مشكلات دفاتر پیشخوان دولت بررسی شد
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار ایرنا ،‌ دراین نشست كه روز چهارشنبه در محل كانون سراسری دفاتر پیشخوان برگزار شد ،‌'عبدالله جلالی' رییس دبیر خانه كارگروه راهبری دفاتر پیشخوان دولت گفت: ‌مجموعه دفاتر پیشخوان دولت نتوانسته خود را به درستی معرفی كند .

وی با اشاره به دو دستگی ایجاد شده درمیان دفاتر پیشخوان خدمات دولت و شكل گیری دو انجمن صنفی متفاوت در این حوزه افزود: بیشتر وقت این دو انجمن صرف رقابت با یكدیگر شده است .

جلالی در مورد پیشنهاد انحلال هردو كانون و انجمن دفاتر پیشخوان گفت: هفته آینده با هر دو انجمن نشستی برگزار و تلاش خواهیم كرد كه این مشكل را حل كنیم .

وی افزود: می توانیم از ابزارهای دیگر نیز برای حل مشكل استفاده كنیم ، ولی امیدواریم نیاز به استفاده از این ابزارها نباشد .

جلالی در پاسخ به كارگزاران دفاتر پیشخوان در مورد پایین بودن كارمزد خدمات دفاتر پیشخوان دولت گفت:‌ دفاتر می توانند طرح پیشنهادی خود را در مورد افزایش كارمزدها ارایه دهند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

'علی اصغر كرباسی' دبیر كمیته نظارت بردرگاه الكترونیك نیز در این نشست گفت:‌ انتقاد اصلی به دفاتر پیشخوان دولت این است كه بخش بزرگی از توانمندی دفاتر صرف مسایل حاشیه ای شده است .

وی با انتقاد از رویكرد دفاتر پیشخوان گفت:‌نمایندگان این دفاتر،در تمام كارگروه های راهبری استانی حضور دارند ، اما این نمایندها در برخی استان ها به فكر منافع شخصی خود بوده خرید و فروش دفاتر را پیگیری می كنند.

كرباسی افزود: درگاه ملی خدمات الكترونیك 2 سال پیش به كانون دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد،‌ اما هیچ فعالیت عملیاتی انجام نداد .این امر باعث شد كه شركت پست به تدریج جلو بیاید و درگاه را دراختیار بگیرد.

رییس كانون سراسری دفاتر پیشخوان خدمات نیز در این نشست از نبود واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان انتقاد كرد و گفت: با وجود مصوبه دولت و مجلس ،‌دستگاه های دولتی همچنان در زمینه واگذاری خدمات خود به دفاتر پیشخوان و بخش خصوصی مقاومت می كنند .

وی افزود: برای مثال شركت مخابرات و شركت ارتباطات سیار اقدام به ایجاد شركت های خدماتی كرده و از طریق این شركت ها اقدام به برون سپاری بخش خدمات می كند .

' حسن رضوانی '‌معاون سازمان تنظیم مقررات نیز در پاسخ به این انتقاد گفت:‌شركت مخابرات و شركت ارتباطات سیار، شركت های خصوصی محسوب می شوند و مصوبه دولت در زمینه واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان در مورد آنها مصداق پیدا نمی كند .

اقتصام **‌1579**1601





:: برچسب‌ها: سفر , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: