كم فروشی و تقلب در معاملات جزء محرمات است
نوشته شده توسط : iyem

حجت الاسلام والمسلمین 'علی اسلامی' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: در اسلام برای داد وستد و تجارت شرایط خاصی در نظر گرفته شده و از جمله شرایطی كه رعایت آن واجب شده، غش نكردن در معامله است به این معنا كه تقلب و كلاهبرداری در معاملات صورت نگرفته و جنسی كه فروخته می شود در مقدار و وزن نیز مطابق با توافق خریدار و فروشنده باشد.

امام جمعه تاكستان خاطرنشان كرد: انجام هرگونه معامله دارای آداب خاصی است به این معنا كه فروشندگان جنس را به گونه ای در مقابل مشتری جلوه ندهند كه موجب فریب مشتری شود و عیب آن كالا پس از خریداری مشخص شود.

اسلامی ادامه داد: شاید یكی از دلایلی كه باعث شده مردم در خرید كالاهای مورد نیاز خود دقت بیشتری به خرج دهند آن است كه آداب و رسوم و سنت های دینی در تجارت و داد و ستدها كنار گذاشته شده و افراد اعتماد چندانی به فروشندگان ندارند.

وی با بیان آنكه اگر به عنوان یك مسلمان به اصول و آداب تجارت و معاملات پایبند باشیم هرگز خریدار دچار اضطراب و نگرانی نخواهد شد، افزود: كم فروشی، عملی حرام و معصیت است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جامعه اسلامی باید به سمتی پیش رود كه از گناهانی چون غش، كم فروشی و گرانفروشی فاصله بگیرد تا مشتری نیز حسن ظن و گمانش نسبت به انجام معاملات مختلف بیشتر شود، زیرا در غیر این صورت عذاب و آتش الهی در انتظار مجرمان این گناه كبیره خواهد بود.

فراهنگ ** 1883 ** 1071





:: برچسب‌ها: سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: