محسنی اژه ای: كل نظام در مبارزه با مواد مخدر وارد میدان نشده است
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، غلامحسین محسنی اژه ای در همایش نقش دادستانی در پیشگیری و پیگیری جرایم مواد مخدر در مجتمع دادگاه های تجدید نظر استان خراسان رضوی افزود: امروزه بسیاری از مسئولان و مردم مواد مخدر را به عنوان یك معضل می دانند و از آن به عنوان یك تهدید یاد می كنند و این در حالی است كه در همسایگی ما عمده مواد مخدر تولید می شود كه پس از اشغال و حضور ناتو كشت خشخاش و تولید مواد مخدر در این كشور دهها برابر افزایش یافته است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد : اشغالگران باحضور در كشور همسایه وظیفه دارند با این جرایم سازمان یافته مبارزه كنند اما نه تنها مبارزه نمی كنند بلكه موجب تشدید تولید مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی نیز شده اند كه بخشی از آن برای ترانزیت و بخشی دیگر برای توزیع در ایران است.

محسنی اژه ای با بیان اینكه پشت قضیه مواد مخدر از توزیع تا توسعه آن مسائل سیاسی وجود دارد گفت: كشورهایی كه با نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنی دارند پشت این قضیه قرار دارند و كشورهای مافیای مواد مخدر نیز كار خود را می كنند.

دادستان كل كشور با بیان ایكه امروزه هزاران نفر از جوانان ما در معرض ابتلا به مواد مخدر قرار دارند و جمع زیادی از مردم نیز جان خود را در این زمینه از دست می دهند افزود: امروزه بر اثر مواد مخدر كانون های خانواده لطمه جدی دیده اند و درصدی از طلاق ها براثر اعتیاد به مواد مخدر است.

محسنی با تاكید براینكه مواد مخدر سبب بسیاری از جرایم خشن دركشور است گفت:علت برخی قتل های فجیع و مسائل خطرناك مانند قمه كشی ها و چاقوكشی نیز مصرف مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی است.

وی افزود : به عنوان نمونه جوانی سر پدر خود را با اره بردیده بود كه وقتی از او سوال شد چطور شد كه این كار را انجام دادی گفت مواد روان گردان مصرف كرده بودم و فكر می كردم تنه درخت را می برم.

وی گفت: مواد مخدر و به ویژه مواد مخدر صنعتی جوانان ما را از تحصیل، كار و زندگی ساقط كرده و برخی از خانواده های متدین و خوب جامعه براثر این معضل ضربه دیده اند.

دادستان كل كشور اظهار داشت: باید این غده خطرناك تر از سرطان را عمل و جراحی كرد كه هزینه هم دارد اما باید بدانیم وقتی عضو یا سرپرستی از خانواده اعدام می شود و یا به زندان می رود مسیر زندگی فرزندان وی نیز تغییر می یابد و اینها همه هزینه است.

محسنی اژه ای گفت: باید مجموعه ای از اقدامات داشته باشیم تا این مساله را علاج اساسی كنیم.

دادستان كل كشور ادامه داد: باید مجلس، دولت، قوه قضاییه، رسانه ها، هنرمندان ، مردم، نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی پای كار بیایند البته نمی گویم نظام پای كار نیست اما به میزان اهمیتی كه مبارزه با مواد مخدر دارد همه ظرفیت ها به كار گرفته نشده است.

محسنی اژه ای افزود: آیا آن مقداری كه برای جلوگیری از وقوع یك ترور كه كاملا لازم و ضروریست برنامه ریزی می كنیم، در خصوص پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر نیز برنامه ریزی می شود؟

وی تصریح كرد: آیا وزارت بهداشت در زمان بودجه نویسی و بكار گیری مراكز درمانی مساله پیشگیری و درمان مبتلایان به مواد مخدر را در نظر می گیرد.

وی گفت: امروز یكی از بالاترین آمارها در زندان ها محكومان مواد مخدر هستند و یكی از بالاترین آمارها در دادگاه ها از مواد مخدر ناشی می شود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر خود من این مسئولیت را در موضوع مبارزه با مواد مخدر نداشتم امروز آنقدر حساس نمی شدم و این نشان می دهد آنطور كه باید به دست اندركاران پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر و تك تك افراد جامعه اطلاع رسانی نمی شود.

وی افزود: قوه قضائیه یك عضو از ستاد مبارزه با مواد مخدر است و سایر نهادها و وزارت خانه ها نیز در این ستاد عضو هستند كه ریاست آن بر عهده رئیس جمهور است اما آیا در مسائل ناشی از این بلای خانمان سوز برای همه جامعه، مدیران، استاندارن، فرمانداران و وزرا آنطور كه باید اطلاع رسانی می شود؟

به گفته محسنی اژه ای باید طرح و ابتكارات جدیدی اتخاذ كرد تا این بلای خانمان سوز ریشه كن شود.

وی گفت : همچنین این حرف كه گاهی برخی مسئولان می گویند مقابله و درمان مواد مخدر فایده ای ندارد خطرناك است.

دادستان كل كشور افزود: اگر مبارزه با مواد مخدر در همین حد نیز وجود نداشت امروز وضع كشور خطرناك بود.

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: دشمنان نظام پیوسته در همه عرصه ها به دنبال این هستند كه مارا درانجام وظیفه سست و بی اعتماد كنند تا نسبت به نتیجه كار بی اعتماد شده و در حوزه مبارزه با مواد مخدر دچار تردید شویم.

وی ادامه داد : بخش زیادی از جرایم مربوط به مواد مخدر در دنیا جزو جرایم سازمان یافته است اما آیا برای مقابله با این جرم در كشور نیز برنامه ریزی شده است.

محسنی اژه ای اظهار داشت : آیا دادسراها و دادگاه ها در بحث مبارزه با مواد مخدر با یكدیگر هماهنگ هستند و آیا سازمان زندان ها مرخصی، عفو و رای های باز خود را با مجموعه دستگاه قضا هماهنگ می كنند؟

گفت: آیا سازمان زندان ها وقتی می خواهد عفو و یا رای دهد از دادستان هم سوال می كند؟

وی تصریح كرد: امروز وظیفه بزرگی بر دوش ستاد مبارزه با مواد مخدر است و این وظیفه ستاد است كه خطر را به دستگاه های ذیربط گوشزد كرده و ساماندهی مبارزه با معضل مواد مخدر را به عهده گیرد.

اجتمام** **9190** 1568





:: برچسب‌ها: آب , ابرها , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: