اخراج دسته جمعی این پناهجویان، می تواند افغانستان را با مشکلات بزرگ اجتماعی روبرو کند.

روزنامه باور نوشته که حملات راکتی اخیر از خاک پاکستان به ولایات شرقی افغانستان، "دشمنی آشکار" این کشور با افغانستان است.

این روزنامه نوشته که دولت افغانستان باید رسما به جامعه جهانی در مورد حملات پاکستان شکایت کند.

باور افزوده که علاوه بر این، دولت افغانستان باید مسئله حملات پاکستان به کنر و نورستان را جدی گرفته و به امنیت این ولایات، توجه بیشتر کند.

روزنامه هشت صبح نسبت به حملات راکتی از خاک پاکستان به افغانستان اعتراض کرده و پرسیده که چرا دولت افغانستان در این مورد سکوت کرده است؟

روزنامه هشت صبح افزوده که موضوع حملات راکتی به کنر و نورستان، حدود یک سال ادامه داشته است، اما چه چیزی باعث می شود که ریاست جمهوری افغانستان این گزارش را نادیده گرفته و اعتراضی به آن نکند؟

این روزنامه نوشته که حتی گزارشها در مورد پیشرویی نیروهای پاکستان در خاک افغانستان نیز با سکوت مقامات ارشد افغانستان روبرو شده که جای سوال دارد.

روزنامه انیس و اصلاح به نشست هند در مورد جلب سرمایه گذاری در افغانستان پرداخته اند. انیس نوشته که برگزاری این نشست، در آستانه اجلاس توکیو، برای جلب سرمایه گذاری های خارجی در افغانستان اهمیت حیاتی دارد.

این روزنامه نوشته که همزمان با این، نشست هند، فرصت خوبی برای هیات افغانستان بود تا پیشنهادات خود را در مورد بهبود وضعیت اقتصادی این کشور قبل از راه اندازی نشست توکیو، مطرح کنند.

روزنامه اصلاح نوشته که برای هر گونه سرمایه گذاری خارجی در افغانستان با توجه به شرایط کنونی، به اعتماد سازی نیاز است.

نویسنده اصلاح از نشست هند در مورد سرمایه گذاری در افغانستان استقبال کرده و نوشته که حمایت شرکت کنندگان این گردهمایی از سرمایه گذاری در افغانستان، بسیاری از موانع را از این راه برخواهد داشت.

روزنامه آرمان ملی به بهانه انتخابات مصر و برنده شدن فردی با پیشینه اخوان المسلمین، به بررسی دولتداری و سیستم حاکمیت نظام های اسلامی پرداخته و نوشته که رئیس جمهور جدید مصر، اعلام کرده که در نظر دارد "حکومت تکنوکرات" تشکیل دهد.

این روزنامه نوشته که رئیس جمهور جدید مصر، از تجربه کشورهای چون افغانستان درس گرفته و این را آموخته که با تندرویی و خشونت نمی شود بر مردم حاکمیت کرد.

آرمان ملی افزوده که کشورهای دور و نزدیک از تجربه جنگ های داخلی افغانستان و حکومتداری در این کشور درس می گیرند، اما سیاستمداران افغانستان خود از وضعیت غافل اند.

نویسنده به موارد مشخصی در این زمینه اشاره نکرده است.





:: برچسب‌ها: کلیسا , جغرافیایی برچسب , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: