تركیه و سوریه مسایل خود را با گفت وگو حل كنند/ از تنش در مرزها باید كاست
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سرتیپ 'احمد وحیدی' امروز - چهارشنبه - پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: این موضوع حاكی از آن است كه نباید تنش را در مرزها و كشورهای مجاور كم اهمیت بدانیم چراكه می تواند تبدیل به مساله ای بزرگتر شود و كشورهای منطقه را در یك بحران بزرگتر فرو ببرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این كه نباید بر ادامه یك مسیر اشتباه تاكید شود، اظهار داشت: باید از مسیر گفت و گو، همكاری های دوجانبه و احترام به حاكمیت ملی هر سرزمین مسایل فیمابین حل و فصل شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینكه با توجه به این كه تركیه ورود هواپیمای جنگنده خود را به خاك سوریه تایید كرده، دلیل موضع گیری تند ناتو چه بوده است؟ گفت: این موضع گیری ناشی از مواضع سیاسی ناتو است و در مجموع باید گفت موضعی كه كشورهای غربی علیه سوریه دارند، صحیح و مورد قبول نیست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه كرد: موضوع مهم این است كه روابط دو كشور مسلمان نباید توسط كشورهای غربی تعیین شود بلكه باید خودشان مسایل فیمابین را حل و فصل كنند.

سردار وحیدی اظهار داشت كه ورود ناتو یا هرنیروی خارجی دیگر به نفع نخواهد بود و روابط خوب دیرینه كشورها را به خطر خواهد انداخت و به همین دلیل باید با تسلط بر خود و حفظ متانت مسایل را حل كرد.

وزیر دفاع اضافه كرد: طبیعی است زمانی كه تنش بین دو كشور وجود دارد، هواپیمایی ولو اشتباه وارد مرز كشور مقابل شود، آن كشور از خود عكس العمل نشان می دهد.

وی با تاكید بر اینكه باید اساس موضوع را حل كرد، گفت: باید از تنش ها در مرزها كاست تا بتوان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری كرد.

*** سلاح های پدافند هوایی برد بلند در دستور كار است

وحیدی در پاسخ به پرسشی در مورد انجام مهندسی معكوس اس 300 توسط متخصصان ایرانی گفت: ما نیازی به مهندسی معكوس نداریم چراكه خود طراحی خلاقانه می كنیم و هم اكنون نیز سلاح های پدافند هوایی برد بلند در دستور كار است.

وی تاكید كرد كه سطح صنایع دفاعی ایران از مهندسی معكوس بالاتر است.

*** چنین رزمایشی در دستور كار نیست

وزیر دفاع در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره شایعه راه اندازی خط تولید پهپاد جاسوسی آمریكایی اظهار داشت: بنا نداریم اخبار مربوط به این موضوع را منتشر كنیم و وظیفه مان را در این زمینه انجام خواهیم داد.

وحیدی در پاسخ به پرسش خبرنگاری كه آیا رزمایش مشتركی میان ایران، روسیه و چین در خاك سوریه برگزار می شود، گفت: چنین رزمایشی در دستور كار نیست.

*** نمونه های بالاتر از هواپیمای ایران 40 در دستور كار است

وی درپاسخ به سوالی درباره ساخت هواپیمای مسافربری در داخل كشور گفت: این موضوع در دستور كار است و اكنون نیز تولید انجام می شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه كرد: هواپیمای مسافربری ایران 40 در داخل كشور توسط صنایع دفاعی تولید می شود و نمونه های بالاتر از آن نیز در دستور كار است.

*** تولید انبوه اژدرها و موشك های با دقت بالا

وحیدی در مورد اخبار جدید حوزه دفاعی نظامی نیز گفت: در آینده ای نزدیك، خط جدید موشك های ضد زره به بهره برداری خواهد رسید كه در نوع خود دستاورد بزرگی است.

وی ادامه داد: تولید انبوه اژدرهای تولید داخل و بومی شده نیز را خواهیم داشت و موشك های با دقت بالا نیز تولید خواهد شد.

سیام**9012**1572





:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: