معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل: صهیونیست ها غزه را به زندانی بزرگ برای فلسطینان تبدیل كرده اند
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، 'اسحاق آل حبیب' روز سه شنبه در نشست شورای امنیت كه به موضوع حفاظت از جان غیر نظامیان اختصاص داشت، خاطر نشان كرد: یك ونیم میلیون نفر از مردم غزه نیازمند كمك های انساندوستانه سازمان ملل هستند، اما به دلیل محاصره امكان ارسال كمك ها وجود ندارد.

وی تصریح كرد: رژیم صهیونیستی با زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی منازل مسكونی فلسطینیان را مورد هدف موشك های خود قرار می دهد.

وی با اشاره به جنایات متعدد رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی گفت: كشتار مردم فلسطین و محاصره آنان بر خلاف بند چهارم معاهده ژنو است و سران این رژیم باید پاسخگوی جنایات خود باشند.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در اقدامی فرافكنانه از جنایت بی شمار صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی، امروز ایران و حزب الله را متهم كرد كه در بحران سوریه نقش دارند.

آل حبیب با اشاره به دستور كار امروز شورای امنیت سازمان ملل كه به موضوع حفاظت از جان غیر نظامیان اختصاص داشت، تاكید كرد: اگر بخواهیم به معنای واقعی از جان غیر نظامیان حفاظت كنیم، باید در قبال بحران ها در كشورهای مختلف با عدالت و بدون تبعیض برخورد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحران های مشابه در سایر نقاط دنیا اشاره كرد و گفت: حوادث پی درپی باعث شده تا نشست ها و كارگروه های مختلفی برای حفاظت از جان غیرنظامیان تشكیل شود.

معاون نمایندگی ایران بر طراحی و تدوین معیارهایی برای حفاظت از جان غیر نظامیان در درگیریهای مختلف تاكید كرد.

وی به تلاش های صورت گرفته در این خصوص اشاره كرد وگفت: به رغم برخی از پیشرفت ها، به دلیل تبعیض و بی عدالتی هایی مانند اشغال برخی از كشورها توسط عوامل خارجی و عدم رعایت قوانین بین المللی و انسانی، شاهد شكست هایی در این زمینه بوده ایم.

آل حبیب اضافه كرد، ریشه بسیاری از درگیری ها در فقر، دخالت خارجی، نظامیگری و اشغال است.

وی به شرایط اسفبار غیرنظامیان در جریان درگیری ها اشاره كرد وگفت: برخی از اعضای شورای امنیت می خواهند با استفاده از نفوذ خود برای حل بحران ها استفاده كنند اما گاهی اوقات نتیجه اقدامات آنان با تشدید درگیری ها تاثیرمنفی بر جریان صلح دارد.

وی افزود: به عنوان مثال شورای امنیت دربحران لیبی تصویب كرد كه تمهیدات لازم برای حفاظت از جان غیر نظامیان اندیشه شود، اما گسترش رویدادها فراتر از حفاظت از غیرنظامیان پیش رفت و موجب نگرانی برخی از اعضا شد.

سفیر ایران در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود به بحران سوریه اشاره كرد و گفت: اطمینان داریم كه بحران كنونی با اجرای طرح 'كوفی عنان' و مشاركت همه طرف ها قابل حل است.

وی تاكید كرد: كسانی كه در این خشونت ها بر اساس قوانین بین المللی انسان دوستانه مقصر هستند، صرفنظر ازاینكه دولتی یا غیر دولتی باشند، باید پاسخگو اعمال خود باشند.

وی همچنین به مساله كشتار غیرنظامیان در افغانستان و پاكستان بر اثر حملات هوایی اشاره كرد وگفت: بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین شمار زیادی از غیرنظامیان در این دو كشور كشته شده اند.

آل حبیب خاطرنشان كرد: در بسیاری از قطعنامه های نهادهای مختلف سازمان ملل نگرانی هایی جدی نسبت به مساله كشتار غیرنظامیان ابراز شده است.

آنها خواستار اقدام براساس قوانین بین المللی حقوق بشر وقوانین انسان دوستانه شده اند تا مطمئن شوند اقدامات ضروری برای حفاظت ازغیرنظامیان انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان كرد، انتظار می رود كه جامعه بین المللی با رعایت عدالت و بدون تبعیض اقدامات ضروری برای حفاظت از جان غیر نظامیان در جریان درگیری ها در نقاط مختلف جهان به عمل آورد.

آل حبیب خاطر نشان كرد: عدالت ایجاب می كند نقض كنندگان حقوق بشراز جمله مردمی كه در سرزمین های اشغالی زندگی می كنند، پاسخگو باشند، زیرا این مساله برای اعتبار شورای امنیت بسیار مهم است.

اروپام/1908**1368**





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: